PDA

Bekijk Volledige Versie : Onterechte partner/sponsor vermelding



cashmere
04/05/05, 14:38
Regelmatig kom ik sites tegen waarin ons bedrijf vermeld staat als partner/sponsor van de desbetreffende site/organisatie. Nu wil ik stappen ondernemen om deze vermeldingen kwijt te raken. Wie heeft voor mij een voorbeeldtekst met wat dreigementen/waarschuwingen/termijnen etc... die ik ze kan sturen om van deze vermeldingen af te komen. Vriendelijk vragen wil ook niet altijd lukken dus de inhoud mag best pikant zijn.

Alvast bedankt.

Triloxigen
04/05/05, 14:48
Gratis reclame is nooit mis, stuur ze anders maar door naar mij.. Dan neem ik wel even contact met ze op voor banners ;)

PowerSp00n
04/05/05, 15:00
Origineel geplaatst door cashmere
Vriendelijk vragen wil ook niet altijd lukken dus de inhoud mag best pikant zijn.

Heb je al een poging gedaan? Volgensmij niet....

cashmere
04/05/05, 15:03
Origineel geplaatst door Triloxigen
Gratis reclame is nooit mis, stuur ze anders maar door naar mij.. Dan neem ik wel even contact met ze op voor banners ;)

Met sommige organisaties heb ik liever geen associaties.

Triloxigen
04/05/05, 15:37
Origineel geplaatst door cashmere


Met sommige organisaties heb ik liever geen associaties.

Heb je toch ook niet, je kunt alles gewoon ontkennen... :)

MediaServe
04/05/05, 15:54
Origineel geplaatst door Triloxigen


Heb je toch ook niet, je kunt alles gewoon ontkennen... :) Alsof iedereen gaat controleren dat die associaties terecht zijn. Als op een extreme website staat 'Sponsored by WebZilla', dan zou je daar toch waarschijnlijk wel van balen.

Ik kan de TS adviseren om een paar brieven op te zoeken van advocaten of incassobureau's, die zijn altijd erg goed in het (onterecht) bang maken van mensen. Ik heb wel eens een leuke brief gekregen van een advocaat waarin ik werd 'gesommeerd' om iets te doen, met een 'direct opeisbare boete' van €10.000 euro per dag, als ik dat niet deed. Ik heb een mailtje teruggestuurd dat ik niet mee wilde werken, later nooit meer iets van terug gehoord :D

Triloxigen
04/05/05, 16:39
Reclame is reclame :)

Mensen vergeten sneller de link met de website dan de naam/logo van het bedrijf.

slommy
04/05/05, 16:43
Waar partner bij staat zou ik proberen om weg te halen

maar voor Sponsoring laten staan!
Net zoals Triloxigen zegt: Reclame is reclame:)

cashmere
04/05/05, 17:40
Ik ga hier verder niet over in discussie en in mijn geval is dit absoluut geen reclame. Mensen met voorbeeldteksten zijn nog altijd welkom.

Zenda
04/05/05, 18:05
Origineel geplaatst door cashmere
Ik ga hier verder niet over in discussie en in mijn geval is dit absoluut geen reclame. Mensen met voorbeeldteksten zijn nog altijd welkom.Ik weet niet hoe 'erg' je situatie is, maar anders kun je misschien contact opnemen met ICTRecht (http://www.ictrecht.nl). Zij kunnen waarschijnlijk ook wel een mooie brief opstellen.

FransVanNispen
04/05/05, 21:06
Je stuurt gewon een mail of brief, waarin je vriendelijk, doch dringend verzoekt de gegevens te verwijderen. Daarbij stel je een ultimatum en vermeld erbij dat je gerechtelijke stappen zult ondernemen als voor de datum geen actie is ondernomen.

Is meestal voldoende.

h4ns
04/05/05, 23:28
Geachte mevrouw
Geachte heer


Graag zou ik willen dat u op u (gehele) site mijn link naar mijn bedrijf weghaalt. Ik wil niet dat u reclame naar mijn bedrijf maakt omdat dit mijn reputatie kan schaden, toch als u onze link NIET wilt verwijderen zullen wij hulp inroepen van onze advocaat(advocaten). Daarom verzoek ik u nu vriendelijk om deze link zo snel mogelijk te verwijderen van u site.


Dank u wel.

Jan Van Haaren
05/05/05, 00:06
Niet om te muggenziften, maar als bezittelijk voornaamwoord is het 'uw' in plaats van 'u'.

Ook zou ik 'NIET' in geen geval met hoofdletters schrijven.

V. Kleijnendorst
05/05/05, 00:22
Als we dan toch zelf tekstjes gaan schrijven...

Geachte heer/mevrouw,

Op http://xxx.nl staat een link naar mijn website http://yyy.nl. Uit de gegevens van het SIDN blijkt dat u de houder van dit domein bent.

Door het plaatsen van de link naar mijn website suggereert u een relatie tussen u en mijn bedrijf yyy. Ik betwist deze relatie met klem en verzoek u dan ook vriendelijk doch dringend deze link zo spoedig mogelijk te verwijderen.

Ik ga ervan uit dat u deze link binnen vijf (5) werkdagen verwijdert. Doet u dit niet, dan houd ik u bij voorbaat verantwoordelijk voor eventuele schade die u mij hiermee toebrengt.

Onder voorbehoud van alle rechten en plichten.

Hoogachtend,

slowhand
05/05/05, 00:24
Origineel geplaatst door h4ns
Geachte mevrouw
Geachte heer


Graag zou ik willen dat u op u (gehele) site mijn link naar mijn bedrijf weghaalt. Ik wil niet dat u reclame naar mijn bedrijf maakt omdat dit mijn reputatie kan schaden, toch als u onze link NIET wilt verwijderen zullen wij hulp inroepen van onze advocaat(advocaten). Daarom verzoek ik u nu vriendelijk om deze link zo snel mogelijk te verwijderen van u site.


Dank u wel. Lekker professioneel :rolleyes:

@ TS
Doe maar zoiets als:

Het is mij voorgekomen dat u op uw website connecties maakt naar mijn bedrijf. Gezien de aard en inhoud van uw website ben ik daar zeer zeker niet content mee en wens daarmee dus niet geassocieerd te worden.
Ik verzoek u daarom met onmiddelijke ingang alle mogelijke connecties/verwijzingen op uw website naar mijn bedrijf te staken. Mocht u aan dit verzoek binnen 48 uur geen gehoor geven dan zie ik mij genoodzaakt u in rechte te betrekken. Ik ga er van uit dat u het zover niet laat komen.
Alle rechten voorbehouden.
Hoogachtend,

slowhand
05/05/05, 00:26
foutje bedankt ;)

h4ns
05/05/05, 01:20
Lekker professioneel


vergeten te melden dat ik 14 ben en een ziekte heb? Dus voor mij vind ik dit matig, maarja ben ook mn inspiratie in de loop van dit jaar kwijtgespeeld :(

slowhand
05/05/05, 01:54
Origineel geplaatst door h4ns


vergeten te melden dat ik 14 ben en een ziekte heb? Dus voor mij vind ik dit matig, maarja ben ook mn inspiratie in de loop van dit jaar kwijtgespeeld :( Het zij je vergeven ;) Ik ben iets ouder (ruim 3,5x) en heb daardoor misschien ook wat meer ervaring in dit soort zaken ;)

Undo
05/05/05, 11:16
Een paar punten waar de TS naar mijn mening misschien wat aan heeft(A):

- Stuur geen e-mail maar een brief. Een brief komt professioneler en indrukwekkender over.
- Gebruik geen cursief- of dikgedrukte woorden in de brief.
- Ben duidelijk in de brief, draai niet om dingen heen, laat goed merken dat je weet waar je het over hebt. Laat de brief desnoods schrijven door een juridisch adviseur of een bekende die er verstand van heeft.

Dat is toch denk ik wel het belangrijkste. Ook moet je een duidelijke reden geven waarom je niet graag hebt dat jouw website met de website van de ontvanger geassocieerd wordt.

Zenda
05/05/05, 11:33
Wat mij verstandiger lijkt is:
- Vertel waarom het weggehaald moet worden.
- Een ultimatum stellen (7 dagen lijkt me prima, afhankelijk van content website).
- Vertel welke stappen je gaat nemen bij geen gehoor.
- Vermeld eventueel Wetnummers erbij.
- Stuur dit zowel via email als post.

Zorg dat je je brief netjes en in correct Nederlands opstelt. Eventueel verstandig om er een jurist naar laten te kijken, of eventueel de brief (eenmalig) op te stellen.

Veel succes!

h4ns
05/05/05, 15:37
Het zij je vergeven Ik ben iets ouder (ruim 3,5x) en heb daardoor misschien ook wat meer ervaring in dit soort zaken

tnx


- Stuur geen e-mail maar een brief. Een brief komt professioneler en indrukwekkender over.
- Gebruik geen cursief- of dikgedrukte woorden in de brief.
- Ben duidelijk in de brief, draai niet om dingen heen, laat goed merken dat je weet waar je het over hebt. Laat de brief desnoods schrijven door een juridisch adviseur of een bekende die er verstand van heeft.

en


- Vertel waarom het weggehaald moet worden.
- Een ultimatum stellen (7 dagen lijkt me prima, afhankelijk van content website).
- Vertel welke stappen je gaat nemen bij geen gehoor.
- Vermeld eventueel Wetnummers erbij.
- Stuur dit zowel via email als post.

is zeer goede raad. Ik denk dat als je het zo doet dat die persoon zonder problemen de link(s) zal verwijderen :)

te-koop
05/05/05, 15:50
Na ik ben ermee eens dat reclame reclame is. Maar toch!! Stel je voor dat ze op een hartstikke illegale warezz site zetten: Deze site word gesponsord door ....... dat lijkt me eerlijk gezegd niet zo'n succes. Ik denk dat je het best gewoon een brief kan schrijven en opsturen naar de des betreffende persoon.

cashmere
06/05/05, 15:56
Ik vind de tekst van V. Kleijnendors als beste uit de bus komen. Echter heb ik toch een document laten opstellen. Dank voor de reacties.

Unixboy
06/05/05, 16:14
Aangetekende brief, kunnen ze het ontvangst niet ontkennen.

Arjan
09/05/05, 13:33
In de gevallen dat ik dit probleem had, was een mailtje dat we daar niet van gediend zijn en dat de desbetreffende tekst binnen 24 uur eraf moet anders worden er stappen ondernomen, voldoende. Tot nu toe haalde iedere site de desbetreffende tekst weg.