PDA

Bekijk Volledige Versie : SQL overzetten: beste aanpak



Whyti
03/05/05, 16:03
Beste mensen,

Ik ben wat accounts van de ene server naar de andere aan het overplaatsen, maar beiden hebben ze een ander controlpanel en gaan anders om met sql databases. (Ensim=oud DirectAdmin=nieuw) Nu heb ik wel via phpmyAdmin de databases kunnen overzetten maar toch zijn er dan dingen die ik liever niet had. De database namen zijn heel anders, maar ook de usernames. En natuurlijk zijn ook de wachtwoorden op die manier anders. Wanneer klanten hun websites dus uiteindelijk draaien op de nieuwe server zal tot de ze het zelf veranderd hebben in hun scripting in de website hun websites het niet goed doen. Vervelend als je van databases afhankelijk bent. Nu kan je als hoster natuurlijk wel in hun websites alles aanpassen zodat ze het blijven doen, maar weet niet of iedereen dat nou even prettig vind.

Mijn vraag is dus, heeft iemand tips, en hoe pakken anderen dit aan om zo min mogelijk problemen te veroorzaken.

Bedankt

Whyti
03/05/05, 19:04
Edit: 22 keer gelezen.. en niemand reageert. Zou iemand dit toch willen doen! Kan die tips heel erg gebruiken!!! :)

Triloxigen
03/05/05, 19:11
Hoofdzakelijk zal dat komen doordat je schrijfwijze niet prettig is om te lezen.

wdv
03/05/05, 19:29
Je zal het toch om moeten zetten naar de DirectAdmin stijl. Kortom, databasenamen wijzigen, scripts van klanten aanpassen en klanten op de hoogte stellen.

Migreren is vaak niet leuk ;)

Whyti
03/05/05, 19:48
Origineel geplaatst door Triloxigen
Hoofdzakelijk zal dat komen doordat je schrijfwijze niet prettig is om te lezen.

Mm tja hoofdzakkelijk zal dat komen doordat het een forum is en ik niet m'n netste Nederlands gebruik ;)
Ik schrijf volgens mij nou ook weer niet zo beroerd...

Het ligt dus niet aan mij dat het allemaal zo lastig is en niet leuk is ;)

Bedankt. Wilde alleen even zeker weten of er niet heel toevallig een totaal andere, betere, manier is :)

Triloxigen
03/05/05, 19:52
Je spelling is niet beroerd ofzo, het is je interpunctie ;)

Maar voor wat jij wilt is geen envoudige methode, helaas.

XBL
03/05/05, 20:14
Mwah, vond het wel goed lezen hoor. Schrijf vaak ook achterlijk lange (correct nederlands, tho) zinnen.

Maar goed, even terug komen op je oorspronkelijke vraag. Ik begrijp dat je en berg accounts wilt overzetten vanaf Ensim naar DirectAdmin? Heb je al op het DirectAdmin forum gekeken voor een convertion tool? Ik weet dat er bijvoorbeeld een tool voor cPanel -> DirectAdmin bestaat (zelf nog gebruikt).

Jochem

flen
03/05/05, 21:37
Origineel geplaatst door wdv
Je zal het toch om moeten zetten naar de DirectAdmin stijl. Kortom, databasenamen wijzigen, scripts van klanten aanpassen en klanten op de hoogte stellen.

Migreren is vaak niet leuk ;)

Hoezo? Je kan toch gewoon in DirectAdmin een nieuwe database en user aanmaken en dan via comand line je database inhoud in die database gooien?

Whyti
03/05/05, 23:27
Origineel geplaatst door flen


Hoezo? Je kan toch gewoon in DirectAdmin een nieuwe database en user aanmaken en dan via comand line je database inhoud in die database gooien?

Ja daar heb ik het ook niet over, maar DirectAdmin gebruikt hele andere prefixes dan Ensim, en de usernames zijn ook anders ingedeeld.
Daar ging het me om..

Maar goed het moet maar gewoon. Niets aan te doen.

Unixboy
04/05/05, 08:28
ik zou de gehele database dumpen met mysqldump
en vervolgens klant specifieke gedeeltes weer terug zetten bij elke klant zelf.

Er is niet een export/import tooltje ofzoiets zover ik weet.... (corrigeer me maar als ik het fout heb :D)