PDA

Bekijk Volledige Versie : Mag een webhosting bedrijf een domein opheffen zonder toesteming van de eigenaar?



fiko
03/05/05, 14:44
Mag een webhosting bedrijf een domein opheffen zonder toesteming van de eigenaar na het niet op tijd betalen van het factuur?

Zenda
03/05/05, 14:46
Volgens mij is hij daartoe in staat.

Echter denk ik wel dat er zoiets moet staan in de Algemene Voorwaarden.

japieo
03/05/05, 14:53
Origineel geplaatst door fiko
Mag een webhosting bedrijf een domein opheffen zonder toesteming van de eigenaar na het niet op tijd betalen van het factuur?

Misschien beter om wel op tijd te betalen, dan ontstaan er waarschijnlijk ook niet van dergelijke problemen. Ik neem aan dat het webhostingbedrijf een en ander heeft verwoord in zijn of haar voorwaarden?

®on
03/05/05, 14:54
Een .nl domeinnaam opheffen vanwege een niet ontvangen betaling mag niet. Technisch opheffen mag daar in tegen weer wél.

fiko
03/05/05, 14:56
Wat is het verschil tussen Technisch opheffen en normaal?

®on
03/05/05, 15:00
Misschien even een kijkje nemen op de site van de sidn zelf? Daar is eenvoudig te vinden hoe een ophefing kan en mag plaats vinden.

//edit: nou okee dan :D
http://www.sidn.nl/sidn/flat/Domeinnamen/Mutaties/Opheffen/index.html
http://www.sidn.nl/sidn/flat/Algemeen/Voorschriften/Reglement_voor_deelnemers/Do_s_en_don_ts_voor_deelnemers/index.html
Punt 2.3

fiko
03/05/05, 15:03
ga je nu weer lekker bij de hand zitten doen headout? Ik heb geen zin om SIDN papier shit te gaan lezen, heb wel wat beters te doen. Ik vroeg je gewoon om een korte uitleg te geven over de vershillen tussen Technisch opheffen en normaal.

®on
03/05/05, 15:04
Je hebt geluk dat ik mijn bericht reeds ge-edit hebt.....

Klein beetje zelf moeite doen is teveel gevraagd? "Geen zin", de volgende keer heb ik geen zin om antwoord te geven, ajuus met je :rolleyes:

japieo
03/05/05, 15:08
Origineel geplaatst door fiko
Wat is het verschil tussen Technisch opheffen en normaal?

Technisch opheffen kun je doen door bijv. de domainnaam uit de dns te verwijderen, hierdoor voldoet deze domeinnaamregistratie niet meer aan de (technische) eisen van de SIDN, en is opheffen mogelijk zonder problemen.

De andere mogelijkheid is opheffen middels de papierwinkel van de SIDN en dit zal iets moeilijker liggen (juridisch) indien je dan de domeinnaam gaat opheffen. (zonder toestemming eigenaar/houder)

fiko
03/05/05, 15:11
Bedankt Japieo voor je krachtige uitleg.

Als je dus zegmaar een domein technisch hebt opgeheven, mag de naam daarna door iemand anders geregistreerd wordden of niet?

japieo
03/05/05, 15:15
Origineel geplaatst door fiko
Bedankt Japieo voor je krachtige uitleg.

Als je dus zegmaar een domein technisch hebt opgeheven, mag de naam daarna door iemand anders geregistreerd wordden of niet?

Korrekt :-)) dan is deze vrij voor (her) registratie voor een ieder.

Triloxigen
03/05/05, 17:00
Origineel geplaatst door fiko
ga je nu weer lekker bij de hand zitten doen headout? Ik heb geen zin om SIDN papier shit te gaan lezen, heb wel wat beters te doen. Ik vroeg je gewoon om een korte uitleg te geven over de vershillen tussen Technisch opheffen en normaal.

Voor dit soort berichten en personen is geen plaats op dit forum.
Niet alles wordt voorgekauwd.
Dit forum bestaat uit geven en nemen.

te-koop
05/05/05, 15:53
Het is inderdaad alleen toegstaan om het technische te doen maar je hebt hierdoor wel de kans je domeinnaam kwijt te raken. Dus mijn tip je kan beter op tijd betalen ;)

Cybafish
05/05/05, 16:07
Origineel geplaatst door te-koop
Het is inderdaad alleen toegstaan om het technische te doen maar je hebt hierdoor wel de kans je domeinnaam kwijt te raken. Dus mijn tip je kan beter op tijd betalen ;)

Hè?

Unixadmin
05/05/05, 18:56
Origineel geplaatst door te-koop
Het is inderdaad alleen toegstaan om het technische te doen maar je hebt hierdoor wel de kans je domeinnaam kwijt te raken. Dus mijn tip je kan beter op tijd betalen ;)
:huh:
Tis al geregt voor een jaar, toch?. Of mis ik iets?.

Jamai
06/05/05, 13:28
SIDN registreert per kwartaal en bij een opzegging is het direct ermee afgelopen.

xSeries
22/05/05, 00:12
ok, maar stel dat je KLANT niet betaald. Jij als provider betaalt netjes de .com of .nl omdat dat moet, maar je klant weigert te betalen.

Site opheffen + email beeindigen kan, maar hoe moet dat verder met de domeinnaam ?

Zoals het normaal gesproken op papier staat, blijf jij tot in de lengte der jaren betalen voor het domein !

®on
22/05/05, 06:04
Zie hierboven over "technische opheffing". Of het netjes is, is een tweede.

eMiz0r
22/05/05, 11:06
Is niet betalen wel netjes dan? :) Gewoon om technische redenen opheffen in zo'n geval (eigenlijk ontbreekt de optie: om administratieve redenen opheffen :P).

xSeries
22/05/05, 12:52
stel dat het om een klant gaat die in faillissement gaat; dan kun je altijd nog met de curator overleggen; maar die heeft natuurlijk het beheer over de boedel, en dus ook de geregistreerde domeinnamen.

Wanneer de curator niet meewerkt trek je als provider dus altijd aan het kortste eind.

Zitten hier meer providers mee ? Of verwijderen jullie gewoon de dns-zone en dan technisch opheffen ?

Is het anders niets om dit eens aan te kaarten bij SIDN ?

HBCS
22/05/05, 14:44
met dit soort vragen kun je inderdaat terecht bij sidn

woutertwisk
22/05/05, 16:28
En wat als je geen factuur hebt gehad [ResellerSRS] voor verlenging.

xSeries
22/05/05, 16:31
lijkt mij dat wanneer je geen faktuur krijgt; je ook niet hoeft te betalen.
Wij zijn zelf lid van SIDN, dus dan krijg je de faktuur wel...

Maar ik denk wel dat het onze verantwoording is om onze klanten (registreerders) een factuur te sturen; immmers wij kunnen toch niet zeggen na 2 jaar "je hebt vorig jaar niet betaald dus je domein hebben we opgeheven ?"

omgekeerde wereld denk ik... Wij krijgen de domeinen toch gefaktureerd dus we moeten zelf scherp blijven op het doorfaktureren toch ?