PDA

Bekijk Volledige Versie : Wat is de beste manier om aan klanten te komen



fiko
03/05/05, 11:52
Post hier jullie ervaringen en ideen over hoe je op een snelle manier aan klanten kunt komen.

Wat willen de meeste klanten? Goedkoop webhosten of juist duurzaam hosten?

bla bla bla

mguilmot
03/05/05, 11:54
Je bedrijf goed runnen. De rest komt vanzelf na enige tijd.

Nee je hebt geen 5000 klanten na 2 maanden :p

Triloxigen
03/05/05, 11:55
Ligt aan de doelgroep.

Vane
03/05/05, 12:11
Daar ben ik ook al jaren naar op zoek :+.

XBL
03/05/05, 12:12
Doelstellingen stellen, behalen en nieuwe doelen stellen.

Ook hier geld: er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden.

Jochem

fiko
03/05/05, 12:18
Is het ook handig om bijvoorbeeld een mailling te sturen naar diverse website's die al bestaan met een aantal aanbiedingen en vragen of ze over willen stappen?

Wat vinden jullie van het idee?

XS-24
03/05/05, 12:20
Goedkoop overkomen, gewoon rustig wachten, desnoods wat aanbiedingen doen hier (wel KvK invullen) en rustig wachten tot je groeid.

MediaServe
03/05/05, 12:22
Origineel geplaatst door mguilmot
Je bedrijf goed runnen. De rest komt vanzelf na enige tijd.Daar zit wel een kern van waarheid in, maar uiteindelijk zul je toch iets aan klanten werving moeten doen. Mensen moeten wel van je bestaan af weten, anders kunnen ze moeilijk klant worden.

Ik kan in ieder geval zeggen:
Zorg dat je alles goed voor elkaar hebt en meldt je aan bij zoveel mogelijk hosting index websites. Dan krijg je uiteindelijk naamsbekendheid en komen er steeds meer klanten. Aan het begin zal het altijd tegenvallen, tenzij je super goedkoop bent :)

Ik ben wel benieuwd naar meer tips :D

The MAzTER
03/05/05, 12:28
Origineel geplaatst door fiko
Is het ook handig om bijvoorbeeld een mailling te sturen naar diverse website's die al bestaan met een aantal aanbiedingen en vragen of ze over willen stappen?

Wat vinden jullie van het idee?

zo iets heet spam ;)

je zou adsense advertenties kunnen plaatsen e.d.

Unixadmin
03/05/05, 13:21
Origineel geplaatst door fiko
Is het ook handig om bijvoorbeeld een mailling te sturen naar diverse website's die al bestaan met een aantal aanbiedingen en vragen of ze over willen stappen?

Wat vinden jullie van het idee?
Ik zal niet doen als ik jou was. Dit is gewoon spam. Het levert je geen klanten op aangezien men een hekel heeft aan spam. Je moet je afvragen welke doelgroep je wilt bedienen en op basis daarvan doe je iets aan naamsbekendheid. Een snelle manier om aan klanten weet ik zo niet.

fiko
03/05/05, 13:38
Hebben mensen dan ook een hekl aan leuke spam aanbiedingen die een hoop winst en voordeel opleveren? Ik persoonelijk zou er supper blij mee zijn.

Unixadmin
03/05/05, 15:01
Origineel geplaatst door fiko
Hebben mensen dan ook een hekl aan leuke spam aanbiedingen die een hoop winst en voordeel opleveren? Ik persoonelijk zou er supper blij mee zijn.
Wat kun jij de mensen bieden die een hoop winst en voordeel opleveren?. 1 Euro hosting, 50 Euro voor een design/layout ?. Nou daar zitten ze echt niet op te wachten.

Stefan Mensink
03/05/05, 15:19
Tja, voor 50 euro op jaarbasis zullen veel bedrijven de moeite van een overstap niet nemen. Tenzij ze er qua service/kwaliteit/gemak echt op vooruit gaan misschien.

Particulieren daarentegen, zijn vaak wat meer op de centen, en zijn misschien wel te lokken met een ultra-budget-webhosting-pakket.

Domenico
03/05/05, 16:15
Maak een budget aan voor het adverteren!

fiko
03/05/05, 16:18
Dat is een leuke tip Domenico, wat kost het als ik hier op www.webhostingtalk.nl wil adverteren en hoeveel mensen bereikt mijn advertentie dan dagelijks?

Triloxigen
03/05/05, 16:36
Origineel geplaatst door fiko
Hebben mensen dan ook een hekl aan leuke spam aanbiedingen die een hoop winst en voordeel opleveren? Ik persoonelijk zou er supper blij mee zijn.

Ook jij bent niet blij met 100 emails met o-zo-leuke-aanbiedingen..
Van tampons, parfum, etc...

fiko
03/05/05, 16:39
Als het leuke aanbiedingen zijn waarom niet? Ik verkoop ze dan gewoon door en pak ik zo op deze manier mijn brood.

Ik vind het alleen jammer dat je meestal loze aanbiedingen krijgt die best prijzig zijn en daar zal ik zeker niet blij mee zijn :)

Domenico
03/05/05, 16:48
Origineel geplaatst door fiko
Dat is een leuke tip Domenico, wat kost het als ik hier op www.webhostingtalk.nl wil adverteren en hoeveel mensen bereikt mijn advertentie dan dagelijks?

http://webhostingtalk.nl/contact.php

Triloxigen
03/05/05, 16:52
Origineel geplaatst door fiko
Als het leuke aanbiedingen zijn waarom niet? Ik verkoop ze dan gewoon door en pak ik zo op deze manier mijn brood.

Ik vind het alleen jammer dat je meestal loze aanbiedingen krijgt die best prijzig zijn en daar zal ik zeker niet blij mee zijn :)

En daarom gooi je dus bij voorbaat alle spam meteen weg ;)

WebXtra
03/05/05, 17:57
Zorg dat je visitekaartjes hebt,

en altijd en overal lullen over je internet bedrijf,
mensen zijn vaak wel geintreseert wat je dan precies doet. visitekaartjes afgeven.
zo kom je aan je beste klanten.

netwerken heet dat :D

XBL
03/05/05, 20:02
Origineel geplaatst door WebXtra
Zorg dat je visitekaartjes hebt,

en altijd en overal lullen over je internet bedrijf,
mensen zijn vaak wel geintreseert wat je dan precies doet. visitekaartjes afgeven.
zo kom je aan je beste klanten.

netwerken heet dat :D Ben er alleen nog steeds niet uit hoe ik het beste een leek kan vertellen wat webhosting is. Meestal leg ik het uit ala: "Ik bezit een computer die 24 uur per dag met een hele goede verbinding verbonden is op het internet in een veilig datacenter en daar verhuur ik dan stukjes van aan klanten."

Maarja, dat dekt de lading bij lange na niet. Want veel mensen (mensen van mijn leeftijd die zoiets hebben van "hmm, ik wil ook wel geld verdienen met een eigen bedrijf") die roepen dan "Goh, kan ik dat ook. Klinkt niet zo moeilijk."

Jochem

Zenda
03/05/05, 20:14
Dit is ook erg moeilijk, Jochem.

Wat wij altijd zeggen is: "Webhosting is een ruimte op een server (computer) waarop je je website kunt plaatsen. Wij zorgen er dan voor dat de website 24/7 bereikbaar is.". Vaak komen dan de vragen: "Oh, dat is handig. Heb ik dan ook zo'n mooi, leuk adres als www.achternaam.nl? Kan ik dan ook emailadressen aanmaken?". Zodra je op deze vragen dan met het antwoord komt: "Ja, zeker! De domeinnaam krijg je gratis bij het pakket en je kunt maar lieft 10 (afhankelijk van het pakket) emailadressen aanmaken", zijn ze meteen verkocht.

Dit betekend niet dat ze (gelijk) klant worden, maar zorgt wel dat de mensen dit in hun achterhoofd hebben, zodat ze dit tegen andere mensen kunnen vertellen of weer aan denken als ze zelf een website willen hosten.

Visitekaartjes hebben wij niet. Misschien moeten we dat binnenkort maar eens laten maken.

Friend
03/05/05, 21:35
In de marketing kent men de 5 p's

Product, prijs, promotie, plaats, physieke distributie.

Product:
Verkoop iets waar vraag naar is, support behoort ook bij dit product

Prijs:
Biedt je product aan voor een prijs die voor beide partijen aantrekkelijk is.

promotie:
Vetel dat je dat product verkoopt (wel handig ik heb namelijk geen glazen bol), vertel het aan je doelgroep (dat zijn de mensen die geintreseerd zijn in het product dat je verkoop)

Plaats:
(niet jouw woonplaats).....

physieke distributie.
Zorg ervoor dat je product verkrijgbaar is (is speciaalzaken, warenhuizen of op de markt) voor de webhoster op het internet (easy as dell...).

Heb je het bovenstaande een beetje door en je bent creatief (dus geen meeloper) dan kun je scoren in de markt.

Succes!

WebXtra
03/05/05, 22:19
Ik kom voor m'n andere parttime job nogal veel bij andere bedrijven en mensen.
Daar dus zo veel mogelijk praten dat ik dit parttime doe, en dus nog tijd over heb voor m'n eigen bedrijfje.
Zakelijke klanten zijn (bijna) altijd wel geintreseerd in internet en websites, omdat men tegenwoordig het eerste iets zoekt over iets of over een bedrijf op het internet.

En bedrijf(jes) zijn altijd ook wel in voor iets beters en goedkopers.

daarna geef ik altijd mijn visite kaartje af, en mensen kunnen dan op onze website zelf meer info & prijzen vinden.

Zo heb ik al een aantal klanten binnen gehaald, en een aantal wachtende klanten, die nog reeds in contract zitten met hun huidige hosting provider.

fiko
04/05/05, 09:38
Ik heb naar jullie leuke tips geluisterd en moet zeggen dat de klantjes nu vanzelf binnenkomen. Ik ga me nu alleen bezig houden met het beheren van de servers en niet te vergeten accountjes aanmaken :)

Ik ben jullie zeer dankbaar. Lekker snel centjes verdienen.

Bullcat
04/05/05, 09:45
Dream on :)

FransVanNispen
04/05/05, 10:23
Fiko, je zult dan niet alleen geluisterd hebben, maar ook wat hebben gedaan.

Misschien leuk om dat te delen met ons? Welke actie heb je ondernomen, waardoor de klantjes nu binnenkomen?

Hjalmar
04/05/05, 10:33
Origineel geplaatst door fiko
Lekker snel centjes verdienen.

Jij wel :D

Friend
04/05/05, 18:29
Ik verdien ook heel veel centjes alleen krijg ik ze niet... en das minder :'(

XBL
04/05/05, 18:40
Origineel geplaatst door Friend
Ik verdien ook heel veel centjes alleen krijg ik ze niet... en das minder :'( Je werkt ervoor? Ik krijg ook niets, behalve elke dag het zonnetje ;). Of bedoelde je dat je écht niets ziet van het geld en dat het allemaal naar een goeddoel gaat ofzo?

Jochem

Triloxigen
04/05/05, 18:44
Origineel geplaatst door XBL
Je werkt ervoor? Ik krijg ook niets, behalve elke dag het zonnetje ;). Of bedoelde je dat je écht niets ziet van het geld en dat het allemaal naar een goeddoel gaat ofzo?

Jochem

Hij bedoelde het in de figuurlijke en letterlijke zin ;)

Danger
08/05/05, 01:16
Werkt niet!

<spam>mail send </spam>

haha :P

ChemicalWH
08/05/05, 04:09
Origineel geplaatst door fiko
Ik ben jullie zeer dankbaar. Lekker snel centjes verdienen.

Waarom schiet de gedachte "oh god, niet weer zo een" binnen als ik dat lees?

succes met je "lekker snel centjes verdienen" dan maar.. wedden dat dat tegen gaat vallen?

Dicky
08/05/05, 09:12
De gouden tip !

Om geld te maken heb je geld nodig

Dus eerst lekker centjes uitgeven voor je promotie

En dan na een lange tijd zie je er iets van terug

2oo4
08/05/05, 14:16
Origineel geplaatst door Dicky
De gouden tip !

Om geld te maken heb je geld nodig

Dus eerst lekker centjes uitgeven voor je promotie

En dan na een lange tijd zie je er iets van terug

gouden tip van bladgoud zeker?

Wat is nou de grootste comminucatie bron op het internet ;)

hint begint met een F

Domenico
09/05/05, 12:28
ONTOPIC!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

DominicusNet
09/05/05, 19:21
Wat ook altijd goed helpt is netwerken. Zorg ervoor dat je op beurzen met bedrijven praat. Viavia kunnen op die manier andere bedrijven jouw weer vinden. De huidige markt kent een vrij groot aanbod in aanbieders, door contact te hebben met diverse potentieele klanten kom je al een heel stuk verder.

Sander-
09/05/05, 20:58
Zorg ook dat je vrienden, je ouders, kennissen van vrienden/ouders/familie allemaal op de hoogte zijn van wat jij te bieden hebt en van wat jij eventueel voor hun kan betekenen...

Weccop
09/05/05, 21:15
Gisterochtend in bed kwam Busniss class voorbij. Daar was dacht ik de eigennaar van Argweb.nl die had een prijs gewonnen om zijn manier van promoten volgens mij. Wat ie had gedaan is bij de kvk bedrijven opgevraagd en dan voor de bedrijven alvast een domein bedenken. Dit op een soort folder gezet en naar die bedrijven verzonden.

AlexanderOnline
09/05/05, 22:19
Argeweb heeft i.s.m. Computertotaal een domeinactie gehouden, dat levert veel klanten op, maar ook een hoop die, naar bijvoorbeel ons, overstappen. Je moet bij adverteren niet in het wilde weg doen, maar ook echt kijken wat je doelgroep is. Een enquete, zoals wij een keer gedaan hebben, geeft al een beetje een beeld van je doelgroep.
Over banners, ik hoor vaak dat de "nieuwe generatie" ze niet ziet. Ik moet zeggen, banners hier op wht klik ik juist vaak wel, voor leuke aanbiedinge etc. Ik moet wel bekennen dat ik net even AdBlock voor Firefox heb geinstalleerd, en met mijn filter lijstje hij bijv de ads hier wel erg goed filterd :shame:

fiko
10/05/05, 14:04
De oprichters van Argweb rijden nu ook in vette porsche auto's en hebben het goed nadat de acties sucessvol was geslaagd heb ik gehoord. Het nadeel is dat de support nu zeer slecht is bij Argweb en een hoop klanten overstappen.