PDA

Bekijk Volledige Versie : Rechtopstaand geheugen (met heatspreadres) in 1U kast, past dat?



D. ter Horst
02/05/05, 12:52
Ik had eerst alles in een 2U kast gepland, maar aangezien het een hobby project is en het niet te duur moet worden ben ik gewoon aan het kijken of het mischien ook in een 1U kast (chieftec UNC-110S-B of UNC-110L-B(betere koeling)) past met wat aanpassen.

Er komt een ASUS A7N8X-VM bordje in, waar ik de audio connector ga afsolderen (als het geheugen past, waar mijn vraag over gaat) zodat het moederbord iig past.

Nou zit ik alleen met het geheugen. Dit moederbord heeft GEEN schuine bankjes, gewoon rechtopstaanden, en ik heb dit geheugen nogliggen:

http://www.cougar.com.au/images/detail/RAM-CMX512-3200.jpg

Het clipje op de heatspreader kan er af, en dan is het iets van 3.5 / 4 cm hoger. De kast is 4.4 cm hoog maar aangezien je de hoogte tussen het mobo en backplane hebt en de hoogte van de slots weet ik niet of dit gaat passen.

Weet iemand of dit toevallig kan?

host3000
02/05/05, 13:02
DDR latjes passen rechtop in de Chieftec 1U. Houd er wel rekening mee dat er weinig ventilatie meer langs kan voor de CPU.

D. ter Horst
02/05/05, 13:21
Mja, waarschijnlijk wordt het de 110L, deze heeft ook bij de voeding 2 fans zitten welke de CPU iig koelen. Zit een 1U koeler op met welke uitblaast naar de zeikant. De 2 WD schijven worden dan door de 4 of 5 fans in het midden gekoeld vanaf voren. Ik denk dat dat wel moet lukken met de koeling.

Ik heb net toevallig een aantal afbeeldingen gevonden waarop het past:

http://www.datacenterpics.com/gallery/displayimage.php?pid=1255&fullsize=1

Als iemand deze setup kan bevestigen hoor ik dat graag nog :)

Schaap
02/05/05, 19:19
Ja Dnl,

Het past dus wel degelijk.
(Ik had er zelfs nooit over stilgestaan dat het niet zou passen)

Volgens mij is er zeker nog een paar milimeter speling! (is misschien 2-3 mm minder dan de hoogte van de voeding!)

(Is dus mijn server voor de duidelijkheid)

WebXtra
03/05/05, 14:00
moet precies passen.
Ik heb ook zo'n kast, en heb ook de audio er vanaf gesloopt.


toen ik de server in het rack ging plaatsen, zag ik nog een aantal van dezelfde behuizingen waarbij de audio er nog gewoon op zat...
gewoon iets forceren.

moet gaan.

JvMeeren
04/05/05, 03:49
Past prima, alleen zoals al gezegd: pas op voor de hitte, zeker met dat soort mobo's.

HostServe
04/05/05, 13:46
'Probleem' is als het goed is opgelost.

Ik heb een ander vraag en vond het niet nodig om een nieuw topic te openen.
Als je een netwerkkaart hebt die je in een 1U case wilt stoppen, hoe doen jullie dit ?
(Ik heb nooit eerder een 1U case gehad, vandaar).

mark_m
04/05/05, 13:50
Dan moet kje er een PCI-riser inzetten, die "lift" je PCI kaart bij wijs van spreke omhoog.

HostServe
04/05/05, 13:52
Origineel geplaatst door mhameetman
Dan moet kje er een PCI-riser inzetten, die "lift" je PCI kaart bij wijs van spreke omhoog.

Waar is zo iets te bestellen en wat zijn de prijzen daarvan?

/edit
Ondertussen gevonden, duurder als de netwerkkaart zelf, komt dus geen netwerkkaart in.

host3000
04/05/05, 14:50
Als je de Chieftec 1U nieuw koopt, zit er een 1U raiser bij.

twilightinc
19/05/05, 20:02
Ik heb een client en die zweert erbij ;) heeft de nieuwe corsair serie met lampjes erin zitten (de naab) zelfs die passen met gemak... zit nog 2 mm tussen als we de casing erop leggen.

Tevens is het zo dat er niet al teveel mobo's meer zijn die flat geheugen hebben of je moet de ultra thin edition of een compaq / hp hebben. Daar zie ik ze nog weel vaak in zitten.