PDA

Bekijk Volledige Versie : Advies: freelance medewerkers gezocht



Ahead-IT
02/05/05, 00:17
Ik zoek binnen België en Nederland enkele werknemers op freelance basis, daar ik hiermee nog geen enkele ervaring heb, deze topic.

Heeft iemand hiervoor enkele goeie adressen? (telefoon/websites van interim kantoren met dergelijke aanbiedingen)
Enkel binnen België en Nederland.

Ik kan momenteel enkel zeggen dat ik freelance personeel zoek met minimaal 1 jaar ervaring in de ICT branche.

Alvast bedankt.

(aanbiedingen zijn niet gewenst!)

Basic-it
02/05/05, 00:24
http://freelance.pagina.nl/ dan even de pagina rond kijken hier staan wat website's over freelance IT website's en ook zeker waar je als bedrijf mensen kan vragen.

OFFTOPIC:

Wat moeten deze mensen uit gaan voeren?
Want voor scripters,webdesigners zijn er ook nog bepaalde andere website's

Triloxigen
02/05/05, 09:11
Ik kan je aanraden vooral in de persoonlijkere kring te zoeken indien mogelijk). Dit zorgt voor een betere band en dus motivatie.

En met vaste freelancers te werken en geen wisselende.

Als je iedere keer nieuwe/andere freelancers hebt moeten die eerst alles leren kennen, is de band tusse werkgever/werknemer anders.
Bij een vaste freelanceris die band er al, maar vooral, ze hebben al ervaring met het bedrijf.

Filipino
02/05/05, 10:54
www.computeronderdeel.com doet volgens mij ook aan "freelance" opdrachten.

Probeer ze eens te mailen, altijd binnen half uur , meestal 10 minuten een antwoord terug.

Ahead-IT
02/05/05, 11:00
In persoonlijke kringen wordt moeilijk, niemand geschikt heeft een BTW nummer.

Izm vaste freelancers: geheel akkoord, dat was ik ook al van plan, maar je moet uiteraard wel de juiste personen vinden!

Triloxigen
02/05/05, 11:14
Ik weet niet hoe het in belgie zit.
Maar in NL kan iedereen een BTW nummer aanvragen en alles netjes afdragen ed.

Maar om wat voor soort werk gaat het?
Want veel websites richten zich namelijk op een bepaald gebied.

Ahead-IT
02/05/05, 11:17
Het zou gaan om verkoop.

Iemand een BTW nummer laten aanvragen is geen optie, zeker niet in België. Hier gaat dat allemaal wat moeilijker ;)

Triloxigen
02/05/05, 11:41
Personeel met een 0-uren contract anders geen optie?

Ahead-IT
02/05/05, 18:45
Origineel geplaatst door Triloxigen
Personeel met een 0-uren contract anders geen optie?
Wat houd dat juist in?

Bij freelance betaal je elke maand gewoon een factuur, vanaf als je hier in België personeel aanneemt komen er allerhande belastingen, verzekeringen en sociale bijdragen erbij.

Triloxigen
02/05/05, 19:15
Dat betekend dat je iemand in huurt voor 0-uur per maand, dan kost het je in princiepe niks.
Er komen uiteraard wel allemaal verzekeringen, belastingen ed bij.
Maar weet niet exact hoe dat zit in Belgie.

Of je doet het via een uitzendbureau :)

maxnet
03/05/05, 00:34
Origineel geplaatst door Triloxigen
Ik weet niet hoe het in belgie zit.
Maar in NL kan iedereen een BTW nummer aanvragen en alles netjes afdragen ed.


Ook daar moet je mee oppassen.
Het risico bestaat dat op het moment dat diegene dat belastingjaar alleen voor jou gewerkt heeft (maar 1 opdrachtgever heeft), de belastingdienst bij jou komt aankloppen.

Ze zien het dan als een 'fictief dienstverband', en innen dan alsnog loonbelasting en premies...

Triloxigen
03/05/05, 10:03
Ik bedoelde eigenlijk detacheringsbureau :p

Wellicht is dat interesant :)