PDA

Bekijk Volledige Versie : Domein verhuren toevoegen als optie op wht?



Mark17
01/05/05, 23:46
hallo,

wat zouden jullie ervan vinden als op webhostingtalk.nl domein verhuur zou worden toegevoegt (eventueel met site)?
ik vraag het me af omdat het voor veel personen een uitkomst zou zijn indien alles op papier goed geregeld is en er duidelijke en goede regels zouden zijn.

persoonlijk ben ik voorstander van het idee van domeinverhuur op webhostingtalk (in ieder geval een test periode).
plus/min punten:
-je kunt het domein niet tijdens de periode dat je het verhuurt verkopen (dat lijkt me ten minste redelijk)
-de persoon die huurt bezit het domein niet (dit is met goede afspraken geen probleem)
+extra inkomsten voor domein bezitters
+goedkoop een goed domein kunnen gebruiken
+activiteit zal toenemen (helemaal als er via een maandbedrag moet worden gestreden wie het domein huurt (overbieden))
+de snelheid op webhostingtalk zal toenemen
-het betreft domeinen
+hele forum kan er extra bekendheid door krijgen en word in ieder geval meer gebruikt
+meer bezoekers en vooral de gene met weinig geld op een moment word er beter van doordat top domeinen niet worden gekocht maar gehuurd
+meer hosting pakketten/servers zullen verhandeld worden, de mensen moeten het domein ook ergens plaatsen waar ze er wat uit halen

wat vinden jullie ervan? graag hoor ik jullie meningen.

PS als ik het ergens anders had moeten plaatsen dan verplaats hem daar maar heen, kon geen beter punt vinden

slowhand
02/05/05, 01:03
Ik heb niet kunnen stemmen omdat mijn mening geen optie kent in de poll.
Daarom maar op deze manier.

Ik ben absoluut tegen het te pas en te onpas reggen van domeinen waar wellicht een ander aanspraak op zou moeten kunnen maken en deze dan te huur of te koop aan te bieden.
Je ziet maar al te vaak dat bijvoorbeeld particulieren proberen hun familienaam (of een deel daarvan) of bedrijven/instellingen hun naam te registreren die dan echter al door een 'domeinkaper' ingenomen is en het voor grof geld probeert te slijten. Schande!!
Natuurlijk, je kunt best zeggen 'wie het eerst komt...' maar dan moet je ook toch wel enig recht kunnen aantonen dat je aanspraak kan maken op dat domein (m.i. zeker met nl domeinen). Dus als je Janssen heet moet je niet ook Pietersen reggen en dat vervolgens ook aan Pietersen proberen tegen grof geld te verkopen. Die Pietersen heeft dat geld niet en Jansen zit dan nog jaren met dat domein. Pietersen denkt gewoon "bekijk het maar". Wie is dan de winnaar?
Wees dan zo eerlijk om aan diegene die denkt, en kan aantonen, het meeste aanspraak te kunnen maken op het domein dat tegen kostprijs over te dragen.
Niet iedereen is tenslotte zo bijdehand of bij machte geweest al in een vroeg stadium zijn/haar domeinnaam te claimen!

Het is een beetje anders met 'spectaculaire' domeinen zoals 2 of 3 letter/cijffer domeinen. Maar ook hier zit je dan soms met een combinatie van letters en cijffers die wellicht aan een ander zouden kunnen toebehoren.
Dan kun je wel denken dat je hier helemaal stinkend rijk van gaat worden maar ik denk dat de aversie tegen dit soort praktijken alleen maar sterker wordt en je uiteindelijk alleen nog maar met claims en 'rechte' te maken gaat krijgen.
Wie is dan de winnaar?

Voorbeeld:
Een familie heeft een toch wel aparte familienaam. Zijn er maar een paar van in Nederland. Zou je toch denken dat die naam niet zomaar door iemand zonder band met die naam het regged. Nah.... echwèl. Een 'bekende' domeinkaper heeft het omdat het een typo van een algemene naam is. "Wilt u het kopen of huren? Dat is dan 15000 euri of 45 euri per maand!"
Die familie zegt: "bekijk het maar" en regged die naam met 'familie' er voor en heeft die nu al weer een paar jaar. De 'bekende' domeinkaper zit nu nog steeds met die naam en niemand die er op reageerd.
Wie is nu de winnaar?

Natuurlijk, ook ik ben geen lieverdje en heb (slechts) 4 domeinen die eigenlijk niet aan mij toebehoren (zie mijn sig:p) maar dat zijn plaagstootjes. Op het moment dat de 'rechtmatige' eigenaar zich meldt dat deze het domein graag in diens bezit wil, dan krijgt'ie dat ook direct zonder dat ik ook maar enige kosten in rekening breng. Het was voor mij een grapje en grapjes kosten nu eenmaal geld.
Wie is nu de winnaar? Juist ja, ik. Want ik wil mij niet verrijken over de rug van een ander en heb daarmee een rein geweten.

Ik heb dit nu al zo vaak willen posten in de diverse domeinnaamtekoopaangebodenzooi maar heb me altijd ingehouden. Maar hier wordt mijn mening gevraagd, dus krijg je 'm ook ;)

Triloxigen
02/05/05, 01:08
Waarom staat er geen "Tegen" tussen.. :s

slowhand
02/05/05, 01:15
Origineel geplaatst door Triloxigen
Waarom staat er geen "Tegen" tussen.. :s Omdat het TS zo niet uitkomt?

kilian
02/05/05, 01:37
Vind het onzin.

Ben het min of meer met slowhand eens dus dat gebruik ik dan maar als argumentatie, bespaart mij een berg typwerk.

The MAzTER
02/05/05, 02:16
Vind het onzin.

Denk dat er amper mensen zijn die hier rondlopen domeinen willen huren.

Rusrink
02/05/05, 02:31
Ik vind het ook onzin. Ik zelf zou nooit gaan bouwen op een domein wat niet van mij is. Je kan dan wel zeggen van je kan die vastleggen in een contract, maar wat een gedoe allemaal. Bovendien als dat contract verloopt en je hebt een site die vet goed loopt. Wat dan? Je zal het contract ongetwijfeld mogen verlengen, maar ook tegen het bedrag wat je er altijd voor betaald hebt?

Mark17
02/05/05, 11:07
dat kun je van te voren al vast leggen of een vast bedrag aan het einde van het contract om het domein over te nemen. financieel kun je alles vast leggen, er zijn dan dus geen problemen met het financiele deel. vaste bedragen en afspraken geven BEIDE partijen duidelijkheid. als er bijvoorbeeld in het contract staat dat je het domein voor (ik noem maar wat dingen):
10 euro/maand huurt
12 maanden lang
een optie om deze termijn met 12 maanden te verlengen voor hetzelfde bedrag als eerder is gedaan (dit voor een ONBEPERKT aantal keer)
aan het eind van het contract overkopen mogelijk is voor 1000 euro (eerste recht het domein te kopen is voor de huurder)

alles lijkt me dan duidelijk geregeld (het domein kan dan niet worden verkocht tijdens het contract of aan iemand anders worden verhuurd)

domeinverkoop
02/05/05, 13:51
veel te weinig animo voor denk ik, een heel onderdeel hierover.

®on
02/05/05, 14:30
Omdat er 1x een topic over geopend is, moet er direct maar een hele categorie voor aangemaakt worden? Lijkt me niet.

Domenico
02/05/05, 15:41
Waarom mensen toch altijd slechts vanuit zichzelf reageren is mij een raadsel. "IK heb het niet nodig of het interesseert mij helemaal niets dus laten we het vooral niet doen". Of "ONZIN!" is helemaal zo'n gefundeerde uitspraak. Het wel of niet vind ik hier nu even niet belangrijk maar er is meer op deze wereld dan alleen maar jezelf. THINK!

slowhand
02/05/05, 15:47
Origineel geplaatst door Domenico
Waarom mensen toch altijd slechts vanuit zichzelf reageren is mij een raadsel. "IK heb het niet nodig of het interesseert mij helemaal niets dus laten we het vooral niet doen". Of "ONZIN!" is helemaal zo'n gefundeerde uitspraak. Het wel of niet vind ik hier nu even niet belangrijk maar er is meer op deze wereld dan alleen maar jezelf. THINK! En daarmee reageer ook jij gewoon vanuit jezelf :p

kilian
02/05/05, 15:47
Origineel geplaatst door Domenico
Waarom mensen toch altijd slechts vanuit zichzelf reageren is mij een raadsel. "IK heb het niet nodig of het interesseert mij helemaal niets dus laten we het vooral niet doen". Of "ONZIN!" is helemaal zo'n gefundeerde uitspraak. Het wel of niet vind ik hier nu even niet belangrijk maar er is meer op deze wereld dan alleen maar jezelf. THINK!

Wat is je probleem, er wordt toch naar een mening gevraagd?
Als ik het onzin vind mag ik dat toch zeggen, of moet ik dan mijn mond houden omdat mijn standpunt al (min of meer) uitgetypt staat en daar zelf geen zin in heb om het nogeens te typen?

Domenico
02/05/05, 16:52
Origineel geplaatst door slowhand
En daarmee reageer ook jij gewoon vanuit jezelf :p

And your totally missing the point...

Domenico
02/05/05, 16:53
Origineel geplaatst door kilian


Wat is je probleem, er wordt toch naar een mening gevraagd?
Als ik het onzin vind mag ik dat toch zeggen, of moet ik dan mijn mond houden omdat mijn standpunt al (min of meer) uitgetypt staat en daar zelf geen zin in heb om het nogeens te typen?

En ook jij mist schijnbaar mijn toch wel duidelijk punt.

slowhand
02/05/05, 17:01
Origineel geplaatst door Domenico


And your totally missing the point... Als je Engels tegen mij wenst te spreken, doe het dan in begrijpelijk Nederlands :p
Maar goed, waar om zie ik jouw punt niet? Misschien omdat je het toch niet zo duidelijk verwoord en alleen jij het begrijpt?

HBCS
02/05/05, 19:22
als het aan mij licht mag dat hele domein gebeuren dicht
je kan niet kijken of er is weer een nieuw topic over domeinen
jammer

dit is mijn mening en daar werd om gevraagd

Domenico
02/05/05, 20:31
Origineel geplaatst door HBCS
als het aan mij licht mag dat hele domein gebeuren dicht
je kan niet kijken of er is weer een nieuw topic over domeinen
jammer

dit is mijn mening en daar werd om gevraagd

Oh? Waar werd deze mening dan gevraagd??? :mad:

"Zijn jullie voor of tegen domein verhuur op webhostingtalk?"

Lezen is blijkbaar erg moeilijk...

Remigius
02/05/05, 20:47
Ik vind het domeingedeelte al groot genoeg. Verkopen, Veilen en gevraagd zijn volgens mij echt de hoofdactiviteiten. Ik zou, indien je een domein te huur wilt aanbieden, deze in het verkopen met een vaste prijs forum zetten. En hierbij de prefix [TH] plaatsen o.i.d.

HBCS
02/05/05, 22:49
Origineel geplaatst door Mark17
hallo,

wat zouden jullie ervan vinden als op webhostingtalk.nl domein verhuur zou worden toegevoegt (eventueel met site)?
ik vraag het me af omdat het voor veel personen een uitkomst zou zijn indien alles op papier goed geregeld is en er duidelijke en goede regels zouden zijn.


wat vinden jullie ervan? graag hoor ik jullie meningen.

PS als ik het ergens anders had moeten plaatsen dan verplaats hem daar maar heen, kon geen beter punt vinden

hier dus

edit later

nog meer lezen dus
heb er een stukje tussen uitgelaten anders werd het te groot

Mark17
03/05/05, 06:22
zou er dan in de regels moeten worden opgenomen dat er vaste afspraken voor het te huur zetten in het domein gedeelte moeten/kunnen komen?
een vast rijtje met gegevens zodat iedereen snel kan zien wat het is en wat de bedoeling is (vermelden van verhuur of verkoop of te huur gevraagd of te koop gevraagd zouden bij voorbeeld zeer goed vast gelegd kunnen worden.
en waar zou je dan doen als je een minimum verhuur prijs hebt en dat daar voor een XX periode kan worden opgeboden voor een hogere huur prijs?
dit zijn maar enkele dingen die me te binnen schieten als het om domein huur/verhuur gaat als je het te koop deel wil/moet plaatsen.
graag hierover de mening.

Lucky Luke
03/05/05, 10:46
Een verhuurtopic is absolute onzin aangezien de animo voor iets dergelijks relatief gering is, zowel bij de brokers als bij de endusers. Het domaingedeelte sluiten is nog veel onzinniger, eerlijk gezegt snap ik überhaupt niet dat zo iemand hier zijn mening geeft en in een domaingedeelte meeleest als het hem zowieso niet interesseerd.

Domenico
03/05/05, 16:27
Origineel geplaatst door HBCS


hier dus

edit later

nog meer lezen dus
heb er een stukje tussen uitgelaten anders werd het te groot

Er wordt gevraagd naar de volgende mening "wat zouden jullie ervan vinden als op webhostingtalk.nl domein verhuur zou worden toegevoegt".

En wat geef jij voor mening? "als het aan mij licht mag dat hele domein gebeuren dicht". Juist, en nu ontopic iedereen!

Ik denk zelf dat het op dit moment nog helemaal niet nodig en gewenst is. Verhuren is eerder iets wat sporadish gebeurt. Als er vragen over zijn kan dat makkelijk in een van de al bestaande forums.

slowhand
03/05/05, 18:46
DOMENICO EDIT: en wederom een prachtige post van slowhand. Ik mag hopen voor jou dat dit de laatste onzin post is!

janneman
04/05/05, 18:46
Het lijkt me weinig zinvol om hier een nieuw onderdeel voor toe te voegen en voor de rest is dit topic redelijk veranderd in een kruistocht tegen het domeingedeelte aangevuld met volstrekte wartaal van iemand die weinig van speculeren begrijpt en roomser is dan de paus.

slowhand
04/05/05, 21:52
Origineel geplaatst door slowhand
DOMENICO EDIT: en wederom een prachtige post van slowhand. Ik mag hopen voor jou dat dit de laatste onzin post is!

slowhand
04/05/05, 22:14
Origineel geplaatst door janneman
Het lijkt me weinig zinvol om hier een nieuw onderdeel voor toe te voegen en voor de rest is dit topic redelijk veranderd in een kruistocht tegen het domeingedeelte aangevuld met volstrekte wartaal van iemand die weinig van speculeren begrijpt en roomser is dan de paus. Ik denk dat je je daar nog aardig in kan vergissen. Maar dat is geheel persoonlijk dus. Net als jouw uitspraak.

En als we het nou toch over onzinnigheid hebben?
De TS:

Mark17
domeinkoper

Geregistreerd: Feb 2005
Berichten: 300

Branche: algemeen
Deelnemer SIDN: nee
KvK nr.:
Locatie: Haaksbergen Een domeinboer die geen SIDNlid is en geen KVK heeft?
Mag die dan straks wèl domeinen te koop of te huur aanbieden hier?

janneman
04/05/05, 22:20
Origineel geplaatst door slowhand
Ik denk dat je je daar nog aardig in kan vergissen. Maar dat is geheel persoonlijk dus. Net als jouw uitspraak.

En als we het nou toch over onzinnigheid hebben?
De TS:
Een domeinboer die geen SIDNlid is en geen KVK heeft?
Mag die dan straks wèl domeinen te koop of te huur aanbieden hier?

Ja, dat mag.

Een 'domeinboer' hoeft niet per se zelf SIDN lid te zijn en heeft ook geen KvK nodig.

Maar aangezien je zo'n ontzettende hekel hebt aan domeinboeren en je er ook helemaal niet mee bezig houdt, kun je je wellicht beperken tot andere delen van dit forum?
Je ziet mij ook niet in de onderdelen die over hosting gaan toch?

slowhand
04/05/05, 22:28
Origineel geplaatst door janneman

Ja, dat mag.

Een 'domeinboer' hoeft niet per se zelf SIDN lid te zijn en heeft ook geen KvK nodig.
Ik had het over straks hier te koop aanbieden. En volgens mij staat er in de webhostingtalk.nl > Domeinnamen te Koop > Aankondigingen dat je dan een KvKnummer moet hebben ;)


Maar aangezien je zo'n ontzettende hekel hebt aan domeinboeren en je er ook helemaal niet mee bezig houdt, kun je je wellicht beperken tot andere delen van dit forum?
Je ziet mij ook niet in de onderdelen die over hosting gaan toch? Dat neemt niet weg dat ik mijn mening kan of mag geven. Dat doen 'domeinboeren' soms ook in het hosting deel.

janneman
04/05/05, 22:34
Origineel geplaatst door slowhand
Ik had het over straks hier te koop aanbieden. En volgens mij staat er in de webhostingtalk.nl > Domeinnamen te Koop > Aankondigingen dat je dan een KvKnummer moet hebben ;)


Ik vermoedde al dat je graag het laatste woord hebt, maar poets die leesbril nog eens op, en zie dat er overal staat dat er voor hosting gerelateerde aanbiedingen een KvK nummer vereist is.

slowhand
04/05/05, 22:41
Origineel geplaatst door janneman


Ik vermoedde al dat je graag het laatste woord hebt, maar poets die leesbril nog eens op, en zie dat er overal staat dat er voor hosting gerelateerde aanbiedingen een KvK nummer vereist is. Als jij mij kan overtuigen mag jij ook het laatste woord hebben. Zo sportief ben ik wel.
Maar waarom staat dit "hosting gerelateerde aanbiedingen" dan ook bij "webhostingtalk.nl > Domeinnamen te Koop > Aankondigingen"?
Vindt je het gek dat mensen het allemaal niet meer snappen?

janneman
04/05/05, 22:43
Omdat het de standaard voorwaarden van WHT staan, en die staan dus op diverse plaatsen.
En om verwarring te voorkomen is er dus expliciet voorgezet dat die bepaling alleen van toepassing is op hosting gerelateerde aanbiedingen.

Het kan aan mij liggen, maar gek veel duidelijker kan het niet volgens mij.

®on
04/05/05, 22:52
Origineel geplaatst door janneman
Het kan aan mij liggen, maar gek veel duidelijker kan het niet volgens mij.
Wél als je weet dat er inmiddels ook een (ongeschreven) regel is dat designers hun diensten niet meer mogen aanbieden zonder KvK. Dat maakt het dus wel onduidelijk. Trek dan gewoon een lijn op het hele forum, als je duidelijkheid wenst.

slowhand
04/05/05, 23:02
Origineel geplaatst door janneman
Omdat het de standaard voorwaarden van WHT staan, en die staan dus op diverse plaatsen.
En om verwarring te voorkomen is er dus expliciet voorgezet dat die bepaling alleen van toepassing is op hosting gerelateerde aanbiedingen.

Het kan aan mij liggen, maar gek veel duidelijker kan het niet volgens mij. Zoals Headout ook al zegt, het is gewoon onduidelijk. Hier moet het wel daar hoeft het niet maar overal staat die aankondiging. Pas dat dan aan per forum (Je bent al begin april flink bezig geweest jouw regels te verkondigen en sommigen zijn prima, zoals het moeten leveren want ik heb meermalen gezien dat er uiteindelijk niet geleverd werd omdat de prijs niet beviel).

Maar hoe je het ook wendt of keert, er staat overal bij elk forum als aankondiging "hosting gerelateerde aanbiedingen". Domeinnamen vallen daar dus ook onder. Zonder domeinnaam is hosting namelijk niet mogelijk ;)

janneman
05/05/05, 00:12
Origineel geplaatst door slowhand
Domeinnamen vallen daar dus ook onder. Zonder domeinnaam is hosting namelijk niet mogelijk ;)

Dit slaat echt als een tang op een varken.

Je hebt tegenwoordig geen KvK meer nodig om een domein te registreren dus je hebt automatisch ook mensen die domeinen te koop hebben zonder KvK.

DomeinHANDEL staat in principe los van hosting.
Zoals jij het verwoord zeg je ook eigenlijk dat domeinregistratie nog boven hosting staat :huh:

Maar hoe dan ook, de regels zijn superduidelijk tenzij je een sterke neiging tot eindeloos doorzeuren hebt dan vind je altijd wel ergens een komma die verkeerd staat.

En ja, je hebt het goed gezien, er is weer een topic van je verdwenen.
Doe maar vast aangifte van geschiedvervalsing.

Domenico
05/05/05, 00:16
Origineel geplaatst door headout

Wél als je weet dat er inmiddels ook een (ongeschreven) regel is dat designers hun diensten niet meer mogen aanbieden zonder KvK. Dat maakt het dus wel onduidelijk. Trek dan gewoon een lijn op het hele forum, als je duidelijkheid wenst.

Die lijn gaat getrokken worden maar tot die tijd is het niet anders. Hierover blijven discussieren na uitleg is natuurlijk vrij zinloos en niet echt nodig denk ik dan.

We gaan inmiddels hopeloss offtopic dus zullen we deze sluiten of blijft iedereen nu weer ontopic?

slowhand
05/05/05, 00:40
Origineel geplaatst door janneman


Dit slaat echt als een tang op een varken.

Je hebt tegenwoordig geen KvK meer nodig om een domein te registreren dus je hebt automatisch ook mensen die domeinen te koop hebben zonder KvK.

DomeinHANDEL staat in principe los van hosting.
Zoals jij het verwoord zeg je ook eigenlijk dat domeinregistratie nog boven hosting staat :huh:

Maar hoe dan ook, de regels zijn superduidelijk tenzij je een sterke neiging tot eindeloos doorzeuren hebt dan vind je altijd wel ergens een komma die verkeerd staat.

En ja, je hebt het goed gezien, er is weer een topic van je verdwenen.
Doe maar vast aangifte van geschiedvervalsing.
Dat is dan jouw mening en lezing van de regels over adverteren. Ik heb (net als vele anderen) regelmatig welk soort aanbiedingen hier zien verdwijnen omdat er geen KvK was.
Dat er een komma ergens verkeerd staat heeft maar al te vaak geleid tot zeer ingewikkelde juridische steekspellen. Als je regels opstelt moeten ze ook wel kloppen. Anders kun je ze wel op het toillet hangen.
En dat blijkt ook wel dat je dit doet door je opmerking: "En ja, je hebt het goed gezien, er is weer een topic van je verdwenen.
Doe maar vast aangifte van geschiedvervalsing."
Want in die zelfde regels staat:
"Gezien ons beleid van het bevorderen van spontane, open gedachtenwisselingen....."
Nah van spontane en open gedachtenwisselingen hebben jullie dus gewoon een 'broertje dood'.

slowhand
05/05/05, 00:43
Origineel geplaatst door Domenico


Die lijn gaat getrokken worden maar tot die tijd is het niet anders. Hierover blijven discussieren na uitleg is natuurlijk vrij zinloos en niet echt nodig denk ik dan.

We gaan inmiddels hopeloss offtopic dus zullen we deze sluiten of blijft iedereen nu weer ontopic? Mag ik graag nog even antwoord van je krijgen op mijn vraag per pb waar ik "Geen Respect voor Moderators" zou hebben getoond.

janneman
05/05/05, 00:52
Plaat voor je kop, hier gaat een slotje op.