PDA

Bekijk Volledige Versie : Dataverkeer per Gameserver



Viperium
30/04/05, 22:31
Ik zou graag willen weten hoeveel GB dataverkeer een gameserver gebruik van laten we zeggen 20 man in de spellen: Painkiller, Call of Duty en Quake 3

Hartelijk Dank

Danger
30/04/05, 22:54
ongeveer 100 gb per maand.

Viperium
30/04/05, 23:21
Bedankt voor uw reactie...
Wel goeie gameservers zonder lagg mag ik hopen waar onstaat lagg eigenlijk als het van de server komt?

En hoeveel GB dataverkeer is een 40 slots ventrilo en of Teamspeak server?

Hartelijk dank

Euro-Servers
01/05/05, 09:23
Lag kan ontstaan door een storing op het netwerk (ddos -> packet loss) of door teveel slots te hosten op één bak waardoor de cpu / het geheugen het niet meer aan kan.

TiMMiEJ
01/05/05, 11:07
Origineel geplaatst door Viperium
Ik zou graag willen weten hoeveel GB dataverkeer een gameserver gebruik van laten we zeggen 20 man in de spellen: Painkiller, Call of Duty en Quake 3

Hartelijk Dank

5kb/s per speler :) als je ff de search had gebruikt dan kon je zien dat hier al heel veel topics over zijn.

Viperium
01/05/05, 14:54
Hoeveel Gameservers van 20 slots zouden ongeveer op deze bak kunnen?

- AMD Athlon XP 2800+
- 1024 MB DDR-RAM
- 40 GB HDD
- 1000 GB data transfer

- Zero setup fee!
- Month-to-month contract. No risks.
- 100 Mbit/s switchport, fully burstable
- 1 IP address included. Additional IP address free of charge (must comply to RIPE regulations)
- Monthly payment via international bank transfer, PayPal or credit card (VISA, Mastercard)
- Operating system as desired (Debian, SuSE, RedHat, Fedora, Gentoo, FreeBSD or Windows)
- NEW: Server reboots now free of charge!

JFL-GameServers
01/05/05, 23:00
Public neem ik aan...

Met een game bv als CS, of COD zou ik eerst beginnen met 2,
Mocht je zien load blijft rond 0.6 ofzo.. kan je een 3e 20slots proberen :)

Vernon
02/05/05, 00:41
Je bent bewust van het feit dat wat je hierboven als laatst hebt gepost in de VS is ? en dat mensen in NL een partij zullen laggen ?

Hypernia
02/05/05, 11:16
Origineel geplaatst door Vernon
Je bent bewust van het feit dat wat je hierboven als laatst hebt gepost in de VS is ? en dat mensen in NL een partij zullen laggen ?

waar staat dat(vs) en hoe kom je daar zo bij(laggen)?

Viperium
02/05/05, 15:33
Origineel geplaatst door JFL-GameServers
Public neem ik aan...

Met een game bv als CS, of COD zou ik eerst beginnen met 2,
Mocht je zien load blijft rond 0.6 ofzo.. kan je een 3e 20slots proberen :)

Omdat het een goeie pc is hoeft hij toch niet in VS te zijn ik huur hem in duitsland veel dichter bij huis

Maar er kunnen toch wel meer dan 2 servers op kom op zeg :D

JFL-GameServers
02/05/05, 15:35
Origineel geplaatst door Viperium


Omdat het een goeie pc is hoeft hij toch niet in VS te zijn ik huur hem in duitsland veel dichter bij huis

Maar er kunnen toch wel meer dan 2 servers op kom op zeg :D

Het zijn wel 20slots public he..
En dan zou ik toch echt eerst beginnen met 2... en er kunnen er max ook maar 3 (*20slots public) op... met veel moeite denk ik ..(bij vaak vol hé... 40slots voor die cpu om te beginne :))

twilightinc
02/05/05, 18:03
Ik kan je vertellen dat 2 20 slots PUBLIC CS servers net uit kunnen op een pentium 2,8 met 1024 MB ram. Je kunt daarnaast misschien nog een 12 slots draaien,

Maar dan houd het ook wel op hoor. Ik ben uitgegaan van:

SuperMicro P4SCI
Kingston 1024
3x raptor raid 5

Overigens hangt het ook heel sterk af van je Distro die je Gebruikt.

Wij weten ook uit ervaring dat 5x12 minder processorkracht vraagt dan 2x20 dit komt omdat de threads intern een extra stukje vragen van je processor. Wil je echt een gameserver hebben... Pak dan een dual opteron of xeon. Onze voorkeur heeft echter de eerste.

Viperium
02/05/05, 18:20
Origineel geplaatst door Viperium


Omdat het een goeie pc is hoeft hij toch niet in VS te zijn ik huur hem in duitsland veel dichter bij huis

Maar er kunnen toch wel meer dan 2 servers op kom op zeg :D

Dus waar ligt het echt aan om een server goed te kunnen draaien vooral de processor of de Dataverkeer per maand? want ik heb ook gedacht om 2000 gb per mnd te nemen....

JFL-GameServers
02/05/05, 18:32
Aan de CPU
Tuurlijk is traffic ook belangrijk, maar belangrijker is dan nog welk netwerk.

Met een normale p4 of AMD64 kom je echt niet bove de 1000gb
Met een dual xeon of operton niet bove den 2000gb

Mits je natuurlijk alleen gameserver host, en niet te veel op 1 machine gooit.

Mvg

Vipertje
07/05/05, 03:48
duitsland is een goede plek voor gameservers moet je wel een goed datacentrum te pakken bv de kplay.de servers staan aangeschreven als de beste met zo min mogelijk lag voor mensen uit omringende landen. dit is vooral voor groote clans makkelijk die veel europese wars spelen enzo.

MikeN
07/05/05, 21:04
Ter info: K-play is voor zover ik weet single-homed Tiscali.

DG-Hosting
08/05/05, 00:11
Origineel geplaatst door Vipertje
duitsland is een goede plek voor gameservers moet je wel een goed datacentrum te pakken

Het beste plaats voor Europa is Amsterdam namelijk de AMS-IX voor de optimale peering voor game servers met andere netwerken en IX.
Dit om de simpele reden dat de AMS-IX het grootste en snelste commerciele knoop punt in europa is en het ook wereldwijd bij de top hoort.

Zelfs de grotere buitenlandse bedrijven hosten hun servers bewust in Nederland/Amsterdam (lees AMS-IX) puur voor de optimale peering wereldwijd.

Dus als je mij vraagt wat is de beste plaats voor het hosten van een gameserver dan is dit duidelijk een lokatie die een directe peering heeft met de AMS-IX, bij voorkeur dus de datacenters rondom onze hoofdstad.

whistler
15/05/05, 11:34
Hoeveel traffic een gameserver gaat gebruiken hangt af van een aantal dingen.

1. Welk spel (verschillen in engines).
2. Aantal slots
3. Settings van je game zelf !!!!!! (maxrate)

Ga b.v. een Call of Duty United Offensive server draaien met 20 public slots en zet je maxrate op 10000 en kijk wat je verbruikt per dag.
Zet vervolgens je maxrate op 25000 en kijk eens wat je verbruik dan gaat doen...

Elke berekening van traffic zonder de instellingen van je game daar in mee te nemen zou ik niet gebruiken als vuistregel.