PDA

Bekijk Volledige Versie : Linkup



wdv
29/04/05, 16:01
Hoi,

Graag zou ik van Linkup klanten/ex-klanten willen weten hoe hun ervaringen zijn. Dus niet van horen zeggen!

Enkele gerichte vragen:
- Hoe is de stabiliteit van het netwerk?
- Hoe flexibel zijn ze in het voorzien van speciale oplossingen/regelingen? Deze vraag is gewoon in het algemeen bedoeld. Mocht je nog speciale voorbeelden hebben qua regelingen die ze wilde treffen; laat het even weten :)
- Zijn ze goed te bereiken in geval van storingen?
- Reageren ze goed op vragen en blijven ze klantvriendelijk?
- Is het een goed netwerk voor gamers?
- Wat bevalt je momenteel niet aan Linkup?

s.vossen
29/04/05, 16:54
Origineel geplaatst door wdv
Hoi,

Graag zou ik van Linkup klanten/ex-klanten willen weten hoe hun ervaringen zijn. Dus niet van horen zeggen!

Enkele gerichte vragen:
- Hoe is de stabiliteit van het netwerk?


Netwerk is uiterste stabiel! Zelfs bij DDoS attacks hebben andere servers op andere IP ranges geen hinder ervan. Dat is zeer goed geregeld. De stabiliteit is overigens ook weer terug te vinden op http://www.smokeping.nl/


Origineel geplaatst door wdv
- Hoe flexibel zijn ze in het voorzien van speciale oplossingen/regelingen?
Deze vraag is gewoon in het algemeen bedoeld.
Mocht je nog speciale voorbeelden hebben qua regelingen die ze wilde treffen; laat het even weten :)


Helemaal flexibel lijkt me. Je legt je wensen bij ze neer en samen word er gekeken wat er mogelijk is. Als je iets graag liever anders hebt naar verloop van tijd is dit geen enkel probleem. Ze zijn tevens altijd bereik te helpen, de service is verder uitstekend!


Origineel geplaatst door wdv
- Zijn ze goed te bereiken in geval van storingen?

Zeer goed, op 2 storingsnummers. Dag en nacht zijn ze te bereiken.


Origineel geplaatst door wdv
- Reageren ze goed op vragen en blijven ze klantvriendelijk?


Ja hoor, ook hier geen negatieve woorden over. Vragen worden altijd beantwoord, zelfs in de avond/nacht en in het weekend!


Origineel geplaatst door wdv
- Is het een goed netwerk voor gamers?


Uitstekend, kijk naar onder andere KNIP, FastGaming die al tijden tevreden gebruik maken van het netwerk. De pings zijn uitstekend en de gamers hebben niks te klagen!


Origineel geplaatst door wdv

- Wat bevalt je momenteel niet aan Linkup?

:huh:



Verder wil ik met nadruk toevoegen dit dit soort topics vaak leiden tot dingen die je niet wil, post alleen relevante informatie!!!! :W:

wdv
29/04/05, 17:09
Je hebt helemaal gelijk s.vossen, ik wil absoluut geen flametopic hebben. Ik wil graag even van wat klanten weten hoe ze over Linkup denken. De laatste vraag is omdat ieder bedrijf wel zijn minder fijne kanten heeft, die wil ik graag weten voordat wij eventueel klant zouden worden.

s.vossen
29/04/05, 17:14
Origineel geplaatst door wdv
De laatste vraag is omdat ieder bedrijf wel zijn minder fijne kanten heeft, die wil ik graag weten voordat wij eventueel klant zouden worden.

Op dit moment draait alles naar behoren bij ons, vandaar dat ik de laatste vraag niet kan beantwoorden! Wij huren ons eigen rack en daar is eigenlijk niks mis mee, en als dat het wel is ligt de oorzaak eigenlijk bij ons. Als we Linkup nodig hebben zijn ze eigenlijk altijd bereikbaar, en als we hulp nodig hebben ook :).

Het princiepe van Linkup is direct bij een datacenter huren, je bent slechts afhankelijk van 1 leverancier en dat neemt veel problemen weg! Hoe vaak zit er niet iets tussen waar je weer afhankelijk van bent en bij problemen op moet wachten. Linkup zal veel meer zijn best doen om alles naar wens te laten draaien, dan dat een partij dat zal doen weer van een partij huurt en die weer van een partij en die pas van het DC.

MediaServe
29/04/05, 21:42
Hoe is de stabiliteit van het netwerk?Zeer stabiel! Aangezien ze de afgelopen maanden behoorlijk zijn gegroeid hadden ze wat capaciteits problemen, maar dat is nu definitief opgelost. Verder is het netwerk bijzonder snel en stabiel.
Hoe flexibel zijn ze in het voorzien van speciale oplossingen/regelingen? Deze vraag is gewoon in het algemeen bedoeld. Mocht je nog speciale voorbeelden hebben qua regelingen die ze wilde treffen; laat het even wetenZe hebben mij tot nu toe heel erg goed geholpen. Ik had wat webspace op een Windows machine nodig, dat was geen enkel probleem. Ik kon gewoon kosteloos gebruik maken van één van hun machines.
Zijn ze goed te bereiken in geval van storingen?Heb ik verder nog geen ervaring mee, maar ze zijn in principe 24/7 te bereiken.
Reageren ze goed op vragen en blijven ze klantvriendelijk?De communicatie verloopt erg soepel, contact is erg persoonlijk en vriendelijk.
Is het een goed netwerk voor gamers?Uitstekend. Ik heb op dit moment een ping naar de VS van 76ms, UK van 9ms en België van 8ms. :)
Wat bevalt je momenteel niet aan Linkup?Ik heb goed nagedacht, maar er schiet mij niets te binnen.

XS-24
29/04/05, 22:24
De engiste 2 waar ik op kan reageren:

- Hoe flexibel zijn ze in het voorzien van speciale oplossingen/regelingen? Deze vraag is gewoon in het algemeen bedoeld. Mocht je nog speciale voorbeelden hebben qua regelingen die ze wilde treffen; laat het even weten
- Reageren ze goed op vragen en blijven ze klantvriendelijk?

Wij hebben ook een tijdje naar een flexibele hoster gezocht, die net dat beetje meer doet dan anderen, bij linkup helemaal gevonden, we gaan zondag plaatsen.

Tot nu toe vele kb-tjes op msn en een enkele keer via de telefoon gesproken, tot nog toe altijd vriendelijk.

Hopelijk na zondag meer ervaringen, we gaan ook gameservers plaatsen.

MediaServe
29/04/05, 22:32
@XS-24
Jullie staan toch al een redelijke tijd bij Linkup? Je reactie doet vermoeden dat je nog geen ervaring hebt met Linkup...

s.vossen
29/04/05, 22:39
Origineel geplaatst door MediaCreations
@XS-24
Jullie staan toch al een redelijke tijd bij Linkup? Je reactie doet vermoeden dat je nog geen ervaring hebt met Linkup...

XS-24 gaat daar nog beginnen ;) Waarschijnlijk verwar je iets met elkaar ...

MediaServe
29/04/05, 22:58
Origineel geplaatst door s.vossen


XS-24 gaat daar nog beginnen ;) Waarschijnlijk verwar je iets met elkaar ... Ik volg het even niet meer :huh:
In deze aanbieding van XS-24 (http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=66329) staat dat ze hun eigen rack in het Linkup netwerk hebben. Misschien wordt Linkup en iQarus door elkaar gehaald?

s.vossen
29/04/05, 23:00
Origineel geplaatst door MediaCreations
Ik volg het even niet meer :huh:
In deze aanbieding van XS-24 (http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=66329) staat dat ze hun eigen rack in het Linkup netwerk hebben. Misschien wordt Linkup en iQarus door elkaar gehaald?

Dat zal een aanbieding zijn die niet direct leverbaar is. Vanaf zondag zullen de servers gaan draaien. Het rack is dus al wel aanwezig, de aanbieding klopt in die zin wel.

Linkup en iQarus is dezelfde lokatie. Linkup netwerk en iQarus DC.

M-BahZ
30/04/05, 12:49
Origineel geplaatst door wdv
Graag zou ik van Linkup klanten/ex-klanten willen weten hoe hun ervaringen zijn. Dus niet van horen zeggen!
En jij gelooft dat ex-klanten bereid zijn om (uit rancune?) hun ervaringen mede te delen ? Omdat een partij hier geen eigen belang in heeft om de ervaringen met je te delen en het al gauw neigt naar smaad verwacht ik eigenlijk dat je weinig reakties zult krijgen om te kunnen afwegen, wat schijnbaar jouw bedoeling is. ;)

wdv
30/04/05, 13:02
Daar heb je op zich wel een punt mee. Aan de andere kant zie je op bijvoorbeeld webhosters.nl dat genoeg mensen ook hun negatieve ervaringen plaatsen bij ISP's.

Mark17
30/04/05, 15:13
op 1 vraag wil ik reageren:
- Is het een goed netwerk voor gamers?
samen met Icehosting heb ik 2 gameservers draaien.
1 in iQarius (Linkup netwerk) en 1 in het Leaseweb netwerk.
van de gamers die op beide servers hebben gezeten hoor ik altijd dat ze het liefst op de server bij iQarius zitten (hoewel deze server relatief zwaarder word belast) schijnt de ping er veel lager te zijn. een voorbeeld eerst zat iemand op de server bij leaseweb met een ping van boven de 100, nu is de ping na de verhuizing gedaald tot onder de 30 (lijkt mij een verbetering). zo gauw je een keer een gameserver bij iQarius/Linkup wil testen moet je dat aangeven dan krijg je de test server, dan kun je de ping rustig bekijken.

McRox
30/04/05, 18:57
Origineel geplaatst door Mark17
van de gamers die op beide servers hebben gezeten hoor ik altijd dat ze het liefst op de server bij iQarius zitten (hoewel deze server relatief zwaarder word belast) schijnt de ping er veel lager te zijn.

Waar zou dit aan liggen denk je? Of post je graag dingen die je hoort zonder enige verificatie of onderzoek van je eigen kant omdat het jezelf iets beter uitkomt? :)

IceHosting
30/04/05, 19:09
Linkup is een goed bedrijf. Ze bestaan naar mij weten niet zo lang in het verhuren van rackspace (en dergelijke).

Je moet alleen wel vaak achter dingen aan, zo zijn er nog een paar dingen die geregeld moeten worden (mischien komt het ook door ons dat het nog niet geregeld is).

Verder werken er meer mensen bij linkup dan je denkt. Ik kende eerst alleen reinier, maar na een paar vragen had ik de rest van het personeel ook in me msn lijst staan bij wijze van spreken. Deze personen helpen je gewoon overal bij als je hulp of advies nodig hebt.

Verder weet ik niet wie de monteurs precies zijn daar. Zelf bel ik altijd Reinier op om effe iets te laten fixen. Het andere personeel daar wat ik ken doet veel op remote.

De ping is ook iets beter dan we eerst hadden in leaseweb. Alleen is er nog een beetje onduidelijkheid over de uplinks die ze momenteel hebben en welke nog moeten komen. (Dit begreep ik van een dedicated klant van ons die hier regelmatig aanbiedingen post, zijn aanbiedingen werden dan ook ge-edit of gedelete omdat er geen geldige(of huidige) informatie in stond).

Gelukkig is het nog een jong bedrijf en ik zie er nog een groote groei in.
De service die ze verlenen is uitstekend daar. Reinier heeft ook ons geholpen met het terug zetten van de honderde accounts van server 1, die toen gecrashed was. Dit echter zonder dat hij ervoor betaald werd! Dit vind ik echt toppe service!

Maargoed wil niet al te veel reclame maken voor hun:p Straks zit het hele gebouw daar vol en kan ik niet meer uitbreiden:p

(edit: alleen jammer van de 2 downtimes deze maand....)

flen
30/04/05, 19:13
Precieze netwerk specificaties kan je vinden in het Algemene Netwerk topic hier op WHT door RobbertC geloof ik. Hierin worden alle netwerk getest en geplaatst indien ze goedgekeurt zijn...

Dicky
01/05/05, 08:18
Ice hosting ( niet te veel reclame maken!:D )

Maar ik ben over de streep ga ze maandag maar effen bellen denk ik
Het klinkt allemaal zeer goed

Thanx

XS-24
01/05/05, 08:54
Origineel geplaatst door flen
Precieze netwerk specificaties kan je vinden in het Algemene Netwerk topic hier op WHT door RobbertC geloof ik. Hierin worden alle netwerk getest en geplaatst indien ze goedgekeurt zijn...

Wat allemaal weer sterk verouderd is.
Op dit moment maakt het iqarus netwerk gebruik van meerdere AS nummers.

mark_m
01/05/05, 09:34
Ik heb even naar linkup gemailt, en de precieze verbindingen zijn:
- 1000Mbit Co-locate/Rokscom
- 1000Mbit Openpeering
- 1000Mbit Flag Telecom
- 10000Mbit KPN International

Volgens een medewerker van Linkup

Mvg Mark

TiMMiEJ
01/05/05, 11:15
Ik ben het 100% eens met s.vossen, onze gameservers draaien perfect op het linkup netwerk.

flen
01/05/05, 11:38
Origineel geplaatst door XS-24


Wat allemaal weer sterk verouderd is.
Op dit moment maakt het iqarus netwerk gebruik van meerdere AS nummers.

Dan moet er iemand even een PM sturen naar TrancePitt en dan zal hij het aanpassen indien dat zo is. :)

MediaServe
01/05/05, 12:16
Origineel geplaatst door mhameetman
Ik heb even naar linkup gemailt, en de precieze verbindingen zijn:
- 1000Mbit Co-locate/Rokscom
- 1000Mbit Openpeering
- 1000Mbit Flag Telecom
- 10000Mbit KPN International

Volgens een medewerker van Linkup

Mvg Mark Daar komt binnenkort volgens mij 10 GbE AMS-IX bij :)

s.vossen
01/05/05, 12:27
Origineel geplaatst door MediaCreations
Daar komt binnenkort volgens mij 10 GbE AMS-IX bij :)

Halverwege mei als het goed is. Ik zal Reinier eens vragen of die contect op wil nemen met TP.

IceHosting
01/05/05, 17:57
Wat ik dus begreep was dat ze dit hadden:

10.000 Mbps KPN Euroring
1.000 Mbps Rokscom
1.000 Mbps Teleglobe
1.000 Mbps MCI/UUNet
1.000 Mbps Colt Telecom
1.000 Mbps Openpeering

En idd veel gehoord over uitbreidingen waaonder level3 en ams-ix

Als ik dan weer andere topics lees, zijn er veel lui die beweren dat ze alleen eurorings hebben als ze van verschillende lokaties het netwerk proberen te bereiken....

Reinier v Eeden
01/05/05, 18:07
Coloactie gaat idd nu alleen via eurorings atm, rond 16 mei word alles overgegooid naar het nieuwe AS incl AMSIX.

groeten
reinier

IceHosting
01/05/05, 18:13
ohzo zit het dus in elkaar :)

Ze gebruiken alles voor zichzelf en alleen eurorings is alleen voor colocaters.

Ben benieuwd dan.... :)

TiMMiEJ
02/05/05, 20:16
Afgelopen zondag was de bedoeling dat we 3 nieuwe servers zouden gaan plaatsen bij linkup. De week ervoor hardware besteld, we hadden die zaterdag de hardware nog niet compleet dus was niet zeker of we konden gaan.

Zondag om 12uur toch 2 servers compleet en werkend, meteen aangemeld en de trein in naar amsterdam.

We waren er nog nooit geweest, dus heeeel erg lang gezocht en toen kreeg ik opeens een telefoontje van reinier dat die niet wist dat wij zouden komen. We hadden ons verkeerd aangemeld, nja omdat er maar 1 security gard aanwezig was konden we niet naar binnen. (omdat we er nog nooit waren geweest en dus begeleiding nodig hadden)

Reinier zou regelen dat we onze servers konden afgeven en dan zouden ze de dag ernaa (vandaag) meteen worden aangesloten zonder kosten.
Dit vonden wij een prima idee, en na heeeeeel erg lang zoeken hadden we het datacenter gevonden. We hebben de servers afgegeven en zijn naar huis gegaan.

Vandaag reinier maar eens proberen te bellen, hij is gewoon NIET te bereiken. Als je hem belt dan krijg je te horen dat zijn nummer niet bereikbaar is....nog een paar sms'sjes gestuurd maar dat holp ook niet.

Ik krijg hem gewoon NIET te pakken, ik zou niet weten wat ik nu moet doen.

Tis niet zon ramp dat mijn server niet online is maar 1 is voor een klant van ons, en hij is er ZEKER niet blij mee dat zijn server nog niet online is.

XS-24
02/05/05, 20:23
Ze zijn bezig in global switch ofzo, heeft allemaal te maken met de nieuwe ams-ix verbinding.

s.vossen
02/05/05, 20:25
Origineel geplaatst door TiMMiEJ
Afgelopen zondag was de bedoeling dat we 3 nieuwe servers zouden gaan plaatsen bij linkup. De week ervoor hardware besteld, we hadden die zaterdag de hardware nog niet compleet dus was niet zeker of we konden gaan.

Zondag om 12uur toch 2 servers compleet en werkend, meteen aangemeld en de trein in naar amsterdam.

We waren er nog nooit geweest, dus heeeel erg lang gezocht en toen kreeg ik opeens een telefoontje van reinier dat die niet wist dat wij zouden komen. We hadden ons verkeerd aangemeld, nja omdat er maar 1 security gard aanwezig was konden we niet naar binnen. (omdat we er nog nooit waren geweest en dus begeleiding nodig hadden)

Reinier zou regelen dat we onze servers konden afgeven en dan zouden ze de dag ernaa (vandaag) meteen worden aangesloten zonder kosten.
Dit vonden wij een prima idee, en na heeeeeel erg lang zoeken hadden we het datacenter gevonden. We hebben de servers afgegeven en zijn naar huis gegaan.

Vandaag reinier maar eens proberen te bellen, hij is gewoon NIET te bereiken. Als je hem belt dan krijg je te horen dat zijn nummer niet bereikbaar is....nog een paar sms'sjes gestuurd maar dat holp ook niet.

Ik krijg hem gewoon NIET te pakken, ik zou niet weten wat ik nu moet doen.

Tis niet zon ramp dat mijn server niet online is maar 1 is voor een klant van ons, en hij is er ZEKER niet blij mee dat zijn

server nog niet online is.


Origineel geplaatst door XS-24
Ze zijn bezig in global switch ofzo, heeft allemaal te maken met de nieuwe ams-ix verbinding.

Gelieve info@linkup.nl te contacten hierover.

XS-24
02/05/05, 20:26
Was er gister trouwens ook, nieuwe servers geplaatst.

Ze zijn erg vriendelijk en behulpzaam, waren mooi op tijd aanwezig en de datavloer ziet er prachtig uit.

Service monteurs kunnen niet via de airco-ruimte de datavloer op, andersom wel.

Wat mij ook opviel is dat in sbp alles op de vloer zelf staat, airco, ups etc, dat is hier niet zo, er staan alleen maar racks.

Beveiliging en netheid staat wel ver bovenaan bij hun, en dat bevalt me wel.

Reinier v Eeden
02/05/05, 21:03
Tim?

Je hebt mij niet 1 keer gebeld vandaag!

06-46071112 staat al de hele dag aan hoor en heb ook geen voicemail berichten of SMSjes, wel die van xs-24 die heb ik binnen en daar word zo aan gewerkt.

groeten
reinier

Gh0sty
02/05/05, 21:49
Goed netwerk voor gameservers, met een goede uptime(op de maand april na met ene paar downtimes, maar daar kan ik wel mee leven ^_^).

Verder reageren ze altijd vriendelijk en snel, met storingen word ik altijd goed tewoord gestaan.

Kortom een goed netwerk met vriendelijk/bereikbaar personeel voor een mooie prijs.

TiMMiEJ
03/05/05, 19:12
Origineel geplaatst door Reinier v Eeden
Tim?

Je hebt mij niet 1 keer gebeld vandaag!

06-46071112 staat al de hele dag aan hoor en heb ook geen voicemail berichten of SMSjes, wel die van xs-24 die heb ik binnen en daar word zo aan gewerkt.

groeten
reinier

sorry reinier,

ik heb steeds naar 0656 gebeld. Ik ben niks gezegd :)