PDA

Bekijk Volledige Versie : [TeKoop] Middelgroot gamehosting bedrijf



Anoniem
28/04/05, 17:11
Beste Lezer,

Na bijna anderhalf jaar gamehosting wil ik mijn bedrijf te koop aanbieden, wegens het starten van een 2e bedrijf en een studie, waarbij ik dit alles helaas niet langer kan combineren.

Bedrijfsinformatie:
Het middelgrote gameserver bedrijf maakt een omzet van zo’n 1500 Euro (ex) per maand. De huidige kosten zijn zo’n 800 Euro per maand, waarvan het grootste deel het colocatie-contract omvat en een klein deel de huur van de Teamspeak licenties. Het bedrijf maakt dus een gezonde winst. Er zijn geen schulden of systemen op afbetaling.

Het colocatie contract loopt nog tot feb. 2006 (voor 11mbit & één 19” rack). De locatie van het bedrijf, het netwerk en bedrijfsnaam wil ik bekend maken, mits uw bedrijf een overeenkomst tekent waarin u aangeeft alle gegevens over deze verkoop niet openbaar zal maken. Het raden naar het bedrijf stel ik niet op prijs tot deze verklaring.

Servers:
Op dit moment hebben wij 15 servers staan, waarvan 14 in 1u kasten en 1 in een 2u kast. Iets meer dan de helft van deze servers hebben Athlon 64 processoren rond de 3200+, de rest zijn Barton processoren, 2800+. Voor overige specificaties kunt u bij interesse contact opnemen.

Teamspeak:
Op dit moment hebben wij 38 Teamspeak servers. Enkele daarvan horen bij gameserver klanten, een ander deel wordt los verhuurd. De omzet hiervan bedraagt € 140 (ex) per maand.

Gameserver klanten:
Op dit moment hebben wij zo’n 70 gameservers verhuurd. Er is nog ruimte op de systemen om meer klanten te plaatsen. Onze clanserver systemen worden licht overgeboekt, de publieke servers worden niet overgeboekt. De klanten zijn alleen zeer tevreden over hun gameserver, door de hoge kwaliteit en ondersteuning die wij hierop leveren.
Alle systemen maken gebruik van het Linux besturingssysteem (distributie: Debian)

Colocatie klanten:
Dit omvat maar een aantal klanten, de bedrijfsvoering is hier niet op gericht.

Overige apparatuur:
In het rack bevinden zich nog 2 switches. 1x een 3com SS3 3300XM (24port 10/100, managable) en 1x een 3com SS2 3300 (24 port 10/100 + 1x 1000mbit fiber).

Administratie:
Alle servers worden gecontroleerd op belasting met monitoring tools. Er is een eigen administratiesysteem in PHP geschreven, waarmee bestellingen kunnen worden geplaatst, klanten hun server kunnen beheren, en meer. Ook automatische betalingscontrole en een factuursysteem zitten hierbij. Het administratieve werk wordt door dit systeem tot een minimum beperkt.
De administratie is zeer overzichtelijk, alle facturen zijn goed bijgehouden. Ook de omzetbelasting wordt netjes aangegeven en is goed controleerbaar.

Overname:
Bij een overname van het bedrijf is het de bedoeling dat alle huidige klanten hun server kunnen uitdienen tot zolang hun huidige betaling loopt. Het bedrijf moet op een prettige manier worden overgenomen, waarbij de klanten geen grote problemen ondervinden door de overname.

Prijs:
U kunt bieden op dit bedrijf per e-mail. Doe een goed bod, houdt rekening met de winst, waarde van de redelijke nieuwe apparatuur en de klanten. Onzin biedingen worden niet op prijs gesteld.

Ik sluit dit bericht helaas niet af met naam, omdat ik vooralsnog de bedrijfsnaam niet wil vrijgeven voordat sprake is van een daadwerkelijke overname. Dit is dan ook de reden waarom is gekozen voor een hotmail e-mail adres als contact adres, namelijk anoniem_verkoop@hotmail.com . Via dit e-mail adres kunt u contact openen voor meer informatie. Een eventuele verklaring voor geheimhouding kan ik u daarop toesturen, bij serieuze interesse. Dit topic is niet bedoelt als topic om naar de bedrijfsnaam te raden of een onzin bod te doen.

edit:
Ik heb overigens een apart account op wht hiervoor gemaakt, maar heb wel zinnige reply's gegeven. Ik hoop op begrip bij het moderatie team :) voor het niet gebruiken van mijn eigen wht account.

Wouter K
28/04/05, 17:36
Kan je misschien iets meer info geven over je klanten?
Heb je veel vaste klanten? (langer dan een jaar)
Is er sprake van een contractsbasis?
Wat zijn de termijnen hiervan?

Basic-it
28/04/05, 17:43
Ook zou ik graag willen weten of dat het colocatie contract opgezegt kan worden? of dat deze perse door moet lopen tot feb. 2006

Triloxigen
28/04/05, 17:55
En graag het netwerk en DC :)

Triloxigen
28/04/05, 18:00
Stuur me overigens een verklaring van geheimhouding toe zodat ik wat meer informatie kan ontvangen.

izdesign
28/04/05, 18:02
lijkt wel beetje of dat van i3d is :p die hadden ook 15 server staan =)

InstantXs
28/04/05, 18:14
Origineel geplaatst door izdesign
lijkt wel beetje of dat van i3d is :p die hadden ook 15 server staan =)
Kan je niet lezen?

Er staat toch duidelijk:



Dit topic is niet bedoelt als topic om naar de bedrijfsnaam te raden of een onzin bod te doen.

XS-24
28/04/05, 18:27
Ik zou ook graag meer info willen ontvangen over de colo (kosten, bedrijf, netwerk en verbruik), de servers (Eigen gebouwd, wat voor moederborden, wat voor overige hardware) en over de klanten (contracten, opzegtermijn, betalings periode.

Naam van het bedrijf zou handig kunnen zijn ivm ervaringen van klanten, hoeft niet direct verteld te worden.

Ik heb sowieso interesse in het administratie systeem, is dit eventueel los te koop?

Anoniem
28/04/05, 18:35
Het contract is niet opzegbaar, en zal moeten worden uitgediend op de huidige locatie. Het administratie-systeem is niet los te koop, andere onderdelen overigens ook niet, het gaat in 1 koop. Voor informatie over contracten e.d. kunt u mij e-mailen.

Dus: Graag mij een e-mail sturen. XS-24, als ik een e-mail stuur, doe ik dat graag naar de juiste contactpersoon, ipv aan een info@... adres zoals je begrijpt. Als je meer informatie wilt, stuur dan even een mailtje, ik stuur je dan een geheimhoudingsverklaring terug, waarna ik je de nodige gegevens kan geven en eventueel telefonisch bereikbaar ben.

edit:
Enige info over de klanten kan ik wel geven:
- Geen sprake van contactbasis. Betaling vooraf.
- Klanten blijven meestal meerdere maanden huren. Sommige klanten huren al lange tijd.
- Overige info te krijgen per e-mail

edit:
Misschien nog handig om te vermelden is dat het hier gaat om een Nederlands bedrijf, gevestigd in een Nederlands datacenter :)

Basic-it
29/04/05, 00:41
Mag ik vragen wat ongeveer de richtprijs is?

s.vossen
29/04/05, 01:04
Wij ontvangen ook graag meer informatie.

Ik ben persoonlijk te bereiken op s.vossen@besthost.nl

purehosting
29/04/05, 03:31
Wij ontvangen ook graag meer informatie op bram.bolt@purehosting.nl

Anoniem
29/04/05, 11:28
Berichten zijn verzonden & mail beantwoord :)

The Unknown
04/05/05, 20:59
Bedank allen voor de intresse, het bedrijf is inmiddels verkocht!

TiMMiEJ
04/05/05, 22:12
Origineel geplaatst door The Unknown
Bedank allen voor de intresse, het bedrijf is inmiddels verkocht!

Het bedrijf is volgens mij verkocht, tenminste als ik denk om wie het gaat :)

PeterT
04/05/05, 22:45
Origineel geplaatst door TiMMiEJ


Het bedrijf is volgens mij verkocht, tenminste als ik denk om wie het gaat :)

Ehm.. dat is wat hij zegt.

Remigius
05/05/05, 01:14
Euhm, nou aan de gelukkige: gefeliciteerd! :)

mark_m
05/05/05, 10:46
Zouden we nu mogen weten om welk bedrijf het ging?

Grt Mark

XS-24
05/05/05, 15:33
Flexgaming.nl

mark_m
05/05/05, 21:59
Bedankt XS-24.