PDA

Bekijk Volledige Versie : Advies nodig aanschaf CP



blerry
28/04/05, 12:48
Heren/Dames,

Ik heb advies nodig bij het aanschaffen van een CP.
Ik heb directadmin op het oog omdat deze goed recensies heeft en de prijs ook zeer interresant is. Ik daarbij de volgende vragen:

1. Kan ik directadmin ook hier in Nederland aanschaffen of kan dit alleen rechtstreeks bij directadmin ?

2. Welk OS is het meest geschikt , ik heb Freebsd 5.4 op het oog.

3. Eventuel tips e.d. waarmee rekening te houden e.d.

Vane
28/04/05, 12:52
1. Ja, er zijn in Nederland ook vast en zeker bedrijven waar je DirectAdmin kan kopen (external) en meestal kan je bij je colocatie/dedicated provider internal licenties kopen.

2. Wijzelf hebben een aantal servertjes draaien op FreeBSD 5.3 i.c.m. DirectAdmin dit draait wel aardig. 5.4 geen ervaring mee.

Triloxigen
28/04/05, 14:13
Gebruik de zoekfunctie even, deze vraag is al vele malen voorgekomen.

Unixboy
28/04/05, 15:13
Als je voor FreeBSD wilt gaan zou ik verloppig mezelf bezig houden met FreeBSD 5.3 aangezien 5.4 niet echt supported zal zijn door (willekeurig cp).

als je voor de release 5 wilt gaan (wat aan te raden valt)... zou ik me toch focusen op 5.3

DirectAdmin bijvoorbeeld heeft wel ondersteuning voor 5.3 maar (nog) niet voor 5.4



FreeBSD 4.7, 4.8, 4.9, 4.10, 5.0, 5.1, 5.2, 5.2.1, 5.3

http://www.directadmin.com/install.html

Persoonlijke Controle Paneel top 3:

1. DirectAdmin
2. Plesk
3. Ensim

Als iemand mij om advies betrefend CP's vraagt krijgt hij van mij te horen dat IK voor nr-1 zou gaan.

Wat ik goed niet goed vindt aan de CPs laat ik achterwegen, want hierover kan je genoeg vinden ... (zoek functie / google e.d.)

Veel succes met je zoektocht naar de voor jou juiste CP.

wdv
28/04/05, 15:21
Ik denk dat DirectAdmin ook gewoon prima draait op 5.4

nedgaming
03/05/05, 00:05
Wij hebben zelf ook directadmin, draaid perfect.

Designerhosting
03/05/05, 03:17
cPanel.... klanten houden ervan......

hostplaatsje
03/05/05, 09:29
Wij gebruiken DirectAdmin. De klanten vinden het niet ingewikkeld. Eerder hadden we cPanel maar dat vonden sommigen ingewikkeld.

Unixboy
03/05/05, 12:16
Origineel geplaatst door wdv
Ik denk dat DirectAdmin ook gewoon prima draait op 5.4

Ik durf daar mijn handen niet voor in het vuur te steken, support kan je ook vergeten als je een unsupported OS draait.

wdv
03/05/05, 12:28
Origineel geplaatst door Unixboy


Ik durf daar mijn handen niet voor in het vuur te steken, support kan je ook vergeten als je een unsupported OS draait.

Bij DirectAdmin is dat dus niet zo ;)
Ik durf mijn handen er wel voor in het vuur te steken dat John je zal helpen als je 5.4 gaat draaien.

XBL
03/05/05, 12:48
Vraag voor ervaringen mbt OS eens op het forum van DirectAdmin rond. Super goede community, wat ik een groot pluspunt vind van DirectAdmin.

Ook helpen de mensen achter DirectAdmin zonder problemen met zaken die ook niet door hun controle paneel zijn veroorzaakt (wij hadden een raar probleem met apache wat maar PIDs bleef aanmaken (continue requests), bleek een één of ander script te zijn in de root-webdir. Had ik nooit gevonden (wie denk daar nou aan), gelukkig John wel :)).

Jochem