PDA

Bekijk Volledige Versie : Eigen SMS gateway opzetten



Jacobs.T
28/04/05, 11:17
Heeft iemand hier soms ervaring met een eigen sms gateway op te zetten?
Graag wat meer info hieromtrent.

Welke regelingen moet je daarvoor treffen, welke software is er nodig, hoeveel de kosten maandelijks bedragen om dit draaiende te houden...

We zitten met een vrij groot project van minimum 15000 SMSen per maand dus het leek mij interessant een eigen gateway op te zetten, winstmarge gaat aanzienlijk omhoog dan.

Frangkje
28/04/05, 12:41
Ik wil je niet teleurstellen maar 15.000 SMS berichten per maand is geen groot volume, bel maar eens met een willekeurige provider wat je aan interconnection fee's aan ze af moet dragen ik schat dat je (voor Nederland) op tussen de 8 en 10 cent + een paar honderd euro maandelijks uit zult komen.

Jacobs.T
28/04/05, 12:46
500 euro per maand is niet echt een groot bedrag.
Ik wil gewoon weten hoe ik een SMS platform host en wat ik precies moet doen bij de telefoonmaatschappijen.

Frangkje
28/04/05, 13:13
Het lijkt mij persoonlijk zonde geld als het veel goedkoper kan. Maar je zou eens met bijvoorbeeld KPN callfactory kunnen bellen die kunnen je de actuele KPN tarieven wel geven.

Jacobs.T
28/04/05, 13:15
Zit in België...
Proximus, Mobistar en Base aanspreken dus :)

Frangkje
28/04/05, 13:26
Excuses :)
Gaat het ook uitsluitend om verkeer naar deze belgische netwerken?

Jacobs.T
28/04/05, 15:26
Klopt :)

dotnetjunkie
28/04/05, 15:57
Jacobs.T: ik weet bij wie je hiervoor terecht moet in België, ik zal vanavond even alle contactgegevens en info die ik heb bijeen zoeken, en laat je dan iets weten! Je hoeft alvast niet teleurgesteld te worden zoals Frangkje zegt, want wat je vraagt kan dus wel degelijk in België, met een heel lage prijs per SMS!

luser
28/04/05, 16:01
@dotnetjunkie: stuur ook even naar mij aub ;)

Frangkje
28/04/05, 16:05
@dotnetjunkie, als jij voor 15.000 berichten per maand tegen een hele lage prijs berichten kunt versturen via de operators daar mag je mij die info ook wel sturen ;)

Jacobs.T
28/04/05, 16:31
Ok bedankt.
Ik ben in blijde verwachting van een mailtje :)
tim@omcs.be

Wat de SMSen betreft, het gaat zowel over een mailing uitsturen, als een reversed billing systeem.

Jan Van Haaren
28/04/05, 18:06
Ik ben ook wel geïnteresseerd in die informatie :).

Best4U
28/04/05, 18:33
als je toch bezig bent dotnetjunkie... :) ik zou er ook wel iets meer over willen ontvangen.

Jacobs.T
30/04/05, 11:30
Ik ben niet echt iets met het mailtje.
Ik wil niet via een 3de party een SMS aanbieding krijgen.
Ik wil zelf een eigen SMS gateway, eigen SMS modem, ...

jurrian
30/04/05, 11:55
Als je een eigen SMS-gateway wilt, moet je LogicaCMG een bellen / mailen. Die leveren 70% - 80% van de gateways over de hele wereld.

Als ik me niet vergis draaien alle Nederlandse operators hiermee. En ook de SMS-diensten van b.v. RTL draaien hierop.

Frangkje
30/04/05, 14:27
Wat iedereen hier steeds lijkt te vergeten:
Als je berichten wilt versturen naar een nummer van [vul hier een willekeurig netwerk ik] zul je de berichten toch echt aan dat netwerk moeten aanleveren, en hier vragen ze (veel) geld voor, je kunt dus wel denken ik heb een eigen SMS-gateway, maar je zult nog steeds de interconnectionfee moeten betalen.

Jacobs.T
01/05/05, 12:47
Transits moet je gewoon aanvragen bij Proximus, Mobistar en Orange.
Kost iets van een 500 euro per maand als ik me niet vergis.

Frangkje
01/05/05, 12:48
Je vergeet de kosten per SMS ;)

dotnetjunkie
01/05/05, 18:51
Origineel geplaatst door Jacobs.T
Ik ben niet echt iets met het mailtje.
Ik wil niet via een 3de party een SMS aanbieding krijgen.
Ik wil zelf een eigen SMS gateway, eigen SMS modem, ...

Euh, vanwaar haal je dit? Ik heb je immers nog NIET gemaild! Heeft iemand je onder mijn naam gemaild??!
Ik had begrepen dat je dit wou hoor, de personen met wie ik je in contact zal brengen MAKEN en verkopen juist zo'n totale gateway oplossingen, ja zijn dus ook concurrent van LogicaCMG/... !
Doen bvb. ook veel acties voor Kanaal2 in België via die gatewaysystemen, en voor de grootste keten van discotheken, event bureau's, enz...

Geef me nog even tijd, ik verzamel alle nuttige info (ook voor de anderen hier, geen probleem :) Misschien doe ik dan van de eerste keer een forum post als men daar geen bezwaar tegen heeft..., dan heeft iedereen er wat aan!)

Jan Van Haaren
01/05/05, 21:06
Origineel geplaatst door Jacobs.T
Ik wil niet via een 3de party een SMS aanbieding krijgen. Jij hebt waarschijnlijk net zoals ik een mailtje ontvangen van roelio (http://www.webhostingtalk.nl/member.php?s=&action=getinfo&userid=4953)?

Robert001
13/10/09, 17:37
-knip Janneman-

Kijk voor de grap eens naar de datum van het topic dat je zojuist uit de oudheid omhoog hebt geschopt?