PDA

Bekijk Volledige Versie : Domein verwijzen naar andere server



Bierdop
27/04/05, 20:02
Hallo mensen,

ik heb hier niet zoveel verstand van, dus misschien dat iemand me kan helpen. Het gaat om het volgende:

Sinds een tijdje heb ik een server via flexservers en hierop staat plesk.
Ik wil hier in de toekomst meerdere sites op gaan draaien.
Voor nu wil ik alvast 1 site erop zetten, waarvan de domeinnaam al geregistreerd is via flexwebhosting.

Ik heb via plesk een nieuwe client aangemaakt en vervolgens het domein eronder gehangen.
Maar hoe laat ik mijn domeinnaam nu verwijzen naar die server?
Moet ik dan met de DNS aan de slag??

Iemand die me kan helpen?

Triloxigen
27/04/05, 20:54
A en MX records op je nameservers naar je server verwijzen.

jagermaster
27/04/05, 21:34
op de site van flexservers staan een aantal handleidingen hoe je dit moet doen.

Bierdop
27/04/05, 22:46
voor zover ik weet kan ik zelf niet bij de nameservers. Maar dat zou ik dus door flexwebhosting moeten laten aanpassen?
en die A en MX records moeten dan naar ipadres van de server verwijzen, of begrijp ik het verkeerd?

jagermaster
27/04/05, 23:02
Origineel geplaatst door Bierdop
voor zover ik weet kan ik zelf niet bij de nameservers. Maar dat zou ik dus door flexwebhosting moeten laten aanpassen?
en die A en MX records moeten dan naar ipadres van de server verwijzen, of begrijp ik het verkeerd? neem aan dat je het hostingpakket voor dit domein op je eigen server wilt beheren. Hiervoor moet je eerst de DNS instellen op de server. Over hoe de dns van de server in te stellen via Plesk voor het eerste domein staat er op de site van flexservers een handige handleiding hoe je dit moet doen.
als dit ingesteld staat moet je aan flexwebhosting vragen de dns te wijzigen naar jouw eigen DNS-servers.
Bij de dns instellingen onder Plesk kan je wel bij, neem tenminste aan dat je ook gewoon in de administrator kan.

mocht je de handleding over hoe in te stellen niet kunnen vinden op flexservers pm me ff, heb hem laatst nog aan een andere klant van flexservers gegeven omdat ie er niet uitkwam

Bierdop
04/05/05, 20:54
Ik heb een weekje terug de dns ingesteld en de gegevens doorgemaild naar flexwebhosting om de dns aan te passen. Krijg ik vandaag het volgende per mail terug:

Helaas kunnen de nameservers niet aangepast worden. Dit omdat ns1.babeslog.net een niet bestaande nameserver is volgens de stichting waar .net domeinen geregistreerd staan. Ik raad u aan om dit na te kijken

Wat heb ik verkeerd gedaan?

hans130
09/05/05, 00:11
Origineel geplaatst door Bierdop
Ik heb een weekje terug de dns ingesteld en de gegevens doorgemaild naar flexwebhosting om de dns aan te passen. Krijg ik vandaag het volgende per mail terug:

Helaas kunnen de nameservers niet aangepast worden. Dit omdat ns1.babeslog.net een niet bestaande nameserver is volgens de stichting waar .net domeinen geregistreerd staan. Ik raad u aan om dit na te kijken

Wat heb ik verkeerd gedaan?

Je hebt je nameservers niet aangemeld als nameservers bij de .net registrant.
Om het eenvoudig te stellen je moet via uw domeinregistrant vragen om bij .net aan te geven dat dit je nameserversq zijn met het gebruikte ip adres.