PDA

Bekijk Volledige Versie : Probleem met nameservers/ips



p4ubenl
25/04/05, 18:54
Hallo hosters,

Ik heb probleem met mn nieuwe dedicated server, meer betreft de nameservers ervan;

Deze zijn ingesteld volledig op ns1.p-4-u.nl en ns2.p-4-u.nl, echter als ik een ander domein wil registreren met deze nameservers ( en bijhorende ips) wil dit niet lukken.

Iemand die mij dit kan uitleggen, ik heb moeizaam contact met I-S-U, echter is het een probleem ivm dat ik klanten moet betalen omdat ze nog niet online zijn na anderhalve week.

Dank u,

Rick

Easyracks
25/04/05, 19:10
Kan je een domeinnaam noemen die zou moeten werken maar niet werkt op die NS-en?

p4ubenl
25/04/05, 19:21
Nou, ik krijg ze niet eens registreerd, krijg ik de volgende foutmelding:

Invalid Domain Name or Nameserver
RRP: 541
Invalid attribute value A supplied parameter value is invalid. Examples of invalid attribute values include an invalid IP address, an invalid domain name, an invalid server name, or an invalid renewal period
[.COM domein voorbeeld]

Nameserver is not correct or not added to dns.:
nameserver ns1.p-4-u.nl./193.138.205.48 adverteert nameserver ns1.p-4-u.nl. niet (TE.6a)
nameserver ns1.p-4-u.nl./193.138.205.48 adverteert nameserver ns2.p-4-u.nl. niet (TE.6a)
primary SOA mname ns1.leopoldsburg.net. ongelijk primary ns1.p-4-u.nl.
nameserver ns2.p-4-u.nl./193.138.205.49 adverteert nameserver ns1.p-4-u.nl. niet (TE.6a)
nameserver ns2.p-4-u.nl./193.138.205.49 adverteert nameserver ns2.p-4-u.nl. niet (TE.6a)
nameserver ns1.leopoldsburg.net. is onbekend
nameserver ns2.leopoldsburg.net. is onbekend
[.NL voorbeeld]

Ik gebruik ODR (real-time)

PowerSp00n
25/04/05, 19:58
Origineel geplaatst door p4ubenl

primary SOA mname ns1.leopoldsburg.net. ongelijk primary ns1.p-4-u.nl.


Ik gok dat je de verkeerde nameserver in je SOA vermeld, ook mag je de voorwaarden van SIDN er nog even op nalezen wat de netwerk(en?) waar je nameservers zich in bevinden... (ah, het domein waar het in dit geval om gaat is .net, maar dan nog.... :))

p4ubenl
25/04/05, 20:06
SOA?

PowerSp00n
25/04/05, 20:08
hmm :|. no offence, maar denk je niet dat het verstandiger is om je eerst eens in het geheel te verdiepen voordat je dit soort problemen gaat veroorzaken:


echter is het een probleem ivm dat ik klanten moet betalen omdat ze nog niet online zijn na anderhalve week.

p4ubenl
25/04/05, 20:10
Ik ben al jaar werkzaam hierin, echter, dit forum is toch om hulp te vragen/ geven? Toch niet om preken te ontvangen dat ik me beter kan verdiepen, dat heb ik ingezien en ik zoek nu een oplossing voor mijn probleem.

On-topic terug:
Iemand die wel even me wil uitleggen hoe ik dit probleem kan oplossen?

hostingpower
26/04/05, 10:05
Mmm. Het lijkt me toch wel handig voor jezelf én voor je klanten dat je in ieder geval een beetje verstand van zaken hebt. Als je basiskennis van DNS al niet weet, dan is het niet verstandig om zelf een server te beheren....

hostingpower
26/04/05, 10:13
Directadmin heeft goede hulp op hun website hoor. Zelfs een hele mooie stappenplan om je nameserver goed in te stellen. Kijk daar eens naar.

DG-Hosting
26/04/05, 16:28
Beste P4ubenl,

Je moet er in ieder geval voor zorgen dat je Nameservers in een andere DNS bekend zijn volgens mij (middels een A record).

Daarnaast moet je in ieder geval adverteren met een goed SOA record. Dit is een record wat verwijst naar jouw nameservers.

Tevens voor ieder domein waar jij een eigen NS voor wilt laten draaien
bijv. ns1.blablabla.nl moet je een A record maken voor de ns1 enz.. (een subdomein als het ware).

Misschien zeg ik het verkeerd hoor :) neem me niet kwalijk dan, maar goed... mocht je er niet uit komen laat het ons dan horen :)

Gr
Dennis

DelTa
26/04/05, 20:23
Origineel geplaatst door p4ubenl
Ik ben al jaar werkzaam hierin, echter, dit forum is toch om hulp te vragen/ geven? Toch niet om preken te ontvangen dat ik me beter kan verdiepen, dat heb ik ingezien en ik zoek nu een oplossing voor mijn probleem.

Ik heb medeleiden met je klanten..

Je weet toch wel wat een SOA record is?? Anders heb je google om een DNS uitleg site te vinden?

Schandalig, maar goed..

example.com. 3600 SOA dns.example.com. hostmaster.example.com. (
1999022301 ; serial YYYYMMDDnn
86400 ; refresh ( 24 hours)
7200 ; retry ( 2 hours)
3600000 ; expire (1000 hours)
172800 ) ; minimum ( 2 days)


Bovenaan is een SOA record te zien, blijkbaar heb je op de plaats van "dns.example.com" een verkeerde nameserver staan..

Verder moet je beschikken over A-records voor je nameservers.