PDA

Bekijk Volledige Versie : poweradmin



XTz
24/04/05, 04:24
Hallo,

ik ben eerste keer hier webhostingtalk.nl
En ik ben doof (vandaan slecht gramatica)

ik heb veel keren proberen powerdns koppel poweradmin.

Hoe ik kan poweradmin vinden database (*.sql)
zo dat ik kan via phpmyadmin laten installeren.

ofwel ik moeten zelf database installeren?

help mij omdat powerdns en poweradmin nodig voor mijn lanparty!

Tom

Eris
24/04/05, 11:31
Mag ik als eerste even vragen waarom je een DNS server voor een lanpraty nodig hebt. Een IP is voldoende hoor ;)

XTz
24/04/05, 13:31
als je heel veel ip adres en niet zo leuk als je allemaal vanbuiten!!!

irc-server, webserver, en heel veel ftp-server (voor mij en ook andere).

dus ik wil ipadres omzet in dns die veel makkelijker logishe vanbuiten en makkelijk intikken.

Triloxigen
24/04/05, 13:32
Ik denk dat jij eerder een DHCP server zoekt :)

XTz
24/04/05, 13:36
nee ik ga dhcp uitschakelen in router en switch.

en vertel hoe moeten instellen voor poweradmin en powerdns

XTz
24/04/05, 15:25
ik heb krijgt fout errorin database na ik installeren van poweradmin

Notice: Use of undefined constant DB_PORTABILITY_DELETE_COUNT - assumed 'DB_PORTABILITY_DELETE_COUNT' in C:\Documents and Settings\Administrator\Mijn documenten\Mijn server\apachefriends\xampp\php\pear\DB\mysql.php on line 723

Notice: Use of undefined constant DB_PORTABILITY_DELETE_COUNT - assumed 'DB_PORTABILITY_DELETE_COUNT' in C:\Documents and Settings\Administrator\Mijn documenten\Mijn server\apachefriends\xampp\php\pear\DB\mysql.php on line 723

Notice: Use of undefined constant DB_PORTABILITY_DELETE_COUNT - assumed 'DB_PORTABILITY_DELETE_COUNT' in C:\Documents and Settings\Administrator\Mijn documenten\Mijn server\apachefriends\xampp\php\pear\DB\mysql.php on line 723

Notice: Use of undefined constant DB_PORTABILITY_ERRORS - assumed 'DB_PORTABILITY_ERRORS' in C:\Documents and Settings\Administrator\Mijn documenten\Mijn server\apachefriends\xampp\php\pear\DB\mysql.php on line 762

Notice: Use of undefined constant DB_ERROR_CONSTRAINT_NOT_NULL - assumed 'DB_ERROR_CONSTRAINT_NOT_NULL' in C:\Documents and Settings\Administrator\Mijn documenten\Mijn server\apachefriends\xampp\php\pear\DB\mysql.php on line 764

Fatal error: Call to undefined method DB_result::getCode() in C:\Documents and Settings\Administrator\Mijn documenten\Mijn server\apachefriends\xampp\php\pear\PEAR.php on line 501

dennis1982
24/04/05, 19:00
Beste,

Als het goed is doet de install php van Poweradmin wel de databases aanmaken. Hoe dan ook: de create queries voor poweradmin:

CREATE TABLE users
(
id int(11) NOT NULL auto_increment,
username varchar(16) NOT NULL default '',
password varchar(34) NOT NULL default '',
fullname varchar(255) NOT NULL default '',
email varchar(255) NOT NULL default '',
description text NOT NULL,
level tinyint(3) NOT NULL default '0',
active tinyint(1) NOT NULL default '0',
PRIMARY KEY (id)
) TYPE=MyISAM";

CREATE TABLE zones
(
id int(11) NOT NULL auto_increment,
domain_id int(11) NOT NULL default '0',
owner int(11) NOT NULL default '0',
comment text,
PRIMARY KEY (id)
) TYPE=MyISAM";


En wat betreft de melding... ik denk dat je even moet kijken naar de PEAR plugin van PHP. Ik geloof pear.php.net en anders gewoon zoeken via www.php.net :)

Succes

Dennis Olsthoorn
DG Hosting / DG Automatisering

bluesign
24/04/05, 20:18
Ik ben zelf niet zo kapot van poweradmin. Deze werkt namelijk met de PEAR DB plugin die jij zo te zien niet geinstalleerd hebt.
Ik verwijs je graag naar een alternatieve admin waar ik vrij tevreden over ben:

http://opensource.bugs-r-us.no/projects/powerdnsadmin/

Welke lanparty gaat het hier om? ;) ben wel nieuwsgierig.

Groet,

Bart Jeukendrup
Bluesign

Reinier v Eeden
24/04/05, 20:48
Kun je dit powerdns admin ook gebruiken als je al van poweradmin gebruik maakt?

Dan vind ik het namelijk wel heel interessant!

groeten
reinier

dennis1982
24/04/05, 20:55
wat zijn de voordelen van powerdnsadmin t.o.v. poweradmin... afgezonderd van het PEAR verhaal....

PowerSp00n
24/04/05, 21:26
Origineel geplaatst door bluesign
Ik ben zelf niet zo kapot van poweradmin. Deze werkt namelijk met de PEAR DB plugin die jij zo te zien niet geinstalleerd hebt.

Het probleem zit hem niet dat hij geen PEAR DB heeft geinstalleerd. Ik denk eerder dat hij PHP5 gebruikt, hiermee heb ik poweradmin een tijdje geleden ook geprobeert wat in een niet werkende troep resulteerde zegmaar :p. Echt actief is heel dat poweradmin project ook niet meer....

XTz
26/04/05, 00:22
hallo ik ben er weer :)

ik heb poweradmin geproberen met jou create queries.
ik heb die kopieren en promt in phpmyadmin.
fout melden.

en ik ga ook proberen powerdns admin
ik kan ook niet paraat db krijgen
juist moeten zo als ik mysql draait

$connection_string = "mysql://<LOGIN>:<PASWOORD>@localhost/powerdns";

of ik fout tikken?

anoniem_verkoop
27/04/05, 18:40
Origineel geplaatst door PowerSp00n


Het probleem zit hem niet dat hij geen PEAR DB heeft geinstalleerd. Ik denk eerder dat hij PHP5 gebruikt, hiermee heb ik poweradmin een tijdje geleden ook geprobeert wat in een niet werkende troep resulteerde zegmaar :p. Echt actief is heel dat poweradmin project ook niet meer....

Ik draai poweradmin ICM PHP5, en kan zeggen dat dat uitstekend werkt :)

Ik kan me niet herinneren aanpassingen te hebben gedaan. Mogelijk dat ik safemode heb uitgeschakeld of de openbasedir heb aangepast, dat weet ik niet meer.

DG-Hosting
28/04/05, 01:55
Beste Xtz,

Heb je misschien een login op die machine? Dan kunnen we eventueel even kijken.

Gr Dennis
(dennis1982)

DG-Hosting
28/04/05, 04:06
Inderdaad xampp gebruikt PHP5, ik heb dit zelf ook thuis draaien en ook daarop krijg je poweradmin niet werkend.

Je zult naar PHP4 moeten of iemand hier moet weten hoe je poweradmin geschikt kunt maken voor PHP5.

anoniem_verkoop
28/04/05, 16:09
Zoals ik dus net al zei, ik draai PHP5 + poweradmin, en het werkt echt prima. Waarom heb ik geen problemen?


(Apache 1.3 PHP 5 op Linux met MySQL 4.1)

DG-Hosting
30/04/05, 02:58
Omdat jij Linux draait.
Hij gebruikt een WAMP server, dat is een totaal pakket voor windows, in dit pakket zit apache en php5 voor geinstalleerd, het kan zijn dat dit pakket niet goed werkt met poweradmin.

Ik heb het hier thuis op mijn eigen servertje ook(wamp), werkt prima echter poweradmin is met geen mogelijkheid werkend te krijgen, steeds foutmeldingen dat ie PEAR niet kan vinden etc.