PDA

Bekijk Volledige Versie : Magneet logo op auto?



fre0n
22/04/05, 12:11
Hoi all!

ik heb wel eens busjes gezien waar zo'n flexibele magneet opgeplakt was waarop het logo van het bedrijf op was gedrukt.


Heeft iemand ervaring met een dergelijke oplossing voor belettering van de auto? Ik wil namelijk geen belettering standaard op mijn auto aanbrengen omdat ik er vooral prive mee rijdt.

slowhand
22/04/05, 12:29
Origineel geplaatst door fre0n
Hoi all!

ik heb wel eens busjes gezien waar zo'n flexibele magneet opgeplakt was waarop het logo van het bedrijf op was gedrukt.


Heeft iemand ervaring met een dergelijke oplossing voor belettering van de auto? Ik wil namelijk geen belettering standaard op mijn auto aanbrengen omdat ik er vooral prive mee rijdt. Mijn schoonvader levert dat soort magnetische stickers :)
PM me maar even ;)

Triloxigen
22/04/05, 13:40
Beschadigd zoiets de lak niet?

slowhand
22/04/05, 13:43
Origineel geplaatst door Triloxigen
Beschadigd zoiets de lak niet? Nee. Tenzij je zand tussen de sticker en de auto(lak) doet en het dan met kracht probeert heen en weer te schuiven :D

BTW. Wel eens geprobeerd belettering te verwijderen?

mguilmot
22/04/05, 13:46
Origineel geplaatst door slowhand
BTW. Wel eens geprobeerd belettering te verwijderen?
Ja, ik heb voor een firma gewerkt die belettering deed. Mijn taak was de oude weghalen. ROT job, en je krijgt er pijnlijke vingers van :p

phreak
22/04/05, 14:56
Ik heb belettering op mijn ramen, en vandaag de dag hebben ze daar een speciaal spulletje voor omdat te verwijderen, maar op de lak zou ik geen belettering willen hebben..

fre0n
25/04/05, 12:10
pcies, daarom vond ik die magneten wel een goed plan :)

pionier
25/04/05, 14:30
Ikzelf heb ze ook gehad maar heb ze weer verwijderd. Ik had ze er steeds op zitten en op een gegeven ogenblik kwam ik tot de ontdekking dat er achter de platen allemaal vocht was gekomen. Daarnaast had ik een klein beetje kleurverschil op de plaats waar ze gezeten hadden. Overigens heb ik twee van die setjes gehad maar ben ik een zo´n setje onderweg verloren. Waarschijnlijk door de tegenwind van een vrachtauto. Maar verder vond ik het toen een ideale oplossing.

rogerhe
25/04/05, 15:48
Ik heb ook zo'n ding besteld, erg leuk... totdat ik d'r achterkwam dat de carosserie van mn auto bestaat uit een of combinatie van carbon fiber, magnesium en aluminium.

Kleven ho maar.

Vane
25/04/05, 15:50
Waar kan je dat eigenlijk bestellen?

ju5t
25/04/05, 19:47
Wij hebben sticker materiaal. Het is een soort stof met een plaklaag waar je met je inkjet op kunt printen.

Bestand tegen windsnelheden van 500km/u, dus de normale auto zal weinig problemen hebben. Voordeel is ook dat je het kunt wassen en het er zo af kunt halen zonder dat er resten achterblijven. Ik heb het zelf getest op behang, dus bang voor je lak hoef je niet te zijn.

Verwacht dat dit binnenkort verkrijgbaar is via je lokale drukkerij ;)

XBL
25/04/05, 20:33
Origineel geplaatst door getUP
Wij hebben sticker materiaal. Het is een soort stof met een plaklaag waar je met je inkjet op kunt printen.

Bestand tegen windsnelheden van 500km/u, dus de normale auto zal weinig problemen hebben. Voordeel is ook dat je het kunt wassen en het er zo af kunt halen zonder dat er resten achterblijven. Ik heb het zelf getest op behang, dus bang voor je lak hoef je niet te zijn.

Verwacht dat dit binnenkort verkrijgbaar is via je lokale drukkerij ;) Gaat de sticker kapot bij het verwijderen of is het iig onmogelijk de sticker terug te plaatsen na verwijdering? Ik ben opzoek naar een dergelijke oplossing voor een nieuwe onderneming (niet hosting gerelateerd ;)), waarbij de sticker wel te verwijderen moet zijn, maar daarna niet her te gebruiken is.

Jochem

ju5t
25/04/05, 20:49
Dit is gewoon te herbruiken en verliest z'n kleefbaarheid ook niet.

Filipino
25/04/05, 21:00
wauw, gat in de markt!

Ook voor tuning; auto's en scooters etc. maar bij verkoop kan je er alles weer afhalen des gewenst.

Heb je een website? Wil dat mss wel gaan gebruiken voor in de toekomst.

ju5t
25/04/05, 21:12
Website is nog in de maak, zijn momenteel de laatste hand aan de contracten aan het leggen.

XBL
25/04/05, 21:24
Origineel geplaatst door getUP
Dit is gewoon te herbruiken en verliest z'n kleefbaarheid ook niet. Hè, jammer. *gaat verder zoeken naar een oplossing.

Jochem

Triloxigen
25/04/05, 21:34
Origineel geplaatst door Filipino
wauw, gat in de markt!


Dit bestaat al jaren hoor :)

En het is alleen bruikbaar als je rondrijd, en dan zien mensen het niet zo vlug.

Als je stilstaat en je bent er niet bij dan worden die dingen er zo af gejat.

Triloxigen
25/04/05, 21:35
Origineel geplaatst door XBL
Hè, jammer. *gaat verder zoeken naar een oplossing.

Jochem

?

Het is NIET goed dat je 'm vaker kunt gebruiken?

XBL
25/04/05, 21:47
Origineel geplaatst door Triloxigen
Het is NIET goed dat je 'm vaker kunt gebruiken? Inderdaad, de sticker moet niet verwijderd kunnen worden zonder dat dat te merken is (doordat de sticker dan zodanig beschadigd dat je meteen ziet dat de sticker los heeft gezeten, of doordat de sticker niet meer kan plakken na verwijdering).

Jochem

ju5t
25/04/05, 22:06
Origineel geplaatst door Triloxigen


Dit bestaat al jaren hoor :)

En het is alleen bruikbaar als je rondrijd, en dan zien mensen het niet zo vlug.

Als je stilstaat en je bent er niet bij dan worden die dingen er zo af gejat.

Laten we het er maar op houden dat dit product nog niet op de Europese markt te verkrijgen is. Het is ook helemaal niet bedoeld voor Auto's, was alleen een mogelijkheid. McDonald's in Amerika gebruikt het voor reclame doeleinden. Je kunt het voor van alles gebruiken.

ELTino
25/04/05, 22:34
Origineel geplaatst door Triloxigen


?

Het is NIET goed dat je 'm vaker kunt gebruiken?

Ken je de (reeds afgelopen) joker-actie van d Albert Heijn? Daarbij kon je een sticker op een product plakken en dan kreeg je 10% korting. Om te voorkomen dat mensen ze weer van de producten af gingen halen en volgende keer weer gebruiken waren ze zo gemaakt dat je ze kapot maakte als je ze lostrok.

Zo'n sticker kan bijvoorbeeld ook handig zijn voor de verzegeling van product (bijv. een garantie-zegel)

Bestlevel
26/04/05, 11:11
Nadeel van een magneet oplossing is misschien dat onverlaten het eraf halen?

WebBizz
26/04/05, 12:23
Origineel geplaatst door slowhand
BTW. Wel eens geprobeerd belettering te verwijderen?


Ja, ging prima. Gewoon fohn er op zetten, even verwarmen en ik kon het er zo af trekken. Belettering heeft er 10 maanden opgezeten, weet niet hoe het is als je het langer laat zitten.

mguilmot
26/04/05, 12:32
Als het er jaren op zit krijg je het er ook af. Niet al te moeilijk.
Maar de verkleuring is dan weer een andere zaak :)

XS-24
26/04/05, 12:56
Gewoon op de ramen, desnoods een op maat gemaakt bord achter de ramen.

HostServe
26/04/05, 16:41
Normale auto belettering is er gewoon met een fohn af te krijgen en je krijgt er zeker scheurtjes in want zo makkelijk gaat het niet.
Dus herbruiken zal niet gaan (mits het een groot sticker is).
Stickers van 5cm zijn natuurlijk makkerlijk er af te fohnen zonder scheuren.

(Ik heb bij een auto-belettering bedrijf gewerkt).

AlexanderOnline
26/04/05, 16:59
Die autotol stickers werken trouwens met kleine sneedjes, als je 'm los gaat trekken scheurt-ie. Maar met een scheermesje lukte het wel ;)

XS-24
26/04/05, 18:28
Maar met een scheermesje lukte het wel

Dat is zeker een aanrader, vooral voor de auto van je ouders :D.

fre0n
27/04/05, 12:12
Origineel geplaatst door rogerhe
Ik heb ook zo'n ding besteld, erg leuk... totdat ik d'r achterkwam dat de carosserie van mn auto bestaat uit een of combinatie van carbon fiber, magnesium en aluminium.

Kleven ho maar.

hm, goede tip, ff tsjekken. Ik geloof dat er nogal wat onderdelen van een vitara van alu zijn...

Erafjatten lijkt me niet echt een issue. Vrijwel overal waar ik kom staat de wagen op een terrein met een hek om de parkeerplaats, en voor het cafe heb je er gewoon zicht op ;)

Thiaz
28/04/05, 08:14
Origineel geplaatst door fre0n


hm, goede tip, ff tsjekken. Ik geloof dat er nogal wat onderdelen van een vitara van alu zijn...

Erafjatten lijkt me niet echt een issue. Vrijwel overal waar ik kom staat de wagen op een terrein met een hek om de parkeerplaats, en voor het cafe heb je er gewoon zicht op ;)

Net alsof iedereen zo graag je levengrote logo wil hebben :P

Triloxigen
28/04/05, 08:56
Origineel geplaatst door Thiaz


Net alsof iedereen zo graag je levengrote logo wil hebben :P

Helaas is het zelden ook om het logo dna te doen, maar is gewoon baldadigheid.

fre0n
29/04/05, 14:15
ook dat... En dan nog, als ze em *wel* jatten maken ze nog reclame voor me ook indien ze ermee gaan rondrijden :D

slowhand
29/04/05, 16:28
Ik had gisteravond nog ff mijn schoonvader aan de telefoon en ik weet nu zo'n beetje wat de prijs is voor zo'n magnetische sticker.
A4 formaat ca. 60 euri per stuk. Komt dan nog wel filmkosten voor de bedrukking bij en BTWattes.

michelmaat
27/04/09, 13:18
Hallo getUP,

Ik kwam een oud bericht tegen op internet zie link,

http://www.webhostingtalk.nl/bedrijfsvoering-van-een-hostingbedrijf/68667-magneet-logo-op-auto.html

En ben wel nieuwschierig naar het sticker systeem waar je het over had. Kan je me een site of wat andere informatie toe sturen.

Mvg, Michel Maat

info@michelmaat.nl

DutchTSE
27/04/09, 13:55
Hallo getUP,

Ik kwam een oud bericht tegen op internet zie link,

http://www.webhostingtalk.nl/bedrijfsvoering-van-een-hostingbedrijf/68667-magneet-logo-op-auto.html

En ben wel nieuwschierig naar het sticker systeem waar je het over had. Kan je me een site of wat andere informatie toe sturen.

Mvg, Michel Maat

info@michelmaat.nl
Dit topic is 4 jaar oud, misschien zelf even googlen naar een bedrijf en daar informeren?

ju5t
27/04/09, 13:57
Wat zit ik hier al lang eigenlijk.