PDA

Bekijk Volledige Versie : Problemen met Grafix



Smoved.nl
20/04/05, 20:35
Sinds begin vorige week zijn we al bezig om onze server bij grafix weg te krijgen aangezien we nu een eigen rack hebben gehuurd. Er komt echter steeds geen reactie op e-mails / telefoongesprekken.

Begin vorige week is er een paar keer gemaild naar onze contactpersoon voor de server, er werd niet terug gemaild dus heb ik vorige week donderdag gebeld hoe of wat, daar werd mij gemeld dat ik dat niet kon regelen aangezien de server niet op mijn naam stond en er dan maar even gemaild moest worden door degene op wiens naam de server stond, na ze duidelijk gemaakt te hebben dat er al verschillende keren gemaild was moesten we nog maar een keer mailen...

Maandag, een paar telefoontjes en mailtjes later nog maar eens gebeld, nu moest ik de mail die er gestuurd was maar forwarden naar een ander e-mail adres, de mail zou dan zo snel mogelijk behandeld worden, daarbij nog het hele verhaal uitgelegd over de week ervoor, waarbij ik te horen kreeg dat onze contactpersoon vorige week afwezig was, maar waarom werden we dan via de telefoon elke keer naar zijn mail adres verwezen? Maar goed, vandaag weer gebeld aangezien er nog steeds geen reactie was, er werd me belooft dat er vandaag een reactie zou komen, maar zoals je al kunt raden, weer GEEN reactie.

Wij beginnen het nu wel een beetje zat te worden omdat we eigenlijk vorige week al over wilden gaan tegelijk met de installatie van een andere nieuwe server. Het is een server die we zelf betaald hebben, wat kunnen we hier dus mee doen? We willen graag deze week nog op onze nieuwe locatie draaien, maar als ze op deze manier doorgaan zijn we eind deze maand nog steeds niet over.

Wat kunnen we hier mee?

Remigius
20/04/05, 20:49
Als het jullie server is en als deze server helemaal betaald is, jullie hebben netjes op tijd opgezegt en jullie hebben een 24/7 access card zou ik gewoon de server gaan halen. Als jullie echt alles netjes hebben geregeld moet dit geen probleem zijn.

Zenda
20/04/05, 21:11
Origineel geplaatst door Remigius
Als het jullie server is en als deze server helemaal betaald is, jullie hebben netjes op tijd opgezegt en jullie hebben een 24/7 access card zou ik gewoon de server gaan halen. Als jullie echt alles netjes hebben geregeld moet dit geen probleem zijn.

Inderdaad.
Als je alles netjes geregeld hebt, dan kun je gewoon jouw server gaan ophalen. Wel verstandig is, om het even met een emailtje te melden dat je de server uit het rack gehaald hebt.

Smoved.nl
20/04/05, 21:12
Origineel geplaatst door Remigius
Als het jullie server is en als deze server helemaal betaald is, jullie hebben netjes op tijd opgezegt en jullie hebben een 24/7 access card zou ik gewoon de server gaan halen. Als jullie echt alles netjes hebben geregeld moet dit geen probleem zijn.

De server is aan het begin gewoon gekocht, we betalen nu alleen een bedrag per maand voor de traffic en colo, we hebben geen 24/7 toegang, anders hadden we hem allang opgehaald...

Remigius
20/04/05, 21:31
De server is aan het begin gewoon gekocht, we betalen nu alleen een bedrag per maand voor de traffic en colo, we hebben geen 24/7 toegang, anders hadden we hem allang opgehaald...En als je Grafix belt om te vragen of ze het DC in kunnen lichten dat je alleen met legitimatie je server op kunt halen? Dat zou iedere medewerker die daar werkt moeten kunnen doen. Daar heb je toch niet die ene speciale contactpersoon voor nodig?

Smoved.nl
20/04/05, 21:56
Origineel geplaatst door Remigius
En als je Grafix belt om te vragen of ze het DC in kunnen lichten dat je alleen met legitimatie je server op kunt halen? Dat zou iedere medewerker die daar werkt moeten kunnen doen. Daar heb je toch niet die ene speciale contactpersoon voor nodig?

Het probleem is dat ze nergens op reageren via de telefoon, alles moet via de mail, maar als je ze mailt krijg je gewoonweg geen reactie, bel je ze weer om een reactie, moet je weer mailen en krijg je weer geen reactie, en zo gaat dat nu al anderhalve week.

dreamhost_nl
20/04/05, 22:36
Stel ze een ultimatum :
Als je niet binnen een bepaalde hoeveelheid dagen de server kunt komen ophalen, stel je ze aansprakelijk voor een bepaald bedrag per dag dat over deze datum wordt heen gegaan. Stuur dit per fax en per post met ontvangstbevestiging of aangetekend. Laat ook doorschemeren dat je bedrijf door de "gijzeling " inkomsten derft en dat je dit beschouwt als ordinaire diefstal en overweegt de politie in te lichten...
Misschien wat overdreven, maar als je er goed over nadenkt... :X

Remigius
20/04/05, 22:46
Aangetekend versturen is altijd iets waarmee je sterk staat. Als ze je brief aannemen moeten ze binnen een redelijke termijn (kun je erin vermelden) contact met je opnemen. Als ze de brief weigeren sta je helemaal sterk bij een kortgeding.

Reinier v Eeden
25/04/05, 21:40
Alles inmiddels nog goed gekomen?

groeten
reinier