PDA

Bekijk Volledige Versie : Ter overname: www.rtstats.nl en www.rtstats.co.uk



roydv
20/04/05, 12:16
Ter overname aangeboden: 24 realtime statistics (www.rtstats.nl en www.rtstats.co.uk)

Het betreft een bedrijf cq. site dat een dienst aanbiedt waarmee website-eigenaren de bezoekersaantallen van hun websites kunnen meten. Tot 10.000 pageviews per maand is deze dienst gratis, daarna dient er te worden betaald. Bij gratis accounts worden op de site advertenties vertoond van Google Adwords en diverse overige adverteerders. Momenteel loopt er o.a. een bannercampagne van TPG Post. Voor accounts zonder banners of met meer dan 10.000 pageviews per maand dient 39 euro per jaar te worden betaald.

De dienstverlening is vergelijkbaar met die van concurrenten als Nedstat en Onestat, maar uit een vergelijkingstest van een onafhankelijke site (www.tellertest.com) is onlangs gebleken dat deze site meer functies heeft dan Nedstat.

Aantal betaalde Nederlandse accounts: 7 (reeds behaalde omzet: 273 euro)
Aantal gratis Nederlandse accounts: 1100
Aantal gratis buitenlandse accounts: 150
Omzet uit banners: 200 euro per maand (aantoonbaar)
Aantal unieke bezoekers per dag: 300-400
Aantal pageviews per dag: 3000+

Vraagprijs voor de site: 8.000 euro, ex. BTW. Mail uw bod naar info@rtstats.nl of stuur een PM (svp niet bieden via dit forum).

Triloxigen
20/04/05, 15:15
Persoonlijk vind ik de vraagprijs vele malen te hoog (gekeken naar omzet en kosten ontwikkeling), maar dat is je eigen keuze.

Hoe goed is de database structuur en de coding? Gezien het om en vrij intensief script gaat is het wenselijk dat het optimaal is.

coenve
20/04/05, 18:29
Ik vind het een interresant product. Je zal alleen een heel stuk met je vraagprijs moeten zakken wil je een bod krijgen van iemand. Want je vraagprijs is veels te hoog. Je verdient 200 euro per maand en je wil er 8000 euro voor hebben. En je hebt totaal geen bezoekers op de website zelf (300-400 is 3x niks). Ik vraag me dan toch af hoe je tot deze berekening bent gekomen?

En als ik zo vrij mag zijn te quoten van tellertest.com.

Beste tellers uit te test: de Top 5
1 OneStat Basic
2 CQ Counter
3 StatCounter.com
4 eXTReMe
5 CheckStat

Je staat er niet tussen. Meer functies misschien, maar je wint er weinig mee, want de top5 heb je niet bereikt. Ik zou graag wat meer uitleg zien en een betere berekening voordat ik bereid ben een bod te doen. En ik denk vele met mij.

Goldeneye
20/04/05, 18:57
vraag prijs is echt te hoog, paar 100 euro lijkt me beter.

verder is het wel een heel mooi product, maakt gelijk nieuwe idee los hier :)

Pantsy
20/04/05, 19:06
Nu weten we het wel dat de prijs niet naar jullie oren staan, als je vragen hebt mbt. dit project... dan posten anders niet.

roydv
24/04/05, 23:00
Wie de inloggegevens van een account waarmee al bezoekers zijn gemeten wil hebben, moet even mailen: info@rtstats.nl.

Alvast bedankt!

Triloxigen
24/04/05, 23:31
Kun je me iets vertellen over het server gebruik? (load enzo en server specs)?

roydv
26/04/05, 17:17
Deze website is verkocht. Wat mij betreft kan dit topic dan ook op slot of worden verwijderd.

Bedankt voor jullie interesse!