PDA

Bekijk Volledige Versie : mag ik niet verkopen?



EreheMan
20/04/05, 03:34
ik ben eigenaar van het domeinnaam www.mininova.net en heb onlangs een appraisal op dit forum gezet. Tevens had ik een soort banner waar 'This domain name is for sale, .... etc' opstond.

Nu heeft de eigenaar van de domeinnaam www.mininova.org onlangs contact met mij opgenomen om mij duidelijk te maken dat hij liever niet had dat ik het domeinnaam zou verkopen. Als ik dit zou doen zou hij mij aanklagen omdat ik met 'ZIJN' naam winst probeer te maken.

Hij heeft overigens geen trademark/copyright license/o.i.d.

Hij heeft mij ook een emailtje gestuurd waaruit zou blijken dat hij gelijk heeft, dit ging (als ik het mij goed herinner) over Apples iTunes en meneer Brinkhorst (of een andere politicus).

Wat mij ook dwars zit is dat hij wel met www.mininova.comsamenwerkt, en zo te zien is die website toch een stuk commercieler dan die van mij :) (ik heb hem tot nu toe alleen maar gebruikt voor wat projectjes)

Mijn vraag is dus dat, als ik het toch verkoop, hij mij aan kan klagen (het is overigens een nederlander) en belangrijker, of hij dan in zijn gelijk wordt gesteld...

Als er meer informatie nodig is hoor ik dat graag, ik kan eventueel die emails nog opgraven om het een en ander te quoten... :)

[Edit: een hele kromme zin veranderd (het is laat :))]

The MAzTER
20/04/05, 03:45
gewoon verkopen, ik zie het probleem niet zo waarom jij het domein niet mag verkopen :)

Remigius
20/04/05, 03:53
Geen trademark? Gewoon verkopen! Dreigementen moet je niets van aantrekken, dat is vaak gewoon grootspraak.

Triloxigen
20/04/05, 10:33
Gewoon doorverkopen, altijd die zinloze dreigementen...

Zaken als iTunes en Microsoft btreffen allen trademarken.
Daarnaast mag je een naam van een minister gewoon registreren en door verkopen.

Je bent pas verkeerd bezig als je die website gebruikt om een ander echt zart te maken, maar dat is hier niet het geval.

Daarbij host .org torrents en dat scijnt niet helemaal zo lgaal te zijn aangezien de torrent sites een voor een offline worden gehaald :p
De .com is gewoon een Amerikaanse site,

Vraag of mininova.org intresse heeft om het te kopen. zoniet..
Dan hebben ze pech

janneman
20/04/05, 11:56
Die meneer heeft geen poot om op te staan.
Het gaat niet om een handelsnaam (namen van beroemdheden vallen daar vaak ook onder) en het is geen merk.
De uitspraak over itunes.co.uk was ook zo krom als een hoepel, maar mininova gaat helemaal nergens over.

Ik edit je bericht trouwens nog even op een paar puntje, dan sta je nog net even iets sterker ;)

Undo
20/04/05, 16:03
Ook nog iets: de eigenaar van www.mininova.org doet best wel illegale dingen op z'n website geloof ik, downloadbare games etc? Dus gewoon doorverkopen, hij kan je niks maken want die wordt hij daar zelf de dupe van.

EreheMan
20/04/05, 16:07
dat heb ik ook gezegd, zijn reply:

Verder is mininova volkomen legaal. Voordat we mininova starten hebben we
uitgebreid onderzoek gedaan, en daar is de huidige opzet met
copyright-service voor bedrijven (zie het kopje "Copyright" op
http://www.mininova.org/about/) uit voortgekomen. We zijn dan ook 100%
compliant aan de Digital Millennium Copyright Act (DMCA) en de Amerikaanse
wetgeving (17 U.S.C. ยง 51). Ook voldoen we aan de Nederlandse wetgeving, ik
verwijs naar de zaak BREIN vs Techno Design over ZoekMP3
(http://www.solv.nl/rechtspraak_docs/District%20Court%20Haarlem%20120504.pdf).

Undo
20/04/05, 16:11
Ja, kan allemaal wel zijn wat hij zegt. Het is geen geregistreerde trademark o.i.d. Hij kan je gewoon niks maken en dat moet je hem mailen. En als hij zo graag wil dat de domeinnaam niet in de handen van anderen valt moet hij hem zelf maar kopen;).

kevers84
25/04/05, 17:58
Inderdaad en ik vind dat je er dan een leuk prijskaartje tegenover moet hangen ook!

Mark17
25/04/05, 18:29
vraag wat hij bied en kijk wat anderen bieden, hij mag minimaal 50 euro meer betalen, hij wil niet dat je het verkoopt immers.

Lucky Luke
26/04/05, 12:38
Ik weet niet waarom, maar dit hele "mininova" verhaal klinkt me enorm bekend, misschien kom ik er later nog op. Maar in principe kan hij je "officieel" niets doen, hij heeft geen poot om op te staan. Lullige bij zulke communities is alleen dat ze vaak genoeg kennis in huis hebben om je op een andere manier "over te halen".

p4ubenl
02/05/05, 22:08
Verkopen en niks anders toelaten..
als je budget hebt een advocaat erop laten reageren, maakt indruk+ze houden dan wel op.
Volgens mij gewoon poging om je domein af te pakken.