PDA

Bekijk Volledige Versie : Domain registrars



FreddyB
19/04/05, 18:54
Hallo,

Al lange tijd ben ik in het bezit van 3 domein-namen (2 .nets en een .com) die allemaal andere registrars en contact-info's hebben. Dit is voor mij best verwarrend omdat ik van plan ben deze domeinen te verhuizen van widexs naar een andere host. Origineel stonden ze allemaal bij networksolutions.com. Op een bepaalde dag ging WideXS samenwerken met "register.com" en vertelde me dat als ik nog steeds via hun webinterface de DNS wilde veranderen, dat ik het hoofd-domein (ff.net) moest "verhuizen" naar register.com. Dit vond ik op zich al raar want ik was al helemaal niet bekend met een derde persoon aangaande een domein. Ik ben een programmeur en voel met niet super thuis in het hoe -en wat m.b.t. domeinen (Had ik nou maar toch die Minor webtechnologie gedaan :D)..

Het gaat om de domeinen ff.net, fantasyfacts.net (alias) en fnemesis.com (persoonlijke "onzin"site). De voorpagina heb ik weggehaald dus gelieve dit niet als een "advertentie" te zien ;) Het is een persoonlijk project zonder enig doel om winst maken.

Graag zou ik het een en ander willen weten:

- Hoezo een derde persoon (registrar)? Ik was eerst onder de indruk dat het hostingsbedrijf ook controle had over DNS-en net zoals de internetproviders waar ik voor heb gewerkt. *moet* ik een registrar hebben?

- Met het omzetten van netsol.com > register.com voor ff.net heeft WideXS me bij elke contact-info weggehaald. Ik heb nu zo het gevoel dat ik volledige controle kwijt ben over mijn domein en dat WideXS natuurlijk (weer) eens administratiekosten gaan doorberekenen. Volgens de website moet ik een (ondertekende) fax sturen dat ik mijn domein(en) wil verhuizen. Toen ik nog wel bij de info voor ff.net stond kreeg ik regelmatig emails met vragen over het kopen van mijn domein; die krijg ik dus nu ook niet meer, want die komen allemaal in de bodemloze email-put van WideXS.