PDA

Bekijk Volledige Versie : Habemus Papum



Dillard
19/04/05, 18:32
Apparently is er zojuist een nieuwe paus gekozen. Ik ben benieuwd wie de eer te beurt valt...

PeterT
19/04/05, 18:36
Inderdaad.. als je onze vrienden van jaggle moet geloven is 't de duitser geworden.
Enne.. bedoel je niet papam? ;)

Dillard
19/04/05, 18:40
Kan ook wel, mijn latijn is een beetje roestig :D

PS. Ratzinger (die duitser) is nogal conservatief dacht ik, vind ik persoonlijk niet een heel groot pluspunt ...

Easyracks
19/04/05, 18:43
Ja, het is Jozef Ratzinger geworden (de Duitser).

EWS
19/04/05, 18:44
Dat wilde ik net typen :D

PeterT
19/04/05, 18:44
Benedictus de 16e :rolleyes:

Dillard
19/04/05, 18:47
Waar halen jullie je nieuws vandaan ? nu.nl is zover nog niet :)

mark_m
19/04/05, 18:53
@ Dillard

Nederland 1 :D

RayManZ
19/04/05, 18:53
TV :P

You beated me :(

PeterT
19/04/05, 19:14
Origineel geplaatst door Dillard
Waar halen jullie je nieuws vandaan ? nu.nl is zover nog niet :)

Ik had live stream van FOX aanstaan sinds het bekend werd dat er een nieuwe paus was gekozen ;)

Domenico
19/04/05, 19:22
Il Papa is nu dus Der Fati ;)

Remigius
19/04/05, 19:51
Klopt het dat die livestream geen geluid heeft? Of moet ik mijn computer weer een schop verkopen?

EWS
19/04/05, 20:02
Ik heb 3FM op staan (zoals altijd :D), die kwamen 20 seconden na bekendmaking met het bericht.

PeterT
19/04/05, 20:59
Origineel geplaatst door Remigius
Klopt het dat die livestream geen geluid heeft? Of moet ik mijn computer weer een schop verkopen?

Nu niet meer nee.
Ten tijde van habemus papam wel :)

Hjalmar
19/04/05, 22:03
Vrouwen krijgen nu geen rechten meer, hij wil alles weer terug draaien...

Conservatieveling (?:S:P)

Tomas
19/04/05, 22:41
Origineel geplaatst door Hjalmar
Vrouwen krijgen nu geen rechten meer, hij wil alles weer terug draaien...

Conservatieveling (?:S:P)

Terugdraaien? Ik denk dat voortzetten in deze een beter woord is :).

Ik moet wel zeggen, ik vind het wel een terechte keuze. Beleid van de katholieke kerk in Rome is nu eenmaal al jaren om conservatief te blijven, en dit is wel iemand die, zoals door veel commentatoren bevestigd, "de dialoog zoekt". Een intellectueel (uiteraard, anders schop je het denk ik niet tot paus), die ook bereid is om te luisteren. Het lijkt me geen kleurloos iemand, maar juist wel iemand die een duidelijke mening heeft. Ik mag het er dan niet mee eens zijn op veel punten, maarja, daarvoor is hij katholiek leider en ik atheist. So be it.

De kans op een progressieve paus was sowieso bijzonder klein, dat zou in kerkelijke kringen gezien zijn als een "belediging" aan Johannus Paulus II, die juist ook erg vernieuwend was (met als hoogtepunt waarschijnlijk de vraag om vergiffenis voor de fouten van de katholieke kerk in het verleden), maar ook oerconservatief (wat betreft homohuwelijk, condoomgebruik etc). Tactisch lijkt het me ook slim - de kerkgangers in het Westen dalen dan wel in aantal, maar het is nu belangrijk om Azie en Afrika goed te beteugelen. Ik denk ook dat er een betere kans is op een Zuid-Amerikaanse paus bij het volgende conclaaf.

_arno_
19/04/05, 22:52
volgends de radio had Jozef Ratzinger in de hitlerjugend gezeten.

Overigens meende ik ook tehoren een uitspraak over geen vrouwen rechten. ( maar dit hoorde ik niet zo goed :), lawaai ook overal )

Ik vind het maar niks het geloof........

Tomas
19/04/05, 22:56
Klopt, hij heeft zelf geschreven dat hij verplicht in de Hitler-Jugend heeft gezeten, aangezien hij al bezig was met zijn studie toen hij die moest onderbreken voor de HJ.

Hij zelf staat negatief over vrouwen als leiders in een kerk, zoals de afgelopen ~ 2000 jaar al wordt beleden door de verscheidene pausen.

_arno_
19/04/05, 22:59
Waarom vrouwen geen leiders kunnen zijn heb ik nooit begrepen.
Word ook tijd dat er in nederland een vrouwelijke minister president komt.

Henky!
19/04/05, 23:00
De kardinalen hebben bewust gekozen voor een paar miljoen doden extra in Afrika. Gek, hoe zogenaamd verstandige mensen rauw kunnen kiezen voor genocide.

FreddyB
20/04/05, 02:03
Dat is snel, ik dacht dat die schoorsteen nog wel minstens een paar dagen zou roken.

Jammer dat het weer een conservatieve paus is. Nog meer jammer voor de afrikanen die geen voorbehoedsmiddelen mogen gebruiken en vrouwen die gelijke behandeling streven.

Remigius
20/04/05, 02:56
Weet iemand trouwens toevallig hoe ze er witte rook uit laten komen? Gooien ze er kalium bij ofzo?

Dillard
20/04/05, 11:08
Ik dacht dat de zwarte rook werd veroorzaakt door er natte stro bij te gooien en dat de witte rook vanzelf ontstaat.

Zijn broer overigens was niet echt blij met de verkiezing van Benedictus XVI, zijn gezondheid zou niet top zijn ??

roydv
20/04/05, 11:09
De laatste keer dat een Duitser het voor het zeggen kreeg over een groot aantal mensen is het ook uit de hand gelopen, dus ik wacht gespannen af ...

Furbster
20/04/05, 11:34
Geef de beste man het voordeel van de twijvel zou ik zeggen...

PeterT
20/04/05, 11:34
Origineel geplaatst door Dillard
Ik dacht dat de zwarte rook werd veroorzaakt door er natte stro bij te gooien en dat de witte rook vanzelf ontstaat.

Vroeger inderdaad natte stro, tegenwoordig een 'chemische substantie' (wordt niet gezegd wat :p)



Zijn broer overigens was niet echt blij met de verkiezing van Benedictus XVI, zijn gezondheid zou niet top zijn ??

De beste man is dan ook al 78, en wordt door velen gezien als 'tussen-paus'.

TechXP
20/04/05, 13:08
Origineel geplaatst door Furbster
Geef de beste man het voordeel van de twijvel zou ik zeggen...

Al zou er geen conservatieve paus zijn, dan nog zouden dingen als homohuwelijk, condoomgebruik, meer recht voor vrouwen onderwerpen blijven die ze niet graag zien of waar ze niet zo over willen praten.

TechXP
20/04/05, 13:09
Origineel geplaatst door PeterT


Vroeger inderdaad natte stro, tegenwoordig een 'chemische substantie' (wordt niet gezegd wat :p)



De beste man is dan ook al 78, en wordt door velen gezien als 'tussen-paus'.

een tussenpauze