PDA

Bekijk Volledige Versie : Adobe legt miljarden op tafel voor Macromedia



Best4U
18/04/05, 16:16
SAN JOSE - De Amerikaanse softwarefabrikant Adobe Systems heeft 3,4 miljard dollar (2,6 miljard euro) over voor branchegenoot Macromedia. De betaling geschiedt in aandelen. Afgaand op de slotkoers van vrijdag komt de overname neer op een bonus van 25 procent voor de aandeelhouders van Macromedia.

De betreffende overeenkomst is inmiddels ondertekend, zo heeft Adobe maandag bekendgemaakt. Tegelijkertijd liet de onderneming weten dat het resultaat in het tweede kwartaal, dat 3 juni afloopt, uitkomt aan de bovenkant van de verwachtingen.

Dat komt vooral door de sterke vraag naar Acrobat-programma's, het belangrijkste product van Adobe.


bron: http://www.nu.nl/news/513005/50/Adobe_legt_miljarden_op_tafel_voor_Macromedia.html

Misschien voor de hosters wat minder interessant, maar ben benieuwd wat de reacties van de webdesigners onder ons zijn op deze overname.

Mikey
18/04/05, 16:32
tja, als je ze niet kan kapot concurreren dan koop je het toch maar. Menig webdesigner zal gebruik maken van fireworks of photoshop. Welke van deze twee gaat aan het kortste eindje trekken ?

Best4U
18/04/05, 16:41
Wij gebruiken hier zelf uitsluitend photoshop. In het verleden natuurlijk fireworks wel geprobeerd, maar uiteindelijk gekozen voor ps vanwege de uitgebreide mogelijkheden.

Ik denk dat er voor beide programma's nog wel ruimte zal zijn in de markt aangezien ze zich niet volledig richten op dezelfde doelgroep...

EWS
18/04/05, 16:52
Ik prefereer ook PS, voornamelijk omdat het programma zoveel mogelijkheden heeft en makkelijk uit te breiden is.

Fireworks heb ik wel geprobeerd, maar ik vind PS professioneler overkomen.

svbeek
18/04/05, 16:55
Photoshop is volgens mij meer gericht op fotobewerking? Fireworks is echt gemaakt voor webdesign/ webtoepassingen. Ik ben iig een fireworks/ homesite fan.

xserve
18/04/05, 17:06
Ik hoop dat de mooie (en minder bekende) programma's van Macromedia blijven bestaan. Programma's als Flex, Breeze en Central zijn echt geweldig!

Voor andere dingen zoals het maken van websites gebruiken wij enkel producten van Adobe, die werken veel lekkerder, maar dat is een mening natuurlijk.

Remigius
18/04/05, 17:50
Fireworks heb ik zelf nog niet mee gewerkt. Wel werk ik standaard met Homesite en Zend Enterprise Studio. De combinatie van beiden vind ik heel lekker werken.

Pantsy
18/04/05, 20:43
Photoshop, Illustrator en van macromedia Dreamweaver en Fireworks. Heb al jaren deze pakketten en het werkt prima, meer dan dit zou je opzich niet nodig hebben voor webdesign (op uitzondering van flash na).

izdesign
18/04/05, 21:22
Fireworks werkt niet zo fijn, photoshop is zeker wel beter !!

Zuidberg
18/04/05, 22:49
Origineel geplaatst door TrancePitt
Photoshop, Illustrator en van macromedia Dreamweaver en Fireworks. Heb al jaren deze pakketten en het werkt prima, meer dan dit zou je opzich niet nodig hebben voor webdesign (op uitzondering van flash na).
Met Fireworks heb ik niet gewerkt. PS, Illustrator en Dreamweaver zijn inderdaad prima programma's.

blaaat
19/04/05, 07:41
hopelijk gaan ze dreamweaver nu niet de stanaard adobe snelheid geven.. pff..