PDA

Bekijk Volledige Versie : ervaringen met servers op afbetaling bij ahead-it.be



Danger
17/04/05, 19:01
Hey. Ik ben al een tijdje aan eht denken om 1 of 2 servers te kopen bij Ahead-It.be . Je kunt hier servers kopen op afbetalen met een maandelijkse betaal periode. Zijn er mischien mensen die hier ervaring mee hebben en dit ook hebben gedaan of iemand kennen die een server op afbetaling heeft genomen bij Ahead-It. Ik krijg deze week namenlijk erg veel bestellingen en aangezien ik niet echt een flink budget heb zal dit mijn enigste oplossing zijn.

m.v.g.
Joey Verlinden
Reality-Hosting

XS-24
17/04/05, 19:03
Leasen kost altijd geld, bij ahead-it het bedrag gedeeld door 5. Kop je iets van 2000 euro, betaal je 400 extra voor de lease.

TiMMiEJ
17/04/05, 19:04
Origineel geplaatst door XS-24
Leasen kost altijd geld, bij ahead-it het bedrag gedeeld door 5. Kop je iets van 2000 euro, betaal je 400 extra voor de lease.

200 eurie extra, het probleem is dat we volgende week een nieuwe server gaan kopen. En dan zijn de centen op .......maar hebben dan nog 1 of 2 nieuwe servers nodig.

Vane
17/04/05, 19:22
Met Ahead-IT zelf hebben wij goede ervaringen. Aantal keer iets besteld, ging allemaal prima.

Hoe het verder met hun lease producten en garantie zit, geen idee. Maar dat zal vast ook wel goed zitten.

smurf
17/04/05, 19:33
We hebben een paar ahead-it machines draaien. Nog geen problemen mee gehad.

Mooi afgewerkt, perfect in elkaar gestoken...

Ondertussen ook al andere merken / leveranciers geprobeerd, waren er minder over te spreken.

Volgende lading in elk geval weer bij ahead-it...

Is zeker een go.

Verder zou ik geen lease nemen, het kost je op termijn een smak extra.

The MAzTER
17/04/05, 19:47
Origineel geplaatst door TiMMiEJ


200 eurie extra, het probleem is dat we volgende week een nieuwe server gaan kopen. En dan zijn de centen op .......maar hebben dan nog 1 of 2 nieuwe servers nodig.

in dat geval kan je beter een krediet bij de bank aanvragen. Schrijf dus een ondernemingsplan en ga langs de bank.

Anders is dedicated misschien een betere optie, in meeste gevallen net zo duur.

Tevens vind ik het stom dat je een bedrijf begint zonder dat je geld heb, wat ga je doen als er andere problemen ontstaan die geld kosten?

Mijn ervaring met Ahead-IT (normale koop), 2x een server en 1x pc besteld, levering pc was een ramp, eerste server was gewoon goed (behalve dat zelfde dag nog een aanbieding kwam voor ongeveer de zelfde spec maar dan nog iets beter voor een betere prijs) en 2e server was minder (afspraken die niet nagekomen zijn).

Qua hardware is het allemaal dik in orde, maar ondertussen neem ik me servers wel ergens anders af.

Danger
17/04/05, 19:55
Origineel geplaatst door The MAzTER

Tevens vind ik het stom dat je een bedrijf begint zonder dat je geld heb, wat ga je doen als er andere problemen ontstaan die geld kosten?


we zijn al lang bezig.. we hebben ondertussen 3 servers hangen en we gaan er een bij komen deze of volgende week. maar die server staat onderhand meteen vol zoveel bestellingen zijn er deze week gekomen. Als we die server hebben gekocht is het geld al op. En DAN moeten we pas een lease server hebben omdat het geld op is na de koop van deze server.

TiMMiEJ
17/04/05, 19:57
Origineel geplaatst door The MAzTER


in dat geval kan je beter een krediet bij de bank aanvragen. Schrijf dus een ondernemingsplan en ga langs de bank.

Anders is dedicated misschien een betere optie, in meeste gevallen net zo duur.

Tevens vind ik het stom dat je een bedrijf begint zonder dat je geld heb, wat ga je doen als er andere problemen ontstaan die geld kosten?

Mijn ervaring met Ahead-IT (normale koop), 2x een server en 1x pc besteld, levering pc was een ramp, eerste server was gewoon goed (behalve dat zelfde dag nog een aanbieding kwam voor ongeveer de zelfde spec maar dan nog iets beter voor een betere prijs) en 2e server was minder (afspraken die niet nagekomen zijn).

Qua hardware is het allemaal dik in orde, maar ondertussen neem ik me servers wel ergens anders af.

Dedicated vind ik zonde van het geld, dan kunnen we beter bij ahead-it een server pakken op afbetaling. We zijn beide minderjarig en kopen volgende week onze 4e server erbij. Maar daar kunnen we niet al onze nieuwe bestellingen op kwijt. Daarom zoeken we een alternatief.

RobbertC
17/04/05, 19:59
Als jij de bank kan overtuigen dat je die server nodig hebt omdat je een lading klanten hebt die staan te wachten dan krijg je waarschijnlijk een goedkopere lening dan bij Ahead-IT direct.

Cybafish
17/04/05, 20:06
De bank geeft niet zomaar een lening aan minderjarigen, zeker niet in de IT branche.

RobbertC
17/04/05, 20:12
Wel als hij contracten met klanten kan overleggen.

De tijd dat je een zak met geld kreeg als je iets over internet mompelde zal wel voorbij zijn inderdaad ;)

Hypernia
17/04/05, 20:14
en ahead it wel?

BsHosting
17/04/05, 20:16
als je al zolang bezig bent en je hebt zoveel klanten als je nu zegt dan doe je toch iets fout lijkt me.

van de inkomsten van alle nieuwe klanten lijkt me toch wel dat je een server grotendeels kunt kopen

The MAzTER
17/04/05, 20:18
Origineel geplaatst door TiMMiEJ

We zijn beide minderjarig...

Ik denk dat je in dat geval bij Ahead-IT ook geen afbetaling voor elkaar krijgt. Lijkt me dat Ahead-IT van een Lease maatschappij gebruik maakt, en deze zullen niet staan te springen om minder jarige.

XBL
17/04/05, 20:22
Geen ouders? Geen spaarrekening? Ik zou het wel weten als het zo strom loopt :).

Ahead-IT komt altijd goed op mij over, als we ooit gaan colocaten met productie servers overweeg ik ook zeker om bij hen een server aan te schaffen.

Beetje jammer dat ze in .be zitten alleen.

Jochem

Ahead-IT
17/04/05, 20:54
Danger: huurkoop/leasing doen we helaas niet aan minderjarigen, volgens de belgische wet mogen we zelfs geen producten verkopen aan minderjarigen.

We doen momenteel enkel nog huurkoop, zoals de meeste bedrijven doen. (te boeken als onkost ipv investering)

TiMMiEJ
17/04/05, 22:19
Origineel geplaatst door Ahead-IT
Danger: huurkoop/leasing doen we helaas niet aan minderjarigen, volgens de belgische wet mogen we zelfs geen producten verkopen aan minderjarigen.

We doen momenteel enkel nog huurkoop, zoals de meeste bedrijven doen. (te boeken als onkost ipv investering)

En als een van onze ouders een handtekening zet?

kilian
17/04/05, 22:45
Origineel geplaatst door TiMMiEJ


En als een van onze ouders een handtekening zet?

In dat geval zijn dan je onders die de overeenkomst aan gaan en dan is er niks aan de hand (wettelijk, hoe A-IT hierover denkt kan ik niet zeggen). Let wel: dan zijn je ouders (of wie ook getekend hebben) verantwoordelijk over het contract. Met alle nadelen van dien.

Net zoals met een telefoon abonament :)

Danger
17/04/05, 23:28
is toch hun geld :) mijn vader moest tekenen voor bankzaken. dit mag die van tim doen :P

Ahead-IT
17/04/05, 23:30
Ouders zijn altijd verantwoordelijk voor wat hun minderjarige kinderen doen, en dat is niet beperkt tot het financiƫle.

Het probleem is dat een ouder niet kan tekenen voor een minderjarige zijn bedrijf. Nog een groter probleem is de kredietwaardigheid, op je 16 kun je succesvol een bedrijf runnen met dezelfde professionaliteit van iemand van 25-30 jaar, maar je zal nooit hetzelfde aanbekeken worden als een volwassen iemand. Daardoor zal een leasing contract nooit een mogelijkheid zijn voor een minderjarige, leg maar eens aan een leasing maatschappij uit dat de ouder tekent voor het leasing contract van het bedrijf van zijn zoon. Spijtig, maar helaas.

Vernon
22/04/05, 07:56
Origineel geplaatst door Hypernia
en ahead it wel?

Ja tuurlijk! Kijk Ahead-it krijgt niet hun geld van de lease klanten, de lease bureau komt hier nog tussen te zitten. Wat opzich een veel groter probleem vormt voor wanbetalers! Ahead-it levert de door haar afgesproken diensten -> klant tekent lease contract -> bedrijf X betaald Ahead-it -> bedrijf x blijft in je nek hijgen tot die zijn centen heeft :)

Betaal je niet ? Laten we zo zeggen, zulke bedrijven hebben een veeel groeter vermogen dan Ahead-it en slaan je zo omver met deurwaarders +het feit dat je dan BKR gerigestreerd komt te staan en 5jaar lang niets meer op krediet mag kopen, en daar weet iedereen van!

Dus KINDEREN van WHT leen geld van pappie en mammie ipv leasecontract afsluiten, stel je voor dat al je klanten ineens weggaan ? Dit vanwege beindigen hobby of laggy netwerk ? noem maar wat!

Gomer
22/04/05, 11:23
En dan deze voorwaarden nog op website van ahead-it.be:




- Enkel business-to-business, geen particuliere huurkopen mogelijk
- Uw bedrijf moet minimaal 1 jaar bestaan en u bent meerderjarig


Aan beide voorwaarden voldoen jullie niet:

-jullie zijn particulier, geen bedrijf dus. Want reality-hosting.nl is niet in kvk-register ingeschreven.
-Jullie zijn niet meerderjarig en daarnaast bestaat jullie bedrijf 'officieel' niet eens, omdat het bedrijf niet in kvk register ingeschreven staat.


En dan is lease uiteraard een grote risico. Probeer dat te realiseren!


Btw, je hebt ook andere leasebedrijven in Nederland. Echter geven ze alleen lease uit aan bedrijven die minstens 2 jaar in kvk register ingeschreven staan.

Bankgarantie kunnen jullie ook vergeten.

En dan wil ik ook nog bijvoegen aan quote van Vernon:



Dus KINDEREN van WHT leen geld van pappie en mammie ipv leasecontract afsluiten, stel je voor dat al je klanten ineens weggaan ? Dit vanwege beindigen hobby of laggy netwerk ? noem maar wat!


Denk maar ook aan World Of Warcraft, MuOnline, en ander soortgelijke games, ze zijn hier overweldigend populair dat ze missichien geen gameservers meer willen huren.

Ik heb gezegd.