PDA

Bekijk Volledige Versie : NL-Only Verkeer.



Vernon
16/04/05, 22:19
Bestaan er instanties die mij aan kunnen sluiten op een NLonly netwerk ? of afgeschermde aansluitingen leveren die enkel over NL werken ?

en is er een manier dat ik mijn Win2k3 server zo af kan schermen dat er alleen Nederlanders op kunnen ?

luser
16/04/05, 22:21
Je kan je provider vragen dat hij je een link levert met alleen AMS-IX routes (ahv bgp met communities ofzo).

veenman
16/04/05, 22:33
Het lijkt mij onmogelijk om enkel voor alle Nederlanderse fysieke locaties beschikbaar te zijn, dit zowel praktisch als technisch.

InstantXs
16/04/05, 22:38
Je zou inderdaad dan alleen de peering routes door kunnen laten sturen, en zo voornamelijk nederlandse klanten te bedienen.

XF-RICK
16/04/05, 22:48
Dit is inderdaad wel mogelijk, maar ik vrees dat je dan meteen grotere commitments moet afsluiten (vanaf 100 Mbit).

Vernon
16/04/05, 22:52
Denk dat eht op het moment voor mij interessanter is om de kijken hoe ik gewoon ip ranges af kan schermen vanuit windows ?

InstantXs
16/04/05, 22:55
Dat lijkt me helemaal niet interessant.. hoe wil je dat gaan doen?

Vernon
16/04/05, 22:57
Origineel geplaatst door InstantXs
Dat lijkt me helemaal niet interessant.. hoe wil je dat gaan doen?

Leek me gewoon een wat simpelere oplossing ? Ik neem geen hele rack af of geen 100mbit uplinkje voor mezelf.

veenman
16/04/05, 22:59
Ik denk het ook, wellicht kun je als uitgangspunt het (gratis) databestand van GeoIP nemen, waarmee je IP naar Land kan vertalen. Meer informatie en downloads zijn te vinden op http://www.maxmind.com/app/geoip_country

InstantXs
16/04/05, 23:03
Ik zou gewoon peering only traffic afnemen, anders kunnen andere ranges nog steeds bij je server komen he ;)

Vernon
16/04/05, 23:04
Origineel geplaatst door InstantXs
Ik zou gewoon peering only traffic afnemen, anders kunnen andere ranges nog steeds bij je server komen he ;)

Hoe kom ik in contact met zo een aanbieder ?

XF-RICK
16/04/05, 23:06
Origineel geplaatst door Vernon


Hoe kom ik in contact met zo een aanbieder ?

Mailen naar verschillende providers, met de vraag of ze dit kunnen aanbieden.

luser
16/04/05, 23:08
Je zoekt je best een aanbieder met aardig wat peerings op de ams-ix, ook met de groote kabel & breedband aanbieders.

Voor een 400,- krijg je normaal wel een flat fee FE.

Voordeel voor de aanbieder: ze weten het hoeveel hun kost (ams-ix port price) + ze zijn zeker dat je geen transit pieken trekt.
Denk dat partijen zoals leaseweb hier zeker wel op ingaan.

InstantXs
16/04/05, 23:08
Het is ook belangrijk om aan te geven om hoeveel traffic het gaat...
Er zijn niet veel partijen die warm lopen om 1 mbit peering traffic te verkopen..

lifeforms
17/04/05, 00:11
Er is ook veel Belgisch, Duits, Engels, Frans peered traffic omdat ook daar veel providers op de AMS-IX zitten.

Er is daarnaast ook altijd een bepaalde hoeveelheid Nederlands niet-peered traffic (van UUnet en Tiscali bijv. die een restrictief peering-beleid hebben, of van providers die tijdelijk problemen hebben met hun AMS-IX verbinding).

Ligt een AMS-IX peering er uit, dan heb jij geen connectiviteit meer naar die club, de rest van je providers klanten wel (die gaan dan over transit).

Dus alleen peering traffic afnemen zou ik voor zo'n oplossing niet aanraden. Het lost in ieder geval het probleem van Nederlanders selectief toelaten niet op. En het wordt daarnaast pas voordelig bij grote hoeveelheden verkeer.

Op de RIPE site kon je ergens lijsten IP-space opvragen per land, daar zou ik dan eerder een firewall-configuratie van maken.

veenman
17/04/05, 00:41
Origineel geplaatst door skydancer

......

Op de RIPE site kon je ergens lijsten IP-space opvragen per land, daar zou ik dan eerder een firewall-configuratie van maken.
In mijn vorige post staat een link naar GeoIP, waar je IP->Country lijsten gratis kan downloaden.

Henky!
17/04/05, 02:12
Of, als je je site in het Nederlands presenteert is de rest al gauw weg...

Kortom, waarom zoveel moeite om niet NL bezoekers te weren???

Vernon
17/04/05, 06:10
Origineel geplaatst door Henky!
Of, als je je site in het Nederlands presenteert is de rest al gauw weg...

Kortom, waarom zoveel moeite om niet NL bezoekers te weren???

ik kan best leven emt alleen nederlanders om me gameservers hoor. iedereen een nette ping van 15-20 ipv 5 of 6 van de 20 met 80+

luser
17/04/05, 12:44
Er bestaat zoiets als een high ping kicker. Zet die op 50 en je zit meestal met NL / BE mensen alleen ;)

Reinier v Eeden
17/04/05, 13:15
Wij leveren flatfee peering. Dit op basis van BGP of een gewone feed waarbij we een filter zetten op onze transit router. Wellicht is het interessant, zeker omdat we binnenkort een peernig verbinding met netholding aan gaan sluiten (tiscali private peer).

groeten
reinier

mdf
17/04/05, 13:59
Misshien is het een idee voor TS om een aanvraag te plaatsen in het gevraagd forum zodat alle partijen die dit aan kunnen bieden kunnen reageren. Wij kunnen je dit aanbieden maar mogen in dit topic geen aanbieding doen.