PDA

Bekijk Volledige Versie : algemene voorwaarden



BsHosting
14/04/05, 20:47
Ik ben op zoek naar iemand waar ik voor een gedeelte zijn algemene voorwaarden mag lenen van zijn website (webhosting)

Niet alles zal ik overnemen maar deels aanpassen aan mijn eigen eisen etc.

is er iemand bereidwillig om daar toestemming voor te geven

alex[nl]
14/04/05, 22:42
Ik zou eerst eens even de zoekfunctie gebruiken, dit is al iets vaker aan de orde gekomen, inclusief voorbeelden, bedrijven die je van dienst kunnen zijn, etc

Wel wil ik de notitie maken dat het 'lenen' van AV van een ander bedrijf in beginsel een goed idee lijkt maar eigenlijk niet echt een goed idee is; ze zijn nl niet voor jouw bedrijf geschreven maar voor die ander. Jouw rechten en plichten kunnen anders zijn dan die van het bedrijf waarvan je ze overneemt (oa door een ander type product/dienst)... Denk daaraan voordat je ze definitief maakt. Daarnaast staat er op dit moment in je profile dat je vanaf maandag a.s. een KvK# hebt, als je daar toch bent, vraag eens wat meer info aan hun. Ze kunnen je zeker van dienst zijn.

BsHosting
14/04/05, 22:46
beste alex,

ik typte ook deels gebruiken ik snap zelf ook heel goed dat wat op een ander telt niet op mij telt.
daarom vroeg ik ook om hem deels te kunnen gebruiken cq aan te passen.

deze wou ik dan maandag mee nemen naar de kvk ter beoordeling en kijken wat er voor mijn situatie veranderd zou moeten worden.

ik ga zeker aan hun ook meer info vragen das 1 ding wat zeker is.

Basic-it
14/04/05, 23:41
Waarom laat je er geen een maken door http://www.ictrecht.nl ? Kost haast niks om het te laten maken en dan heb je zekerheid dat het goed voor me kaar is.

BsHosting
14/04/05, 23:43
hey thnx

das een goed idee weet je toevallig de kosten of staan die op de site.

starten kost veel geld he.

MediaServe
15/04/05, 00:37
Origineel geplaatst door mobileman
hey thnx

das een goed idee weet je toevallig de kosten of staan die op de site.

starten kost veel geld he. Starten kost inderdaad veel geld, maar bespaar niet op dit soort dingen. Jij wil toch sterk in je schoenen staan als een klant ontevreden zou zijn.

Ik heb overigens goede ervaringen met ICTRecht :)

BsHosting
15/04/05, 00:39
ik heb ze al gemaild wat ze kunnen betekenen voor mij.

Unixadmin
15/04/05, 02:04
Ze zijn zeker elk cent waard, vind ik tenminste.

Santario
15/04/05, 14:50
Wij hebben onze nieuwe AV ook laten opmaken/controleren door ICTRecht. Zeker een aanrader! :D

Zenda
15/04/05, 15:06
Wij hebben ook onze Algemene Voorwaarden laten maken door ICTRecht (niet die nu online staat). Wij zijn uiterst tevreden over ICTRecht.

Het is zeker een aanraden om het door hun te laten maken.

(vergeet niet dat dit een belangrijke 'investering' is, die later heel goed van pas kan komen!)

Mikej0h
25/04/05, 10:10
Wat wordt er gemiddeld gevraagt voor het opstellen van deze Algemene Voorwaarden ?

Unixadmin
25/04/05, 11:46
Pm even naar ictrecht.nl en vraag om een offerte?. Het kost je 60 Euro, geloof ik.

ICTRecht
25/04/05, 11:56
Prijzen variëren tussen € 60,- en € 150,-.

Mvg.
Steven Ras
ICTRecht

BsHosting
25/04/05, 14:58
toen ik mailde naar hun was het 75 euro ex btw voor webhostingbedrijven

eMiz0r
25/04/05, 16:15
Voor complete Algemene Voorwaarden ?

Furbster
25/04/05, 16:21
Zij maken er natuurlijk één keer goed werk van, daarna is het vast grotendeels copy paste. Wat ook niet erg is natuurlijk want goede voorwaarden ontlopen elkaar toch niet veel natuurlijk. Ik denk dat ik binnenkort ook maar eens een offerte laat opstellen...

BsHosting
25/04/05, 16:23
ik citeer hun mail.


Voor het opstellen van webdesign- en hosting algemene voorwaarden bedragen de kosten € 75,- exclusief 19% BTW. Steven Ras ictrecht

dus duidelijk lijkt me

eMiz0r
25/04/05, 16:31
Ter vergelijking:

Onze jurist vraagt tussen de 1000 en 1500 euro ex BTW. Het verschil is belachelijk groot. Ik vraag me af waar dat in zit.

ICTRecht
25/04/05, 16:36
Specifieke wensen/eisen zijn mede bepalend voor de prijs. Het wil dus niet zeggen dat voor alle webdesign- en hostingbedrijven de voorwaarden voor 75 euro worden opgesteld.

Iedereen met interesse voor juridische documenten kan gewoon een prijsopgave aanvragen.

Mvg,

Steven Ras
ICTRecht

ICTRecht
25/04/05, 16:40
Beste eMiz0r,

Ik heb jullie website bekeken "http://www.sohosted.com/". Het is niet te hopen dat je voor die voorwaarden 1000 euro hebt betaald.

Misschien is het tijd de voorwaarden te laten herzien.

Mvg,

Steven Ras
ICTRecht

Santario
25/04/05, 22:34
Heb de AV van SoHosted ook bekeken en ik kan je maar een advies.. sorry, 2 adviezen geven:

A: Geef die jurist van je een gigantische rotschop onder zijn h*l want dit is gewoon B-A-G-G-E-R-!

B: Neem contact op met ICTRecht :D

ThePostman
25/04/05, 22:41
ICTRecht komt bij mij erg goed over na het lezen van deze topic en het bekijken van de website. Zelf nog niet nodig maar hou het zeker in me achterhoofd.

LoL @ Santario

eMiz0r
26/04/05, 08:02
Mensen, rustig ;)

Deze jurist is op het moment bezig met een nieuwe AV. Uiteraard zijn deze die op de website staan inmiddels zwaar verouderd en stammen nog uit de beginperiode.

Helaas is de samenwerking met deze jurist al in gang gezet en kan niet meer opgezegd worden. Enorm balen dat we niet even verder gekeken hebben. Ze kan dan wel bij een groot bedrijf werken en veel verstand van zaken hebben (AV), maar je moet haar nog wel uitleggen wat webhosting, laat staan dataverkeer is...

Kriteon
28/04/05, 11:43
Origineel geplaatst door eMiz0r
Mensen, rustig ;)

Deze jurist is op het moment bezig met een nieuwe AV. Uiteraard zijn deze die op de website staan inmiddels zwaar verouderd en stammen nog uit de beginperiode.

Helaas is de samenwerking met deze jurist al in gang gezet en kan niet meer opgezegd worden. Enorm balen dat we niet even verder gekeken hebben. Ze kan dan wel bij een groot bedrijf werken en veel verstand van zaken hebben (AV), maar je moet haar nog wel uitleggen wat webhosting, laat staan dataverkeer is...
Met als gevolg dat je géén nette AV krijgt.
Hoe wil iemand zonder kennis van zaken een AV voor een webhosting bedrijf opstellen?

Plus het feit dat je dan constant dingen uit mag gaan leggen, vragen om dingen toe te voegen, etcetera.

M-BahZ
28/04/05, 13:15
Origineel geplaatst door Kriteon

Met als gevolg dat je géén nette AV krijgt.
Hoe wil iemand zonder kennis van zaken een AV voor een webhosting bedrijf opstellen?

Plus het feit dat je dan constant dingen uit mag gaan leggen, vragen om dingen toe te voegen, etcetera.
Of je krijgt juist wel een nette AV. Wat voor de 1 vanzelfsprekend is, is het voor een ander niet. Vanuit dat oogpunt hoort een AV ook opgesteld te zijn. ;)

Tuurlijk zou het handig zijn als een jurist verstand van zaken heeft, maar als de jurist in kwestie genoeg moeite doet kan er best een goede AV uitrollen.

Kriteon
28/04/05, 15:19
Origineel geplaatst door M-BahZ

Of je krijgt juist wel een nette AV. Wat voor de 1 vanzelfsprekend is, is het voor een ander niet. Vanuit dat oogpunt hoort een AV ook opgesteld te zijn. ;)

Tuurlijk zou het handig zijn als een jurist verstand van zaken heeft, maar als de jurist in kwestie genoeg moeite doet kan er best een goede AV uitrollen.
Dat gaf ik ook aan.
Maar meer moeite = meer tijd = meer geld. :)
(Uitleggen wat webhosting voor dienst is, wat uptime is, wat dataverlies is, etc)

En als het dan ook nog goedkoper en beter kan bij een andere partij dan is de keus voor mij snel gemaakt. :)

anoniem_verkoop
28/04/05, 15:49
Ik heb eens het advies gehad van de KvK om daar een cdrom te kopen voor een klein bedrag, daar zouden ook standaard AV's op staan. Heb ik uiteindelijk niet gedaan, maar misschien kun jij er je voordeel mee doen :)

PlugInInfo
28/04/05, 15:58
Origineel geplaatst door ThePostman
ICTRecht komt bij mij erg goed over na het lezen van deze topic en het bekijken van de website. Zelf nog niet nodig maar hou het zeker in me achterhoofd.

Dit kan ik alleen maar beamen. Ik heb dan wel niet een AV door ICTRecht laten opstellen, maar Steven heeft wel geschreven voor mijn site over de AV m.b.t. hostingbedrijven. Hij komt professioneel over en weet waar hij over praat.