PDA

Bekijk Volledige Versie : VOIP via browser



BlueMoonIT
12/04/05, 13:39
Voor een applicatie die wij bouwen zijn wij op zoek naar VOIP 'software' die via de browser werkt. Dus zonder installatie van client-side software. Hooguit iets wat door de browser zelf gedaan kan worden. Is dit mogelijk? (En zo ja, heeft iemand enig idee waar ik dit kan krijgen?)

*edit*

Dit hoeft alleen voor outbound gesprekken.

Sander Aerts
16/04/05, 18:20
Dat moet zeer zeker mogelijk zijn, via bijvoorbeeld java of een active x component als je het alleen op ie wil laten werken.

Of het bestaat zou het niet weten, je zou misschien een of andere rus zoiets voor je kunnen laten programmeren voor een zachte prijs.

SebastiaanStok
17/04/05, 10:30
Ik heb daar volgens mij iets over gelezen bij macromedia..com

Zat ergens bij flash :)

twilightinc
21/04/05, 13:31
Het is al lang mogelijk inderdaad. Maaaaar je modem moet het ondersteunen. De standaard modems die je krijgt bij een adsl abbonement van BBNED wil het bijv niet.

Het makkelijkste is om een active x component te nemen die hardware besturing heeft. Macromedia kan dat geloof ik ook wel, maar daar komt een heel stuk meer bij kijken omdat er niet bepaald drivers voor zijn. Die kun je uiteraard zelf schrijven.

ActiveX is wat makkelijker in dit geval en anders kun je natuurlijk C++/CX.NET gebruiken. Als je dan toch native will proggen ;) wil dit op zich wel.

Als je gewoon gesprekken wilt hebben met een mic, kun je misschien beter ff roger wilco's source code open schroeven. Kennis van ons die heeft zo'n ie bel programma geschreven. Klik je op de site en gaat ie bellen. Maar ja dat is dus niet in IE zelf ;)

BlueMoonIT
22/04/05, 09:23
In ieder geval bedank. Nou weet ik dat het tenminste mogelijk is en waar ik het zou kunnen zoeken.

V. Kleijnendorst
22/04/05, 09:38
Flash heeft ondersteuning voor webcam, microfoon en (uiteraard) speakers.

Geen enkele plugin heeft bovendien zo'n hoge penetratie graad als Flash.
:)

SebastiaanStok
22/04/05, 10:02
Hier voor heb je toch Flash Pro voor nodig, met flash cominicatie-server ??

V. Kleijnendorst
22/04/05, 16:38
Je zult inderdaad gebruik moeten maken van de Flash Communication Server.

Om de voicechat te maken heb je Flash MX, 2004 of SWiSH max nodig.