PDA

Bekijk Volledige Versie : VoIP



Vaxon Networks
11/04/05, 00:11
Ik ben eens opzoek gegaan naar VoIP telefonie en heb de volgende sites gevonden:

http://www.talkin2ya.nl
http://www.voipplanet.nl/

Weten jullie nog meer bedrijven die het vergelijkbare aanbieden?

luser
11/04/05, 01:28
Voor alle info rondom voip kan je altijd terecht op http://www.voip-info.org . Hier staan ook aantal bedrijven die diensten hierrond aanbieden.

Basic-it
11/04/05, 09:57
Origineel geplaatst door luser
Voor alle info rondom voip kan je altijd terecht op http://www.voip-info.org . Hier staan ook aantal bedrijven die diensten hierrond aanbieden.

Maarja er zijn maar weinig bedrijven die ook nederlandse telefoon nummers aanbieden. Binnekort krijg ik een telefoon aansluiting bij voipplanet.nl dus ik zal eens kijken hoe de service daar is ect.

Vaxon Networks
11/04/05, 10:22
voipplanet.nl heeft wel duurdere prijzen dan talk2ya.nl.

Ben je bewust naar voipplanet.nl gegaan?

Vaxon Networks
11/04/05, 16:22
nog 1 gevonden:

http://www.pilmo.com

Die vind ik er al betrouwbaarder uitzien, maar heeft wel hoge setup.

Basic-it
12/04/05, 18:31
Origineel geplaatst door Wolvie
voipplanet.nl heeft wel duurdere prijzen dan talk2ya.nl.

Ben je bewust naar voipplanet.nl gegaan?

Ja omdat ik een SIP account moet omdat deze aan onze VOIP server moet gehangen worden en op een andere manier lukt dit niet.
En alleen voipplanet.bl ondersteund een SIP account

maxnet
12/04/05, 19:04
Origineel geplaatst door DreamDesigners

Ja omdat ik een SIP account moet omdat deze aan onze VOIP server moet gehangen worden en op een andere manier lukt dit niet.
En alleen voipplanet.bl ondersteund een SIP account

talkin2ya.nl werkt overigens ook met SIP.

Indien de VOIP server Asterisk is stel je dat als volgt in, sip.conf:



register => 31<telefoonnummer>:<wachtwoord>@budgetphone.nl/2201

KriSiS
13/04/05, 01:22
voor zover ik weet bied digihuis.nl ook VoIP aan.

M-BahZ
13/04/05, 01:49
Origineel geplaatst door KriSiS
voor zover ik weet bied digihuis.nl ook VoIP aan.
Liep jij daar geen stage ? ;)

KriSiS
15/04/05, 00:02
volgens mij wel ;)

oscar
15/04/05, 03:15
www.solcon.nl bied ook voip aan. Ben er reseller van en het werkt als een trein.

Raceman
02/08/05, 23:58
Zijn er nog meer Nederlandse SIP providers waar je je vastenet nummer kan behouden (mee porteren)?

Vernon
03/08/05, 00:13
Watvoor VoIP ATA`s krijgen jullie geleverd bij de providers ?

Rinse Kloek
09/08/05, 09:07
Inderdaad bieden wij ook Voip aan. Bij ons kan je je nummer van KPN ook gewoon porteren naar Solcon toe. Hier zijn wel kosten aan verbonden.

Stefan Mensink
09/08/05, 11:16
http://www.optibel.nl/

®on
09/08/05, 11:36
Origineel geplaatst door Stefan Mensink
http://www.optibel.nl/
Ervaringen mee toevallig?

Leandros
09/08/05, 11:42
Gratis bellen naar vaste lijnen in meer dan 20 landen: www.voipbuster.com, stort 1 euro en je kan onbeperkt bellen. Gebruik het al een tijdje, werkt erg goed! Beter dan SkypeOut.

Rinse Kloek
09/08/05, 11:48
Ik probeer een 'postcode check' bij optibel maar krijg:

Warning: MyApp::displayAdvise(wijzer/paginas/uitkomst_-.html) [function.displayAdvise]: failed to open stream: No such file or directory in /vol/www/optibel/web-docs/src/main.php on line 285

Warning: MyApp::displayAdvise() [function.include]: Failed opening 'wijzer/paginas/uitkomst_-.html' for inclusion (include_path='.:/usr/lib/php') in /vol/www/optibel/web-docs/src/main.php on line 285

:|

Stefan Mensink
09/08/05, 14:39
Origineel geplaatst door headout

Ervaringen mee toevallig? Zelf niet nee, maar ik las er een tijdje geleden een artikel over in het tijdschrift PC-Active. De recentie was positief. Mijn interesse was gewekt en de naam heb ik onthouden. De TS vroeg naar meer partijen, dus bij deze.

Persoonlijk vind ik Talking2Ya qua prijsstelling nog een van de meest interessante.

1Mhosting
09/08/05, 15:06
Op dit moment gebruiken wij ook Talking2Ya, en het bevalt ons goed. Echter het contact loopt stroef, ik ben op zoek naar een partij die mij dit dus whitelabel kan leveren voor reseller. Maar op een of andere mannier is dit een probleem bij de meeste bedrijven.

Weten jullie een bedrijf wat dit kan?

Vernon
10/08/05, 08:04
Rinse, lijkt met niet dat een postcodecheck van belang is he ?

Al stuur ik mijn ATA naar afrika kunnen ze me nog op dat nummer bellen :D Zolang er maar breedband is :)

Watvoor ATAs leveren jullie uit ?

Rinse Kloek
10/08/05, 10:33
Wij leveren een VOIP modem ontwikkelt in samenwerking met SMC
SMC 7908 VoWBRA/BRB

xserve
10/08/05, 12:03
Ik ben eigenlijk opzoek naar een VoIP provider waarbij ik gewoon met Cisco IP telefoons kan bellen inplaats van mijn anologe telefoons weer aan te sluiten.

Solcon biedt dat aan, nog meer bedrijven? Van de bedrijven die langsgekomen zijn maar 2.

Rinse Kloek
10/08/05, 12:21
Ik heb het even gesproken met een collega die wat meer van onze VoIP diensten afweet. Hij kon mij het volgende vertellen:



Wij leveren ook een Sipura ATA. Voor koppeling direct met een SIPserver (bijv. Asterisk)
Onze VOIP dienst gaat over naar SIP dit kwartaal. Nu nog H.323. Dan kun je ook een losse SIP account krijgen waaraan een IP toestel kan hangen. Een ATA heb je dan niet nodig.

dsigning
29/08/05, 09:42
wij gebruiken nu budgetphone.nl om mee te testen, wij zouden deze graag via de VOIP settings aan IVM answering Attendant koppelen alleen is dit tot op heden nog niet gelukt via het sip protocool.

Waarschijnlijk gaan wij optibel gebruiken deze hebben veel meer functies en mogelijkheden dan budgetphone.

webster
29/08/05, 12:00
Origineel geplaatst door dsigning
wij gebruiken nu budgetphone.nl om mee te testen, wij zouden deze graag via de VOIP settings aan IVM answering Attendant koppelen alleen is dit tot op heden nog niet gelukt via het sip protocool.

Waarschijnlijk gaan wij optibel gebruiken deze hebben veel meer functies en mogelijkheden dan budgetphone.

Wij hebben dezelfde opstelling. Ook wij hebben tot op heden geen succes gahad om IVM via budgetphone operationeel te krijgen.
Mocht je een plosing vinden dan verneem ik dat graag van je.

dsigning
29/08/05, 12:54
Wij zijn al druk bezig geweest met hun support afdeling maar, daar wordt je niet veel wijzer. Als je alle sip gegevens invult en overneemt van de webbased phone dan werkt het ook niet.

Wij gaan nu gewoon een voicemodem met optibel erbij gebruiken, optibel ondersteund ook veel meer functies.

maxnet
29/08/05, 16:36
Zelf gebruiken wij budgetphone met een Azatel VOIP-adapter via SIP.

Voor voice werkt dit prima.
Faxen gaan de laatste tijd echter minder goed, daarvoor maar een apart venali.com accountje genomen.

dsigning
29/08/05, 16:39
@maxnet hoe heb jij alle sip setting gezet? als je liever PM stuurt dan is het ook goed.

maxnet
29/08/05, 17:07
Origineel geplaatst door dsigning
@maxnet hoe heb jij alle sip setting gezet? als je liever PM stuurt dan is het ook goed.

- als gebruikersnaam het internationale telefoonnummer ( 31....... zonder de 0 van het netnummer)

Overige instellingen:

http://www.je-eigen-domein.nl/sip/sip1.png
http://www.je-eigen-domein.nl/sip/sip2.png

Overigens hebben we een tijdje terug ook Asterisk gebruikt.

Dit werkte prima met de standaard instellingen.
Alleen in sip.conf de volgende regel toegevoegd:



register => 31telefoonnummer:wachtwoord@budgetphone.nl/2201


(dit verbind het telefoonnummer met Asterisk toestel 2201)

dsigning
29/08/05, 17:13
Het is jammer dat het via de voip settings van IVM answering attendant niet wil lukken uiteraard kan ik wel een voicemodem gebruiken en dan een adapter maar ja dan ga ik meteen voor optibel ;)

Bedankt !!

Leandros
29/08/05, 20:28
iemand ervaring met http://www.domestix.net/ ?

Phretorian
31/08/05, 09:20
Ik ben inmiddels nu ruim een week klant bij InterNLnet , welke onder de naam Optibel hun VOIP diensten verkoopt.

Ik moet zeggen dat ik op zeg best tevreden ben. Ze zijn nog maar net begonnen en dat is goed te merken dat de support soms wat stuntelig overkomt. Maar ze lossen het wel op, en je krijgt goede antwoorden als duurt het iets langer dan je zou willen.

Het bellen zelf merk je bijna geen verschil in. Je zou haast zeggen dat de vertraging die je soms hebt met een mobiele telefoon erger is dan die van VOIP en dat lijkt me geen slechte zaak.

Wel jammer is dat Voicemail, Regionale nummers en wat andere diensten nog niet helemaal klaar zijn terwijl ze wel al op de site worden aangeboden. Je krijgt een kasten met 2 SIP aansluitingen ... er kan straks nog een 2e nummer op voor een fax b.v. maar ook die dienst is nog niet klaar.

Voor 12,99 euro bel je feitelijk naar elke vaste nummer in nederland gratis. Het is wel een beetje op basis van FUP maar a la XS4ALL ... dus nog geen echte conseqwenties. Ze controleren of je b.v. gemiddeld bent maximaal 5 uur per dag (wat nog best veel is) als je daar (flink) boven zou komen gaan hun zich afvragen of je geen telefooncel bent begonnen of iets dergelijks ;)

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben ;)

®on
31/08/05, 11:22
Origineel geplaatst door Phretorian
Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben ;)
Ik wel iig. Ben namelijk ook het kijken naar Optibel. Heb je ook een nummerportering gedaan, en zoja: hoe verliep dat?

dsigning
31/08/05, 14:28
Wij zijn er inmidels ook uit isdn gaat de deur uit en naast ons hoofdnummer gaan wij Voip van optibel gebruiken, paar keer contact met een sales manager gehad en krijgen een kastje op proef ;)

Leandros
31/08/05, 22:55
Ik heb naar Optibel en Budgetphone gemaild maar ze bieden beide nog geen extra vervangers voor ISDN.

Wat ik ook een nadeel vind dat je bij Optibel geen VoIP router kan gebruiken, je kan dus niet met een andere SIP provider (zoals www.voipbuster.com) bellen.

Tevens moet men nog eens wat vinden dat bij VoIP ISDN telefoons ook bruikbaar blijven, waren toch dure phones en om die nou weg te gooien...

Voor mij nog even geen VoIP, nog een jaartje wachten en dan zijn er vast meer mogelijkheden.

lumomm
01/09/05, 13:37
Ik zoek een SIP provider in Nederland die ook de Grandstream GXP2000 ondersteunt.

Iemand ervaringen?

dsigning
01/09/05, 13:53
Ja budgetphone.nl ik heb zelf ook die telefoon ;)

®on
01/09/05, 13:55
Origineel geplaatst door Leandros
Ik heb naar Optibel en Budgetphone gemaild maar ze bieden beide nog geen extra vervangers voor ISDN.
Andersom weer wel: als je een tweede nummer wil hebben (tweede lijn) en nu een analoge lijn hebt, kan je mbv. Optibel een tweede lijn/nummer krijgen.

ju5t
02/09/05, 14:17
Ook maar eens mailtje gestuurd naat Optibel, ziet er leuk uit.

®on
02/09/05, 14:26
Gisteren een bestelling geplaatst bij Optibel, ben benieuwd. Vaste lijn behoud ik, ik krijg dus de beschikking over een tweede nummer.

tjip
02/09/05, 14:40
net besteld bij http://www.domestix.net/

Ben benieuwd!

Leandros
02/09/05, 14:56
Origineel geplaatst door tjip
net besteld bij http://www.domestix.net/

Ben benieuwd!

Ik heb positieve en negatieve dingen gelezen over hun, laat jouw ervaring binnenkort eens weten!

Waarom heb je trouwens voor hun gekozen?

tjip
02/09/05, 16:28
De setupprijs/maandkosten, applicaties die erbij worden geleverd (voicemail, nummerweergave). Maar ik kon ook geen slechte dingen ontdekken over hun.

Ook heeft hun moederbedrijf een eigen netwerk naar goede internet knooppunten zoals de ams-ix (weliswaar 100mbit, maar geeft voor mij toch een gevoel van vertrouwen).

Ook bestaan ze al aantal jaren en hun helpdesk spreekt mij aan.

Maar nogmaals:

Ik ben benieuwd :D

XBL
03/09/05, 09:39
Wij maken gebruik van een inkomend nummer via budgetphone/talkin2ya. Uitgaand loopt via VoIPBuster. Dit alles loopt tussen een test server van ons, waarop Asterisk staat die tevens voicemail, het IVR systeem en doorverbinden regelt.

Erg leuk speelgoed, we gebruiken het echter nog niet in productie (m'n zus moet nog even de teksten voor het IVR systeem inspreken en er moet nog wat geknutseld worden aan doorverbinden naar een mobiel nummer).

Jochem

Ijsbox
03/09/05, 22:21
Origineel geplaatst door XBL
Wij maken gebruik van een inkomend nummer via budgetphone/talkin2ya.

Had ze gemaild voor wat info en kreeg als antwoord dat ze nog geen zakelijke diensten leveren, vandaar dat ik me afvraag of je iets kunt zeggen over de betrouwbaarheid en kwaliteit van de lijn....

webster
03/09/05, 23:32
Origineel geplaatst door Ijsbox


Had ze gemaild voor wat info en kreeg als antwoord dat ze nog geen zakelijke diensten leveren, vandaar dat ik me afvraag of je iets kunt zeggen over de betrouwbaarheid en kwaliteit van de lijn....

Ik kreeg wel een positief antwoord van Budgetphone.

XBL
03/09/05, 23:44
Origineel geplaatst door Ijsbox


Had ze gemaild voor wat info en kreeg als antwoord dat ze nog geen zakelijke diensten leveren, vandaar dat ik me afvraag of je iets kunt zeggen over de betrouwbaarheid en kwaliteit van de lijn.... Ik heb nog niet uitgaand gebeld, enkel binnenkomend. Is gewoon stabiel, heb nog niet gehad dat ik geen verbinding ofzo kon maken, werkt direct. Kwaliteit van het geluid is afhankelijk van het codec die je instelt, dus dat ligt niet bij hen.

Je kan je er niet echt een buil aan vallen voor 10 euro per jaar, vandaar dat ik het er maar gewoon op gewaagd heb (nadat ik met wat mensen had gesproken die tevreden waren over de kwaliteit). We hebben, zoals ik al zei, Asterisk draaien, waardoor we altijd beschikken over meerdere fallbacks (nu twee: budgetphone en voipbuster, maar we maken er daar misschien wel meer van, aangezien voipbuster nog altijd beta is).

Als je dus al VoIP gebruikt, is het misschien interessant om te kijken naar de mogelijkheden van meerdere providers. Hiermee heb je dan namelijk ook meteen het voordeel van je eigen 'carrier select'. Zo gaat uitgaand naar vast (eender welk land) en mobiel (op Nederland na) altijd via VoIPBuster (gratis, behalve dat mobiel) en gaat uitgaand naar mobiel Nederland altijd via budgetphone (14 cent per minuut, tegenover 20 cent van veel aanbieders).

Bij ons hangt overigens niet het hele bedrijf af van telefonische support, meeste verloopt via e-mail/tickets, dus als de telefoon weg valt, is dat niet direct een probleem.

Jochem

AlphaXS
07/09/05, 12:41
Weet iemand dan ook een goede aanbieder van enkel en alleen de SIP dienst?
Voor het doorverbinden middels een conferentie gesprek zoek ik nog een aanbieder waar ik dit mee kan testen.

Bij voorkeur de volgende voorwaarden:

Account op basis van prepay tegoed.
directe registratie en verwerking als ook activatie (wil vandaag nog aan de slag kunnen)
SIP account, waarmee ik gesprekken kan voeren via mijn pc.

ben benieuwd.

jinxedworld
07/09/05, 13:25
Origineel geplaatst door XBL
Ik heb nog niet uitgaand gebeld, enkel binnenkomend. Is gewoon stabiel, heb nog niet gehad dat ik geen verbinding ofzo kon maken, werkt direct. Kwaliteit van het geluid is afhankelijk van het codec die je instelt, dus dat ligt niet bij hen.

Je kan je er niet echt een buil aan vallen voor 10 euro per jaar, vandaar dat ik het er maar gewoon op gewaagd heb (nadat ik met wat mensen had gesproken die tevreden waren over de kwaliteit). We hebben, zoals ik al zei, Asterisk draaien, waardoor we altijd beschikken over meerdere fallbacks (nu twee: budgetphone en voipbuster, maar we maken er daar misschien wel meer van, aangezien voipbuster nog altijd beta is).

Als je dus al VoIP gebruikt, is het misschien interessant om te kijken naar de mogelijkheden van meerdere providers. Hiermee heb je dan namelijk ook meteen het voordeel van je eigen 'carrier select'. Zo gaat uitgaand naar vast (eender welk land) en mobiel (op Nederland na) altijd via VoIPBuster (gratis, behalve dat mobiel) en gaat uitgaand naar mobiel Nederland altijd via budgetphone (14 cent per minuut, tegenover 20 cent van veel aanbieders).

Bij ons hangt overigens niet het hele bedrijf af van telefonische support, meeste verloopt via e-mail/tickets, dus als de telefoon weg valt, is dat niet direct een probleem.

Jochem
Ik vind het ook wel een interessante oplossing, via Asterisk. Ik zit echter wel met het feit dat ik niet zo goed kan ontdekken waar je de Asterisk server plaatst. Plaats je die op locatie, zodat je je eigen bekabelde netwerk opbouwd en aansluit dmv extra hardware van Digium bijvoorbeeld, of hang je de server in colo, en laat je een standalone VOIP-telefoon connecten via WAN naar je Asterisk server? Dat zou namelijk de ideale oplossing zijn.

Tips of adviezen anyone?

dsigning
07/09/05, 13:25
www.budgetphone.com

lumomm
07/09/05, 13:42
Origineel geplaatst door jinxedworld

Ik vind het ook wel een interessante oplossing, via Asterisk. Ik zit echter wel met het feit dat ik niet zo goed kan ontdekken waar je de Asterisk server plaatst. Plaats je die op locatie, zodat je je eigen bekabelde netwerk opbouwd en aansluit dmv extra hardware van Digium bijvoorbeeld, of hang je de server in colo, en laat je een standalone VOIP-telefoon connecten via WAN naar je Asterisk server? Dat zou namelijk de ideale oplossing zijn.

Tips of adviezen anyone?

Ik zit hier ook over na te denken.

Ik denk dat het de oplossing wordt dat deze in de colo geplaatst gaat worden, dmv van asterisk. Deze is dan centraal bereikbaar en connectivity garantie.

jinxedworld
07/09/05, 13:44
Origineel geplaatst door lumomm


Ik zit hier ook over na te denken.

Ik denk dat het de oplossing wordt dat deze in de colo geplaatst gaat worden, dmv van asterisk. Deze is dan centraal bereikbaar en connectivity garantie.
Ben ik met je eens, ik zit alleen met het aansluiten van de toestellen in zo'n situatie. Kom je dan op VOIP-phones, IP-phones of een andere oplossing? Da's mij een beetje onduidelijk.

Een standalone VOIP-phone heeft al een VOIP gateway aan boord, dus deze connect je direct naar de aanbieder, of kan dit ook naar Asterisk.
Een IP-phone kan je als het goed is direct connecten naar je PBX, maar dat weet ik ook niet zeker.

jinxedworld
07/09/05, 14:44
Ik vind behoorlijk wat info over de Grandstream Budgetone 100. Het lijkt erop dat deze IP-phone prima aan het werk kan icm Asterisk op basis van SIP. Kan iemand dit bevestigen?

Leandros
07/09/05, 14:48
Of het met Asterisk werkt weet ik niet, wat ik wel weet is dat Budgetphone ze ook verkoopt en dat het daar wel werkt (ze kunnen hem zelfs al voor je configgen).

jinxedworld
07/09/05, 15:02
En waar werkt Budgetphone op? Dit word doorgelust naar een SIP-server/proxy van hen? (ik probeer eigenlijk inzicht te krijgen of het mogelijk is om een IP-phone in mijn thuis-LAN aan te sluiten, gaatje te prikken in de firewall in mijn router en via het internet door te lussen naar mijn eigen SIP (Asteriks in mijn geval dan).

Leandros
07/09/05, 15:05
Budgetphone werkt via SIP.

AlexanderOnline
07/09/05, 15:45
Wij gebruiken gewoon een colo server met asterisk erop. Wij kunnen hier mee ook bellen met programma's als X-lite, maar het moet ook mogelijk zijn om met een VOIP routertje daarnaartoe te verbinden

XBL
07/09/05, 18:23
Zoals AlexanderOnline al zegt: Wij werken gewoon met SIP clients. Asterisk kan namelijk heel gemakkelijk SIP accounts instellen (inkomend, uitgaand, of beide). Dus in principe kan je een colo bak met Asterisk erop in een rackje hangen, die laten verbinden met de SIP/IAX server van je provider en jij verbind daarmee met elke willekeurige telefoon die je wilt.

Zo kan je een softclient op je laptop installeren en die overal laten inloggen, als je internet hebt (zodat je altijd bereikbaar bent) en kan je een siptelefoon gewoon thuis neer zetten, voor het 'echte' bellen.

Je kan ook een ATA op kantoor/thuis neerzetten, hier kan je je gewone telefoons op aansluiten. Voordeel is ook dat je dan beschikt over een normale lijn (kan je omzetten naar Belbudget, aangezien je zo veel mogelijk VoIP gaat bellen). Hierdoor ben je in geval van internet problemen altijd bereikbaar op een normaal nummer (die van je KPN abbo) en heb je ook een backuplijn, in hetzelfde geval. Internet problemen komen namelijk een stuk vaker voor dan telefonie problemen (ik heb nog nooit meegemaakt dat de telefoon niet werkte door netwerk problemen op het telefonie netwerk, behalve met oud-op-nieuw enzo ;)).

Mooiste ATA zou het volgende doen:
- Instellen welk teken (#, 0, 9) te draaien om een bepaalde lijn te kiezen (VoIP of PSTN).
- Instellen welke lijn als standaard te nemen (dus zonder het bepaalde teken).
- Automatisch overschakelen op de andere lijn, indien de gekozen lijn niet beschikbaar is (als je bijv internet problemen hebt, dat hij dan via het PSTN netwerk gaat bellen. Of andersom natuurlijk).

Andere oplossing is dat je de server lokaal hangt, hierdoor kan je digium kaartjes erin steken en dus zonder ATA bellen met oude hardware (en nog wat leuke dingetjes). Voordelen daarvan is dat je niet hoeft te denken om je traffic (meeste providers gebruiken FUP) (je moet wel letten op je upload, je kan niet veel simultane gesprekken tegelijk aan). En je hebt direct toegang tot je PBX, indien je dat nodig hebt. Nadeel is dat je weer een computertje moet hebben staan wat stroom vreet en herrie maakt ;).

Jochem

Ijsbox
07/09/05, 20:27
Origineel geplaatst door jinxedworld

Ik vind het ook wel een interessante oplossing, via Asterisk. Ik zit echter wel met het feit dat ik niet zo goed kan ontdekken waar je de Asterisk server plaatst. Plaats je die op locatie, zodat je je eigen bekabelde netwerk opbouwd en aansluit dmv extra hardware van Digium bijvoorbeeld, of hang je de server in colo, en laat je een standalone VOIP-telefoon connecten via WAN naar je Asterisk server? Dat zou namelijk de ideale oplossing zijn.

Tips of adviezen anyone?

Wat je ook kunt doen als je veel werkplekken hebt is een asterisk box colocated hangen voor IVR en voicemail en telewerkers enzo en op kantoor de firewall met asterisk uitbreiden en via IAX aan de colo box hangen, dan heb je de lage ping en goede bereikbaarheid voor je telefoonsysteem en kan je op kantoor allerlei telefoons aansluiten (je kunt ook isdn kaarten in de firewall proppen en er dan isdn telefoons aanhangen als je die nog hebt liggen...)

jinxedworld
07/09/05, 20:38
Ben nu het een en anders aan het testen, maar ik blijf een SIP2.0/403 Access Denied krijgen met x-lite... Wazig probleem, leuk puzzelen! :)

XBL
07/09/05, 20:43
Werk je met Asterisk of met een 'gewone' SIP server? Asterisk is een hoop werk om goed te werken en te begrijpen! Veel lezen en je komt er wel.

Bij een SIP server van je provider, zou je simpel weg de juiste gegevens moeten kunnen invullen en klaar. Bij budgetphone hebben ze een voor geconfigureerde Xlite ter download; andere providers hebben hun gegevens waarschijnlijk wel online (budgetphone in hun faq ook).

Jochem

jinxedworld
07/09/05, 21:02
Asterisk, en ik lees me een breuk :)

jinxedworld
07/09/05, 23:29
Oké, heb Asterisk aan de gang met X-Lite, paar fouten gemaakt in sip.conf, maar hij loopt als een zonnetje, nu nog een VoIP aanbieder aansluiten :)

Fabian
07/09/05, 23:51
Origineel geplaatst door jinxedworld
Oké, heb Asterisk aan de gang met X-Lite, paar fouten gemaakt in sip.conf, maar hij loopt als een zonnetje, nu nog een VoIP aanbieder aansluiten :)

Als je die nou aan onze asterisk dozen knoopt kunnen we gratis bellen ! :D

jinxedworld
07/09/05, 23:58
Die bak hangt al bij jullie in het rack, dus wat dat betreft :)