PDA

Bekijk Volledige Versie : Server advies



Weccop
10/04/05, 18:44
Hoi,
Ik heb wat advies nodig. Ik heb een beetje rond zitten kijken op kdisservers.nl, maar ik zie zoveel mogelijkheden dat ik wel wat advis kan gebruiken.

Ik heb een aantal groten sites waarvan er 1 bestaat uit veel flash games. Nu zoek ik dus een server waar ik me sites op kan gaan zetten.

Ik zie daar allemaal verschillen zoals:
- Processort verschillen
Celeron
Pentium 4
Intel Xeon
- Ram werkgeheugen.
256
512
1024
2048

Wat raden jullie mij aan om te nemen zodat het redelijk betaalbaar blijft.

De informatie heb ik hiervandaan:
http://www.kdisservers.nl/servers.php?idmenu=2

Het is dus niet de bedoeling dat er allemaal abdere mensen op gaan hosten het is puur voor eigen gebruik.

Alvast bedankt,
Erwin

mguilmot
10/04/05, 19:11
CPU: P4
Mem: 1024

Celeron zou ik absoluut niet nemen.
Dual Xeon is altijd beter, maar dat maakt het wel een stuk duurder.

Weccop
10/04/05, 19:17
Wat is dan het grootste verschil tussen de celeron en de P4 aangezien je roept die zou ik echt niet nemen? Ze worden wel aangeboden dus neem aan dat ze niet zo slecht zijn?

epiales
10/04/05, 19:59
Ik weet niet of het om een erg grote website gaat. Maar de meeste websites hebben meer dan voldoende aan een Intel Celeron. De Intel pentium 4 is denk ook nog een redelijke optie. Maar om nu voor een Xeon te gaan lijkt mij wat overkill.

Weccop
10/04/05, 20:06
Hoi,
Het gaat om 1 site die haalt nu rond de 2000 unieke per dag en een dart site die tijdens toernooien 3000 a 4000 uniek haalt per dag. En voorderest zijn het veel kleine sites.

Erwin

TiMMiEJ
10/04/05, 20:09
Origineel geplaatst door Weccop
Hoi,
Het gaat om 1 site die haalt nu rond de 2000 unieke per dag en een dart site die tijdens toernooien 3000 a 4000 uniek haalt per dag. En voorderest zijn het veel kleine sites.

Erwin

Dan voldoet een cellie 2,4 met 1gb mem :)

Zenda
10/04/05, 20:12
Een INTEL Celeron kan dat makkelijk aan.

Het verschil tussen een INTEL Celeron en Pentium is erg moeilijk aan te geven. Een groot, duidelijk verschil is dat Pentium een stuk krachtiger is. Zodra je zware websites gaat draaien is de kans van crashen/traagheid e.d. erg groot bij een Celeron.

Als je budget het toelaat, zou ik voor een INTEL Pentium gaan. Zo ben je verzekerd dat je in de toekomst niet een nieuwe server (erbij) moet nemen.

R van Rijs
10/04/05, 20:28
Als ik dan kijk bij de Intel Pentium 4, hebben ze ook nog verschillend OS software:
- Fedora
- Windows 2003 web editie
- Windows 2003 standaard editie
Zit daar iets bij waarvan jullie zeggen; dat zou ik nemen. Zoja, waarom?

epiales
10/04/05, 21:12
Dat ligt er aan in welke 'taal' je website is geprogrammeerd. Heb je php en MySql op je website dan zou ik voor Fedora gaan. Is je website in ASP + MSSQL geschreven dan kun je beter voor de windows gaan.
Mocht je geen ASP op je website hebben dan zou ik voor Fedora kiezen.

snaaps
10/04/05, 21:35
4000 unieke bezoekers op een dag is niet veel voor een server.

Ik zou in iedergeval gewoon een P4 2.8 of 3.0 GHZ aanbevelen.
tis altijd beter dan een celleron!

kwa geheugen zal 512MB ook wel volstaan!

Linux is over het algeem gratis te gebruiken dus dit scheelt in kosten.
Echter is het gebruik van een linux server niet echt gebruiksvriendelijk.

Windows betaal je minimaal 15 euro per maand extra voor.
Voordeel van windows is dat het een stuk gebruiksvriendelijker is dan linux.

kwa stabiliteit maakt het volgens mij niet echt uit of je nu voor linux of windows gaat.

epiales
10/04/05, 21:53
Windows betaal je minimaal 15 euro per maand extra voor.
Voordeel van windows is dat het een stuk gebruiksvriendelijker is dan linux.


Windows is inderdaad wel gebruikersvriendelijker als je hem direct bestuurt via de desktop. Maar als je gewoon een goed controlpanel laat installeren op het LINUX systeem is het ook erg gebruiksvriendelijk.

snaaps
10/04/05, 21:56
cPanel is een uitstekende beheerpaneel waar je best wel vele systeem instellingen kan wijzigen.
echter is cPanel wellicht buiten je budget. bovendien vindt ik een beheerpaneel eigelijk ook helemaal niet belangrijk als je geen hosting gaat aanbieden.

Weccop
10/04/05, 23:10
owke ik denk dat het het volgende gaat worden bij Kdisservers graag jullie mening:
Pentium 4 3 Ghz
2048 ram werkgeheugen
160 GB HD
500 gig Dataverkeer
Directadmin

eelcow
10/04/05, 23:22
2 gig ram is misschien een beetje overkill maar voor die 5 euro per maand kan je het best doen.

Weccop
10/04/05, 23:28
Ik heb er idd ook over zitten twijfelen maar me partner wilde het erin hebben. Kheb hem nog proberen te overtuigen maarja.

M-BahZ
11/04/05, 00:45
Origineel geplaatst door Zenda
Een INTEL Celeron kan dat makkelijk aan.

Het verschil tussen een INTEL Celeron en Pentium is erg moeilijk aan te geven. Een groot, duidelijk verschil is dat Pentium een stuk krachtiger is. Zodra je zware websites gaat draaien is de kans van crashen/traagheid e.d. erg groot bij een Celeron.
Ik begrijp je idee, maar het laatste stukje is niet helemaal correct.

De discussie Celeron vs PIV, lijkt op zich wel erg op de discussie PIV 2.4ghz vs. PIV 3.0ghz. Je hebt gewoon verschillende CPU's, met verschillende specificaties, waarbij de ene betere specificaties heeft en zodoende ook beter presteerd.

Dat traagheid eerder een rol gaat spelen bij een Celeron als bij een PIV, is tot daaraantoe aan de orde, dat je gewoon iets hebt met mindere specificaties, wat dus redelijkerwijs ook mindere prestaties kan leveren.

Echter zullen strikt genomen de Celeron en PIV niet voor elkaar onderdoen, wanneer hun specificaties toereikend zijn. ;)



Origineel geplaatst door epiales


Windows is inderdaad wel gebruikersvriendelijker als je hem direct bestuurt via de desktop. Maar als je gewoon een goed controlpanel laat installeren op het LINUX systeem is het ook erg gebruiksvriendelijk.
Ik wil geen Linux vs. Windows discussie starten, maar Linux is mijn inziens niet bepaald minder gebruiksvriendelijk als Windows. Beide OS'es hebben op hun manier remote beheer ook van nature wel redelijk voor elkaar, als je het mij vraagt.

Het verhaal dat een controlpanel het dan maar gebruiksvriendelijk zou maken, vind ik persoonlijk ook niet echt gegrond.

Het enige dat een controlpanel doet is taken verzamelen op 1 centrale plek, en deze op diens beurt te automatiseren. Echter is deze taken gewoon op de commandline verrichten niets moeilijker, mede door de FHS. Het enige wat handig kan zijn aan een controlpanel is dat mensen zonder specifieke achtergrond kennis m.b.t. het OS bepaalde taken ook kunnen verrichten, maar dat maakt het dus niet zozeer gebruiksvriendelijker.

Een controlpanel gebruiken als lapmiddel voor je gebrek aan OS specifieke kennis, terwijl je notabene op het OS host, vind ik persoonlijk een aanfluiting.

Back on topic denk ik dat de door topicstarter aangedragen specificaties (PIV 3ghz, 2GB, 160GB) zeker toereikend zullen zijn voor wat hij wil. Durf zelfs wel te stellen dat de CPU, het geheugen en de hardeschijf bijhoorlijke overkill zijn. Helemaal als ik kijk naar de hoeveelheid traffic die hij verwacht te genereren.

Weccop
11/04/05, 12:17
Nouja we zitten pas in het begin stadium wij willen de mogelijkheid hebben voor eventuele uitbreidingen 1 site trekt wel ongeveer 2,5 gig aan flash games ik weet iet of dat nog problemen zal geven?

mguilmot
11/04/05, 12:22
Die P4 met 2gb ram zal daar geen problemen om maken.

Weccop
11/04/05, 18:06
Das balen gister was de leveringstijd nog 48 uu nu ineens 1 รก 3 weken van alle servers.