PDA

Bekijk Volledige Versie : Wat kan mijn servertje aan



cloudo
08/04/05, 00:11
Hallo beste mensen,

Ik ben een lief jongetje van 16 jaar en ik ben zoals me leeftijdgenoten natuurlijk verslaaft aan gamen.

In mijn geval is dat counterstrike 1.6, Ik heb als test een servertje opgebouwt om er mee te spelen en er eventueel wat van te leren omdat ik o.a. ook een IT opleiding doet.

Ik heb dat "kreng" nu zo ver dat hij ongeveer doet wat ik zeg dus er komt een nieuwe uitdaging: een eigen warservertje opzetten.

Ik heb een gigantisch slome verbinding dus er gaat natuurlijk veel lag ect. ontstaan maar ik vroeg me gewoon af in hoeverre het mogelijk is een server te bouwen (denk desnoods de lag weg!)

Server specificaties:

Amd Anthlon 1200+
Shutle moederbord
256 SD MB ram (auw auw auw!)
GF 2 mx 400 64 mb
10 gb hdd 5400 rpm

Verbinding:

Casema Cable
512/128 (of 256 igg er traag!)

Specificaties gewone pc (wil ik miss ook iets mee gaan doen):

Amd Athlon 2000+
768 Mb DDR 333 Mhz
Ati radeon 9600 XT 256 Mb (500mhz buz)
80 Gb hdd 7200 8 mb
Msi moederbord

JFL-GameServers
08/04/05, 00:15
Aan je pc gaat het nog niet zo snel liggen...

Alleen je hebt een uploade van wat..
10-20 kb/s ? ..
Dat is echt te bagger...
Als je geluk hebt kan je 5man aan zonder lag met hele lage rates (wat overigens amper te spelen valt :( )

Super slechte rates:
sv_maxrate 4000
sv_minrate 0
sv_maxupdaterate 8

Slechte rates (best voor je verbindind denk ik!)
sv_maxrate 6250
sv_minrate 0
sv_maxupdaterate 12

Natuurlijk zou ik je server dan wel boosten, om teminste nog de pings proberen wat goed te maken.

Misschien helpt je dit een beetje

Natuurlijk kan je altijd wel in linux alles opzette, en er zo van te leren.
Er zijn genoeg tutorials te vinde op internet,
Onderandere 1 van mij :p..

Gegroet,

*edit = typo's

Triloxigen
08/04/05, 10:33
Meer dan 3 spelers kan je verbinding al niet eens aan (er vanuit gaant dat je geen lag wil).

HBCS
08/04/05, 10:41
ik zou zeggen je kan met 1 vrientje het spel spelen
maar zo doe je wel ervaring op
tune de server een beetje en mischien dat je er dan met 2 vrientjes op kan spelen
suc6

Ash Dreelinck
08/04/05, 12:42
Beginnen met een snuifje RAM (512 MB/1 GB?), vervolgens een sneetje of 2 internet upgrade (ik kan hier met een 512 KBps upstream toch 10 players aan); en de grafische kaart doet er niet aan toe (aangezien een dedicated server je kaart niet benut)

Een 1U servertje huren met een 100 MBps lijn is natuurlijk altijd beter. Als je met 10 personen overeen kunt komen elk (laat ons zeggen) 15-20 euro op de proppen te komen (per maand), heb je al een krachtig machientje :)

cloudo
08/04/05, 14:23
Ik las op een website dat mijn internetsnelheid omhoog zal moeten gaan (wanadoo cable), Dit was nog steeds niet gebeurt dus ik het lopen te klagen bij casema.

Wat denk je internet vliegt eruit, ik doe speedtest BANG het is omhoog ;)

Me upload is nu 30 kb/s,

Kan iemand me een indicatie geven hoe ik me server nu het beste kan tunnen om min 5 mensen erop te laten spelen met een ping onder de 100 ( Het is meer voor de fun en uitdaging zeg maar voor wars en trainingen word het niet gebruikt natuurlijk, maar ik zal het wel erg tof vinden als het mogelijk was!!)

:D Woei

Een hele gelukkige Robin !!!

JFL-GameServers
08/04/05, 14:31
Ik wist dat er ergens iets moois op internet stond :)

Nou hier heb je een linkje

Rate calculator (http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?threadid=98416&highlight=lagfree+server)

Hopelijk heb je er wat aan

Mvg

cloudo
08/04/05, 14:46
iedereen schijnt een andere mening to hebben op het steamforum (zoals gewoonlijk)

Is er niet een kleine calculator (programmatje bedoel ik ermee).

Wow man ben best wel gelukkig ineens met me internet 100 kb/sec down :S dit ben ik niet gewent :D!

JFL-GameServers
08/04/05, 15:05
Origineel geplaatst door cloudo
iedereen schijnt een andere mening to hebben op het steamforum (zoals gewoonlijk)

Is er niet een kleine calculator (programmatje bedoel ik ermee).

Wow man ben best wel gelukkig ineens met me internet 100 kb/sec down :S dit ben ik niet gewent :D!

Op die site staat een "programmatje"

Alleen moet je zelf ff rekene :P

TiMMiEJ
09/04/05, 11:07
www.steampowered.com is een topic waar je word verteld hoe je op een trage internet toch nog redeleijk wat spelers kan hosten.

Zoals JFL-Gamservers al aangaf, gewoon een beetje met de rates spelen.

Ik kon vroegen op mijn 8mbit lijn (1mbit down) 18 mensen aan.

8088
09/04/05, 11:21
Origineel geplaatst door TiMMiEJ
Ik kon vroegen op mijn 8mbit lijn (1mbit down) 18 mensen aan. [/B]
En de registratie van hits en de ping waren ook fatsoenlijk?

JFL-GameServers
09/04/05, 11:41
Ik haal nu met mijn 80kb/s upload minstens 12mensen + mods + maps download.

En heb ze nog niet horen klagen over lag,

Alleen wel als je windows host,
En ik heb de server wel geboost tot ~300fps.

Mvg