PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoeveel CS slots op p4 2.4 1GB ram



YourGamePower
07/04/05, 15:18
Dit zijn de specs:
- Pentium 2.4 Ghz
- 1024 MB ECC Memory
- 2x 40 GB Seagate 7200 RPM
- Windows Server 2003
- Connection: 100 mbit

Hoeveel CS slots zou ik hier kunnen op draaien? Wat wordt de bottleneck? Ik bedoel dus wel BEZETTE slots. Is Win 2003 overkill?

Sander-
07/04/05, 15:55
Win2003 is prima, draait CS beter op dan op linux (op dit moment)

Verdewr is de bottleneck (zoals bij elke gameserver) de processorkracht. Slots hangt puur af van CPU power bij CS. Hoe veel er max op kan moet je zelf even testen.

Vane
07/04/05, 16:03
Pentium 2,4... Celeron? P4?

YourGamePower
07/04/05, 18:24
Origineel geplaatst door Vane
Pentium 2,4... Celeron? P4? sorry, p4 natuurlijk, doe nie mee aan die Celeron brol ;-).

YourGamePower
07/04/05, 18:27
Origineel geplaatst door WE-Create!
Win2003 is prima, draait CS beter op dan op linux (op dit moment)

Verdewr is de bottleneck (zoals bij elke gameserver) de processorkracht. Slots hangt puur af van CPU power bij CS. Hoe veel er max op kan moet je zelf even testen. Ik deel nu nochtans een server met iemand anders en daar wordt het geheugen toch de bottleneck zie ik. Wel stond het virtueel geheugen vast op een waarde. De servers begaven het daardoor, maar is toch een slecht teken hé.

TiMMiEJ
07/04/05, 18:53
Wij hebben ook een p4 2,4 draaien. Die trekt 3x 18 slots helemaal vol, meer hosten we er (nog) niet op.

De bottleneck is natuurlijk de processor. En als ik jou was zou ik niet voor windows 2003 gaan. Ik merk geen verschil tussen een windows en een linux machine, ook al is hlds geoptimaliseerd voor windows.

YourGamePower
07/04/05, 19:06
Origineel geplaatst door TiMMiEJ
En als ik jou was zou ik niet voor windows 2003 gaan. Ik merk geen verschil tussen een windows en een linux machine, ook al is hlds geoptimaliseerd voor windows. Ik heb jammer genoeg niet veel linux kennis, zal dus veel te veel tijd verliezen met dat te leren. Ook programmeer ik graag in .NET en zou ik graag services schrijven voor m'n klanten. Dus wordt het Windows. Bedankt voor je antwoord!

Jacobs.T
07/04/05, 19:33
Je gaat een gameserver delen met een applicatieserver?
Niet echt aan te raden.
Slots, gok op 20-24...
Op linux zal je naar de 30 toe gaan.

YourGamePower
07/04/05, 19:58
Origineel geplaatst door Jacobs.T
Je gaat een gameserver delen met een applicatieserver?
Niet echt aan te raden.
Slots, gok op 20-24...
Op linux zal je naar de 30 toe gaan. Dank u voor de tip!Maar 24 slots is toch wel zeer weinig. Ik snap nie hoe een gamehost winst kan maken als er maar dat uit te halen is.

Peter|Willux.be
07/04/05, 20:01
Vergeet uw officiële licentie van MS Windows 2003 server ook niet... (om uw ROI te gaan bepalen en aldus uw winst).

Als u vragen zou hebben over de licentie politiek van MS, just PM :o)

Greetz

YourGamePower
07/04/05, 20:04
Origineel geplaatst door Peter|Willux.be
Vergeet uw officiële licentie van MS Windows 2003 server ook niet... (om uw ROI te gaan bepalen en aldus uw winst). Daar heb je een punt. Maar in eerste instantie ga ik huren (tenzij dat dom is omdat ik na een jaar al een server betaal). Dus dit is dan weer het probleem van de eigenaar ;-). Maar is wel belangrijk voor in de toekomst.

MikeN
07/04/05, 20:05
Origineel geplaatst door YourGamePower
Dank u voor de tip!Maar 24 slots is toch wel zeer weinig. Ik snap nie hoe een gamehost winst kan maken als er maar dat uit te halen is.
Wie zegt dat gamehosts winst maken? :P

YourGamePower
07/04/05, 20:09
Origineel geplaatst door MikeN

Wie zegt dat gamehosts winst maken? :P Mij daarmee ontmoedigen zal niet lukken :p. Ik doe het trouwens vooral voor de technische uitdagingen. Maar als ik 10u per dag paraat sta voor m'n klanten, zou ik er ook graag iets aan overhouden.

MikeN
07/04/05, 21:01
Ach, het is niet om je te ontmoedigen, ik denk alleen niet dat je moet denken dat je flinke winst kan maken op gamehosting en zeker niet "ff snel" winst kan maken. Overigens is 20 tot 30 slots tegelijk actief mijn inziens wel een realistisch aantal op zo'n box. Maar je kan het het beste zelf even uittesten enzo ;)

YourGamePower
07/04/05, 21:05
Origineel geplaatst door MikeN
Overigens is 20 tot 30 slots tegelijk actief mijn inziens wel een realistisch aantal op zo'n box. Maar je kan het het beste zelf even uittesten enzo ;) Het probleem is dat ik nie zoveel mensen ken die CS spelen :-d. Hoe test je zoiets? Gewoon door ondervinding is natuurlijk ook een manier. Maar 'k weet graag waar ik aan begin ;-).

MikeN
07/04/05, 21:12
Men zet een public CS server op en mits hij een klein beetje fatsoenlijk is zit die wel vrij snel vol, daar heb je je test ;)

Het probleem is een beetje dat er ook genoeg mensen rondlopen die zullen zeggen dat er wel 100 slots passen op die P4, en dat het ook nog is afhangt van de instellingen, mods e.d. Dus zelf uitproberen is eigenlijk altijd de manier om erachter te komen ;)

JFL-GameServers
07/04/05, 21:29
Origineel geplaatst door MikeN
Men zet een public CS server op en mits hij een klein beetje fatsoenlijk is zit die wel vrij snel vol, daar heb je je test ;)

Het probleem is een beetje dat er ook genoeg mensen rondlopen die zullen zeggen dat er wel 100 slots passen op die P4, en dat het ook nog is afhangt van de instellingen, mods e.d. Dus zelf uitproberen is eigenlijk altijd de manier om erachter te komen ;)

Op een p4 3.2 (HT) kunnen ongeveer 40-50slots..

En dit is (maar) een 2.4 zonder HT.
Ik zou het schatten op ongeveer 30-40 slots CS 1.6 Public ... maar dan meot je natuurlijk geen CSS gaan draaien. Maar mijn gegevens zijn weer gebaseerd op LINUX dus ik zou het houden op 2*16 of 2*18slots, maar natuurlijk ligt het erookaan wat voor mods etc.

Het blijft zoals MikeN zegt gewoon proberen, en de load te monitoren.

Misschien heb je hier wat aan.

Topservers
10/04/05, 15:11
LET OP:

Niet alleen proccesor kracht is belangrijk maar ook het aantal ram kan het aantal slots opkrikken. Bij gameserver moet je minimaal denken aan 1 gb ram tot 2 gb ram.

Het beste om dit te testen is op de zogenoemde lan party's zo test ik somige van mijn servers ! Hier kan je in korte tijd hoge loads opwekken door wat mensen te vragen of ze bijvoorbeeld effe cs spelen op jou server !