PDA

Bekijk Volledige Versie : 1u kastjes?



timmeh
07/04/05, 00:05
hallo allemaal,

Ik heb wat vraagjes betreffende 1u kasten en koeling.

Ik heb laatst voor een dedicated project (low-budget) de volgende spullen aangeschaft.

P4 3 ghz Prescott S478
MSi moederbord 661
1024 mb ram ( 1 slot )

Nu was mijn vraag dus in wat voor 1u kast zal dit lekker lopen.

Ik zag eerst te denken aan een chieftec kast met actieve koeler, maar hoorde achteraf dat de koeling van die kasten bagger is. Dus die valt al af (neem ik aan)
Bij deze kast had ik deze cooler: http://www.comtizen.co.kr/web/images/E1U-N7BCC-03.jpg in gedachten van Coolermaster. Is dit misschien toch te doen?

Toen ging ik op zoek naar een SuperMicro oplossing, en vond deze kast:

http://www.supermicro.nl/products/chassis/1U/512/SC512L-260.cfm

Dan zal ik dus met een passieve koeler moeten gaan werken (of actief??) . Maar dan zit ik met het probleem dat het geheugen in de weg zit op dat moederbord.

Nou is dus de vraag wat jullie het slimst lijkt, en eventueel suggesties hebben qua andere kasten/koelers.

Mvg,

Tim

FransVanNispen
07/04/05, 00:55
Wij gebruiken SuperMicro, maar hebben nog nooit een moederboard van een ander merk erin gehad.

Onze SuperMicro dual Xeon's blijven netjes 33 graden.

XF-RICK
07/04/05, 11:22
Chieftec zou ik ontwijken qua P4 Prescott, die dingen worden gewoon te heet in zo'n kastje. In de overige merken zou het gewoon moeten gaan werken.

SuperMicro met non-SM mobo werkt niet echt fantastich, misschien is Chenbro ook nog waard om naar te kijken.

timmeh
07/04/05, 11:28
Welke kast van chenbro zou ik dan moeten nemen met welke cooler?

En waar zou ik dat kunnen bestellen?

Vane
07/04/05, 14:21
Chenbro RM123
RM124
etc

Zijn goede kasten en moeten dit makkelijk kunnen koelen. Kopen: TCW.biz.

8088
09/04/05, 11:37
Origineel geplaatst door timmeh
Welke kast van chenbro zou ik dan moeten nemen met welke cooler?

En waar zou ik dat kunnen bestellen?
Bij www.pro19.nl heb ik ze gezien. Ik weet alleen niet of de prijs redelijk is. Ook MixTech (www.mixtech.nl) heeft Chenbro-kasten. Alleen er staan geen prijzen op de site zef. Je zult dus ff een mail moeten sturen. Aardige gasten daar.