PDA

Bekijk Volledige Versie : HP procurve switch 2524 probleem



Deltaned
06/04/05, 23:03
Hallo,

Vandaag heb ik mijn switch, een HP procurve switch 2524 opgehangen in het netwerk.
De instellingen heb ik zoals beschreven staat keurig ingevoerd conform de IP adres gegevens van de colocator.
Nu heb ik daar ook een nieuwe schone server aan gehangen, feurig alle updates op uitgevoerd (fedora core 2) en DirectAdmin geinstalleerd en geconfigureerd...

Dit ging allemaal zonder enkel probleem.

Echter nu wil ik een backup ophalen van server A in een ander datacenter naar deze server welke verbonden is aan die HP procurve switch 2524 en daar gaat het mis.
Na een aantal minuten slaat de switch gewoon stil zo lijkt het.
Pingen vanaf overal naar de switch en vanaf de server naar buiten geeft time out.
Intern verkeer, van poort 2 naar 3 bijvoorbeeld is nog wel mogelijk.

zodra ik de switch een herstart geef middels power off --> on kan ik alles weer doen, is zowel de switch als de server bereikbaar.

Waar zou ik dat probleem moeten zoeken?
Nu is het nog niet super dringend dat die server online moet zijn, is even om te testen etc, maar er moet uiteraard wel een oplossing komen.

Wat is een vergelijkbare switch, mag een ander merk zijn en waar is deze te koop, kan ik in ieder geval morgen online gaan als ik een nieuwe koop.

luser
07/04/05, 00:06
Staat nieuwste software image op je switch?

Deltaned
07/04/05, 00:08
Dat is een goede, daar heb ik nog niet naar gekeken.
Helaas kan ik dat ook alleen maar bekijken als ik weer in het datacenter ben en ik die switch laat rebooten, hij is nu onbereikbaar.
Wat is de laatste versie en hoe zet ik die er op, middels de update functie in telnet of moet ik daar echt serieel voor gaan??

luser
07/04/05, 00:09
http://www.hp.com/rnd/software/switches.htm#2500

Deltaned
07/04/05, 15:21
Iemand tips of ervaring om die HP op afstand te flashen?

euro-access
07/04/05, 16:26
via console kabel op een windows server aansluiten en je kunt er altijd in

luser
07/04/05, 20:49
@euro-access hoezo op een windows server? :)

Deltaned
13/04/05, 18:53
Na goed overleg met HP is deze zwitch als DOA verklaard.
Er zal spoedig een nieuw exemplaar geleverd gaan worden.
Met dank aan een collega voor het lenen van zijn switch tot de nieuwe switch aanwezig is.

Unixboy
14/04/05, 13:39
Origineel geplaatst door luser
@euro-access hoezo op een windows server? :)

Want dan moet je betalen voor iets wat ook gratis kan :).
(Kan zijn dat euro-access's kennis alleen Windows omtrent, niet om te flammen of te katten)

-- Mooi dat er een oplossing is! --

phreak
14/04/05, 13:45
Origineel geplaatst door euro-access
via console kabel op een windows server aansluiten en je kunt er altijd in

minicom werkt ook prima ...

wdv
18/04/05, 21:27
Origineel geplaatst door Deltaned
Na goed overleg met HP is deze zwitch als DOA verklaard.
Er zal spoedig een nieuw exemplaar geleverd gaan worden.
Met dank aan een collega voor het lenen van zijn switch tot de nieuwe switch aanwezig is.

Ik dacht dat ze standaard 1-day omruil service hadden?

SmartForward.nl
19/04/05, 17:53
Origineel geplaatst door wdv


Ik dacht dat ze standaard 1-day omruil service hadden?

Ja.. voor de eerste eigenaar van een HP switch heb je een levenslange garantie. HP zorgt binnen 24 uur voor een vervangend product.

Deltaned
19/04/05, 18:22
Ik ben de eerste eigenaar maar Central Point, de webwinkel waar ik hem gekocht heb doet erg lastig helaas!
Morgen maar WEER eens bellen

Dillard
19/04/05, 18:31
Kun je je in dat geval niet rechtstreeks bij HP melden ? Ik dacht dat Compaq/HP alle defects rechtstreeks behandelde en niet via de VAR ?

Deltaned
19/04/05, 18:34
Volgens Central Point moet het via hun, wel het retour nummer aanvragen bij HP.
HP stuurt je een brief / verklaring waarbij het artikel omgeruild kan worden bij elke dealer...
Helaas zijn er geen dealers die die dingen op voorraad hebben dus moet je het wel spelen via de webwinkel.

Morgen nog maar eens bellen en vragen naar de status.

SmartForward.nl
19/04/05, 18:35
Hmm :( is er geen mogelijkheid om het misschien direct via de Garantielijn van HP zelf te spelen ? (

Nu deze discussie er toch is zou ik graag van de gelegenheid gebruik willen maken om te vragen of er nog WHT'ers zijn die misschien voor deze switch (de 2524 dus) een:

HP Procurve 100/1000 Gigabit transceiver (J4897A)

Hebben liggen die ze niet meer gebruiken. Als iemand misschien een voordelige webwinkel kent is dat natuurlijk ook een optie. De transceivers worden wel eens aangeboden op eBay, maarja.. dat is toch ook niet echt betrouwbaar voor dergelijke belangrijke apparatuur.

twinhost
29/04/05, 08:45
Gewoon naar hp-procurve bellen : 09000400367 en storing aanmelden. Als het goed is krijg je de volgende dag een nieuwe switch.

oops 10 dagen oud al deze melding.

Mark17
11/12/05, 16:52
Origineel geplaatst door phreak


minicom werkt ook prima ...

Kun je aangeven hoe je dan via minicom een HP Procurve 2524 in kunt stellen? Dit kan ik niet vinden in de handleiding of via google. Misschien heeft iemand toevallig een linkje of kan die aangeven hoe ik dit kan doen. De server die het moet instellen op de switch is een debian server (er zit al een aparte kabel hiervoor naar de switch vanaf deze server). Het belangrijkste is een IP instellen zodat ik daarna dingen via het web kan doen.

Ik weet dat dit topic oud is echter lijkt me dit het meest gepaste topic.

MikeN
11/12/05, 17:32
Kabelaansluiten, minicom starten op goede poort, paar keer op enter rammen en het zou moeten werken :)

Mark17
11/12/05, 17:48
nu nog ff uitzoeken hoe ik de poort instel in minicom en hoe ik zover kom dat op enter rammen zin heeft. er is een seriele kabel tussen de server en de switch aangesloten.

Unixboy
11/12/05, 21:10
niet lullig bedoelt... maar man minicom laat dit zien.

(Puur informatief bedoelt!)

wonko
12/12/05, 09:36
In minicom 'Ctrl-A' 'Z' intikken, en dan krijg je een mooi menuutje. Je wil 'P' (Comm parameters) om de baudrate in te stellen, en 'O' (minicom setup), om je seriele poort correct aan te duiden.

Deltaned
12/12/05, 14:04
Waar kan je overigens die GB poortjes / transceiver aanschaffen tegen een redelijke prijs?