PDA

Bekijk Volledige Versie : Leeftijd bedrijf



Whyti
06/04/05, 17:00
Beste mensen,

Wat is voor jullie het randje voordat je bijv. ergens ruimte of een server huurt? Hoe lang moet het bedrijf minimaal bestaan. Het zit namelijk zo dat ik interesse heb in een eenmanszaak van pas 2,5 jaar oud.

Is dat niet wat gevaarlijk, want dat is toch wel de grens meestal, wanneer een bedrijf stopt is het vaak rond deze tijdsperiode...

Ik hoor graag jullie meningen hier over.

Groet

Triloxigen
06/04/05, 17:03
Ik snap niet precies wat je nu wilt?
Een bedrijfovernemen?
Of diensten afnemen?

AlexanderOnline
06/04/05, 17:11
Maakt niks uit, is totaal afhankelijk hoe het loopt. Een leeftijd van een bedrijf zegt niks over het succes..

Johan-nl
06/04/05, 17:13
:huh:

Unixboy
06/04/05, 17:18
Ik denk dat uitgaand van meneer/mevrouws post dat het hier om afname van een bepaalde dienst gaat.
Allicht heeft meneer het geheel een beetje raar geformuleerd.

Ik denk dat je een beetje op gevoel bij een bedrijf af moet gaan en hoe je behandeld wordt als klant.
Want veel bedrijven hebben tegenwoordig, wordt snel klant maar verwacht geen service attitude.

Dit zou bij mij bijvoorbeeld een punt zijn waarop ik afweeg om wel/geen diensten af te nemen van iemand.

-- Voorbeeld --
Als je in de supermarkt je groente pakt kost het 0,10 cent.

Terwijl als je naar een groenteboer gaat het je misschien 0,25 cent kost.

Je betaald hier dan voor de service van de groenteboer, deze verteld je wat maakt evt. een sociaal praatje met je etc.
Bij de groenteboer haal je misschien een betere kwaliteit en kan je terug komen als je een rotte appel hebt waarbij je dit bij een supermarkt misschien kunt vergeten.

-- einde voorbeeld --

Ik zelf ben zoals hierboven al vermeld een grote voorstander van Klant is koning en dan niet het zeggen ervan maar daadwerkelijk doen.

Whyti
06/04/05, 19:00
Excuses.

Ik bedoel inderdaad een dienst afnemen. Maar kijk, bij startende bedrijven is het vaak zo dat ALS ze stoppen, het niet meer kunnen bolwerken, of failliet gaan, is dat vaak na zon jaar of 2 a 3.
En aangezien het ook een eenmanszaak is.. Bij een BV weet je toch al dat ze een kapitaal hebben en niet zo snel failliet gaan.

Lijkt mij althans...

M-BahZ
06/04/05, 19:33
Origineel geplaatst door Whyti
Bij een BV weet je toch al dat ze een kapitaal hebben en niet zo snel failliet gaan.

Lijkt mij althans...
Verkeerde veronderstelling. Een BV geniet enkele fiscale voordelen ten opzichte van een eenmanszaak, maar het verhaal over kapitaal is kolder.

Denk dat er bij de gemiddelde natuurpersoon (aangezien de eenmanszaak toch geen eigen rechtspersoon is) meer te plukken valt als bij een aantal BV's. Maak maar is voor de grap een inventarisatie van wat er zoal te plukken valt bij je buurman, te beginnen bij zijn vastgoed, auto, inventaris etc. etc. ;)

Daarnaast genieten bij een BV de bestuurders een beperkte hoofdelijke aansprakelijkheid, wat net als het fiscale voordeel een voordeel is wat niet de klant toekomt.

Even terugkomend op het stukje over kapitaal. Hoe zulke bedragen denk jij dat er om zullen gaan in een BV? Dat stukje kapitaal is gewoon helemaal niets. ;) En dan hebben we het nog niet eens erover gehad dat een BV als eigen rechtspersoon van de aardbodem zal gaan verdwijnen als het failliet gaat (tenzij er sprake is van grote nalatigheid) waarbij bij een eenmanszaak de rechtspersoon nog wel een tijdje zal blijven bestaan. ;)

Verder zou je eens voor de grap faillisement registers erop na kunnen slaan om te zien hoeveel BV's er failliet gaan ten opzichte van natuurlijke rechtspersonen.

Last but not least kennen we allemaal een zekere Harry en diens bveetjes, wat een sprekend voorbeeld is van hoe een BV in elkaar kan steken. ;)

Globaal gezegt zou je dus kunnen stellen dat de BV weinig voordelen kent ten opzichte van anderen, en dat de belangen die er spelen niet de jouwe zijn. ;) Laat staan qua kapitaal.

Cybafish
06/04/05, 20:11
Laten we niet vergeten dat 2 à 3 jaar bestaan in de hostingwereld al een hele prestatie genoemd mag worden ;)

MaffeMuis
06/04/05, 21:36
Ik weet niet wat voor dienst je wilt gaan afnemen, maar misschien kijken of je huidige klanten kan vinden van dat bedrijf (bijv op dit forum), over de kwaliteit, prestatie en support.
En of een bedrijf falliet gaat, ligt aan de perso(o)n(en) achter het bedrijf. En een goed bedrijf zal niet zomaar verdwijnen.

Whyti
06/04/05, 21:58
Een bedrijf is goed DOOR de personen er achter.. dus wanneer de personen er achter niet deugen kan ik dat niet ruiken he.. en die klanten die ze al hebben zullen daar zeker geen last van hebben. Wanneer het prutpersonen zijn maar wel service leveren en ineens stoppen weten die huidige klanten dat niet. Zoiets heeft een klant vaak niet door en krijgen ze natuurlijk ook niet te horen..

slowhand
06/04/05, 22:23
Origineel geplaatst door Whyti
Beste mensen,

Wat is voor jullie het randje voordat je bijv. ergens ruimte of een server huurt? Hoe lang moet het bedrijf minimaal bestaan. Het zit namelijk zo dat ik interesse heb in een eenmanszaak van pas 2,5 jaar oud.

Is dat niet wat gevaarlijk, want dat is toch wel de grens meestal, wanneer een bedrijf stopt is het vaak rond deze tijdsperiode...

Ik hoor graag jullie meningen hier over.

Groet
Ach DAF ging na ruim 40 jaar ook failliet, Fokker na 80 jaar, moet ik nog door gaan?
Zekerheid heb je nooit.
Gewoon op je gevoel af gaan. Goed gevoel? Oke. Geen goed gevoel zoek dan naar een ander.