PDA

Bekijk Volledige Versie : fax?



Japi
06/04/05, 11:47
Bestaat er een goedkope (maar professionele) manier om te faxen en faxen te ontvangen bijv via internet? Zijn er hier mensen met ervaring op dat gebied?

isdn abonnement bij kpn is mij iets te duur, aangezien mijn webdesignbedrijfje (in oprichting) slechts een parttime bezigheid wordt.

paulvogels
06/04/05, 11:52
fax2mail van scarlet

Luuc
06/04/05, 11:55
Misschien is Efax (http://wwwi.efax.com/nl/efax/twa/page/homePageFree) iets voor je.

Japi
06/04/05, 12:02
bedankt,

zijn er ook mensen hier die persoonlijke ervaring hebben met dergelijk diensten?

eightyb
06/04/05, 12:06
Ik neem aan dat je niet continu aan het telefoneren bent? Waarom overweeg je dan geen telefoon/fax combinatie?

Japi
06/04/05, 12:12
Origineel geplaatst door eightyb
Ik neem aan dat je niet continu aan het telefoneren bent? Waarom overweeg je dan geen telefoon/fax combinatie?

Wat zou dat kosten dan? Ik kan er niks over vinden op internet.

Japi
06/04/05, 12:28
Origineel geplaatst door paulvogels
fax2mail van scarlet

http://www.scarlet.nl/page.php?filename=jump.php&level=7,80

is het gratis? of alleen gratis voor scarlet abonnees?

Johan-nl
06/04/05, 12:59
Origineel geplaatst door eightyb
Ik neem aan dat je niet continu aan het telefoneren bent? Waarom overweeg je dan geen telefoon/fax combinatie?


zoals deze >
http://www.kpn.com/kpn/show/id=282010/sc=6b343a


Of via Mijn KPN een gratis 084-fax2mail nummer aanvragen >
https://www.kpn.com/kpn/show/id=166271/msg=protected_access/sc=d247ee?URI=https://www.kpn.com:443/kpn/restricted/show/id%3d292305/sc%3d15a5dd&APPID=gxhd01&REASONNAME=NOCOOKIES

Deltaned
06/04/05, 13:05
kijk eens op http://www.talkin2ya.nl/shop/index.php?cPath=23
Bestel daar zo`n ATA Handytone 286 incl prepaid voip nummer.
Heb je een lokaal faxnummer via internet.
Kan je aan die Handytone een fax hangen en klaar...
Abo nummer kan ook.

Mijn ervaring is goed

Japi
06/04/05, 14:18
Origineel geplaatst door Deltaned
kijk eens op http://www.talkin2ya.nl/shop/index.php?cPath=23
Bestel daar zo`n ATA Handytone 286 incl prepaid voip nummer.
Heb je een lokaal faxnummer via internet.
Kan je aan die Handytone een fax hangen en klaar...
Abo nummer kan ook.

Mijn ervaring is goed

Dus je hebt gewoon een faxnr zonder abonnementskosten, en betaalt alleen voor de faxberichten die je zelf stuurt? En wat voor een bedragen moet ik me daar bij voorstellen?

En zo'n Handytone icm een prepaidnummer kan ik ook gewoon gebruiken met een normale telefoon en dus gebeld worden vanaf een andere normale telefoon?

Als ik daar zo'n telefoonfax combinatie apparaat aanhang, kan ik dan EN bellen EN faxen over 1 nummer?

ik vraag wel veel he? :p

JROnline
06/04/05, 15:15
Een kpn belbudgetlijn kost 9.95 euro per maand.. dan hoef je toch geen rare constructies met online faxservices te gaan regelen?

idServe
06/04/05, 15:35
Wij kregen deze service gratis bij de Makro :) Heb er alleen helemaal geen ervaring mee..

BTW dit is, voor zo ver ik weet, alleen om faxen te ontvangen. Wellicht niet wat je zoekt!

Japi
06/04/05, 15:55
Origineel geplaatst door JROnline
Een kpn belbudgetlijn kost 9.95 euro per maand..

oh?

Dan heb ik mogelijk naar de verkeerde prijzen lopen kijken... Ik had veel hogere bedragen in mijn hoofd zitten.

En over die lijn kun je gewoon faxberichten sturen en ontvangen?

Remigius
06/04/05, 16:02
Wat zou dat kosten dan? Ik kan er niks over vinden op internet.Wij hebben laatst een all-in-one (Printen, Faxen & Kopieren) Brother gekocht voor 99 euro en zijn hier heel tevreden over. Hoeft dus niet duur te zijn.

Japi
06/04/05, 16:36
ok...

ik geef toe, ik ben niet zo thuis in de fax business.

Maar het is mogelijk om over een enkele gewone telefoonlijn te faxen en te bellen? (niet tegelijk uiteraard)

Je hoeft niet een fax abonement af te sluiten oid?

En dan is je faxnr gelijk aan je telnr begrijp ik?

cashmere
06/04/05, 16:46
kan gewoon over elke telefoonlijn en dan is dus het nummer gelijk ja

RobbertC
06/04/05, 17:09
Origineel geplaatst door Japi
ok...

ik geef toe, ik ben niet zo thuis in de fax business.

Maar het is mogelijk om over een enkele gewone telefoonlijn te faxen en te bellen? (niet tegelijk uiteraard)

Je hoeft niet een fax abonement af te sluiten oid?

En dan is je faxnr gelijk aan je telnr begrijp ik? Dan heb je wel het probleem dat je altijd snel de telefoon moet opnemen voordat het gesprek wordt doorgestuurd naar je fax. De perfecte oplossing is ISDN. Dan zet je je huidige telefoonaansluiting (hebben de meeste wel toch?) om, kost iets van 5 euro per maand extra.

PowerSp00n
06/04/05, 17:19
Origineel geplaatst door RobbertC
Dan heb je wel het probleem dat je altijd snel de telefoon moet opnemen voordat het gesprek wordt doorgestuurd naar je fax. De perfecte oplossing is ISDN. Dan zet je je huidige telefoonaansluiting (hebben de meeste wel toch?) om, kost iets van 5 euro per maand extra.

Niet met een faxselector. En met een faxserver (of een standalone fax ook al?) moet het ook wel mogelijk zijn dat het ding met z'n vuile koperpinnetjes van normale gesprekken afblijft.

eightyb
06/04/05, 17:28
Origineel geplaatst door Japi


Wat zou dat kosten dan? Ik kan er niks over vinden op internet.
Ligt eraan wat je neemt. Je hebt bijvoorbeeld print/fax/scan/telefoon-combinaties die echt niet zoveel kosten, en je kantoorbehoefte is meteen aardig vervuld :)

FransVanNispen
06/04/05, 17:38
Wij hadden zo'n gratis efax via Makro. Dat is leuk om faxen te ontvangen, maar om ze te mogen sturen, moesten we een abonnement afsluiten van ca. 12,- per maand.

Dan is de stap naar ISDN toch iets te klein :)

En een vaste lijk is wel zo professioneel. Geen 'wat zegt u?, Sorry de lijn viel even weg' problemen aan onze zijde. Dit probleem hebben we wel op onze mobiele lijn :(

Furbster
06/04/05, 19:37
ISDN is gewoon ideaal. Je krijgt 4 telefoonnummers en 2 lijnen. Je kunt dus faxen ontvangen en tegelijk bellen en/of gebeld worden. Daarnaast krijg je er ook gratis nummerherkenning bij wat ook erg handig is. Ik heb een nummer voor prive, een voor de zaak en een voor de fax. Het 4e nummer is op dit moment nog niet in gebruik. Je krijgt ook een specificatie van de kosten per nummer dus je kunt precies zien wat je prive en zakelijk hebt verbeld.

als fax heb ik op dit moment een brother 8070P (laserfax) en daar ben ik zeer tevreden over. Alleen misschien kun je beter je faxnummer niet doorgeven aan de KVK want dan krijg je nogal wat spammfaxen.

We Are Online
06/04/05, 19:48
Zelf hebben wij ook ISDN en dat bevalt inderdaad prima. Als je de kosten bekijken is ISDN ten op zichte van een enkele lijn maar een paar euro duurder per maand terwijl je wel 2 lijnen en 4 nummers hebt..... Mijn advies: als je een beetje serieus bent => ISDN

Johan-nl
06/04/05, 19:54
Je kan natuurlijk ook ISDN1 nemen
met 1 lijn en 2 nummers (= goedkoper)

1 voor de telefoom en 1 voor de fax,
alleen ben je dan niet dubbel bereikbaar zoals
bij het normale ISDN.

ivokox
06/04/05, 20:22
Met ISDN1 heb je dus eigenlijk gewoon 2 nummers die je niet tegelijk kan gebruiken...

Weet je wat ISDN1 zo kost?

Japi
06/04/05, 22:45
Origineel geplaatst door Johan-nl
Je kan natuurlijk ook ISDN1 nemen
met 1 lijn en 2 nummers (= goedkoper)

1 voor de telefoom en 1 voor de fax,
alleen ben je dan niet dubbel bereikbaar zoals
bij het normale ISDN.

wat gebeurt er als er een fax binnenkomt terwijl men een gesprek voert aan de tel?

komt deze alsnog later of helemaal niet?

Remigius
07/04/05, 02:46
komt deze alsnog later of helemaal niet?De fax die verstuurd krijgt een in gesprektoon en probeerd het automatisch nog een keer na een bepaalde periode.

Hjalmar
10/04/05, 10:28
Mijn ouders zitten nu bij KPN, als ik ISDN installeer behouden zij hun nummer wel en krijg ik een ander nummer? En kan ik dan ook nog een fax aansluiten? Dus het komt neer op 3 nummer!

Ik zit zelf te denken aan een pilmo gold accountje, hebben mensen daar ervaring mee? (http://www.pilmo.nl)

Furbster
10/04/05, 21:25
Als je de boel laat omzetten naar ISDN houden je ouders hetzelfde nummer, je krijgt er 3 nummers bij en je hebt dan 2 lijnen die je tegelijk kunt gebruiken. Dus een nummer voor je fax en een voor je telefoon. Op de rekening worden de nummers afzonderlijk vermeld met de bijbehorende kosten. Ideaal dus...

Showeb
11/04/05, 14:46
LET OP

Fax services zoals die van de Makro en anderen, NIET DOEN.

De enige reden waarom faxen ontvangen gratis is is omdat diegene diegene die een fax stuurt ongeveer 2 euro per fax betaald.

NIET Doen dus, tenzij je je klanten wil duperen.

Betaal liever 10 euro per maand dan dat je mot krijgt met je klanten.

TechXP
11/04/05, 15:12
Origineel geplaatst door Showeb
LET OP

Fax services zoals die van de Makro en anderen, NIET DOEN.

De enige reden waarom faxen ontvangen gratis is is omdat diegene diegene die een fax stuurt ongeveer 2 euro per fax betaald.

NIET Doen dus, tenzij je je klanten wil duperen.

Betaal liever 10 euro per maand dan dat je mot krijgt met je klanten.

Staat dat ook ergens genoteerd?
Ben het niet tegengekomen eigenlijk.
Of hoeven ze dat niet neer te zetten?

Showeb
11/04/05, 15:29
In hun Algemene voorwaarden staat dat de prijzen op hun webpagina vermeld zijn. Ze geven op hun webpagina echter alleen prijzen aan voor een plus account.

Stuur mij maar een paar faxjes, dan kan je op je afrekening exact zien wat het kost :)
Fax nummer: 084 743 6630

maxnet
11/04/05, 18:39
Origineel geplaatst door Showeb

De enige reden waarom faxen ontvangen gratis is is omdat diegene diegene die een fax stuurt ongeveer 2 euro per fax betaald.


Bij KPN Faxmail valt het wel mee.
Goedkoper dan een postzegel.



Wat is het tarief voor het bellen naar een FaxMail (084) nummer?
Het tarief is € 0,10. Het starttarief is € 0,05.

maxnet
11/04/05, 18:55
Origineel geplaatst door Deltaned
kijk eens op http://www.talkin2ya.nl/shop/index.php?cPath=23
Bestel daar zo`n ATA Handytone 286 incl prepaid voip nummer.
Heb je een lokaal faxnummer via internet.
Kan je aan die Handytone een fax hangen en klaar...
Abo nummer kan ook.


Heb zelf een tijdje terug met een talkin2ya accountje + Asterisk + soft-switch (http://www.soft-switch.org/) op een server zitten experimenteren.
Werkt in principe ook goed, je kunt het zo instellen dat faxen dan net als bij eFax en KPN faxmail als .tif bestand naar je e-mail adres worden doorgestuurd.

Alleen is de software nog in ontwikkeling, zou het dus (nog) niet voor zakelijke doeleinden gebruiken.

Deltaned
11/04/05, 23:07
Origineel geplaatst door maxnet


Heb zelf een tijdje terug met een talkin2ya accountje + Asterisk + soft-switch (http://www.soft-switch.org/) op een server zitten experimenteren.
Werkt in principe ook goed, je kunt het zo instellen dat faxen dan net als bij eFax en KPN faxmail als .tif bestand naar je e-mail adres worden doorgestuurd.

Alleen is de software nog in ontwikkeling, zou het dus (nog) niet voor zakelijke doeleinden gebruiken.

Ik heb dus zelf een Handytone 286 gekocht en een prepaid nummer aangevraagd en ontvangen.
Daaraan zit mijn HP PSC2410 gekoppeld en ik ontvang keurig de faxen op gewoon een 010 nummer
Er worden geen extra kosten berekend.

Fax over VOIP gaat net goed.
Data over VOIP gaat NIET goed.

Japi
12/04/05, 08:35
die handytone zit maar 1 uitgang op of niet?

dus als ik 2 prepaid nrs zou willen hebben (fax en tel) dan zou ik 2 handytones moeten hebben?

Of zijn er ook voip adapters waarop meet dan 1 apparaat aangesloten kan worden en waar meer dan 1 nr aan gekoppeld kan worden?

Deltaned
12/04/05, 12:17
Origineel geplaatst door Japi
die handytone zit maar 1 uitgang op of niet?
Dat klopt 1 handytone per nummer



dus als ik 2 prepaid nrs zou willen hebben (fax en tel) dan zou ik 2 handytones moeten hebben?
Ook dat klopt zie: http://www.talkin2ya.nl



Of zijn er ook voip adapters waarop meet dan 1 apparaat aangesloten kan worden en waar meer dan 1 nr aan gekoppeld kan worden?
Ik heb geen idee of die er zijn en of deze worden ondersteund door BudgetPhone etc.
kijk eens op www.grandstream.com, de leverancier van die handytone adapters

faisj
01/07/05, 14:36
Origineel geplaatst door Showeb
LET OP

Fax services zoals die van de Makro en anderen, NIET DOEN.

De enige reden waarom faxen ontvangen gratis is is omdat diegene diegene die een fax stuurt ongeveer 2 euro per fax betaald.

NIET Doen dus, tenzij je je klanten wil duperen.

Betaal liever 10 euro per maand dan dat je mot krijgt met je klanten.

Beste Showeb,

Het bovenstaande klopt niet.
Onze tarieven zijn namelijk:

De verzender betaalt 0,60 euro per minuut
(standaard faxpagina duurt +/- 40-45 sec.)

De ontvanger betaalt 0,00 euro

met vriendelijke groet,
Faizal Siddiqui

jongerenchaos
25/02/06, 14:10
Misschien een beetje een late reactie maar http://pnumber.creditfun.nl geeft ook de mogelijkheid tot het ontvangen van faxen. Dit is goedkoper als het bovenstaande bericht

AlfaHosting
25/02/06, 14:57
www.efax.com werkt ook prima ...

hanzeman
25/02/06, 16:29
www.efax.com werkt ook prima ...

Dit werkt bij mij ook al 3 maand naar behoren! :D

Erik H.
25/02/06, 17:34
Dit werkt bij mij ook al 3 maand naar behoren! :D

Die dienst van de Makro en AL die andere partijnen IS E-fax

Slash
28/02/06, 09:36
die handytone zit maar 1 uitgang op of niet?

dus als ik 2 prepaid nrs zou willen hebben (fax en tel) dan zou ik 2 handytones moeten hebben?

Of zijn er ook voip adapters waarop meet dan 1 apparaat aangesloten kan worden en waar meer dan 1 nr aan gekoppeld kan worden?

De Sipura 2002 heeft 2 RJ-11 poorten en kan aan 2 nummer gekoppeld worden.

Ook te koop via Taling2ya.

Ik heb slechte ervaringen met het ontvangen van faxen over VoIP overigens. Ik zou het niemand aanbevelen.

Grtz, jeroen

hostlogic.nl
03/03/06, 11:47
Ik heb slechte ervaringen met het ontvangen van faxen over VoIP overigens. Ik zou het niemand aanbevelen.


Ik heb ook slechte ervaringen met fax via budgetphone (aka Talking2ya). Volgens budgetphone moet het kunnen, maar ik krijg het niet goed aan de praat. Dit is dan in combinatie met een handytone 286. Voor binnenkomende faxen hebben wij een efax nummer via KPN, werkt perfect. Overigens bieden wij klanten ook de mogelijkheid om contracten e.d. gratis naar ons antwoordnummer te sturen, dus de kosten van het faxnummer mag het probleem niet zijn.

Ijsbox
03/03/06, 12:19
als je een budgetphone/talkin2ya nummer laat afhandelen door een centrale (bijvoorbeeld asterisk) die in je datacenter hangt (en dus niet achter een dsl lijn) werkt het prima hoor. Als je een ATA kunt vinden die de speciale FOIP (Fax Over IP) codec T.38 ondersteund zou dat best eens kunnen helpen.

nadeel van de efax nummers is dat die 084 nummers door veel bedrijfscentrales geblokkeerd worden (omdat de kosten wazig zijn).

hires
03/03/06, 15:36
xoip.nl is sinds kort een aparte dienst (was eerst onderdeel van Tiscali volgens mij?) en bied sinds kort allerlei diensten aan. Geen ervaring mee, want het is nog nieuw. Maar je hebt in ieder geval een apart fax-nummer naast je vaste lijn. Lees anders de info op de site (nieuws).

klok
19/03/06, 11:01
Ik wilde nog even reageren op een eerder gepost bericht in deze serie waarin staat dat de handytone 286 maar geschikt is voor een lijn.


Dit is ONJUIST.


De handytone kan 3 verschillende nummers aan. Dit wil zeggen dat je een VOIP telefoonnummer als een VOIP faxnummer en nog een telefoontoestel aan een kastje kunt hangen d.m.v. een eenvoudige telefoonsplitter.

Ikzelf gebruik de handytone voor bellen met voipbuster. Het kastje hangt aan de router zoat mijn computer uit kan blijven en ik toch kan bellen. Werkt prima.

Met vriendelijke groeten Klok

TiMMiEJ
19/03/06, 11:25
Wij hebben laatst een all-in-one (Printen, Faxen & Kopieren) Brother gekocht voor 99 euro en zijn hier heel tevreden over. Hoeft dus niet duur te zijn.

Dat ding heeft hier ook gestaan, maar het apparaat is niet erg zuinig met inkt!

Rob77
19/03/06, 11:47
Je hebt inderdaad geen apart faxabo nodig (sterker nog; bestaat niet eens). Op een analoge telefoonlijn kun je rechtstreeks een fax aansluiten, je kunt dan afwisselend bellen/faxen met dezelfde lijn op hetzelfde nummer.