PDA

Bekijk Volledige Versie : maximaal 20 Megabit per seconde



We Are Online
05/04/05, 20:12
UPC lanceert 20Mbps 'Chello Extreme'

Uitgegeven: 5 april 2005 12:20
Laatst gewijzigd: 5 april 2005 14:03
AMSTERDAM - UPC komt met een nieuw internetproduct. Onder de naam 'Chello Extreme' lanceert het bedrijf op 1 mei een commercieel internetproduct met een downloadsnelheid van maximaal 20 Megabit per seconde (Mbps). Het product wordt zowel voor ADSL als kabel geïntroduceerd.

-----------------------------------------------------

Nu vraag ik me gelijk af wat voor invloed dat gaat hebben ingeval van 95%. Veel en hoge pieken (20 Mbit) zijn kostbaar lijkt me ....

Mijn vraag aan jullie: gaan jullie ook voorzorgsmaatregelen treffen (op termijn) ? en zo ja, welke ?

Bij voorzorgsmaatregelen denk ik aan regels, limieten per ip of zo ....

MikeN
05/04/05, 20:28
Ach die 20 Mbps haalt Chello toch niet :+

Verder: zolang je maar genoeg mbits doet zul je er niets van merken, hooguit zullen mensen meer downloaden ofzo. Doe je niet zoveel mbits dan denk ik niet dat die 20 mbit van die paar Chello gebruikers zoveel invloed zal hebben.

Triloxigen
05/04/05, 20:38
Er komen echt niet spontaan meer bezoekers op je website..
Sterker nog, ze downloaden alles sneller van je server en zal je server dus minder connecties tegelijkertijd hebben en dus minder load :)

AlexanderOnline
05/04/05, 21:50
Daar zit wel wat aan, maar stel je hebt wat downloads, en er geen een paar chello users dat downloaden dan zit die 100mbit al snel vol.
Ik vraag me af of de huidige netwerken het opkomende snelle verbindingen bij kunnen benen.

XF-RICK
05/04/05, 22:06
Men vergeet dat die enkel door een bepaalde doelgroep gebruikt gaat worden. Op dit moment hoeven we onszelf nog niet zozeer zorgen te maken over het inkomend verkeer.

In Zweden hebben ze al jaren 10/100 Mbit lijntjes thuis, en ze hebben daar lokaal ook geen last van gehad.

Kortom, kijken wat het brengt.

Reinier v Eeden
06/04/05, 13:08
Het heet toch ASDL2 ofzo ? En is 24 mbit?? Zoiets kwam eraan zei iemand van kpn.

groeten
reinier

Ic3man
06/04/05, 13:35
Wat chello doet:

20 mbit over de kabel downstream
1 mbit over de kabel upstream

Verder gaat chello in utrecht via adsl2 ook 20mbit down en 1 mbit up aan bieden.

Ik vraag me trouwens af hoe ze aan deze informatie komen, op de site van chello kon ik nog niets vinden

idServe
06/04/05, 14:44
Ik heb het vandaag ook al gelezen in de spits:
klik (http://spitsnet.nl/cci.php?rid=4&id=42883)

€ 80,- per maand: mij niet gezien :)

Ik ben benieuwd hoeveel mensen dit er voor over hebben, als de upstream maximaal 1 mbit blijft..

Ik denk niet dat dit een bedreiging is voor huidige netwerken (van providers, dat ze snel dicht zullen slibben), eerder dat mensen hun spul thuis gaan laten draaien. (Voor zover dat mag van meneer Chello tenminste)

AlexanderOnline
06/04/05, 15:12
Met 1 mbit upload thuis draaien? Ook niet echt geweldig...

idServe
06/04/05, 15:26
Tijd voor koffie! :D

Ik zat te denken aan een upstream van 20 mbit. Maar dat is dus niet ..

Edit: BTW dit topic bestaat 2 keer. Een keer in dit forum en een keer in de Lounge. Misschien een tipje voor de mods om een van de topics te sluiten?

M-BahZ
06/04/05, 17:11
Origineel geplaatst door XF-RICK
In Zweden hebben ze al jaren 10/100 Mbit lijntjes thuis, en ze hebben daar lokaal ook geen last van gehad.
Moeten ze natuurlijk wel hun transits en peering op orde hebben. ;) Iets wat naar mijn weten eerder toch niet geheel het geval was. ;)

Zolang je dat gedeelte van je netwerk niet op orde hebt kan je wel van alles gaan aanbieden, maar maakt het per saldo nog niet enorm veel uit. (behalve op lokaal niveau wellicht)

Ander mooi voorbeeldje is de Belgische ISP Telenet die het zelfs met mindere verbindingen als 10/100 Mbit op dat punt enorm weet te verprutsen.

XF-RICK
07/04/05, 11:26
Chello heeft een voordeel, ze draaien het meeste van hun traffic intern door hun eigen netwerk heen.

Ze hebben wel ondercapaciteit op de AMS-IX, heb ik laatst vernomen, ze zouden hier wel mee bezig zijn, maar lijkt me verstandig dat ze zoiets eerst oplossen.

TiMMiEJ
09/04/05, 11:11
Ik (ofjah mijn ouders :P) betalen nu 80euro per maand voor mijn 8mbit xs4all lijntje.....ik weet niet wanneer die 20mbit in limburg komt. Anders gaan wij meteen upgraden.

8088
09/04/05, 11:25
Origineel geplaatst door TiMMiEJ
Ik (ofjah mijn ouders :P) betalen nu 80euro per maand voor mijn 8mbit xs4all lijntje.....ik weet niet wanneer die 20mbit in limburg komt. Anders gaan wij meteen upgraden.
Het is nog maar de vraag of dit nieuwe product echt een upgrade kunt gaan noemen ten opzichte van wat je nu hebt. Wat zou je overigens in godsnaam willen doen met 20MBit als je upload maar 1 MBit is?

Een abbo van 20MBit/1MBit slaat echt nergens op, totaal geen balans tussen up- en download.

xserve
09/04/05, 11:35
Origineel geplaatst door TiMMiEJ
Ik (ofjah mijn ouders :P) betalen nu 80euro per maand voor mijn 8mbit xs4all lijntje.....ik weet niet wanneer die 20mbit in limburg komt. Anders gaan wij meteen upgraden.
Overigens heb ik trouwens liever 8mbit van XS4ALL dan 20mbit van Chello...

8088
09/04/05, 13:40
Exactly my point! Het nieuwe product van Chello is alleen maar een promotiestunt, niks meer! Ik zou zeggen, trap er niet in!

Triloxigen
09/04/05, 13:44
Dit 20mbit zal net zo gaan als het 4mbit..

Je betaald voor 20 mbit, maar je wordt wel even geknepen op FTP, IRC, etcetc..