PDA

Bekijk Volledige Versie : Noorderzon



ernesto
05/04/05, 15:53
Net nu het buiten weer iets aangenamer begint te worden lijkt mijn webhost met de noorderzon te zijn vertrokken.

Ik probeer al drie weken tevergeefs contact te zoeken maar op verschillende mails en telefoontjes wordt niet gereageerd. Omdat mijn vorige host ook al in rook is opgegaan begin ik zo langzamerhand toch argwaan te krijgen. Ik wil het nog een paar dagen aankijken en als ik dan nog niets vernomen heb zou ik het liefst de hele boel verhuizen. (voordat er uren werk spontaan van het net verdwijnen)

Op dit moment heb ik bij mijn huidige host 7 domeinnamen geregistreerd waar 10 sites aan hangen. Om het overzichtelijk te houden heb ik destijds een resellerpakket genomen.

Mijn vraag is nu of dit een beetje soepel te verhuizen is naar een andere host, 5 domeinen staan op mijn naam, en 2 op naam van een kennis van mij. Ik heb echter geen idee hoe en of ik de dns kan wijzigen als ik enkel "registrant" ben.

Ten tweede, mag ik hierbij hulp verwachten van mijn eventuele nieuwe host?

Ber|Art
05/04/05, 16:04
Mijn vraag is nu of dit een beetje soepel te verhuizen is naar een andere host, 5 domeinen staan op mijn naam, en 2 op naam van een kennis van mij. Ik heb echter geen idee hoe en of ik de dns kan wijzigen als ik enkel "registrant" ben.Als je alle benodigde formulieren invult is dit geen enkel probleem, de DNS wordt door de ISP gedraaid en hier hoeft je niets aan te doen. IMO mag je zeker hulp verwachten van je nieuwe ISP :)

Luuc
05/04/05, 16:07
Ik ga mee met bovenstaande.

Heb je al telefoonnummer(s) in de whoisgegevens van je host geprobeerd?

ernesto
05/04/05, 16:21
Oke bedankt, dan ga ik binnenkort maar eens een post in het aanbieding deel plaatsen.

en.. het nummer uit de whois info bestaat niet meer...

PeterT
05/04/05, 16:24
Probeer eens een KvK uittreksel :)

s.vossen
05/04/05, 17:19
Origineel geplaatst door PeterT
Probeer eens een KvK uittreksel :)

Wel bij de Belgische KvK dan ;).

Het nummer van de ISP is inderdaad onbereikbaar, schakelt door naar een voicemail.

In de whois is niks te vinden verder.

ernesto
05/04/05, 17:58
daar was ik ook al achter ;)

in de whois van een ander domein van de host staat nog een tel. nummer, maar deze bestaat inmiddels niet meer.

s.vossen
05/04/05, 18:11
+32(0)472XXXXX ?

Weinig andere opties dan het spul te verhuizen naar een andere hoster. Ik zou zeggen, open weer een topic bij de Hosting Aanvragen.

MaffeMuis
06/04/05, 10:09
Je hebt toch ook per post/fax je aanvragen verstuurd? of niet?
Kijk eens of je via dat adres aan een telefoonnummer kan komen?
.

henkowz
06/04/05, 10:54
Ten eerste; Ik vraag me af of je op zo'n moment nog zaken wilt doen met het 'huidige' bedrijf.

Ten tweede; Natuurlijk. Elk zelf respecterend bedrijf helpt je om zonder problemen over te stappen.

AlfaHosting
06/04/05, 11:42
Origineel geplaatst door ernesto
Oke bedankt, dan ga ik binnenkort maar eens een post in het aanbieding deel plaatsen.

en.. het nummer uit de whois info bestaat niet meer...

En probeer te vermijden dat je dit een derde keer meemaakt. Zoek een bedrijf dat al enkele jaren bestaat, een ernstige bedrijfsvorm heeft en met een aantal vaste medewerkers werkt.

Designerhosting
07/04/05, 16:40
En maak vooral nu gelijk backups!!!!!...... Straks ligt ie er over een paar uur uit en ben je de content kwijt.....

Je nieuwe host zal je wel helpen met de boel verhuizen. Indien je nu bv cpanel had en je nieuwe host dat ook gebruikt is het direct copieren van een site zelfs erg gemakkelijk....

twilightinc
20/04/05, 16:24
Wat je zou kunnen doen, is domweg je facturen na kijken. Als het goed is staat hier een BTW nummer op. Normaal gesproken bij een Eenmans bedrijf is deze gelijk aan het sofi nummer. Deze kun je bij de belastingdienst in nederland laten na trekken. Je word dan doorverbonden met de belgische blabla die je dan verder kunnen helpen. Soms krijg je ook hele leuke bedankbrieven thuisgestuurd als je ze op het juiste pad zet, en een bedrijf laat opdoeken. Soms erg leuk. Maar lastig als je dat bedrijf leverd(:S)