PDA

Bekijk Volledige Versie : simmsales / simmplicity



paulvogels
04/04/05, 15:18
Ik wist niet waar ik het moest plaatsen dus doe ik het hier maar.

Kent iemand deze simmsales (.com) ze zijn sinds vorige week failliet maar ik heb er iets besteld (en betaald)

Ik kan nog niets over het faillisement vinden en krijg geen contact meer.

luser
04/04/05, 15:20
Waar is je bron hiervan? (dat ze faillet zijn).

gesp
04/04/05, 15:58
Als je met creditcard (VISA/Mastercard) hebt betaald, ben je daar dan niet automatisch voor verzekerd?

HBCS
04/04/05, 16:43
ze zitten hier vlakbij in rijswijk/voorburg heb er nog niets van gehoord ik heb er 4 jaar lang ingekocht
en ben ook al 2 jaar bezig uit hun mail bestand te komen

PeterT
04/04/05, 16:50
Origineel geplaatst door paulvogels
Ik wist niet waar ik het moest plaatsen dus doe ik het hier maar.

Kent iemand deze simmsales (.com) ze zijn sinds vorige week failliet maar ik heb er iets besteld (en betaald)

Ik kan nog niets over het faillisement vinden en krijg geen contact meer.

Ehm... failliet? :p
Bron?

ThePostman
04/04/05, 17:00
Kijk goed in de krant zou ik zeggen :)

PeterT
04/04/05, 17:05
Origineel geplaatst door ThePostman
Kijk goed in de krant zou ik zeggen :)

Geen krant (meer) hier ;)

paulvogels
04/04/05, 17:14
ze zijn zelf de bron.

janneman
04/04/05, 17:19
Dan zwammen ze uit hun nek.
Als ze officieel failliet verklaard zijn of surceance van betaling hebben gekregen, dan zou dat gewoon bij de KvK staan, en daar staat helemaal niets.

Ofwel: officieel zijn niet failliet in ieder geval.

WSN
04/04/05, 17:39
Ik heb overlaats ook en bestelling gedaan en toen ik deze in de vestiging in antwerpen wou gaan ophalen kreeg ik ook te horen dat ze failliet waren en dat ik dus geen gerief meer kon komen afhalen.

Het is mischien niet officieel maar zij beweren blijkbaar wel dat het zo is. Meer weet ik ook niet, en ook zijn geen van hun klanten officieel verwiitigd. Een andere leverancier van mij was blijkbaar wel via mail op de hoogte gesteld.

Als er nog iemand meer informatie heeft zou ik dat graag te weten komen want zit zelf ook nog met een hele hoop vragen.

ExOrDuS
04/04/05, 21:53
iemand een idee in welke krant dat gestaan zou hebben.
Ik kan nog wel gewoon inloggen, en op de site is ook verders niks te vinden....

Nucleus
04/04/05, 23:31
Failissement kan ik niet bevestigen (wel reeds veel geruchten hierover opgevangen).

We hebben echter wel als klant een brief ontvangen van een gerechtsdeurwaarder (in naam van de bank van Simplicity) met de vraag om eventuele openstaande betalingen aan Simplicity enkel nog te richten aan deze gerechtsdeurwaarder.

We hebben deze brief twee weken geleden ontvangen.

Goed ziet dat er dus niet uit ...

ThePostman
04/04/05, 23:36
Origineel geplaatst door PeterT


Geen krant (meer) hier ;)

Tjah, dan heb ik ook geen raad meer :D


Origineel geplaatst door ExOrDuS
iemand een idee in welke krant dat gestaan zou hebben.
Ik kan nog wel gewoon inloggen, en op de site is ook verders niks te vinden....

Minimaal in staatskrant, hoe dat ding tegenwoordig heet?


Origineel geplaatst door Nucleus
Failissement kan ik niet bevestigen (wel reeds veel geruchten hierover opgevangen).

We hebben echter wel als klant een brief ontvangen van een gerechtsdeurwaarder (in naam van de bank van Simplicity) met de vraag om eventuele openstaande betalingen aan Simplicity enkel nog te richten aan deze gerechtsdeurwaarder.

We hebben deze brief twee weken geleden ontvangen.

Goed ziet dat er dus niet uit ...

Vreemde gang van zaken moet ik zeggen :X

PeterT
05/04/05, 02:56
Jammer, we hadden goede ervaringen met ze :)

Ahead-IT
05/04/05, 09:50
Ik ben vrij zeker dat ze failliet zijn. Er was even onduidelijkheid over een potentiele overname, maar die is er op het randje niet gekomen.

Als een zaak failliet gaat, zijn de schulteisers (de grotere) de eerste om hun deel te nemen, dan pas de kleine handelaar. Ik vrees dus voor de zaak, aangetekend schrijven zal je beste hoop zijn!

PeterT
05/04/05, 10:02
Het frapante is dat zij ECL hebben overgenomen na een faillisement.. misschien de reden dat ze nu zelf 'koppie-onder gaan'?

paulvogels
05/04/05, 10:34
http://www.computerpartner.nl/articles/5607

PeterT
05/04/05, 10:57
Zeer spijtig :(

ExOrDuS
06/04/05, 21:21
mja bale... opzoek naar een andere groothandel...

paulvogels
06/04/05, 22:10
je kan ook mij bellen als je iets nodig hebt.

ExOrDuS
06/04/05, 23:09
mm en je site is ?
je voorwaarden zijn?
enz enz

Ik doe zaken met meerdere groothandels, en moet er nu binnen 1 jaar al twee van mijn lijst afhalen... dus dat gaat lekker. (not)

McRox
07/04/05, 14:00
Origineel geplaatst door PeterT
Het frapante is dat zij ECL hebben overgenomen na een faillisement.. misschien de reden dat ze nu zelf 'koppie-onder gaan'?

Simmplicity heeft ook een andere leverancier (weet naam niet meer) vorig jaar overgenomen, welke onder andere distributeur was van tyan producten.

luser
07/04/05, 14:20
Probleem is nu wel dat simmplicity enigste degelijke distributor was voor mijn tyan boards.

Andere zoeke :(

Vane
07/04/05, 14:41
Origineel geplaatst door luser
Probleem is nu wel dat simmplicity enigste degelijke distributor was voor mijn tyan boards.

Andere zoeke :(

Laat hier even weten als je een andere hebt gevonden :p Ik ben ook op zoek (mainboards, barebone's)

molenfreak
07/04/05, 15:18
Wij kunnen ook producten van Tyan leveren


Mocht je op zoek zijn naar iets bepaald mag je me altijd mailen



mvg
Dennis

paulvogels
07/04/05, 16:31
na lang zoeken heb ik het prive adres van udo en zijn mobiel.
even gebeld, heel verhaal, volgende week woensdag uitspraak.

HighFly
07/04/05, 20:25
Origineel geplaatst door McRox


Simmplicity heeft ook een andere leverancier (weet naam niet meer) vorig jaar overgenomen, welke onder andere distributeur was van tyan producten.

Yep, jij bedoelt SMG Benelux uit Rijswijk (naar ik meen)!

Fred_2004
08/04/05, 22:02
In belgie zijn ze echt wel failliet

http://www.gdwantw.be/filviewdetails.asp?did=23855

Ik kwam daar regelmatig...
Ik had er juist een lat ram in garantie binnen :(

Daar zal ik waarschijnlijk ook naar kunnnen fluiten :mad:

luser
09/04/05, 04:05
SALES INTERNATIONAL NV
TAXANDRIASTRAAT 33 Curator: SWARTELE KJELL
2170 ANTWERPEN Uitgesproken: 20050331
Reden van faling: Bekentenis Brondatum: 20050407
Rechtbank van Koophandel: Antwerpen

Klopt

Fred_2004
09/04/05, 22:38
Ik heb zo het vermoeden dat ze alles failliet laten gaan hebben.

Die Nederlanders hebben dat vorig jaar overgenomen en toen is alles erop achteruit gegaan.

De Nederlandse vestiging in Voorburg (Simmplicity) heeft daar blijkbaar niets mee te maken.
Enkel Sales International is Failliet.

ze hadden wel een gezamelijke site

simmsales.com

mja, Blijft een spijtige zaak.

hostplaatsje
11/04/05, 21:21
Ik sprak laatst een ex vertegenwoordiger van simmplicity en die verklaarde dat ze al een tijdje failliet waren, maar dat het nu bekend gemaakt was. Meer weet ik er nog niet van maar ik hou jullie op de hoogte.

paulvogels
13/04/05, 22:02
Net nog met Udo van Dijke gesproken.
Morgen wordt de nederlandse curator bekend.

flecxie
15/04/05, 17:21
Weet er iemand hoe het zit met garantie?...

mihosnet
15/04/05, 17:53
Bij veel producten moet het RMA verzoek bij de fabrikant zelf worden ingediend. Voor producten waarbij dat niet het geval is, kan je het best contact opnemen met de fabrikant.

hostplaatsje
15/04/05, 19:50
Het probleem is dat je van de fabrikant geen RMA meer krijgt, omdat ze failliet zijn. Een goede vriend is werkende in een computerzaak, die hebben alles van Simmplicity uit de winkel gehaald en gefactureerd aan hun. Het probleem is dat er geen goede serviceafhandelingen (garantie) meer op de apparaten zitten. Het beste wat je kunt gaan doen is teruggaan naar de winkel waar je het gekocht hebt, vraag daar na wat ze met de garantie doen. De meeste winkels nemen het apparaat terug en factureren het tenzij het een apparaat is niet ouder dan 6 maanden.

flecxie
16/04/05, 21:09
Simmsales is geen merk maar een groothandel...

Noci
18/04/05, 15:04
Ik kan bevestigen dat ze failliet zijn (zie www.KVK.nl).
De curator is Mr. HH Keereweer te Zoetermeer (079-3165641).

Heb gelukkig niet zoveel uitstaan. Ik ga ervan uit dat ik m'n geld kwijt ben.

hostplaatsje
19/04/05, 00:15
Nee Flecxie, dat klopt, mijn fout. Ik bedoelde eigenlijk te zeggen de merken canyon en Nu storage, enz.

Arjandevries
27/04/05, 14:15
Beide bedrijven zijn failliet, zowel in Nl als in Belgie, de eigenaar van het bedrijf heeft verklaard in het blad DEALER INFO dat ie uit de branche vertrekt omdat ie nergens meer kredieten krijgt.
Kleine schuldeisers zoals wij(ik ben ex-werknemer -buitendienst-) zullen als laatste aan de beurt zijn om spullen of geld te recupereren.
Het heeft niets te maken met de overname van ECL, dit was waarschijnlijk een aktie om te kijken of het bedrijf te redden viel daar het in november tijdens de overname ook al financieel niet goed ging, dit heb ik uit betrouwbre bron.
helaas, het was een leuk bedrijf

Ci Design
28/04/05, 11:31
Dit is echt een verrassing! Had enkele maanden geleden nog contact met hun omdat ze interesse hadden om onze producten op de markt te brengen.

Ben ik achteraf blij dat we niet samen in zee zijn gegaan! Maar wel jammer uiteraard!

paulvogels
25/05/05, 11:47
http://www.computerpartner.nl/articles/5836

nieuwe zaak dikke l*l drie bier.
gewoon de zaak laten klappen als je mij vraagt.

Udo heb ik nog aan de lijn gehad en hij wilde me matsen met 2% korting (dus om mijn geld te verdienen wat ik kwijt ben moet ik voor bijna een ton aan guldens bestellen)

Site is hetzelfde, mail adressen zijn overgenomen, personeel is overgenomen, debiteuren adressen.)

Nederlandse wet, dikke punten.

Tip aan de jongens (en meiden hier)
onder rembours of met machtigingen werken en niet voorruit.
Ben benieuwd waneer dit klapt.

Ik volg het op de voet en zal proberen de jongens van s2bc te helpen waar het kan.

PeterT
25/05/05, 12:23
Ik vroeg me al af waarom ik opeens een mailtje van s2bc kreeg ;) (niet dus)

Arjandevries
25/05/05, 15:13
Dit is ongelooflijk, kan zomaar een nieuw bedrijf beginnen met overigens de zelfde medewerkers en de zelfde telefoonnummers, de lay-out van de website is het zelfde en het adres ook.

Benieuwd wie er hier weer intrapt, alleen laten bestellen onder rembours!!!

vlaagje_geniaal
15/06/05, 11:16
Ze zijn dus echt failliet.
Kijk maar op:
http://www.curatoren.nl/fo/verslag_faillprofiel.php?id=23626

vlaagje_geniaal
15/06/05, 11:21
Ze zijn helemaal totaal volledig failliet!!!
Kijk maar op:
http://www.curatoren.nl/fo/verslag_faillprofiel.php?id=23626

paulvogels
09/08/05, 13:41
Wie o wie komt er??

http://www.beusekom.nl/ad.asp?img=images/adv/simmplicity.gif

ExOrDuS
09/08/05, 20:06
ik had hem ook gehad, en gaat zeker kijken...

paulvogels
09/08/05, 21:42
zie ik je daar.
bakkie doen?

crazycoder
09/08/05, 23:23
Origineel geplaatst door paulvogels
Wie o wie komt er??

http://www.beusekom.nl/ad.asp?img=images/adv/simmplicity.gif
Eerst eens kijken wat ze aanbieden....

Heb de aankondiging vandaag per post gehad, beetje vreemd dat er nog niets op de site staat.....

Valt mij bij een aantal veilingen op dat je ze beter gewoon bij een distri kan bestellen.. bijna zelfde prijs...

Santario
10/08/05, 04:41
veiling***@gmail.com
Posted on 09-08-2005 19:54:41
--------------------------------------------------------------------------------
Dit is een eenmalig mailtje ter promotie van de veiling.
Verzonden naar alle mail adressen welke simmplicity BV bezat

Email: veiling***@gmail.com

Dit kwam vandaag in ons ticket systeem binnen.... heb bij het e-mail adres wat tekens vervangen d.m.v. sterretjes. Moet wel zeggen dat ik van simmplicity constant ongevraagde mail kreeg. Paar keer gebeld met het vriendelijke doch dringende verzoek om ons e-mail adres uit hun bestand te halen maar is nooit gebeurd.

//grapje: jammer voor hun dat ze failliet zijn, gun het niemand maar ben nu wel van de ongevraagde mail af (hoop ik) ;)

PeterT
10/08/05, 13:41
Mailtje nog niet gekregen, zit wel te wachten op de catalogus :)

XS-24
10/08/05, 21:26
Ga wel online bieden, 229 KM is me toch even te ver :).

Tha_Wiz
12/08/05, 13:00
Ik heb een bestelling van 3 systemen geplaatst (en betaald) bij s2bc computers. Schijnt inderdaad een doorstart te zijn van simmplicity (kom ik net achter). Inderdaad zelfde pand, zelfde mensen en zelfde telefoonnummer. Ik heb net even gebeld en vandaag zouden de systemen gewoon opgestuurd worden... Hoop ik!

paulvogels
12/08/05, 13:18
dacht ik ook.
had ook betaald.

tot ik belde waar mijn stuff bleef en de deur op slot ging.

Ahead-IT
12/08/05, 13:36
wat gebeurd er als iemand de laatste twee loten koopt?

Mikey
12/08/05, 13:39
Origineel geplaatst door Ahead-IT
wat gebeurd er als iemand de laatste twee loten koopt?

Laatste 2 loten staan voor hele reeks kavels, ongeacht huidige biedingen zal alles naar die loten gaan

paulvogels
12/08/05, 13:40
dan krijgt ie alles wat daar in zit denk ik.

ik denk dat ze een weging hebben voor de combi biedingen.

ExOrDuS
15/08/05, 22:17
en nog iemand geboden op de verschillende spullen...???

XS-24
16/08/05, 01:27
Zit niet echt wat voor mij tussen.

Kun je trouwens ook op laten sturen?

paulvogels
16/08/05, 09:51
@peter

ja en nee.
je kan een transporteur er heen sturen met een bewijs dat je het betaald hebt en dat zij het moeten halen voor je.

XS-24
16/08/05, 10:28
http://www.beusekom.nl/auction/ItemInfo.asp?itemID=3219

Daar staan je RMA spullen.

Icheb
16/08/05, 17:23
Nou dat viel weer eens zwaar tegen.
Had een reeks kavels (21 om precies te zijn) opgeschreven en helemaal uigezocht, om 16:30 begonnen met inloggen, rond 17:00 stonden ze op het scherm, maar tegen de tijd dat alles verwerkt was en een bevestiging weergegeven zou moeten worden, was de veiling voor alle 21 kavels al gesloten.

No offence tegen Windows (hosting), maar dit is of, zeer overbelast en heeft meerdere servers nodig, of bagger slecht geschreven.
Ik heb nog nooit zo'n trage site meegemaakt (terwijl het geen timeout is).

ExOrDuS
16/08/05, 21:24
door die vertraging heeft mij dat zeker 5 van de 6 kavels gekost, en bedankt !!

Icheb
17/08/05, 16:14
Ik heb uiteindelijk alsnog 1 kavel kunnen kopen :)
Morgen even ophalen :).

ExOrDuS: bedankt ? - Was dat tegen mij bedoeld ? - Je wilt toch niet zeggen dat ik van jou heb gewonnen ?

ExOrDuS
18/08/05, 10:20
Nee dat was meer een opmerking, en niet voor iemand als reactie, ik baal er gewoon van dat ik zoveel mis gelopen was.