PDA

Bekijk Volledige Versie : Budgetwebhosting



Digital World Solutions
03/04/05, 22:25
de website van www.ts-computers.nl staat bij dit bedrijf.

Maar ik vind deze servers zo traag...Weet één van jullie allemaal wat er met die servers gebeurt? Worden ze tevol gegooit?

HBCS
03/04/05, 22:48
hij is hier redelijk snel dus geen klachten hier
mischien dat je uit kan leggen wat er dan te traag is
suc6

Santario
03/04/05, 22:52
Tsja, inderdaad erg traag. De meeste websites die ik bezoek verschijnen inderdaad vele malen sneller op m'n beeldscherm.

Kunnen veel factoren aan ten grondslag liggen. Misschien website erg groot (qua graphics etc, valt me op zich mee zo te zien). Server staat wel in de VS dus dan heb je grotere kans op een tragere verbinding dan wanneer je website in NL gehost word. Echter de 1,- EUR per maand moet natuurlijk uit de lengte of uit de breedte komen... (niet als flame bedoeld!!)

DigiOnline
04/04/05, 11:20
Ook krijg hier normale tijden te zien

phreak
04/04/05, 11:39
Misschien is het omdat de site in de US gehost wordt... (volgens traceroute)

Designerhosting
05/04/05, 03:09
Dat maakt niet zoveel uit. Eerder de hoveelheid gebruik.... Naar amerika is een iets langere pingtime maar dat scheelt geen seconden...... slechts tienden van seconden........

M-BahZ
05/04/05, 04:38
Origineel geplaatst door Designerhosting
Dat maakt niet zoveel uit. Eerder de hoveelheid gebruik.... Naar amerika is een iets langere pingtime maar dat scheelt geen seconden...... slechts tienden van seconden........
Bij een website die voornamelijk een heleboel kleine afbeeldingen bevat zoals deze zou het wel een aanmerkelijk verschil kunnen maken.

Ik heb geen zin om het allemaal na te gaan lopen rekenen, maar het verschil zal wel in hele seconden te meten zijn. ;)

Het verschil tussen deze en andere servers zou je makkelijker meten met ping en wget, denk ik zo. ;)

FransVanNispen
05/04/05, 09:45
Ik wil best een test account voor je aanmaken op een van onze servers om te zien wat het verschil is in tijd om te laden.

Maar ik vind inderdaad dat de pagina langzaam laad. En ik vacht ook niet dat het probleem is dat de server in Amerika staat, daar ik veel Amerikaanse sites bezoek die wel snel zijn.

WH-Tim
05/04/05, 10:05
voor 1 euro per maand ik zobiezo al dat klanten niet mogen klagen of dikwijls support verdienen, maar om je vraag te beantwoorden kan het bijv zijn dat ze te weinig hardware hebben, servers, ramblokkies, te trage hd's etc.

Maar waar wil je dat van inkopen als je doet hosten voor 1 euro per pakket?

snaaps
06/04/05, 22:23
ik heb inmiddels een aantal budget server onderzocht.
hieruit blijkt vaak dat op een server meer dan 300 accounts staan!
(ik heb er 4 onderzocht waarvan 1 server maar 138 accounts op stonden)

ik ben erg geschokken van deze resultaten.
het is dus niet zo vreemd dat deze servers op den duur wat trager worden.

het is ook niet vreemd waarom ze dit doen. aangezien dat bijna elke klant maar 1 euro betaald moet je veel klanten op een server zetten om je kosten er uit te halen.

fluxhost
08/04/05, 00:07
300 accounts op een server is nog weinig.

Ik heb vroeger bij budgethosting gezeten waar er 800 accounts op 1 server waren. Was er wel rap weg ;)

FransVanNispen
09/04/05, 21:57
Dat is echt afhankelijk van de content van de sites, en het aantal bezoekers dat ze trekken.

Als er allemaal vam die 1 tot 4 pagina, statische HTML pagina's op staan van startende bedrijfjes, dan hoeft 300 helemaal niets te betekenen.

ThePostman
09/04/05, 21:59
ping van 120ms wordt sinterklaas niet blij van...echte budget hosters zitten uiteraar in de VS voor de laagste prijzen :)... geef ze geen ongelijk

s.vossen
09/04/05, 22:07
Hier kost het je ook allemaal niks. Bij o.a. oom EasyDedicated kun je voor weinig een server online zetten. Control Panel dr op en gaan met die server. Opvullen met 500/600 klanten. Prima voor een budgethoster, hoef je het echt niet voor in de VS gaan zoeken. Zeker de startende hosters hebben in het buitenland weinig kaas gegeten.

Raptor
10/04/05, 11:01
Origineel geplaatst door ThePostman
ping van 120ms wordt sinterklaas niet blij van...echte budget hosters zitten uiteraar in de VS voor de laagste prijzen :)... geef ze geen ongelijk
....

De prijzen liggen tegenwoordig zo dicht bij elkaar, dat het niet meer de moeite waard is voor Nederlandse hosters om naar de vs te gaan voor hosting.

snaaps
10/04/05, 12:18
Met een beetje zoeken zijn er nog goedkopere aanbieders in NL dan EasyDedicated.

Van die 300 a 400 accounts op zon server zitten er wellicht een paar tussen die vele bezoekers trekken en nogal wat load veroorzaken.
Bovendien zal de load aleen maar toenemen op de server doordat beginnende websites vaker bezocht gaan worden.

400 accoants op een server zal het eerste jaar idd wel gaan werken, echter het jaar daarop is de kans groot dat de server zeer traag wordt.
(vooral met cPanel)

Bovendien trekken deze hosters alleen maar kinderen en wizkids aan.
Die lekker gaan experimenteren met zelf gemaakte scripts.
Wat dus ook erg veel load kan gaan vragen van je server.

Kortom ik vindt het ontverantwoordelijk om zoveel klanten op een server te gaan zetten. Waarom zijn deze server anders regelmatig offline?

Xerious
11/04/05, 00:39
Zoveel downtime kennen? Dat ligt vooral aan de bedrijfsvoering.

Ik voer bijvoorbeeld een streng beleid op het gebied van hoge load scripts. Daardoor kent onze server een niet bijzonder hoge load.
Overigens ga ik er ook echt geen 400 accounts op zetten.

s.vossen
11/04/05, 02:26
Je kan zelfs 1000 of 2000 accounts op 1 server zetten. Zorg voor een aparte server voor mySQL en mail bv. en het draait prima!

japieo
13/04/05, 10:44
Origineel geplaatst door s.vossen
Je kan zelfs 1000 of 2000 accounts op 1 server zetten. Zorg voor een aparte server voor mySQL en mail bv. en het draait prima!

Tot het spul down gaat en 1000 of 2000 accounts in een keer niet meer bereikbaar zijn! Verder zal het er ook nog aan liggen type server, type accounts, etc.

host3000
13/04/05, 11:02
En ik wil ook niet weten hoe lang je bezig bent met het restoren van 1000 accounts. Die dingen hebben natuurlijk geen raid1 of zo, dus als de hdd het begeeft ben je een dag bezig....

Leuk voor de klanten.

Luuc
13/04/05, 14:08
Origineel geplaatst door s.vossen
Je kan zelfs 1000 of 2000 accounts op 1 server zetten. Zorg voor een aparte server voor mySQL en mail bv. en het draait prima! PCextreme heeft dat meen ik ook! Werkt volgens mij prima. Maar als er iets down gaat heb je inderdaad een probleempje :)

Marijn0
15/04/05, 12:03
Origineel geplaatst door phreak
Misschien is het omdat de site in de US gehost wordt... (volgens traceroute)

uit us is altijd trager omdat je nooit het maximale er uit trekt

eMiz0r
15/04/05, 12:09
Origineel geplaatst door Luuc
PCextreme heeft dat meen ik ook! Werkt volgens mij prima. Maar als er iets down gaat heb je inderdaad een probleempje :)

PCExtreme draait op load balancing. Zij hebben 8 webservers als ik me niet vergis die in principe alleen DNS taken hebben. Als er een uitvalt wordt deze load verdeeld over de andere 7 servers. Weinig aan het handje dus :)

Je kunt gerust 500 accounts op 1 server zetten, maar het kan ook met maximaal 100 zijn afgelopen.

Waar ik namelijk niemand in dit topic over hoor praten is over welke servers het zijn. Een Dual Xeon 2.8 Ghz met 4 GB intern geheugen zal weinig problemen hebben met 500 websites serveren. Net zoals een Celeron 1.7 Ghz met 512 RAM zich in 100 websites verslikt.

De specificaties van de server zijn van cruciaal belang om te bepalen hoeveel websites er op een server gedraaid kunnen worden. Daarmee maakt dat alle bovenstaande posts over het maximaal aantal accounts op een server volledig nutteloos en overbodig. Tenzij je de serverspecs even vermeld :)

Denk even na voor je post.

drweb
27/05/05, 19:21
Gebruiker is gebanned