PDA

Bekijk Volledige Versie : gezocht Server onderdelen



microboy
03/04/05, 11:44
hoi,

ik zoek een online shop waar ik onderdelen kan bestellen.

ik wil dus een hele serverpakket (mobo, hd, geheugen., voeding, chassis, processoretc.)

kan iemand me op weg helpen? een betrouwbare liefst, niet dat ik wat bestel en dat de fan het opgeeft na maandje!

wel natuurlijk goedkoop, want de samengestelde server worden aan een klant verkocht, dus er moet ook wat voor mij inzitten :)

Zenda
03/04/05, 11:47
Je kunt de PriceWatch van Tweakers.net gebruiken en daar zoeken naar elk onderdeel waar het goedkoopst is ;).

Vane
03/04/05, 13:18
TCW.biz

M-BahZ
03/04/05, 14:46
Onderdelen gistron.com en voor de case Progress.nl met dealer login.

Basic-it
03/04/05, 15:07
Spullen die van je van gistron.com besteld voor al de laaste tijd zou ik eerst langdurig testen voor dat je ze in een productie server doet.
Want voor al bij de Hardeschijven die ze op dit moment leveren gaan vaak kapot. (uitervaring) Want ik woon vlak bij gistron maar veder is het een goeie zaak hoor. En zeker een hele goeie prijs.


Origineel geplaatst door M-BahZ
Onderdelen gistron.com en voor de case Progress.nl met dealer login.

MediaServe
03/04/05, 16:20
Ik haal zelf ook het meeste spul uit de pricewatch van Tweakers.net
Als je wat exotischer spul nodig hebt, dan zijn hier nog wel wat hardware leveranciers op WHT, bijvoorbeeld Ahead-IT (http://www.webhostingtalk.nl/member.php?s=&action=getinfo&userid=371) of luser (http://www.webhostingtalk.nl/member.php?s=&action=getinfo&userid=805) :)

Digital World Solutions
03/04/05, 20:51
Ik heb overal en nergens me spullen gehaald. Maar omdat wij onderdeel van T&S Computers zijn heb ik ze bij daar gehaald (www.ts-computers.nl)

Verder me koeler bij Freezing Hardware

XS-24
03/04/05, 21:11
Hoezo jezelf promoten...

Zeg dan gewoon dat je ze zelf verkoopt.

Digital World Solutions
03/04/05, 21:21
Ik zelf? Ik verkoop ze zelf niet ik ben onderdeel van T&S in sectie webhosting dus...

XS-24
04/04/05, 08:38
Is toch hetzelfde...

M-BahZ
04/04/05, 09:03
Origineel geplaatst door DreamDesigners
Spullen die van je van gistron.com besteld voor al de laaste tijd zou ik eerst langdurig testen voor dat je ze in een productie server doet.
Want voor al bij de Hardeschijven die ze op dit moment leveren gaan vaak kapot. (uitervaring) Want ik woon vlak bij gistron maar veder is het een goeie zaak hoor. En zeker een hele goeie prijs.
Tja.. de hardeschijven die Gistron leverd zijn dezelfde hardeschijven als die andere zaken leveren.
Er kan misschien een paar uur of paar dagen verschil zitten in fabrikage datum, maar verder zal het weinig uitmaken.

Het is niet zo dat er ook maar 1 fabrikant bereid is zijn goede naam op het spel te zetten om Gistron goedkopere lagere kwaliteit (of zelfs kapotte) hardeschijven te leveren.

Langdurig testen zal met hardeschijven niet veel uithalen.
Je doet er verstandiger aan de SMART status uit te lezen en een (paar) goede surface scans uit te voeren.
Eventueel doe je nog een bijhoorlijke stresstest en that's it.

Met langdurig testen elimineer je slijtage- en designproblemen niet, laat staan dat je vroegtijdig de problemen lokaliseert.
Dit soort testen geven hooguit een bevredigend resultaat over meerdere jaren, maar daarna wil je het al niet meer in je productie systemen gebruiken. (aangezien je met die tests alleen de kans op slijtage problematiek vergroot hebt)

paulvogels
04/04/05, 09:52
je kan ook altijd hier een "verlanglijstje" posten dan kan ik en de anderen een prijs geven.
Nieuw met garantie prefereer ik altijd boven 2de hands of bij elkaar gezocht.

Verder kun je beter korting krijgen op een aantal spullen dan op één artikel