PDA

Bekijk Volledige Versie : Reseller - CGI Probleem !



RobinAngelo
02/04/05, 14:17
Hallo,

Ik huur een reseller pakket bij icehosting, maar deze krijgt cgi niet werkend. Ik heb voor bestaande klanten van mij deze functies gewoon nodig, maar het lijkt hem ( icehosting ) gewoon niet te lukken om deze functie werkend te krijgen.

De foutmelding is alsvolgt:

<foutmelding>

Internal Server Error
The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.
Please contact the server administrator, and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.

More information about this error may be available in the server error log.


Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

--------------------------------------------------------------------------------

</foutmelding>

Volgens icehosting geeft het log geen melding van de fout en alleen maar een melding dat het bestand is uitgevoerd.

Mijn vraag is dan ook of er iets is welke ik moet aanpassen of kan dit alleen gedaan worden op de server waarop mijn reseller pakket draait.

Indien dit alleen gedaan kan worden via de server, heeft iemand dan misschien ervaring met dit probleem, danwel een oplossing welke ik kan voorleggen aan icehosting?

Met vriendelijke groet,

C. Mormina

PeterT
02/04/05, 14:25
Correcte permissies (755) ?
error_log gechecked ?

RobinAngelo
02/04/05, 15:42
Beste PeterT,

Bedankt voor je reactie !
Volgens ice geeft het error-log niets aan.
De rechten staan idd. 755 evenals de .pl scripts welke ik ook gebruik.
De .pl scripts werken wel maar .cgi scripts dus niet.

Hieronder vind je een overzicht van de dir. structuur plus rechten:
----------------------------------------------------------------------------public_html - rwxr-x---- ( 750 )
|
cgi-bin - rwxr-xr-x ( 755 )
|
watvoorbestanddanook.cgi - rwxr-xr-x ( 755 ) WERKT NIET !
watvoorbestanddanook.pl - rwxr-xr-x ( 755 ) WERKT WEL !
----------------------------------------------------------------------------
Waarom zou cgi nu niet werken ?

Dennis
02/04/05, 15:51
De error_log moet altijd een melding geven bij een Internal Server Error, hoe weinig je er soms aan hebt, er moet zeker een betreffende regel van de Internal Server Error zijn.

RobinAngelo
02/04/05, 16:18
Volgens ice staat er wel een melding maar is deze geen error.
Volgens hem is deze logvermelding een registratie van dat er een cgi-command is uitgevoerd...en dus geen foutmelding !

Kan ice momenteel niet bereiken om hem me ff een uitdraai van het log te sturen zodat ik deze hier kan posten !

Maar aangezien de .pl scripts wel werken, betekend dit toch dat er op de server van ice waar mijn reseller pakket op draait iets niet goed staat ingesteld lijkt mij, waardoor cgi's niet kunnen worden uitgevoerd.

rosslo
02/04/05, 18:19
Lijkt mij een kwestie dat de .cgi extensie niet bij zijn apache handlers staat (zeg ik dit goed? Het is voor mij ook alweer een tijdje geleden dat ik dat allemaal heb ingesteld).

blaaat
02/04/05, 19:19
Volgens mij kijkt Ice in de cgi log ipv de apache-error log...

RobinAngelo
02/04/05, 20:31
Hier is het log bestandje:

<log>
[2005-04-02 13:04:53]: info: (target/actual) uid: (naam/naam) gid: (naam/naam) cmd: contact.pl
[2005-04-02 13:05:36]: info: (target/actual) uid: (naam/naam) gid: (naam/naam) cmd: contact.pl
[2005-04-02 13:05:42]: info: (target/actual) uid: (naam/naam) gid: (naam/naam) cmd: kooi.pl
[2005-04-02 13:11:46]: info: (target/actual) uid: (naam/naam) gid: (naam/naam) cmd: contact.pl
[2005-04-02 13:11:58]: info: (target/actual) uid: (naam/naam) gid: (naam/naam) cmd: MasterPreInstallationTester.cgi
</log>

De .pl scripts werken wel nu, maar cgi dus niet !