PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoster verzuimd plichten, wat te doen?



kilian
01/04/05, 10:22
Ik moet even wat van me af schrijven.


De laatste tijd heb ik nogal wat problemen met mijn hoster. Zelf zo ver dat ik overweeg te gaan verhuizen.

De problemen de broblemen begonnen als toen ik een nieuwe domein had geregistreerd en deze op onverklaarbare manier had laten blokeren door een fout in plesk. Er is hier meerdere malen over gemaild en nooit wat aan gedaan.

Naderhand werd ineens mijn eigen site offline gehaald. Wat bleek: ze dachten dat ik met mijn site de server instabiel maakte en waren de broncode aan het bestuderen. Ik ben hier toen enorm boos om geworden en sindsdien is het eigenlijk alleen maar berg afwaards gegaan.

2 weken geleden bleek ineens van een andere site de mysql database geleegd te zijn. Ik kreeg als reactie op mijn e-mail dat het een fout in php was en dat er gezocht werd naar een backup. Ik vind het al raar dat er gezocht moet worden naar een backup en al helemaal dat die blijkbaar niet is gevonden. Aangezien de site er nog steeds dood bij ligt. Op de site van de desbetreffende hoster wordt dik geadverteerd met dagelijkse backups. Aangezien ik zelf vergeten was om backupjes te draaien (jaja, ook dom) steun ik 100% op de hoster.

Nou heb ik hier gister maar weer een nette mail over geschreven en heb niet het idee dat ik wat terug ga ontvangen en zeker niet dat er ook maar iets aan gedaan zal worden.

Nu blijkt vanochtend ook mijn eigen site offline te zijn. Via plesk kan ik niet meer inloggen. Ik begrijp dat deze is gedisabeld door plesk omdat deze in een automatische backup blijft hangen. Ik durf nu niet meer te mailen omdat ik toch niks terug krijg.


Nou heb ik dit tread niet echt begonnen met een doel behalve het even van me af schrijven. Wat vinden jullier hier van? In hoeverre komt de hoster zijn verplichtingen niet na en wat zou ik het best kunnen doen?

HBCS
01/04/05, 10:28
ik hoop dat je je hart nu gelucht hebt
wat staat er in de overeenkomst van jou wat betrefd backup

edit later
gewoon mailen als je dat wil anders hoor je niets

kilian
01/04/05, 10:52
Moet even erbij zeggen dat mijn eigen site gesponsord is. Dat daar geen verwarring over kan ontstaan.

WebBizz
01/04/05, 10:54
Eventjes je host bellen i.p.v. mailen?

Triloxigen
01/04/05, 11:14
Wargame.nl?
Klinkt als een criminals script..

Hebben ze in de voorwaarden nergens staan dat ze de website offline mogen halen bij overmatig gebruik van de server/overlast voor andere gebruikers?
Als dit er namelijk wel in hebben staan, staan ze volledig in hun recht..

Jan Van Haaren
01/04/05, 11:20
Origineel geplaatst door Triloxigen
Als dit er namelijk wel in hebben staan, staan ze volledig in hun recht..
Wat niet wil zeggen dat ze niet moeten reageren op een nette mail. Wanneer je als klant informatie inwint bij je hoster lijkt het me zeer normaal dat deze dan ook reageert.

Triloxigen
01/04/05, 11:24
Origineel geplaatst door Speedy

Wat niet wil zeggen dat ze niet moeten reageren op een nette mail. Wanneer je als klant informatie inwint bij je hoster lijkt het me zeer normaal dat deze dan ook reageert.

Uiteraard.
Maar ik had het ook over het offline halen van een website...

smurf
01/04/05, 11:44
- Kilian, zoals het weet zitten we ook op het forum, PM is snel gestuurd.

- Momenteel zit ons bedrijf in een overname fase waardoor mail wat moeilijker beantwoordt wordt, je kan me direct mailen op stein@stone-is.com

- We nemen wel degelijk dagelijks backups maar door een fout in het plesk backupprogramma waren een deel van de databases corrupt.

- Ik zet even je wargame weer aan, is blijkbaar vastgelopen in de Plesk backup.

clesoft
01/04/05, 11:52
Buiten het feit dat jou website gesponsord wordt vraag ik mij af dat je het lef hebt om te zeggen "ik overweeg om te verhuizen". Mensen willen als het effe kan niets betalen, maar verwachten wel (lees eisen) dat de hoster aan haar verplichtingen voldoet.

Ook aan sponsorovereenkomsten kleven rechten en plichten, maar kan ons wel voorstellen dat support niet zo "hevig" zal zijn dan aan betalende klanten.

smurf
01/04/05, 11:58
- Er is GEEN ticket door je geopend op het controlepaneel.

- Als je naar info@1-eurohost.com mailt krijg je een mail terug met de vraag om een ticket te openen.

- We moeten lang terugkeren voor een niet corrupte backup van je database, de laatse dateert van 17 jan, ik weet niet of je die nog wenst. We engageren ons tot het maken van dagelijkse backups maar deze dienen enkel in geval van nood.

HBCS
01/04/05, 12:13
zo dit probleem is denk ik ook weer zo opgelost
had sneller gekunt als hij gebeld had met zijn hoster
wat leerd de rest er van ??
BEL eerst je hoster voordat je gaat posten


dit moest ik even kwijt

MaffeMuis
01/04/05, 12:41
Niet alle hosten hebben (storings-)nummers. zo te zien heeft deze host dat ook niet. Dus je bent afhankelijk van e-mail.

Maar ik zoek meestal dan in de whois van een domein, en meestal werkt dat. (als tip op bovenstaande post).

smurf
01/04/05, 13:05
We hebben wel een storingsnummer, maar sinds eergisteren is die niet meer actief wegens de overheveling van de diensten.

kilian
01/04/05, 15:19
Stein, zou je me even willen emailen hier over? Aangezien mij nog steeds dingen dwars zitten en dat graag uit de wereld zou hebben. Ik hoop dat je daar het zelfde over denkt.


--
Voor de duidelijkheid: wargame != criminals, totaal niet (Waarom denken mensen dat?).
Enkel wargame komt uit sponsoring, de andere zaken waarover ik schrijf zijn netjes betaald.

smurf
01/04/05, 15:35
stein@stone-is.com

Dan heb je me direct, ga niet langs info@ ... .

Thread mag dicht denk ik...