PDA

Bekijk Volledige Versie : Huren



Svensation
31/03/05, 17:18
Als ik een bedrijfspand huur, moet ik deze dan op de activa kant van mijn balans vermelden? En hoe vermeld ik bijvoorbeeld een ADSL-abo op mn balans?

Bedankt

eightyb
31/03/05, 17:55
Met alle respect, laat dit soort dingen over aan je boekhouder als je er geen kaas van hebt gegeten. Dat scheelt je uiteindelijk een hoop bloed, zweet, tranen en geld :)

Svensation
31/03/05, 17:59
;) Gaat ff over een ondernemingsplan.

TSG-Hans
31/03/05, 18:06
Origineel geplaatst door Svensation
;) Gaat ff over een ondernemingsplan.

Als je al niet weet dat een gehuurd bedrijfspand helemaal niet op een balans wordt vermeld, is het zelf maken van een ondernemingsplan uiterst onverstandig. Ook dat kan een boekhouder voor je doen ;)

s.vossen
31/03/05, 18:41
Een bedrijfspand zou aan de activate kant komen. Het huren van een pand echter niet.

Het huren van een pand en een ADSL-abbonnement horen op de Winst- en verliesrekening (ofwel resultatenrekening).

NWO
31/03/05, 18:53
Origineel geplaatst door Svensation
Als ik een bedrijfspand huur, moet ik deze dan op de activa kant van mijn balans vermelden? En hoe vermeld ik bijvoorbeeld een ADSL-abo op mn balans?

Bedankt

Nooit gehad op school?

Credit / Debet?

Vaste activa, volttende activa, liquide middelen.
Kort vreemd vermogen, lang vreemd vermogen, EV.

Maar zoals s.vossen al zegt, bezitten van een huis komt op de activa.
En dan de hypotheek die je vast hebt op LVV.
Wanneer je huurt betaal je gewoon huur en kom het op resultaten rek.

RobbertC
31/03/05, 18:55
Gekocht bedrijfspand -> Balans
Gehuurd bedrijfspand -> V&W rekening
Hypotheek voor gekocht bedrijfspand -> Balans

:)

Heel theoretisch gezien mag je op je ADSL-modem gaan afschrijven, maar doe die ook maar gewoon naar de resultatenrekening ;)

Svensation
31/03/05, 19:31
Oke bedankt, had hem al op de liquiditeitsbegroting en resultatenrekening gezet.


Nooit gehad op school?
Jawel, nu dus ;)

Erik H.
31/03/05, 19:34
Huren... dat kan natuurlijk ook ;-)
(sorry kon t niet laten)

alex[nl]
14/04/05, 22:45
Lol @ Erik :)