PDA

Bekijk Volledige Versie : Zanox / Jamba ervaringen?



rexp
30/03/05, 01:56
Op één van mijn sites heb ik een banner van Jamba Ringtones, via Zanox. Daar wordt redelijk op geklikt, en er worden redelijk wat ringtones verkocht.

Helaas blijkt meer dan 50% van mijn sales 'oninbaar' te zijn. Is dat een normaal percentage?

janneman
30/03/05, 02:00
Ringtone sales oninbaar?
Dat heb ik nog nooit meegemaakt.
Hoe wordt dat geind dan?
Dat gaat toch per SMS of "1,15 euro-gesprek"?
Hoe kan dat oninbaar zijn dan?

rexp
30/03/05, 02:10
Oninbaar is - vziw - een bestelling die wordt geplaatst, maar niet wordt bevestigd en/of betaald. Dat wordt pas na 3 weken bekend. Je ziet dus je verdiensten oplopen, maar na 3 weken weer net zo hard teruglopen.

janneman
30/03/05, 02:17
Vaag verhaal hoor!
Ringtone sales horen gewoon direkt afgehandeld te worden.
Ik zou ringtonio.nl of mobilemoney.biz gebruiken.

rexp
30/03/05, 02:22
Ik vind het ook vaag. Je wordt blij gemaakt met een dode mus. Maar ik was benieuwd of anderen die ervaring ook hadden.

Weccop
30/03/05, 17:29
Jamba he!

Tsirakos.nl
30/03/05, 21:13
Gewoon alles bij ringtonio doen, heb ik ook, ben zeer tevreden.

Sander-
30/03/05, 21:32
ik werk zelf met mobilemoney: Prima... Levert hier aardig bedrag p/m op :D

Frangkje
31/03/05, 00:09
Ringtones die per SMS afgerekend worden kunnen niet altijd geind worden (beltegoed op, rekening niet betaald, nummer afgesloten, etc) dit wordt afhankelijk van de provider en infrastructuur tussen de meteen en de nooit doorgegeven. Je zit dus met een aantal onbetaalde ringtones. Dit probleem speelt bij alle SMS diensten. Wij berekenen de uitval realtime 1 op 1 op onze klanten door, maar er zijn ook aanbieders die een gemiddelde over alle klanten doorberekenen of gewoon maar wat gokken. Als je wilt weten hoe Jamba het doet moet je ze dat vragen, maar 50% is wel een heel hoog percentage uitval.