PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoe te verdienen aan domeinen



Mark17
29/03/05, 21:52
hallo,

hoe vinden jullie dat er het beste aan domeinen kan worden verdient (geen echte site zit erachter)? aub ook aangeven waar je het adviseert.
ik heb nu 10 tot 20 domeinen die ik nog niet weg wil doen, maar waar ik ook geen site voor heb. ik zoek naar methodes om er geld mee te verdienen om alle kosten te betalen.

Mark17
29/03/05, 22:28
extra informatie (van SEDO stats):
44 views
9 clicks
27 cent
1 week staat het er nu
zou graag wat meer ervan ontvangen

The MAzTER
29/03/05, 23:49
Domain Sponsor (http://www.domainsponsor.com/) gebruiken. Verdien je een stuk meer mee (in sommige gevallen zelfs 5x - 10x zo veel als via sedo).

janneman
30/03/05, 02:16
The MAzTER had per ongeluk z'n ref id meegepost in de link, maar dat zal de macht der gewoonte zijn geweest.
Gelukkig ben ik nooit te beroerd om zoiets aan te passen, onhebzuchtig als ik ben ;)

Maar Domain Sponsor lijkt vooralsnog inderdaad de beste optie in dit geval.

The MAzTER
30/03/05, 02:17
mja.. dacht, iedereen doet dat, waarom ik dan ook niet ;)

heb er opzich ook een hekel aan maar goed.

janneman
30/03/05, 02:41
Snap het helemaal, maar een advies kan alleen maar als oprecht en objectief opgevat worden als de adviseur in kwestie er verder geen baat bij heeft ;)
Anders had ik jouw ID wel gewijzigd in mijn ID :p

The MAzTER
30/03/05, 02:51
Mijn advies was toch goed? ;)

ik verdien 6x zoveel via ds dan via sedo

janneman
30/03/05, 02:55
Laten we hopen dat de TS dat ook gaat doen.
Kan hij de domeinen betalen waar hij op geboden heeft ;)

Mark17
30/03/05, 22:57
vandaag zal ik ff alles afhandelen (had afgelopen week server problemen)

janneman
30/03/05, 23:22
Origineel geplaatst door Mark17
vandaag zal ik ff alles afhandelen (had afgelopen week server problemen)

In sommige gevallen ben je nu dus te laat met afhandelen, en serverproblemen leggen je bankrekening niet plat noch weerhoudt het je om even een kort PB-tje te sturen naar mensen die op je wachten.
Je hebt actief gepost in de afgelopen 48 uur, maar alle posts over jouw nalatigheid genegeerd.
Zo werkt het hier niet, dus ik zal voorlopig even extra op je letten.

Starz
31/03/05, 01:03
Origineel geplaatst door janneman
Zo werkt het hier niet, dus ik zal voorlopig even extra op je letten.

Jan de schoolmeester man!

janneman
31/03/05, 02:15
Origineel geplaatst door Starz


Jan de schoolmeester man!

Hmmmm, uit Apeldoorn?
Moet even nadenken welke namen uit Apeldoorn ik allemaal ken!

Lucky Luke
31/03/05, 11:25
Ik vind het eigenlijk niet meer als logisch dat iemand zijn ref urrel mag plaatsen als hij een goed onderbouwd advies geeft. De TS verliest er niets mee, als tipgever verdien je er (misschien) wat mee bij en momenteel leveren we nieuwe klanten aan zonder dat ook maar iemand er wat mee verdient...zonde gewoon. Maar policy is policy, ik vind het alleen een beetje kortzichtig.

Rik
31/03/05, 11:27
Origineel geplaatst door Lucky Luke
Ik vind het eigenlijk niet meer als logisch dat iemand zijn ref urrel mag plaatsen als hij een goed onderbouwd advies geeft. De TS verliest er niets mee, als tipgever verdien je er (misschien) wat mee bij en momenteel leveren we nieuwe klanten aan zonder dat ook maar iemand er wat mee verdient...zonde gewoon. Maar policy is policy, ik vind het alleen een beetje kortzichtig.

Maar op WHT is het niet toegestaan :), niks kortzichtigs aan verder denk ik.

Domenico
31/03/05, 11:32
Origineel geplaatst door Lucky Luke
Ik vind het eigenlijk niet meer als logisch dat iemand zijn ref urrel mag plaatsen als hij een goed onderbouwd advies geeft. De TS verliest er niets mee, als tipgever verdien je er (misschien) wat mee bij en momenteel leveren we nieuwe klanten aan zonder dat ook maar iemand er wat mee verdient...zonde gewoon. Maar policy is policy, ik vind het alleen een beetje kortzichtig.

Luke (are you that lucky?), ooit was het toegestaan en je wil niet weten hoe dit misbruikt word. Er zijn mensen die zich speciaal inschrijven om hun ref id te posten dus toen hebben we gezegd, nooit meer.

Misschien dat we standaard mijn ref id's kunnen gebruiken voor dit soort links. Ik zal kijken of er een hack voor is die dit standaard toevoegd. :D

Geintje!

Lucky Luke
31/03/05, 11:46
Okay, duidelijk verhaal. Je hebt natuurlijk altijd van die klootzakken die misbruik van de situatie maken door in elke mogelijke thread een BS ref urrel te plaatsen.

Misschien geen gek idee om een (sticky) lijst te maken met sponsor/parking programma's die voor de brokers/webmasters interessant zijn aangezien de vraag regelmatig naar voren komt. Link, stukje tekst met een beschrijving en je bent klaar. Voor mijn part gooi je je eigen ref er in, wordt tenminste iemand er beter van en lopen we hier geen *gratis* reclame te maken voor de jongens die er zowieso niet slechter van worden.

party
31/03/05, 13:25
goed idee lucky,

maar dan wel van een goed doel... dan melden ze zich ook aan ;)

Lucky Luke
31/03/05, 13:30
Geen gek idee! Een account inrichten bij de verschillende sponsors, ref links hier plaatsen in een sticky post. Geld verzamelen en na een tijdje (als wat geld binnen is) eventueel een poll plaatsen met een paar goede doelen. De WHT members kiezen welk goed doel hun voorkeur heeft, de jongens hier schenken het geld en niemand hoeft te jammeren. Goodwill voor WHT, goed gevoel voor ons en een motivatie je via de WHT ref links bij de sponsors aan te melden!

Undo
01/04/05, 19:06
Wat me opvalt in de topics in dit forum is dat iedereen zegt tientallen keer meer te verdienen e.d., maar noem eens getallen, harde euro's. Want als je bij SEDO bijv. slecht 10 cent verdiende,...ik vind 1 euro nog niet bepaald veel;).

WH-Tim
01/04/05, 19:21
Origineel geplaatst door Undo
Wat me opvalt in de topics in dit forum is dat iedereen zegt tientallen keer meer te verdienen e.d., maar noem eens getallen, harde euro's. Want als je bij SEDO bijv. slecht 10 cent verdiende,...ik vind 1 euro nog niet bepaald veel;).

Ga er maar vanuit dat die 'anderen' beter zijn. Dit komt niet door grootspraak, maar door pure ervaring van tientallen zoniet honderden mensen!

Dennis
01/04/05, 19:22
Origineel geplaatst door Undo
Wat me opvalt in de topics in dit forum is dat iedereen zegt tientallen keer meer te verdienen e.d., maar noem eens getallen, harde euro's. Want als je bij SEDO bijv. slecht 10 cent verdiende,...ik vind 1 euro nog niet bepaald veel;). Je moet toch begrijpen dat mensen hun inkomen als een prive-kwestie zien? Ik zou echt niet zomaar mijn inkomens betreffende bepaalde zaken willen publiceren.

Zeker wat betreft inkomsten rond het beheren en eventueel verkopen van domeinnamen, zou ik deze bedragen liever voor mezelf houden.

janneman
01/04/05, 20:47
Want als je bij SEDO bijv. slecht 10 cent verdiende,...ik vind 1 euro nog niet bepaald veel;).

Hangt er vanaf of het per klik of dag is ;)

Aike
02/04/05, 01:21
Origineel geplaatst door Undo
Wat me opvalt in de topics in dit forum is dat iedereen zegt tientallen keer meer te verdienen e.d., maar noem eens getallen, harde euro's. Want als je bij SEDO bijv. slecht 10 cent verdiende,...ik vind 1 euro nog niet bepaald veel;).

Ja inderdaad, zou iemand een kleine hint in de goede richting kunnen geven? Wat kan ik verwachten van een .nl domein met gem zo'n 100hits per dag? 1 euro per maand? 10 euro per maand? meer? niks?

janneman
02/04/05, 01:35
Dat is helemaal niet te zeggen, dat is het hele punt.
De ene klik levert 1 cent op, de andere 3 euro.

Het is van zo ontzettend veel factoren afhankelijk.

En daarom krijg je zelden informatie los.
(a) is er geen zinnig woord te zeggen zonder een enorme hoeveelheid informatie
(b) de serieuze verdieners hebben meestal jaren moeten investeren om het zelf uit te vogelen, dus waarom die informatie zomaar rondstrooien?

Maar als je een indicatie wilt: er zijn tientallen mensen in Nederland die met deze handel meer verdienen dan je ooit bij een baas zult verdienen.

Wellicht dat dat je motiveert om ook zelf eens serieus onderzoek te doen ;)

Jan Jaap
03/04/05, 00:16
Ik heb de domeinnaam zire.nl al een tijdje in bezit.
Zo'n 70-80 bezoekers per maand, maar inkomsten nu zo af en toe een dubbeltje per dag..

Heeft iemand een idee om hier meer uit te halen?

The MAzTER
03/04/05, 00:31
Origineel geplaatst door Jan Jaap
Ik heb de domeinnaam zire.nl al een tijdje in bezit.
Zo'n 70-80 bezoekers per maand, maar inkomsten nu zo af en toe een dubbeltje per dag..

Heeft iemand een idee om hier meer uit te halen?

veel te laag aantal bezoekers. Vergeet niet dat de helft al van bots zoals google e.d. kan zijn.

Jan Jaap
03/04/05, 00:49
Waar stel dat de helft bots is; dan zijn er toch nog 40 echte bezoekers, die wel enorm gericht op zoek zijn..

Moet daar niet iets meer uit te halen zijn?

Norman
03/04/05, 02:45
Domainsponsors lijkt mij wel cool vooral ook omdat het traffic opbouwd maar de inschrijving duurt me erg lang....

Undo
03/04/05, 18:23
Origineel geplaatst door janneman
Dat is helemaal niet te zeggen, dat is het hele punt.
De ene klik levert 1 cent op, de andere 3 euro.

Het is van zo ontzettend veel factoren afhankelijk.

En daarom krijg je zelden informatie los.
(a) is er geen zinnig woord te zeggen zonder een enorme hoeveelheid informatie
(b) de serieuze verdieners hebben meestal jaren moeten investeren om het zelf uit te vogelen, dus waarom die informatie zomaar rondstrooien?

Maar als je een indicatie wilt: er zijn tientallen mensen in Nederland die met deze handel meer verdienen dan je ooit bij een baas zult verdienen.

Wellicht dat dat je motiveert om ook zelf eens serieus onderzoek te doen ;)

Ok, bedankt, dan weet ik genoeg.
Voor de duidelijkheid nog even, het was niet mijn intentie om ook maar iemands precieze inkomsten te weten. Maar een iets concretere indicatie van wat je werkelijk kunt verwachten van zo'n dienst. Ik snap natuurlijk dat inkomsten een privé aangelegenheid zijn.;):)

Mark17
03/04/05, 19:04
indien aangegeven kan worden in wat voor richting (bijvoorbeeld €XX of €X of €XXX, met low, mid of high erbij zijn een goede indicatie) per maand. erbij vermeldend hoeveel bezoekers ongeveer en waar, dit zou zeer fijn zijn.

WH-Tim
03/04/05, 19:32
Mark, het lijkt me nu toch echt wel eens tijd dat je de domeinen bij mij gaat wegverhuizen. Schijnbaar lees je nooit emails of pb's, maar ik ben echt niet van plan het domein gaan te verlengen.

Mark17
03/04/05, 19:49
vandaag zal ik de verhuizing nog eens aanvragen en pb's en e-mails worden allen gelezen

ThePostman
03/04/05, 21:16
Origineel geplaatst door janneman


Hmmmm, uit Apeldoorn?
Moet even nadenken welke namen uit Apeldoorn ik allemaal ken!

Slaat dat op mij?

Maar goed, is er zoveel te verdienen met domeinnamen zonder er iets mee te doen?

Subdomeinnamen zeker niet mogelijk? (H)

janneman
03/04/05, 21:43
Origineel geplaatst door ThePostman


Slaat dat op mij?


Nee hoor! Zo bedoelde ik dat niet.
Het was me nog nooit opgevallen dat jij ook uit Apeldoorn kwam.
Het was meer een grapje richting de betreffende poster.


@Mark: nee, je zult ook geen mensen zover krijgen om te vermelden in welke richting ze verdienen.
En los daarvan zegt het nog steeds helemaal niets, en dat probeer ik te zeggen!
Met een 100 bezoekers per dag in de financiele hoek zou je in principe x.xxx kunnen verdienen als je het goed aanpakt, maar met 10.000 bezoekers per dag in kinderrichting o.i.d. moet je vaak veel moeite doen om ook maar xxx per maand te verdienen.

En handel alsjeblieft je zaakjes nu eens goed af!