PDA

Bekijk Volledige Versie : Zaterdag iemand naar Adam?



TiMMiEJ
29/03/05, 20:46
Ik zou echt niet weten waar ik dit moet posten, maar wij willen zaterdag naar amsterdam een nieuwe server plaatsen.

Is er iemand die zaterdag naar Adam gaat en ons mee wilt nemen?

Wij wonen in midden-limburg (weert + roermond). Plz geen posts zoals, pak de trein ofso. We zijn met 2 man en retour roermond naar Adam kost 35,50 pp

Jan Jaap
29/03/05, 20:52
Als de kosten voor het treinkaartje een probleem zijn, wat ga je dan doen als er onverwachts iets met de server aan de hand is en je naar Amsterdam moet?
Of wacht je dan ook tot er toevallig iemand je er naartoe kan brengen..

Barto
29/03/05, 20:54
Tip: http://www.ns.nl/servlet/Satellite?cid=1075382368824&pagename=www.ns.nl%2FPage%2FArtikelPage_www.ns.nl&lang=nl&c=Page
Dan is het nog maar 21 euro i.p.v. 35 euro ;)

luser
29/03/05, 20:55
Laat staan de colocation te betalen...

s2software
29/03/05, 20:55
...of als je coloboer een rekening stuurt :P.

PC-Group
29/03/05, 20:59
Beetje vaag dit indd, en als het dan al te duur is voor jullie waarom moet je met 2 personen 1 servers haam ophangen ? dan gaat toch lekker 1 iemand ? is al goedkoper.

Corsa
29/03/05, 21:01
Ik wil je wel brengen maar wat staat daar tegenover? zat je niet in de gameservers ;)

PeterT
29/03/05, 21:14
Misschien een idee om te zeggen welk DC?

TiMMiEJ
29/03/05, 21:33
Het dc van linkup waar wij een 1/4 rack gaan huren, en er is 24/7 personeel daar voor als 1 van mijn servers ZOU crashen.

@Luser de colocation betalen is geen probleem. Maar ff retour voor 2 personen 71 euro :S.

@Corsa, ja ik zit in de gameservers :)

Vane
29/03/05, 21:35
En wat is het adres van het datacenter van linkup? Of welk datacenter is het?

Corsa
29/03/05, 21:50
Ik droom altijd al een cs cource server voor weinig misschien kan je mij helpen.

Basic-it
29/03/05, 21:52
Linkup zit in iquarus als ik het goed heb is niet ver van Redbus

TiMMiEJ
29/03/05, 21:53
Adres weet ik niet, maar is iig 500m van redbus af.

Vane
29/03/05, 21:56
Interxion Gyroscoopweg...?

PeterT
29/03/05, 22:02
Origineel geplaatst door TiMMiEJ
Adres weet ik niet, maar is iig 500m van redbus af.

More like 1km.

XF-RICK
29/03/05, 22:12
Kabelweg nummer nog wat? :) Railrunner niets? :P

kilian
29/03/05, 22:12
Geen ouders/kennissen?

Rare zaak dat er wel een pot is voor 1/4 rack maar niet om daar te komen, al helemaal dat je je hierdoor afhankelijk verklaart van linkup.

TiMMiEJ
29/03/05, 22:19
Sluit dit topic maar, Reinier van Linkup komt me persoonlijk ophalen. Wat een service, TOP

The MAzTER
29/03/05, 23:02
hmm Reinier, kan je mij voortaan ook niet ophalen?

bespaard mij een hoop boetes.

Triloxigen
30/03/05, 00:03
Datacenter met ophaalservice...
Dat zie ik wel zitten :p

@ The MAzTER
Jij ook al last van die flitsen midden in de nacht? :p

The MAzTER
30/03/05, 00:12
mja.. 's nachts 3 baans, a2, dat wil wel

alleen jammer van die traject controlle en max 100km per uur :x


heb er tegenwoordig een stuk of 2-3 per maand :(

luser
30/03/05, 03:13
Origineel geplaatst door XF-RICK
Kabelweg nummer nog wat? :) Railrunner niets? :P

Kabelweg 48?

Dat is/was AFM.

Cybafish
30/03/05, 08:25
Hahahahaha, wat is dit joh.

AlexanderOnline
30/03/05, 11:35
Vreemd verhaal, mijn retourtje Redbus kost ook rond de 40 euro, tsja dat zijn nou eenmaal de bedrijfskosten, als je daar al moelijk over moet doen.. :X (Als je dit verhaal voorlegd aan mij zou ik je eerder als klant weigeren, wie weet wordt die rekening ook niet betaald)

XS-24
30/03/05, 11:53
Waarom al die domme reacties, niet iedereen heeft een auto, waarom onnodig geld uitgeven als het zo ook kan, wel eens van carpoolen gehoort....

kleuters :)

luser
30/03/05, 11:55
Origineel geplaatst door XS-24
Waarom al die domme reacties, niet iedereen heeft een auto, waarom onnodig geld uitgeven als het zo ook kan, wel eens van carpoolen gehoort....

kleuters :)

Komaan, het gaat hier over iemand die al zaagt voor 35eurotjes voor zijn servertje te gaan plaatsen. Vraag me dan toch af hoe ie zijn kwart rack wilt betalen....

AlexanderOnline
30/03/05, 12:07
Origineel geplaatst door XS-24
Waarom al die domme reacties, niet iedereen heeft een auto, waarom onnodig geld uitgeven als het zo ook kan, wel eens van carpoolen gehoort....

kleuters :)
Ik heb ook geen auto, je kunt best combineren, maar het wordt hier zo gezegd van wij zijn zielig en moeten met iemand meerijdens anders kan het niet, zo komt het over.

Reinier v Eeden
30/03/05, 12:25
Het interesseert mij allemaal niet, dit topic kan gewoon dicht. Waarom mensen door blijven zeuren is voor mji een raadsel. Het probleem is toch opgelost.

groeten
reinier

XS-24
30/03/05, 12:34
Origineel geplaatst door luser


Komaan, het gaat hier over iemand die al zaagt voor 35eurotjes voor zijn servertje te gaan plaatsen. Vraag me dan toch af hoe ie zijn kwart rack wilt betalen....

Wat heeft dit in godsnaam het een kwart rack te maken, toch helemaal niks.

Hij zoekt gewoon een alternatief voor die 70 euro reiskosten...

1/4 rack is 10 u, eerste keer plaats je 3 u (70 euro) daarna 7 keer 1u (490 euro) totaal is dat 560 euro, kan je leuke dingen mee doen :).

RiderXXX
30/03/05, 13:45
Origineel geplaatst door luser


Komaan, het gaat hier over iemand die al zaagt voor 35eurotjes voor zijn servertje te gaan plaatsen. Vraag me dan toch af hoe ie zijn kwart rack wilt betalen....

Je hebt het hier misschien wel over wat gasten die gewoon zo'n servertje willen hebben en ff op willen hangen en er net mee beginnen. Want die heb je ook. Als de server eens mocht crashen kom je met medewerkers bij Iqarus of de webbased rebooter al een heel eind..

En zo niet, dan is het wachten.. Vind het niet zo gek eigenlijk. Zo ben ik ook begonnen. Heb een geluk dat Redbus pal achter me ligt :P

TiMMiEJ
30/03/05, 15:31
Origineel geplaatst door XS-24
Waarom al die domme reacties, niet iedereen heeft een auto, waarom onnodig geld uitgeven als het zo ook kan, wel eens van carpoolen gehoort....

kleuters :)

:)

kilian
30/03/05, 15:52
Mja, ander onderwerp: sociaal hosten.

Stel je voor: ik, grote (bedrijfauto) en moet naar DC X. Jij , grote (bedrijfauto) en moet (ook) naar DC X. Dat zou gezellig met elkaar mee kunnen rijden, toch?

Ik vind het aan de ene kant toch wel mooi dat de jongens er om (durven) vragen.

Jan Jaap
30/03/05, 15:54
Ik zeg niet dat het verkeerd is dat ze met iemand mee willen rijden, maar wel dat er van die 35 euro pp een enorm probleem gemaakt wordt.

kilian
30/03/05, 16:40
Dat bedoel ik met de 2 kanten. Zie mijn reactie eerder.

chielsen
30/03/05, 17:09
Je kan ook met zn 2 een dag in het weekend door nederland cruisen voor 35. Dat scheelt al helft :)

Voor mensen die eenzelfde probleem hebben..

Danger
30/03/05, 20:40
Origineel geplaatst door RiderXXX


Je hebt het hier misschien wel over wat gasten die gewoon zo'n servertje willen hebben en ff op willen hangen en er net mee beginnen. Want die heb je ook. Als de server eens mocht crashen kom je met medewerkers bij Iqarus of de webbased rebooter al een heel eind..

En zo niet, dan is het wachten.. Vind het niet zo gek eigenlijk. Zo ben ik ook begonnen. Heb een geluk dat Redbus pal achter me ligt :P jammer voor jou maar dat zijn we niet.

MikeN
30/03/05, 21:36
Nope, jullie zijn de professionele lui die geen geld voor het treinkaartje of vervangende hardware hebben als er echt wat aan de hand is. Ik hoop maar voor jullie klanten dat de service van Linkup ook in die gevallen toereikend zal zijn.

MediaServe
30/03/05, 22:27
Nope, jullie zijn de professionele lui die geen geld voor het treinkaartje of vervangende hardware hebben als er echt wat aan de hand is.Wie zegt dat ze geen geld daarvoor hebben :huh:
Al zijn ze miljonair, dan nog is het zonde om 70 euro te betalen om alleen de server naar Amsterdam te bregen. Mensen halen hier het argument aan: 'Als je straks een noodgeval hebt, dan moet je er misschien ook wel heel rijden'. Dan kan hij het geld dat hij zaterdag bespaart mooi in een potje doen voor dat ene noodgeval ;)

Ik vind het een mooi initiatief om te gaan carpoolen als je van ver moet komen. Ik moet over een week of twee/drie ook naar Amsterdam voor een hardware upgrade, als iemand uit omgeving Twente nog een ritje nodig heeft?! Meldt u zich ;) Dan besparen we dat geld in ieder geval voor belangrijkere dingen.

XS-24
30/03/05, 22:28
We zijn toch allemaal ergens begonnen?

Wie zegt dat ze daar geen geld voor hebben.

Ik heb vervoer, maar zou het ook zonde vinden om 70 euro aan vervoer uit te geven, laat staan als ik er elke week heen moet, dan zou ik ook zoiets vragen, toch niets mis mee (en nee we hebben echt wel geld om een treinkaartje te kopen).

XS-24
30/03/05, 22:38
Neem aan dat we binnenkort wel wat mensen mee kunnen nemen van rit roden (20 km van groningen) naar amsterdam, kan het niet met zekerheid zeggen (auto inbraak afgelopen weekend, zou eind volgende week gerepareerd moeten zijn) als er geinteresseerder zijn die ook in de buurt van iqarus moeten zijn, meld u.

Ruudt
30/03/05, 22:59
Jawel ik ga ook mezelf ermee bemoeien. :)

Mijn eigen voorkeur gaat uit naar de auto.

Kilometerprijs ca 0,30 euro

Breda <-> Amsterdam ca. 214 km
kosten auto: 64,20

Tjoek tjoek tjoek vervoer:
2e klas -> 32,40
1e klas -> 51,80

Maarja, het gaat zo langzaam, en je mag er niet roken. Ben je economisch bezig, kies je toch voor het tjoek tjoek vervoer, of rij je met z'n tweeën. Ben je nog evenveel kwijt

PeterT
30/03/05, 23:09
0,30 per km... duur.
Ik rijd voor zo'n 0,21 ;)

XS-24
30/03/05, 23:09
Inderdaad, met 30 cent per KM komen wij ong op 120 euro uit.

MAar ik zie mezelf al lopen, 2 switches onder de ene arm, 2 apc's onder de andere, steekkar met stapel servers erop en een rugtas met kabels.

Hoor je leuk de ns: "Richting amsterdam overstappen naar de trein op perron 3 (trap af, trap op).

:D

XS-24
30/03/05, 23:10
Origineel geplaatst door PeterT
0,30 per km... duur.
Ik rijd voor zo'n 0,21 ;)

Je moet alles rekenen he, niet alleen benzine.

PeterT
30/03/05, 23:12
Diesel, verzekering, afschrijving, wegenbelasting... nog iets vergeten ? :)

XS-24
30/03/05, 23:18
Boetes :D?

PeterT
30/03/05, 23:20
Zelfs die zijn erbij inbegrepen ;)

XS-24
30/03/05, 23:30
Gaat bij jouw snel :D (zonder auto).

PeterT
30/03/05, 23:31
Heb weer een auto inmiddels ;)
Reken op zo'n 600 euro aan boetes per jaar.

XS-24
30/03/05, 23:37
Rijbewijs zelf geprint?

Maarja, we dwalen af (slotje).

MikeN
30/03/05, 23:39
Origineel geplaatst door MediaCreations
Wie zegt dat ze geen geld daarvoor hebben :huh:
Dat is wat imho uit de toon van de posts blijkt. Als de post was geweest "We moeten zaterdag naar Amsterdam, kunnen we misschien met iemand meerijden om de kosten van een treinkaartje uit te sparen." is het wat anders dan dat je meteen gaat janken dat het treinkaartje zo duur is.

XS-24
30/03/05, 23:53
Dat staat helemaal nergens, dat maakt het hoge niveau hier op wht ervan.

s.vossen
31/03/05, 00:02
Anyway er is een oplossing! Succes zaterdag.

Jan Jaap
31/03/05, 00:04
Origineel geplaatst door MediaCreations
Wie zegt dat ze geen geld daarvoor hebben :huh:
Al zijn ze miljonair, dan nog is het zonde om 70 euro te betalen om alleen de server naar Amsterdam te bregen. Mensen halen hier het argument aan: 'Als je straks een noodgeval hebt, dan moet je er misschien ook wel heel rijden'. Dan kan hij het geld dat hij zaterdag bespaart mooi in een potje doen voor dat ene noodgeval ;)

Ik vind het een mooi initiatief om te gaan carpoolen als je van ver moet komen. Ik moet over een week of twee/drie ook naar Amsterdam voor een hardware upgrade, als iemand uit omgeving Twente nog een ritje nodig heeft?! Meldt u zich ;) Dan besparen we dat geld in ieder geval voor belangrijkere dingen.
Zoals ik al zei, het is niet verkeerd om met iemand mee te rijden, maar het wordt gebracht als zijnde de enige manier om er te komen. Dan is er dus bij problemen ook geen geld.

Reinier v Eeden
31/03/05, 00:58
Mwah de jongens moeten gewoon servers meenemen vanuit hun lokatie naar Amsterdam, dat is onhandig in de trein. Daar al eens bij stilgestaan.

anyway topic kan dicht

groeten
reinier

slowhand
31/03/05, 01:10
Origineel geplaatst door PeterT
Heb weer een auto inmiddels ;)
Reken op zo'n 600 euro aan boetes per jaar. Dan heb ik liever dat je ook met de trein gaat want als je rekent op 600 euri aan boetes dan ben je een gevaar op de weg :X

slowhand
31/03/05, 01:12
Origineel geplaatst door Reinier v Eeden
Mwah de jongens moeten gewoon servers meenemen vanuit hun lokatie naar Amsterdam, dat is onhandig in de trein. Daar al eens bij stilgestaan.........

groeten
reinier Ik wel..., anderen zo te merken niet. Want die zijn 'groot' :rolleyes:

PeterT
31/03/05, 01:25
Origineel geplaatst door slowhand
Dan heb ik liever dat je ook met de trein gaat want als je rekent op 600 euri aan boetes dan ben je een gevaar op de weg :X

Zeker nog nooit in de randstad gereden.

TiMMiEJ
31/03/05, 13:52
@MiKeN, we kunnen wel degelijk zon kaartje betalen. Maar 70 euro kan ik nog veel leuke dingen van doen. Dus ga niet meteen flamen dat we het niet kunnen betalen of als er hardware defect is dat we dat dan niet kunnen vervangen.

En er mag nu onderhand wel een slotje op :)