PDA

Bekijk Volledige Versie : Toch niet weer...



XS-24
28/03/05, 19:30
http://www.rtl.nl/videotext/rtl4/pag106/01

Zometeen extra nieuws uizending op de radio.

::EDIT::

Hmm, dacht dat ik in de lounge zat, als een mod hem even wil verplaatsen.

Concept-Design
28/03/05, 19:42
Pff, alweer!

Zo erg is dit jo, hoop maar dat ze de mensen snel kunnen evacueren.

Ber|Art
28/03/05, 19:48
Zware aardbeving ten westen van Sumatra

Uitgegeven: 28 maart 2005 19:20

JAKARTA - Een aardbeving met een kracht van 8,2 op de schaal van Richter heeft maandag plaatsgevonden ten westen van Sumatra. De Amerikaanse nieuwszender CNN meldde dat er een waarschuwing is uitgegaan voor een tsunami.

Volgens een Amerikaanse geologisch instituut heeft de beving op ongeveer 200 kilometer ten westen van Sumatra en ongeveer 1300 kilometer ten noordwesten van de Indonesische hoofdstad Jakarta plaatsgevonden.


De beving vond plaats in ongeveer hetzelfde gebied als de zeebeving van tweede kerstdag. Die had een reeks tsunami's tot gevolg, waardoor 273.000 tot 288.000 mensen om het leven zijn gekomen.

ZIE OOK:
Amerikaanse geologen waarschuwen voor tsunami's

NU.nl

TechXP
28/03/05, 19:55
Boeien....

PC-Group
28/03/05, 19:55
Binnen 1,5 uur is hij te verwachten, indien hij dan niet aanzet is het gevaar geweken.


Origineel geplaatst door TechXP
Boeien....

Lekker veel respect heb jij voor je mede mens, het zou jou zelf maar overkomen,

EWS
28/03/05, 20:11
Origineel geplaatst door TechXP
Boeien....

Nou als ik dit bericht krijg krijg ik gelijk zo'n naar gevoel in mijn buik, ik zie het weer voor me als vorige keer.

Jij schijnbaar niet, ik vindt het best wel naar dat je zo licht denkt over zoveel levens.

Pantsy
28/03/05, 20:19
Origineel geplaatst door TechXP
Boeien....

Ik kan zijn reactie aan de ene kant begrijpen:

political instability in Kyrgyzstan

Dit lees je nergens zover ik weet en daar word alles vrolijk geplunderd en gerebelled.

Remigius
28/03/05, 20:21
Hopen dat het goed gaat. Ik denk dat de angst er goed in zit bij de bevolking.


Boeien....
Sorry, maar wat een kinderachtige reactie.

Remigius
28/03/05, 20:23
Origineel geplaatst door TrancePitt


Ik kan zijn reactie aan de ene kant begrijpen:

political instability in Kyrgyzstan

Dit lees je nergens zover ik weet en daar word alles vrolijk geplunderd en gerebelled.

Heb je ook gelijk in, er zijn altijd genoeg zaken die niet, of nauwlijks het nieuws halen. Maar toch vind ik persoonlijk zo'n reactie niet echt gepast.

XS-24
28/03/05, 20:55
Vooral na 2e kerstdag niet, iedereen weet wat de gevolgen zijn.

XF-RICK
28/03/05, 21:53
Origineel geplaatst door TechXP
Boeien....

Zinnig antwoorden wel weer. Hoe zou jij het vinden als je huis als een pudding in elkaar zakt, en dat je dakpannen naar je kop gesmeten krijgt.

Misschien een nadenken voordat je met zo'n achterlijke reactie komt.

IT-worX
28/03/05, 21:55
Kan ik alleen maar mee inkomen rick...
Khoop dat dr deze keer voorzieningen zijn :s

WouterSp
28/03/05, 21:55
Wel toevallig:

2e kerstdag
2e paasdag

Maar het lijkt gelukkig mee te vallen, voor zover nu bekend lijken er geen vloedgolven te zijn geweest en er zijn bijna 4 uur voorbij.

Mensen die alleen als reactie "boeien" geven hebben volgens mij iets los zitten in hun bovenkamer :(....

PC-Group
28/03/05, 22:12
Origineel geplaatst door WouterSp
Wel toevallig:

2e kerstdag
2e paasdag

Maar het lijkt gelukkig mee te vallen, voor zover nu bekend lijken er geen vloedgolven te zijn geweest en er zijn bijna 4 uur voorbij.

Mensen die alleen als reactie "boeien" geven hebben volgens mij iets los zitten in hun bovenkamer :(....

Inderdaad, het gevaar lijkt geweken, echter wel een aantal doden.

TechXP
28/03/05, 22:48
Origineel geplaatst door TrancePitt


Ik kan zijn reactie aan de ene kant begrijpen:

political instability in Kyrgyzstan

Dit lees je nergens zover ik weet en daar word alles vrolijk geplunderd en gerebelled.

Ja juist. Mijn reactie is geen kinderachtige reactie of geen respect voor medemens (dat heb ik aan de ene kant wel en niet.. lees verder).

Ik vind het alleen hypocriet enzo van de mensen dat men vorige keer ook al zo schijnheilig opeens ging doneren.

Mijn leven bestaat uit denken aan al het leed in de wereld. Ik denk bijvoorbeeld nu aan bijvoorbeeld wat er nu speelt in zimbabwe. Mugabe die de bevolking terroriseert enzo. Hoor je niemand over. Ook niet over het volkerenmoord wat er af speelt en in andere afrikaanse landen.
Niemand doet wat. Niemand grijpt in. Maar als er even een vloedgolfje komt dan is iedereen even ontroerd door al dat leed van hongerende mensen. Terwijl daarvoor nooit gedacht werd aan de 25000 mensen per dag die sterven door honger/uitbuiting etc. Die 200.000 mensen word binnen 10 dagen al overtroffen door de 25000 per dag.

Mijn reactie was om reactie uit te lokken.

TechXP
28/03/05, 22:49
Origineel geplaatst door WouterSp
Mensen die alleen als reactie "boeien" geven hebben volgens mij iets los zitten in hun bovenkamer :(....

Of die denken eens juist na.

WouterSp
28/03/05, 22:50
Origineel geplaatst door TechXP


Of die denken eens juist na.

Het is goed met je. Als het je niet boeit of andere mensen door zoeits om het leven komen ben je echt ziek. En stiekem hoop ik dan eigenlijk dat je zelf eens zoeits mee zal maken. Zielig figuur.

TechXP
28/03/05, 22:50
Origineel geplaatst door PC-Group
Inderdaad, het gevaar lijkt geweken, echter wel een aantal doden.

Nog niet echt. Er zou een vloedgolf onderweg zijn richting het zuiden naar mauritius. En vloedgolven hoeven niet direct er te zijn. Het kan binnen een uur tot 3 uur zijn. En het kan ook zijn dat een vloedgolf niet alle kanten op gaat. Misschien is er nu 1 weer onderweg naar afrika.

TechXP
28/03/05, 22:51
Origineel geplaatst door WouterSp

Het is goed met je. Als het je niet boeit of andere mensen door zoeits om het leven komen ben je echt ziek. En stiekem hoop ik dan eigenlijk dat je zelf eens zoeits mee zal maken. Zielig figuur.

Jouw boeit het toch ook niet dat door jouw koffie per jaar vele mensen sterven? Ben jij dan een ziek figuur?

WouterSp
28/03/05, 22:53
Origineel geplaatst door TechXP


Jouw boeit het toch ook niet dat door jouw koffie per jaar vele mensen sterven? Ben jij dan een ziek figuur?

Ik drink geen koffie :D

Ik snap dat er meer problemen in de wereld zijn, maar al die dingen zijn belangrijk. Het slaat nergens op om hier op te reageren met "boeien" en vervolgens andere problemen erger vinden. Elk mensenleven is even belangrijk...

TechXP
28/03/05, 22:59
Origineel geplaatst door WouterSp

Ik drink geen koffie :D

Koffie is maar een algemeen voorbeeld. Je hebt ook nog kleding, computeronderdelen etc. Geloof me... eigenlijk zijn we allemaal verantwoordelijk voor zoveel mensenleed en doden (en als het je boeit ook veel dierenleed.)
Mijn reactie is zoals ik zei om een reactie uit te lokken. Lees mijn eerdere reactie (heb je misschien niet gelezen.)
Ik vind het dermate interessant als mensen boos op mij worden als ik zeg dat ik het niet erger vind dan andere dingen of als ik 'boeien' zeg. Zo kan ik ze ook eens aanspreken op hun hypocriet gedrag ;)


Ik snap dat er meer problemen in de wereld zijn, maar al die dingen zijn belangrijk. Het slaat nergens op om hier op te reageren met "boeien" en vervolgens andere problemen erger vinden. Elk mensenleven is even belangrijk...

Maar kijk... als het andere ook belangrijk is waarom doen die 80% van de mensen die aan indonesia e.d. hebben dan niet het hele jaar door aan andere goede doelen of waarom koopt er niemand fair trade producten etc.?
Ik wil alleen maar die hypocrisie aantonen.

Overigens boeit het me natuurlijk wat. Wat er op de aardbol gebeurd boeit me allemaal. Ik heb ook wel gedoneert aan azie. Maar ik doe het hele jaar door daaraan denken.

Henky!
28/03/05, 23:10
Het ziet er niet naar uit maar mocht er een golf komen, geld zat alvast bij 555.

Kunnen ze helaas in Sudan niet zeggen......

FransVanNispen
29/03/05, 00:01
Ik ben niet bijgelovig, maar eerst op 2e kerstdag, en nu weer op 2e paasdag :(

Begin je er zowaar rare gedachten bij te krijgen. Ik hoop niet dat de Maya's gelijk krijgen, want dan zullen er in 2012 niet veel Hosters over zijn!

Remigius
29/03/05, 00:03
Mijn reactie is zoals ik zei om een reactie uit te lokken.Nou dit is je in ieder geval gelukt. Maar toch begrijp ik niet helemaal wat je met zo'n reactie wilt bereiken.


Maar kijk... als het andere ook belangrijk is waarom doen die 80% van de mensen die aan indonesia e.d. hebben dan niet het hele jaar door aan andere goede doelen of waarom koopt er niemand fair trade producten etc.?Wie zegt dat dat niet gebeurd? Ik zit niet ruim bij kas, maar ik geef regelmatig en vind dat ik genoeg doe. Ik heb bijv. ook een internetcafe opgezet in Bosnië zodat de werklozen daar met hun tijd mee kunnen en kans hebben op een betere toekomst. Nou weet ik ook dat Bosnië niet de wereld is. Maar het is toch een heel klein stapje vooruit.


Overigens boeit het me natuurlijk wat. En nu spreek je jezelf weer tegen ;)

Cybafish
29/03/05, 00:04
Origineel geplaatst door TechXP


Ja juist. Mijn reactie is geen kinderachtige reactie of geen respect voor medemens (dat heb ik aan de ene kant wel en niet.. lees verder).

Ik vind het alleen hypocriet enzo van de mensen dat men vorige keer ook al zo schijnheilig opeens ging doneren.

Mijn leven bestaat uit denken aan al het leed in de wereld. Ik denk bijvoorbeeld nu aan bijvoorbeeld wat er nu speelt in zimbabwe. Mugabe die de bevolking terroriseert enzo. Hoor je niemand over. Ook niet over het volkerenmoord wat er af speelt en in andere afrikaanse landen.
Niemand doet wat. Niemand grijpt in. Maar als er even een vloedgolfje komt dan is iedereen even ontroerd door al dat leed van hongerende mensen. Terwijl daarvoor nooit gedacht werd aan de 25000 mensen per dag die sterven door honger/uitbuiting etc. Die 200.000 mensen word binnen 10 dagen al overtroffen door de 25000 per dag.

Mijn reactie was om reactie uit te lokken.

Je kunt me nog meer vertellen, maar een reactie als 'Boeien...' is gewoon ongefundeerd en totaal ontoepasselijk in dergelijke situaties. Het is wat anders om niet iedere steen om te draaien in de wereld (alle andere problemen die je aanvoert, natuurlijk spelen die) dan wanneer je een dergelijke aardbeving afschildert als een allerdaagse en insignificante gebeurtenis.

Wel even relativeren: de schaal van richter is een logaritmische schaal, dus het is niet zo dat deze aardbeving 8/9e is van de kracht van de aardbeving die afgelopen kerst de tsunami veroorzaakte, maar ongeveer 10x zwakker.

TechXP
29/03/05, 00:40
Origineel geplaatst door Remigius
Nou dit is je in ieder geval gelukt. Maar toch begrijp ik niet helemaal wat je met zo'n reactie wilt bereiken.
Een discussie uitlokken. Bewustwording begint een vraag te stellen. Een gedachte te geven. Zodat andere ook zichzelf vragen gaan stellen en aan andere graan vragen.


Wie zegt dat dat niet gebeurd? Ik zit niet ruim bij kas, maar ik geef regelmatig en vind dat ik genoeg doe. Ik heb bijv. ook een internetcafe opgezet in Bosnië zodat de werklozen daar met hun tijd mee kunnen en kans hebben op een betere toekomst. Nou weet ik ook dat Bosnië niet de wereld is. Maar het is toch een heel klein stapje vooruit.
Goedzo. Er geven in NL heel veel aan verschillende goede doelen. Ik bedoel echter het net iets dieper. Mensen willen best geven zolang het hun 'wereldje' maar niet schaadt of als ze daarvoor meer moeten dokken. Daarmee doel ik op bijvoorbeeld kleding... leuk om met de mode mee te gaan en dure merkkleding te kopen, maar daardoor zorg je dat er wel mensen misbruikt worden en/of daardoor doodgaan. Durf je verder te kijken dan het product wat je koopt? Durf je je af te vragen waar het product vandaan komt? Wat het voor impact heeft op natuur, mens, dier en milieu? Dat mis ik bij de mensen. Het is leuk en aardig als je je geweten sust met geven aan een goed doel of het oprichten van een internetcafe, maar zou je ook niet iets weigeren als je weet dat er leed achter zit? Mensen willen dat niet weten. Ze steken hun kop wat dat betreft in het zand. En je hoeft zeker niet de heiligste te zijn, maar die kop zit wel erg diep bij de mensen.


En nu spreek je jezelf weer tegen ;)
Zoals ik zei was het om een reactie uit te lokken.
En boeien is ook erg dubbelzinnig. Jullie lezen het ook maar van 1 kant :)

Om het even te verduidelijken:

boei·en (ov.ww.)
1 de aandacht vasthouden van (iem.) => de aandacht gevangen houden, pakken; <=> vervelen
2 in boeien sluiten, vastbinden => iem. in de /boeien/ijzers/ slaan, ketenen

:)

TechXP
29/03/05, 00:42
Origineel geplaatst door Cybafish
[B]
Je kunt me nog meer vertellen, maar een reactie als 'Boeien...' is gewoon ongefundeerd en totaal ontoepasselijk in dergelijke situaties.

Genoeg toepasbaar.


Het is wat anders om niet iedere steen om te draaien in de wereld (alle andere problemen die je aanvoert, natuurlijk spelen die) dan wanneer je een dergelijke aardbeving afschildert als een allerdaagse en insignificante gebeurtenis.
Ik zie een natuurramp niet als erger dan dingen die de mens zelf veroorzaakt.
Is een kind 1 keer even plagen erger dan een kind stelselmatig pesten?

Cybafish
29/03/05, 00:56
Verwacht je nu dat ik daar nog serieus op in ga? Sorry, maar ik denk dat we wat dat betreft in een verschillend geestelijk raamwerk zitten :)

Verdiep je anders eens in de werking van journalistiek, kleine hint: nieuws met precedent voor een grote massa is sneller een item dan een jarenlange burgeroorlog waar 'Het Westen' weinig mee van doen heeft.

ThePostman
29/03/05, 01:26
Zag het al op het nieuws ja, schijnt dat men zegt tegen de bewoners dat ze terug naar huis moeten gaan. Terwijl gasten van het KMI zeggen dat de golven nu aankomen op het eiland

TechXP
29/03/05, 01:44
Origineel geplaatst door Cybafish
Verwacht je nu dat ik daar nog serieus op in ga? Sorry, maar ik denk dat we wat dat betreft in een verschillend geestelijk raamwerk zitten :)
Ja dat denk ik ook. Maar het is toch het proberen waard om tot de mensen te proberen door te dringen :)


Verdiep je anders eens in de werking van journalistiek, kleine hint: nieuws met precedent voor een grote massa is sneller een item dan een jarenlange burgeroorlog waar 'Het Westen' weinig mee van doen heeft.

Ja, dat snap ik. Ik weet hoe de mensen zijn en de media en de regering etc. Het is nu alleen de kunst om mensen aan te spreken met andere dingen op de planeet.

Unixadmin
29/03/05, 01:48
Ik zie een natuurramp niet als erger dan dingen die de mens zelf veroorzaakt.
Is een kind 1 keer even plagen erger dan een kind stelselmatig pesten?.

Kom op zeg, je kunt niet alle situaties met elkaar vergelijken. Natuurlijk is het allemaal erg, maar de ernst van de situatie is bij elk geval toch anders.

Pantsy
29/03/05, 09:44
We kunnen wel 1 persoon gaan afzeiken omdat die zijn mening geeft, vind ik nogal doelloos!

Helaas zeg ik het in een lounge topic maar... On topic aub! Dit slaat nergens op, zulke discussies ga je maar op FOK houden.

TechXP
29/03/05, 12:57
Origineel geplaatst door domper
Kom op zeg, je kunt niet alle situaties met elkaar vergelijken. Natuurlijk is het allemaal erg, maar de ernst van de situatie is bij elk geval toch anders.

Het probleem is dat men situaties loskoppelt en ze maar waarden gaat toekennen enzo (en eigenlijk rare waarden toekent). Maar goed... blijkbaar moeten we ontopic...