PDA

Bekijk Volledige Versie : Wat is dit?



ThePostman
27/03/05, 18:12
Sinds wanneer is dit forum hier? Zie er nergens een post over? Waar gaat dit forum over?

host3000
27/03/05, 18:13
Lijkt mij een tutorial forum van onze nieuwe mod, janneman ;)

ThePostman
27/03/05, 18:16
Juist domeinnaam gedeelte is wel helemaal overhoop gegooid geloof ik he? Beetje jammer weer

Domenico
27/03/05, 18:23
Beetje jammer? Het is een beetje uitgebreid en zal het domeinnaam gedeelte ten goede komen.

Ber|Art
27/03/05, 18:36
Gaaf, een welkome aanvulling, BEDANKT! :)

Mathieu
27/03/05, 18:45
Maar WAT is het juist? :)

domeinverkoop
27/03/05, 18:51
Beetje jammer zegt die haha: "een zeer welcome aanvulling inderdaad"
In de toekomst zullen er misschien nog wel meer bijkomen...

Well done Wht

Ber|Art
27/03/05, 18:55
@Mathieu, een nieuw Forum over het verdienen aan domeinnamen door ze b.v. te parkeren bij DomainHop of bij Sedo, of Adsense banners op ontwikkelde domeinen, of banneradds op site met veel traffic, of gewoon domeinnamen (ver)kopen of (ver)huren, etc, etc... Allemaal manieren om te geld te verdienen aan domeinnamen :) Nu gingen deze vragen allemaal in domeinnamen algemeen :)

Mathieu
27/03/05, 19:16
Thanks! :D

Rusrink
27/03/05, 20:47
ik ben benieuwd, altijd leuk om wat dingen bij te leren

janneman
27/03/05, 22:32
@ThePostman: ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat je een beetje moeite hebt met mijn komst als Moderator?

De domeinhandel gaat veel verder dan alleen het in- en verkopen van domeinen.
Met de traffic kun je nog veel meer, waaronder geld verdienen ;)

En daar is dit nieuwe onderdeel voor: discussieren over manieren om geld te verdienen met je domeinnamen.
Je zult versteld staan van de mogelijkheden.

RobbertC
27/03/05, 22:53
Ondertussen verschuift de aandacht wel steeds meer van hosting naar domeinen, en dat op webhostingtalk. Eigenlijk is domeinnamenhandel schadelijk voor de hosting business, want hoe minder domeinen beschikbaar hoe minder domeinen je klanten nog kunnen registreren ;)

janneman
27/03/05, 23:11
En verdienen de serieuze webhosters niet juist meer dankzij de toenemende populariteit van domeinhandel? ;)
Ik ken mensen met meer dan 3.000 domeinnamen die geen eigen SIDN account hebben, dus tel uit de winst voor de registrerende hoster.
En handel betekent daarnaast ook nog eens dat domeinen van eigenaar veranderen, dus wederom omzet voor de hosters ;)

Van die 10 cent winst die de meeste maken op hosting hoef je het niet te hebben, dus hier op webhostingtalk kunnen sommigen juist uitermate profiteren ;)

Dus wellicht verschuift de aandacht inderdaad naar de zaken waar nog wel geld mee te verdienen valt :D

Mikey
27/03/05, 23:12
Ik sluit me aan bij RobbertC, ik erger me groen en zuur aan die gasten die alleen hier komen om domeinen te verkopen. Is het misschien mogelijk om hier een hack voor te installen dat je ze compleet kan ignoren. Als ik show nieuwe threads doe dat al die domeinen aanbieders er gewoon niet tussen staan.

host3000
27/03/05, 23:19
Origineel geplaatst door janneman


Dus wellicht verschuift de aandacht inderdaad naar de zaken waar nog wel geld mee te verdienen valt :D

Goed, is in ieder geval de toon gezet en weten we waar het om draait....

Het vervelende aan domeinhandel is, dat het zich als een soort virus uitspreidt. De meeste traders lopen standaard alle fora af die ze maar kennen, hebben geen enkele binding met het forum zelf en zijn eigenlijk wat we in de webhosting noemen, 'spammers'.

Maar goed, iedereen mag doen waar hij zin in heeft. Domeinhandel zie ik, hoe hoog het niveau mag zijn, niet als toegevoegde waarde voor een webhostingforum. Misschien dat hosters wel interesse hebben in domeinhandel, andersom is zeker niet het geval en gaat het voornamelijk om de sale. Het is een apart volk, de domeintraders. Ik bezoek ook regelmatig domeinfora en heb een paar domeintjes. Maar ik ben altijd weer blij als ik naar een forum kan waar ik even geen traders tegenkom ;) .

Desalniettemin veel succes met het modschap.

RobbertC
27/03/05, 23:24
En verdienen de serieuze webhosters niet juist meer dankzij de toenemende populariteit van domeinhandel?
Ik ken mensen met meer dan 3.000 domeinnamen die geen eigen SIDN account hebben, dus tel uit de winst voor de registrerende hoster.Dat zijn uitzonderingen. De gemiddelde klant wil een website met een mooie domeinnaam, maar vaak zijn deze al geregistreerd door iemand die 'm wil verhandelen.

Verder is het jammer om te zien dat domeinenhandelaar wordt gezien als extra inkomstenbron omdat sommige geen fatsoenlijke kostprijsberekening kunnen loslaten op webhosting en dus onmogelijke prijzen gaan vragen.

Ik vind het best dat domeinen een plaatsje op WHT krijgen, maar ik vind het wel jammer dat ik als webhosting geïnteresseerde steeds verder op de achtergrond gedreven wordt. Ik ben dan ook voorstander van een hack zoals Mikey 'm beschrijft. En dan ook graag voor de advertentiefora! WHT is opgericht als discussieplatform voor webhosting. Tegenwoordig gaan er nog 5 fora daarover, en meer dan 10 over iets anders...

janneman
27/03/05, 23:30
Origineel geplaatst door host3000

Het is een apart volk, de domeintraders.

Dat spreek ik niet tegen!
Als er 1 rare snuiter op het internet rondzwerft, dan ben ik het wel, en zo ken ik er nog wat in hetzelfde segment.
Webhosters en domeintraders gaan inderdaad niet altijd heel erg lekker samen, maar ergens is dat best jammer omdat ze ook niet zonder elkaar kunnen. Misschien is dat wel de motivatie van Domenico geweest.

Domeinhandel begint zeer serieuze vormen aan te nemen in Nederland (watch and see) en domeintraders kunnen niet zonder hosters.
Ik durf met enige zekerheid te zeggen dat mijn host (die hier ook rondhangt) net zo blij met mij is als ik met hem.
Ieder z'n specialiteit heet dat, en zolang je dat van elkaar erkent, kan het supergoed samengaan.

Met letterlijk kopieeren wat een ander doet zul je nooit rijk worden, maar met nieuwe markten en mogelijkheden verkennen kun je wellicht anderen voor zijn ;)

janneman
27/03/05, 23:35
Origineel geplaatst door RobbertC
Dat zijn uitzonderingen. De gemiddelde klant wil een website met een mooie domeinnaam, maar vaak zijn deze al geregistreerd door iemand die 'm wil verhandelen.

Verder is het jammer om te zien dat domeinenhandelaar wordt gezien als extra inkomstenbron omdat sommige geen fatsoenlijke kostprijsberekening kunnen loslaten op webhosting en dus onmogelijke prijzen gaan vragen.


Ik heb inderdaad een eigen SIDN account voor mijn domeinen, maar hosting besteed ik ook gewoon uit. Zoals ik in bovenstaande post al zei: ieder z'n specialiteit.

Maar volgens mij ga je wel 2 zaken met elkaar verwarren, tenzij ik je post verkeerd begrijp:
Ik denk ook dat de webhosting business verziekt wordt door mensen die geen fatsoenlijke kostprijsberekening kunnen maken, maar dat wordt alleen maar veroorzaakt door webhosters onderling.
Domeinhandelaren versterken daar niets aan, omdat 90% van de serieuze domeintraders helemaal niet aan webhosting doet, en dus ook niets hoeft te compenseren.

RobbertC
27/03/05, 23:42
Jij zegt dat domeinen een (groter) plaatsje op WHT krijgt op omdat er niet meer valt te verdienen aan webhosting. Dit is echter alleen zo bij een klein groepje hosters, toevallig nogal in overmate aanwezig op WHT. Ik vind het dan jammer dat WHT dan maar 'toegeeft' aan deze trend om domeinhandel te gaan oppakken als onderwerp.

Beter zou zijn als er ook eens serieus aandacht gegeven wordt aan het onderwerp waar WHT in eerste instantie is opgericht: discussiëren over webhosting. Dat hoeft verder niet ten koste te gaan van een leuke domeincommunity, op Wht.com lukt beide prima.

Maar goed, dit heeft in feite niks te maken met dit topic, maar meer over WHT in het algemeen ;)

Domenico
27/03/05, 23:57
Robbert, ik begrijp je scepsis maar je amakt je druk om niets denk ik. De domeinforums blijven nu zoals ze zijn. Als we dit zouden moeten uitbreiden dan kunnen we altijd een apart forum inrichten maar nu is dat nog niet nodig en kan het mijns inziens goed samen.
Ik heb de nieuwe post functie net weer even aangepast zodat de domeinfora's hierin niet worden opgenomen.

Diegene die niets met domeinen te maken wil hebben hoeft hier ook helemaal niet te zijn dus begrijp het probleem niet zo. Persoonlijk ken ik geen enkel forum waar alle onderwerpen interresant zijn voor mezelf. Ik stoor me daar helemaal niet aan en concentreer me gewoon juist op die onderwerpen die me wel boeien. Ik denk dat sommige hier dit ook gewoon moeten doen.

Suggesties voor bepaalde onderwerpen voor dit forum (nieuwe forums, andere indeling etc.) zijn altijd welkom maar dan wel in het daarvoor bedoelde forum.

Ik sluit deze thread want de TS heeft inmiddels al antwoord gekregen.

Lighten up iedereen!

janneman
28/03/05, 00:00
Origineel geplaatst door RobbertC
Jij zegt dat domeinen een (groter) plaatsje op WHT krijgt op omdat er niet meer valt te verdienen aan webhosting.

Ik zeg dat niet, maar ik begrijp wel dat het zo over kan komen ;)

Zoals je zegt lukt het op wht.com prima, en er zijn meer internationale fora bekend waar het feiloos samengaat.
Ik denk dat het te maken heeft met een totale professionalisering, en dat is hier ook mogelijk.
Niemand wordt er wijzer van om zich suf te werken voor 10 cent brutowinst.

Ik hoop een steentje bij te kunnen dragen ;)