PDA

Bekijk Volledige Versie : Buitenland inkopen/verkopen



Sky IS
26/03/05, 14:25
Ik vraag me af hoe het belastingtechnisch zit als ik domeinen in ga kopen bij directi.com. Ik heb op de site van de belastingdienst gekeken . Het is een bedrijf uit India, en dat is geen EU land. Als ik op de site kijk van de belastingdienst, heb ik te maken met invoer. Hier staat de volgende tekst bij:
Bij invoer van goederen in Nederland krijgt u te maken met verschillende belastingen.
Kunnen jullie zeggen hoe jullie dit belastingtechnisch doen? Volgens mij zijn hier vast ook Enom klanten die met hetzelfde zitten?

Verder zit ik in Nederland. Ik kan mij best voorstellen dat ik straks ook met Belgen te maken krijg die hosting af willen nemen. Hoe doen jullie dit belastingtechnisch? Als ik op de site van de belastingdienst kijk, heb ik te maken met intracommunautaire levering. Als ik dan bij de voorwaarden kijk, zijn er de volgende 2 voorwaarden:
# De goederen zijn daadwerkelijk naar een ander EU-land vervoerd.
# Uw klant is ondernemer en heeft een BTW-identificatienummer in een ander EU-land.
Mbt de eerste: ik vervoer geen goederen
Mbt de tweede: ik zal ook met particulieren te maken hebben zonder BTW-identificatienummer. Hoe doen jullie dit belastingtechnisch?

Alvast bedankt,
Jouke Dykstra

smurf
26/03/05, 14:30
Het zijn geen goederen, het zijn diensten. BTW hoef je dus niet veel van aan te trekken, die is en blijft 0 ook buiten de EU.

Particulieren in het buitenland dien je normaal wel de BTW uit jouw land aan te rekenen.

Enfin zo is het ongeveer bij ons, NL wetgeving kan wat anders zijn.

dreamhost_nl
26/03/05, 18:15
Voor Nederland geldt precies hetzelfde als bovenstaande...