PDA

Bekijk Volledige Versie : hoe word ik niet belazerd?



wzshop
25/03/05, 18:38
hoi,

Ik heb intresse in een bepaalde site die ik dus graag wil overnemen.
Ik wil graag weten van mensen die hier ervaring mee hebben(site overnemen) waar ik op moet letten om zeker te weten dat ik iets goeds binnenhaal.

Hij zei een bepaalde omzet per maand te halen toen heb ik hem om bewijs gevraagd maar dat was gewoon een word bestandje.... dat kan toch iedereen typen?

Dus...typs?

thanx,
robbert

WH-Tim
25/03/05, 18:56
ja, screenshot vragen.

wzshop
25/03/05, 18:57
waarvan?

Zenda
25/03/05, 18:58
Daar heb je helemaal gelijk in!

Wat je moet doen bij een koop:
1. Gedetailleerde informatie. Zodra er omzet, vragen naar een afschrift waar de inkomsten op staan.
2. Een offerte/contract opstellen die door beide partijen getekend wordt.
3. Alles niet via internet (PM/MSN/Email), maar via de telefoon of persoonlijk langskomen.

Kortom alles wat hij beloofd moet in de offerte/het contract staan.

Raptor
25/03/05, 19:39
Als je toch even langsgaat, hij logt in en jij ziet of het echt is. Zo makkelijk is het. :)

Xerious
25/03/05, 22:51
En kijken of je kan afdwingen dat er in het contract staat dat de koop ongedaan kan worden gemaakt indien een bepaald doel niet gehaalt wordt wat niet verwijtbaar is aan jou.

smitcom
30/03/05, 15:45
vraag om een accountants verklaring wat z'n site maandelijks opbrengt is of iets dergelijks.

veenman
31/03/05, 16:51
Vraag hem om 'harde bewijzen', bezoekers statistieken, bankafschriften waar de omzet mee wordt aangetoont eventueel een accountantsverklaring mits het om een grote site gaat.

Een contract is ontbeerlijk, en daar zul je gewoon duidelijk in moeten formuleren wat is overeengekomen, en de site die je overneemt kwa eigenschappen wordt omschreven. In dat contract neem je dan ook bepalingen op die in het geval van de gegevens die je gekregen hebt niet kloppen de overname ongedaan kan worden gemaakt of er minder betaald hoeft te worden.

Succes!

TECSdata
01/04/05, 08:06
ff langs de KvK, het overnemen van een site verschilt niet wezenlijk van het overnemen van een bedrijf.
Als de site al wat langer bestaat: jaarverslagen, belastingaangiftes etc.

Good luck !

Dreas
01/04/05, 08:29
Waarom allemaal zo ingewikkeld? Bel hem even op. Kijk wat je gevoel erbij is. Zoek even wat achtergrond informatie van de persoon. Vraag wat screenshotjes. Zet alles netjes in een contract. Verhuis eerst de domeinnaam .. betaal het geld .. verhuis de content. Als je het niet helemaal vertrouwd gebruik je een service als Escrow.

wzshop
01/04/05, 08:38
bedankt voor alle tips jonges... kheb inmiddels succesvol zaken gedaan :)