PDA

Bekijk Volledige Versie : Beste Gamenetwerk.



Vernon
25/03/05, 05:10
Hallo,

Ik ben me helemaal aan het voorbereiden voor het plaatsen van de eerste gameservers. Nu lijkt dit allemaal vrij eenvoudig voor de meesten van jullie alleen in mijn geval komt er net iets meer bij kijken.

Om te voorkomen dat ik bestempeld word als `nog` een hosting knul heb ik besloten echt alle sin mijn wegen te doen om mijn producten kwalitatief gezien net een tikje beter te maken. Zie het als een vriendelijke glimlach of 'Ik wens u een prettige dag verder' van een verkoper :)

Nu is het zo dat ik over een niet al te lange tijd wat dual opterons bestel voor de gameserver afdeling. Door enkel fps boosted servers aan te bieden en ervoor te zorgen dat mijn servers enkel op de snelste netwerk komen te hangen denk ik dat ik aardig in de buurt kom van wat ik me klanten aan wil bieden. Alleen ik zit nu met het probleem dat ik simpelweg niet weet welk netwerk nou het meest geschikt is voor best ping garantie. Vandaar dit topic :)

Ik heb al wel ervaring met KDIS zowel als Leaseweb en die vallen keihard af! Deze gebruik ik wel voor web / ventrilo, dat maakt neit zoveel uit dan :) Als je hier een bericht achterlaat denk er wel om dat ik geen reacties waardeer zoals 'Neem xxxxx want die heeft 13000mbit aan peerings!' of 'Neem xxxxx want het pwnt!' of simpelweg dingen die je zelf niet kan onderbouwen met wat feiten. Er zijn naast de schoolbussen vol kinderen ook nog succesvolle Volwassenen hiero dus help me out here ;)

Hopelijk kunnen jullie mij een beetje de goede kant op helpen.

luser
25/03/05, 06:36
We-dare

Een brede waaier aan transit verbindingen + gebruik van eigen verbindingen (STM) naar bv. DE waar andere providers gebruik maken van tunnels.
Verder goeie techies die weten hoe een netwerk te bouwen.

Filipino
25/03/05, 11:03
Ik denk dat bij iedereen bekend is dat www.proserve.nl een goed netwerk heeft, waar veel kwalitatieve gamehosts zitten.

Triloxigen
25/03/05, 11:08
Leaseweb in TC2
Zit GameServers.net ook

Danger
25/03/05, 11:43
Origineel geplaatst door Vernon

Ik heb al wel ervaring met KDIS zowel als Leaseweb en die vallen keihard af! Deze gebruik ik wel voor web / ventrilo, dat maakt neit zoveel uit dan :) zal ik je eens wat zeggen ? vanaf deze stomme @home breedband heb ik ping 15/25 IN de gameservers ( 100 fps )
en dan is @home nog wel een provider met erg slechte ping met het gamen. Mijn collega heeft ping 15/20 met een xs4all verbinding. ik denk toch dat het aan jou ligt echt niet aan je colocater/dedicater.

//edit
Ik ben erg tevreden over het KDIS netwerk.

mvg,
Joey verlinden
Reality-Hosting.net

Clanhost
25/03/05, 11:53
Origineel geplaatst door Filipino
Ik denk dat bij iedereen bekend is dat www.proserve.nl een goed netwerk heeft, waar veel kwalitatieve gamehosts zitten.

Veel is een groot woord, er zijn voor zover ik weet maar twee gamehosters in het netwerk van ProServe actief, wijzelf en Mohaaservers. Uitgangspunt was dat we in het beste netwerk wilden zitten voor gamehosting, uiteindelijk hadden we de volgende lijst:

TrueServer + Veel exchange verbiding + Redelijk goede transits - Slecht luisteren naar wensen, bijna uur mee aan de telefoon gehangen zonder concrete antwoorden te krijgen op me vragen. Zeer onprettig gesprek, geen behoefte om nog eens te proberen. - Cogent en Abovenet transits (waar we geen hoge pet van op hebben, Abovenet was zelfs één van de redenen waarom we in eerste instantie gingen verhuizen.

Netholding - Nooit reactie op verzoek offerte gekregen

XS4ALL + Zeer scherp gepijsd + Veel dataverkeer - Netwerk nét iets onder de maat van wat wij zochten

ProServe + Zeer goede tranisverbindingen, er zitten geen rotte appels tussen om het zo maar even te zeggen. + Veel exchange verbindingen, niet zoveel als TrueServer helaas. + Connectie naar België is zeer goed, de klanten die voor de verhuizing ook al bij ons waren konden het verschil goed merken. + Goede support; vaak wordt ook 's avond's nog antwoord gegevens op dringende vragen via support, soms zelfs 's nacht's. + Netwerk van hoge kwaliteit, alle apparatuur is redundant uitgevoerd, geen downtime bij updates van kritische apparatuur. - Hoge prijs, ook op dit moment vindt ik dat ProServe was aan de hoge kant zit met hun dataverkeer vergeleken met bijvoorbeeld TrueServer.Uiteindelijk is het dus ProServe geworden, helaas is concurreren wel moeilijk gezien de kosten de wij maken m.b.t. het dataverkeer. Maar we differentiëren ons nu al een jaar op kwaliteit en de laatste 3 maanden begint het steeds meer zijn vruchten af te werpen. Ben tot op heden zeer tevreden bij ProServe alleen is een prijs van 100 euro per Mbit niet helemaal meer van deze tijd. Ik denk dat ze hier binnenkort toch eens naar moeten kijken, 70 ~ 80 euro lijkt me meer in de buurt komen. De rest van de netwerken kwamen niet eens in aanmerking, daar zou ik niet in gezien willen worden. Gameservers aanbieden in KDIS of Linkup ofzo, seriously.

AlexanderOnline
25/03/05, 12:47
Ik heb niet zo heel veel verstand van al die transits etc, KDIS is erg scherp geprijsd en onze webservers draaien er prima (okee, web), maar waar heb je op gelet zo dat deze afviel?

easyDedicated
25/03/05, 13:30
Ik denk niet dat je een netwerk met 5 junipers en transits als Level3, MCI kan vergelijken met 1 foundry en transits als Telia, Above

Filipino
25/03/05, 13:39
Ik vroeg me trouwens af, of er nog een goeie provider is maar wat goedkoper als proserve.

Vernon
25/03/05, 15:04
Ten eerste GameServers.net is `geen rolmodel voor een quality gameserverhost. Ze waren msichien een van de eerste vandaard at ze ze bekend zijn. Hun servers bestaan zelfs grotendeeld nog uit xp2000+ machines in 4u racks. (no flame intended)

KDIS heeft naast de Leaseweb netwerk waar we al op hebben egzeten een van de meest onzuivere verbindingen! Getest op een dual xeon 2.4 2gb en nog wat onbelangrijke details met 1 maal 12slot private CS, net als de rest van de geteste netwerken ping van 14 en schommelt heel snel naar 34 zelfde verhaal een beetje met Leaseweb.

Ze mogen dan wel goedkoper zijn dan de rest maar kunnen simpelweg neit leveren wat ik zoek. Voor webhosting , ventrilo ed. is het prima te doen maar ben echt bereid 2x meer uit te geven voor voor kwaliteit. Ik zat dus zelf ook al naar proserve te kijken trouwens.

@ Danger

Wat betreft je lage ping vanaf je @home verbinding. Dat is dus heel normaal. De kabelnetwerk hier in Nederland is niet `niks ;) Op zommige aspecten zelfs vele malen beter dan KPN zijn snoertjes, het is alleen jammer dat er zulke geldwolven het beheren ( UPC, Essent vooral ) Met mijn chello lijntje deed ik het beter dan met me BabyXL van demon, maar demon heeft support en veel lagere prijzen. Enje 100fps verhaal, tja dat heeft geen moer te maken met je verbinding :)

We-Dare zit i3d.nl heb alleen nog maar een server van hun gehuurd, afgezien van de problemen met de server zelf en nog wat kleine dingen zoals een cabinet zonder uplink :P heb ik er nog niets negatiefs over te zeggen, echter ook weinig positiefs.

Zoals het er nu uitziet houd ik me oogjes op proserve tenzij er iemand hun kwliteit kan evenaaren. :)

cashmere
25/03/05, 15:06
daar heeft netholding geen problemen mee

Vernon
25/03/05, 15:19
Origineel geplaatst door cashmere
daar heeft netholding geen problemen mee
??

Michel2k
25/03/05, 16:31
Origineel geplaatst door Vernon
Ten eerste GameServers.net is `geen rolmodel voor een quality gameserverhost. Ze waren msichien een van de eerste vandaard at ze ze bekend zijn. Hun servers bestaan zelfs grotendeeld nog uit xp2000+ machines in 4u racks. (no flame intended)



Dat moet ik tegenspreken. Er hangen heel wat 1u bakkies in de 4? racks die gameservers.net heeft. Gameservers.net is ook gewoon een onderdeel van Leaseweb geloof ik..

hauwens
25/03/05, 16:44
lijkt me niet dat gs.net onderdeel is van leaseweb, ze gebruiken enkel hun netwerk...?

easyDedicated
25/03/05, 16:47
Het is gewoon een extra handelsnaam van Leaseweb, zie KvK uitreksel.

Triloxigen
25/03/05, 16:49
Gameservers.nte is onderdeel van Leaseweb.
Dat ze 'maar' AMD XP' s hebben zeg niks..
Liever met 3 man op 1 AMD XP dan met 20 op 1 Xeon.
Overigens hebben ze Dual AMD XP 2000 en Dual Intel Xeon 2400.
En ze hebben wel meer dan 4 rack's (teminste, de laatste keer dat ik er langs liep waren het er meer...)

hauwens
25/03/05, 16:52
ja kan, lijken me wel andere mensen te runnen.

Vernon
25/03/05, 19:42
Ik heb vanmiddag gebeld met Proserve. Ze zijn iig bereikbaar via telefoon dat is een zeer positieve punt moet ik zeggen.

Heb alle informatie gekregen wat ik wilde en zelfs nog een hoop advizen van de medeer zelf. OOk moet ik eerlijk zeggen dat zij aan de klanten denken en niet aan het geld, dat is iets wat je enit overal zal zien imho.

Oke ze zijn niet zeer scherp geprijsd maar wel precies wat ik zoek en precies wat ik mijn klanten wil leveren.

RayManZ
25/03/05, 19:47
Meestal is ook met proserve wel het een en ander te regelen hoor. Verder is hun support echt toppie. Niet zo vreemd dat veel mensen voor proserve kiezen. Hun prijzen liggen dan wel hoger, maar hun support is echt super :)

Vane
25/03/05, 19:49
@Clanhost: Vind 100 per mbit nog wel meevallen hoor... Vooral bij ProServe.

mihosnet
25/03/05, 19:53
Origineel geplaatst door Vernon
Ten eerste GameServers.net is `geen rolmodel voor een quality gameserverhost. Ze waren msichien een van de eerste vandaard at ze ze bekend zijn. Hun servers bestaan zelfs grotendeeld nog uit xp2000+ machines in 4u racks. (no flame intended)

Waar je deze onzin vandaan haalt.. Een LeaseWeb medewerker heeft mij ongeveer één jaar geleden de kasten van gameservers laten zien. Geen 4U te bekennen. Allemaal (dual) xeon's 1U/2U van Dell.

Triloxigen
25/03/05, 20:02
Overigens word er gesugereerd dat 4U slecht is, dat is wel de groostete onzin die ik ooit gehoord heb...
Ik werk redelijk vaak met 4U servers en dat zijn heel wat dikkere servers als de meeste hier hebben :D:D
(Quatro Xeon met dikke Raid's enzo, leuk speelgoed :p)

Een aantal mensen die bij LeaseWeb werken, werken ook bij gs.net..


Maar ProServe zit kwa kwaliteit van hun diensten (zeker kwa hardware leverancier) zeer goed, jammer van die kleine probleempjes van hun netwerk de afgelopen tijd.. Maar die zijn als het goed is verholpen...

Vane
25/03/05, 20:17
Wat voor probleempjes? Ik heb er 1 server hangen maar heb weinig problemen gemerkt?

RayManZ
25/03/05, 20:20
Inderdaad. Mijn server draait al maanden zonder enig netwerk downtime in proserve.

Vane
25/03/05, 20:23
Mja heb 1x onderhoud gehad of zo. Maar dat is vooraf aangekondigd. En heb ik zelf eigenlijk niks van gemerkt.

Triloxigen
25/03/05, 20:43
Ik haalde het in de war met TrueServer, excuses!
(EN kanm'n vorige post niet meer editten :( )

Vane
25/03/05, 20:46
Ah, dacht al ;)

MikeN
25/03/05, 21:04
Tja, eerlijk gezegd valt het me heel erg mee dat dit topic nog niet 1 grote berg "mijn host is de beste" geroep is.

Zelf zit ik prima bij Proserve (support is echt goed, bij problemen naar een bepaalde provider zijn ze nooit te beroerd de route aan te passen _O_), maar zou ik ook wel eens willen weten hoe Netholding presteert (als ze nou eens een looking glass ergens zouden neerzetten (er is niet toevallig iemand die er eentje op kan zetten? :) )).

Enige wat ik je af kan raden is Trueserver, een netwerk wat al een tijd niet meer is wat het geweest is. Zelfs na vervanging van hun hele backbone heb ik de afgelopen weken nog regelmatig problemen gemerkt en hun support is een regelrechte ramp.

Vernon
25/03/05, 23:25
Aangezien ik er helemaal uit ben over welk netwerk het meest geschikt is voor games wil ik eiglijk ook wel jullie mening horen over meest gangbare netwerk voor Webhosting.

Bij het hosten van webcontent komt er een stuk minder kijken, enkel uptime en prijs zijn eiglijk van belang dus een simpele Leaseweb of KDIS voldoet al. Maar mischien zijn er anderen die ik niet ken ?

Clanhost
26/03/05, 00:04
Vernon, dat weet ik er maar één te noemen. Nxs Intenet, onze vorige hoster zeer betrouwbare partij service op hetzelfde niveau als bij ProServe alleen beschikken zij niet over de zelfde kwaliteit infrastructuur, als ik een webhoster was geweest was ik bij Nxs Internet gebleven, ik heb er overigens nog steeds een server staan voor overige diensten die wij aanbieden.

MikeN
26/03/05, 00:09
Denk overigens dat game of webhosting weinig verschil maakt. In beide gevallen wil je goede support en goede uptime. Misschien dat je bij gamehosting je prijs/kwaliteit verhouding iets anders legt, maar daar is ook tussen gamehosters onderling onderscheid in (anders zouden er geen gamehosters bij KDIS, Leaseweb, Trueserver e.d. zitten)

En ik denk dat er genoeg anders coloboeren te vinden zijn, beetje googlen moet genoeg laten zien :)

GameServers.net
26/03/05, 16:21
Een aantal feiten:

GameServers.net hangt inderdaad in het LeaseWeb netwerk
GameServers.net is inderdaad onderdeel van LeaseWeb BV (zie KvK)
GameServers.net gebruikt inderdaad een aantal AMD Athlon dual 2000+ en dual 2200+.

En verder:

Nee dit zijn geen 4U bakken, wij hebben momenteel de beschikking over 150+ dual bakken met de minimale specs van AMD Athlon 2000+ dit zijn tevens niet allemaal Dells. Het overgrote deel bestaat echter uit Dual Xeon 2400 servers, ik denk dat we 20 tot 30 AMD's hebben en derest is dual Xeon 2400. Dus ja dat zijn meer dan 4 kasten (5).

4U bakken? Nooit gehad, we zijn begonnen met dual 1000 Mhz Dell 1550 en 1650, en dat zijn ook 1U bakken. Die hosten geen games meer maar alleen TS servers, realistisch bekeken kan je zelfs gameservers hosten op lagere specs dan dual 1000 Mhz. Er passen alleen minder huurders op.

Het netwerk, LeaseWeb, is gewoon perfect om game-servers op te hosten. Het succes van GameServers.net berust op netwerk kwaliteit en uptime, het aantal clans wat bij GameServers.net host of hebben gehost bewijzen dit.

timmeh
26/03/05, 18:33
Waarom hoor ik niemand over rokscom praten, wat mij toch ook een kwalitatief hoog aangeschreven netwerk lijkt.

8088
07/04/05, 16:02
Kan iemand ervaringen vertellen met een gameserver op co-locatie bij TransIP? Ze zijn erg goedkoop, maar zijn ze ook als het gaat om een cs server?

lifeforms
07/04/05, 17:45
We hebben tegenwoordig best wat partijen met games maar ik game zelf niet dus ik weet niet precies wie wat doet. Creativehosting.nl is wel een bekende partij die volgens mij ook CS aanbiedt, misschien kun je bij hun eens een public checken of rondvragen wat de ervaringen zijn.

sabbie1990
09/04/05, 18:40
Iemand hier ervaring met het netwerk van We-dare of Calyx?

Vernon
09/04/05, 20:01
Origineel geplaatst door sabbie1990
Iemand hier ervaring met het netwerk van We-dare of Calyx?
i3d.nl draait alles op we-dare. Heb er zelf wel eens een warserver van gehad opzich bestwel te doen hoor :)

weet niet hoe het zit met colo prijzen , maar netwerk zit wel snor voor de gemiddelde gamer.

sabbie1990
09/04/05, 20:04
Vernon, voor hoeveel denk je je servers te verhuren? Prijs voor 12 personen private?

luser
09/04/05, 23:45
Origineel geplaatst door sabbie1990
Iemand hier ervaring met het netwerk van We-dare of Calyx?

Ik heb zeer goede ervaring met het we-dare netwerk.

- Prima uptime, vorig jaar hadden ze de 100%.
- Goede ping, mede door vele eigen internationale & nationale verbindingen. Bv. STM-4 richting ams-ix, STM-1 richting DE-CIX. Dit zorgt voor uitermate goede verbinding in europa
- Juiste transitproviders, een goede selectie van transit providers, voordelen die je hebt is dat het path naar Belgie niet via Amsterdam hoeft bij de meeste hiervan. Hierdoor speel je 1 a 2ms kwijt ofzo ;)

user002
10/04/05, 00:24
Vernon en overige geinteresseerden: http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=54996
Staan ook goed onderbouwe posts :)

Filipino
10/04/05, 12:41
Origineel geplaatst door timmeh
Waarom hoor ik niemand over rokscom praten, wat mij toch ook een kwalitatief hoog aangeschreven netwerk lijkt.

1 tip

Voor gameservers zeker niet bij rokscom gaan, ik mag er niet teveel overzeggen maar voor gameservers ben je daar aan het verkeerde adres, ondanks hun mooie prijzen.

8088
10/04/05, 13:38
Welke netwerken zou jij voor gamehosting dan wel aanraden?

Vane
10/04/05, 14:04
ProServe heeft een goed netwerk, ook voor gamehosting :).

8088
10/04/05, 15:04
Ja, maar die zijn ook relatief erg duur. Ik snap wel dat kwaliteit met een prijs komt, maar voor velen is alleen een goedkoper alternatief weggelegd. De vraag is welk hostingbedrijf (waarbij het gaat om het netwerk uiteraard) het beste goedkopere alternatief is.

s.vossen
10/04/05, 15:13
Ik denk dat je bij Linkup ook erg goed uit de voeten kunt met Gameservers. Zo zijn onder andere KNIP en FastGaming te vinden bij Linkup.

Smokeping:
http://www.smokeping.nl/cgi/smokeping.cgi?target=Colocators
Hostping:
http://hostping.nl/smokeping.cgi?target=ISPs

JFL-GameServers
10/04/05, 15:13
Origineel geplaatst door 8088
Ja, maar die zijn ook relatief erg duur. Ik snap wel dat kwaliteit met een prijs komt, maar voor velen is alleen een goedkoper alternatief weggelegd. De vraag is welk hostingbedrijf (waarbij het gaat om het netwerk uiteraard) het beste goedkopere alternatief is.

Ik denk zelf leasweb.
Toch een aardig netwerk, en toch betaaldbaar.

phreak
10/04/05, 15:23
Er zijn voldoende netwerken die uiterst geschikt zijn voor gaming, LeaseWeb, LinkUp (IQarus), Grafix, Trueserver, ProServe, en zo kunnen we nog wel doorgaan, meeste netwerken hebben het wel goed voor elkaar, het gaat meer om prijs/kwaliteit verhoudingen, en verder ook de server die de game host..

user002
10/04/05, 15:56
Origineel geplaatst door phreak
Er zijn voldoende netwerken die uiterst geschikt zijn voor gaming, LeaseWeb, LinkUp (IQarus), Grafix, Trueserver, ProServe, en zo kunnen we nog wel doorgaan, meeste netwerken hebben het wel goed voor elkaar, het gaat meer om prijs/kwaliteit verhoudingen, en verder ook de server die de game host.. Netwerk iqarus:
- transit Mbps KPN Euroring
- transit Mbps Rokscom

Dat zal best een stabiel en goed netwerk zijn, maar is dat niet een beetje mager kwa verbindingen?

Netwerk Grafix:
Transits:
o TeliaSonera
o MFN/Abovenet
Exchanges:
o AMS-IX
o NL-IX

Idem?

JFL-GameServers
10/04/05, 16:01
Als je netwerk van iqares gaat pingen ping ik hem toch al snel 2-3ms hoger dan leasweb.
(vanaf meerdere plaatsen)

En dat vindt toch al best hoog, als je zelf ook in NL woont.

Maar dat komt denk ik ook doordat wat 'user002' zei.

Maar dat is mijn mening maar weer he ;)

8088
10/04/05, 16:07
De relatief goedkope hostingbedrijven zijn voor zover ik momenteel kan overzien: i3d, transip en kdis. Welke van deze drie is hoogstwaarschijnlijk het best en waarom? Ervaringen iemand?

Topservers
10/04/05, 16:08
Een goed gamerserver netwerk is gewoon een netwerk waarop lage pings zijn te behalen nationaal en internationaal verder moet het stabiel zijn.

JFL-GameServers
10/04/05, 16:13
Origineel geplaatst door 8088
De relatief goedkope hostingbedrijven zijn voor zover ik momenteel kan overzien: i3d, transip en kdis. Welke van deze drie is hoogstwaarschijnlijk het best en waarom? Ervaringen iemand?

i3d = goed, Mooie pings
transip = goed, weinig ervaring
kdis = fille uren > 100ping

phreak
10/04/05, 17:36
Origineel geplaatst door user002
Netwerk iqarus:
- transit Mbps KPN Euroring
- transit Mbps Rokscom

Dat zal best een stabiel en goed netwerk zijn, maar is dat niet een beetje mager kwa verbindingen?

Netwerk Grafix:
Transits:
o TeliaSonera
o MFN/Abovenet
Exchanges:
o AMS-IX
o NL-IX

Idem?

Wat is mager? Above en Telia hebben een heel goed net, tesamen met AMS-IX en NL-IX om je peering traffic te offloaden. heb je een degelijk netwerk.

repsaj
10/04/05, 18:16
Origineel geplaatst door JFL-GameServers

kdis = fille uren > 100ping

Ik heb een server is het kdis netwerk hangen en ik weet niet hoe je aan die 100 ms komt, want ik heb de laatste tijd altijd stabiele en goede pings

ik ben uiterst tevreden wat ze voor die prijs aanbieden

JFL-GameServers
10/04/05, 18:35
Origineel geplaatst door repsaj


Ik heb een server is het kdis netwerk hangen en ik weet niet hoe je aan die 100 ms komt, want ik heb de laatste tijd altijd stabiele en goede pings

ik ben uiterst tevreden wat ze voor die prijs aanbieden

Ik zeg ook niet dat het nu is,
Maar een tijdje geleden was dat soms wel het geval.

TiMMiEJ
10/04/05, 21:20
Origineel geplaatst door JFL-GameServers


Ik zeg ook niet dat het nu is,
Maar een tijdje geleden was dat soms wel het geval.

Heb ik ook vaker last van, pings naar de 300 dan weer 20 weer ff 500 en dan terug naar de 15 en dan is het weer oke.

Gelukkig word onze laatste server die nog bij kids hangt ook snel verhuisd

JFL-GameServers
10/04/05, 21:29
Origineel geplaatst door TiMMiEJ


Heb ik ook vaker last van, pings naar de 300 dan weer 20 weer ff 500 en dan terug naar de 15 en dan is het weer oke.

Gelukkig word onze laatste server die nog bij kids hangt ook snel verhuisd

Gelukkig heb ik er daar zelf nooit 1tje gehad :)

KDISS
11/04/05, 02:18
Ik reageer hier op de discussie met de pings.
Zoals iedereen wellicht weet is als je een ping opdracht
uitvoerd dat deze wordt afgehandeld door de CPU van
de desbetreffende server. Is de server zwaar belast,
dan krijg je waarschijnlijk dus ook een hoge ping.

Ik maar hieruit op maken dat er verschillende mensen zijn die
hebben gepingt naar hun servers op verschillende netwerken.
Alleen wat ik dus niet gezien heb of zij de routers van de
desbetreffende netwerken gepingt hebben? Kloppen de bevindingen
dan wel als hun server zwaar belast werd?

In ons geval kan ik dus zeggen dat wij wel een stabiele ping
hebben naar onze router toe. We hebben ook grote gameserver
partijen onder ons zitten, en zij zijn prima te vreden met de pingtijden.
Ook monitoren wij deze natuurlijk zelf, en we hebben een goede
ping die niet schommelt van 10 naar 100 en zelfs naar 500.

Helaas vind ik het jammer dat ik van sommige klanten van ons moet
zien dat zij hier klagen. Ik had graag gezien dat klanten hiermee naar
ons toe kwamen zodat wij dit konden onderzoeken, en eventueel advies
konden geven aan klanten.

KDISS
11/04/05, 02:23
Er kwam een ideetje naar voren m.b.t. welke partij nu een stabiel
en goed netwerk heeft. Misschien dat WHT een test server kan
plaatsen ergens in een goed en stabiel netwerk die continue
andere netwerken test en deze test gegevens openbaar maakt.

Zo kunnen WHT bezoekers via een grafiekje of iets dergelijks zien
hoe andere netwerk presteren. Een idee?

MikeN
11/04/05, 02:27
Ga je dan over de hele wereld in verschillende netwerken servers plaatsen? Dit omdat er meer bestaat dan alleen Nederlandse verbindingen ;)
Verder moet je _heel_ gek gaan doen met je computer wil je een ping over de 100 krijgen ipv 10 ofzo, meer dan een paar ms variatie veroorzaakt door de belasting van een machine moet ik nog zien.

s.vossen
11/04/05, 02:28
@ KDIS:

wat dacht je van http://www.smokeping.nl/ ? of http://www.hostping.nl (binnenkort ook http://hostping.de en http://hostping.be)

KDISS
11/04/05, 02:33
Origineel geplaatst door s.vossen
@ KDIS:

wat dacht je van http://www.smokeping.nl/ ? of http://www.hostping.nl (binnenkort ook http://hostping.de en http://hostping.be)

Dit zijn inderdaad proggies waarmee je dit eenvoudig kunt doen.
Maar ik zou eigenlijk willen zien dat dit gebeurd via een onafhankelijke
partij. Zo voorkom je de eerste discussies. :D

s.vossen
11/04/05, 02:46
Dat krijg je nooit voor elkaar. Je zult altijd op meerdere lokaties een testserver neer moeten zetten.

WHT wordt gehost door klikhosting.nl, dat maakt het niet meer onafhankelijk. Een testserver van WHT zal in een netwerk als bijvoorbeeld leaseweb komen te staan.

Op zich zou een server in KPN DC geen slecht idee zijn. KPN DC heeft uitstekende pings en er zijn vrij weinig gamehosters te vinden dacht ik.

user002
11/04/05, 02:49
Origineel geplaatst door MikeN
Verder moet je _heel_ gek gaan doen met je computer wil je een ping over de 100 krijgen ipv 10 ofzo, meer dan een paar ms variatie veroorzaakt door de belasting van een machine moet ik nog zien. Eens met Mike. Pingfluctuaties komen grotendeels door het netwerk en echt miniem door CPU (over)verbruik.

Vernon
11/04/05, 02:58
Reactie @ KDIS

Jullie zullen ongetwijfeld een prima netwerk hebben met een hoge uptime en stabiele infra maar er is niemand hier die kan helpen dat de HL engine ( waar cs op gebaseerd is ) zo vatbaar is voor kleine pieken in een netwerk. Alsje bijv op een server met 100mbit gaat downlaoden met 200kb/sec dan merk je het al bijna als speler. Start je een aplicatie dan heb je ineens een piekje. Met linux gebaseerde server is dit echter heel anders maar nog niet helemaal stabiel.

Neem de Q3 engine ( mohaa, cod, Quake reeks Sof2 etc etc.) die is overal eiglijk wel stable, en tot vandaag nog worden er games ervoor ontwikkelt! Ik zou prima mijne q3 based games bij jullie bijvoorbeeld kunnen hosten, me HL based games echter niet. Zeker ook gezien de prijs / *kwaliteit verhouding.

* hierbij bedoel ik niks verkeerds :)

M-BahZ
11/04/05, 03:20
Origineel geplaatst door s.vossen
@ KDIS:

wat dacht je van http://www.smokeping.nl/ ? of http://www.hostping.nl (binnenkort ook http://hostping.de en http://hostping.be)
Kan aan mij liggen, maar dat geeft toch een heel ander beeld van alle alle ISP's als bijvoorbeeld http://ping.exsilia.net. ;) Laat staan dat het een representatief beeld schept... Je kan er hooguit downtimes en enorm hoge pings mee terugvinden.

Voorbeeldje:

Smokeping.nl (http://www.smokeping.nl)
http://www.smokeping.nl/img/Colocators/Leaseweb_last_108000.png

Exsilia (http://ping.exsilia.net)
http://ping.exsilia.net/smokeping/Leaseweb_last_108000.png

ProServe
11/04/05, 11:17
Origineel geplaatst door KDIS
Ik maar hieruit op maken dat er verschillende mensen zijn die
hebben gepingt naar hun servers op verschillende netwerken.
Alleen wat ik dus niet gezien heb of zij de routers van de
desbetreffende netwerken gepingt hebben? Kloppen de bevindingen
dan wel als hun server zwaar belast werd?

In ons geval kan ik dus zeggen dat wij wel een stabiele ping
hebben naar onze router toe.
Ik hoop niet dat je nu mensen aanraad om routers te gaan pingen als referentie?! Dat is namelijk helemaal het stomste wat je kan doen.

http://groups-beta.google.com/group/demon.nl.support/browse_thread/thread/aa9d02d29d9196a2/4da20b71e3429f19?q=routers+icmp+ping+demon.nl.supp ort&rnum=1#4da20b71e3429f19
[edit]link toegevoegd

KDISS
11/04/05, 13:43
Origineel geplaatst door ProServe

Ik hoop niet dat je nu mensen aanraad om routers te gaan pingen als referentie?! Dat is namelijk helemaal het stomste wat je kan doen.

http://groups-beta.google.com/group/demon.nl.support/browse_thread/thread/aa9d02d29d9196a2/4da20b71e3429f19?q=routers+icmp+ping+demon.nl.supp ort&rnum=1#4da20b71e3429f19
[edit]link toegevoegd

Ligt eraan hoe jullie de routers hebben geconfig. Onze routers hebben
haast geen CPU load, de pings gaan hierop dus prima. Wel zit er natuurlijk
een beveiliging in dat als er teveel ping opdrachten uitgevoerd worden
dat de packeten dan wel gedropt gaan worden. Maar dan moeten er
heel veel pings worden uitgevoerd.

Je kunt natuurlijk ook een aparte server plaatsen die alleen de ping
opdrachten afhandeld. Ik denk dat een beetje grote netwerk provider
dit ook als beste optie zien omdat hun routers inderdaad beveiligd zijn
of omdat ze de ping opdrachten uitvoeren als laagste pioriteit.

MikeN
11/04/05, 16:07
Volgens mij missen we nog even wat we willen testen. Het topic ging over een gamenetwerk, dat is iets anders dan alleen de uptime van de AMS-IX verbinding van een hoster. De internationale verbindingen zijn veel belangrijker, als ik alleen AMS-IX verkeer zou willen hebben dan had ik zelf nog wel een AMS-IX port aan kunnen vragen.
Enige manier om internationale verbindingen in de gaten te houden is óf een host in het netwerk zelf óf een heleboel machines verdeelt over de wereld, beide lijken mij niet echt realiseerbaar voor veel netwerken. Tot slot heb je dan nog het netwerkenlijstje (peerings/transits) aan de hand waarvan je netwerken kan beoordelen, helaas zegt dat in de praktijk ook maar weinig. Zo zijn er providers die weliswaar level3, eurorings, teleglobe en interoute hebben liggen maar in de dagelijkse praktijk _al_ het uitgaande verkeer over abovenet sturen (*kuch* Rokscom *kuch*). Iets wat je internationale verbindingen niet ten goede komt.

ProServe
11/04/05, 21:12
Origineel geplaatst door KDIS
Ligt eraan hoe jullie de routers hebben geconfig. Je kunt natuurlijk ook een aparte server plaatsen die alleen de ping
opdrachten afhandeld. Ik denk dat een beetje grote netwerk provider
dit ook als beste optie zien omdat hun routers inderdaad beveiligd zijn
of omdat ze de ping opdrachten uitvoeren als laagste pioriteit.
Ehm, juist. Ik zou die thread nog maar eens lezen als ik jou was :/
Ik ga iig eens snel bij Juniper informeren voor een PING PIC!

dignus
11/04/05, 22:11
Origineel geplaatst door KDIS


Ligt eraan hoe jullie de routers hebben geconfig. Onze routers hebben
haast geen CPU load, de pings gaan hierop dus prima. Wel zit er natuurlijk
een beveiliging in dat als er teveel ping opdrachten uitgevoerd worden
dat de packeten dan wel gedropt gaan worden. Maar dan moeten er
heel veel pings worden uitgevoerd.

Je kunt natuurlijk ook een aparte server plaatsen die alleen de ping
opdrachten afhandeld. Ik denk dat een beetje grote netwerk provider
dit ook als beste optie zien omdat hun routers inderdaad beveiligd zijn
of omdat ze de ping opdrachten uitvoeren als laagste pioriteit.

you're kiddin' me, right? Does terug in je eitje kruipen aub. Goed zo ...

nee. .. IN het eitje.. erin .. ERIN ZEI IK! GA GODVER JE EI IN!

Kan de WHT security deze man z'n ei in helpen?

user002
11/04/05, 22:23
Origineel geplaatst door dignus


you're kiddin' me, right? Does terug in je eitje kruipen aub. Goed zo ...

nee. .. IN het eitje.. erin .. ERIN ZEI IK! GA GODVER JE EI IN!

Kan de WHT security deze man z'n ei in helpen? Je hebt zelf alleen ervaring met FreeBSD en quagga
Kan er weinig van zeggen, heb zelf alleen ervaring met FreeBSD en quagga. OpenBSD heb ik nog nooit aangeraakt en dan ga je hier zo grof praten?
EDIT: excuses, Plushosting heeft toch 1 enkele fast iron Bi ready router? Is ook niet alles, uit eigen ervaring: jullie hebben teveel downtime, alleen geen idee of dat komt door gebrek aan redundantie of aan de config :)

JWD
12/04/05, 04:29
Origineel geplaatst door user002
Je hebt zelf alleen ervaring met FreeBSD en quagga en dan ga je hier zo grof praten?
EDIT: excuses, Plushosting heeft toch 1 enkele fast iron Bi ready router? Is ook niet alles, uit eigen ervaring: jullie hebben teveel downtime, alleen geen idee of dat komt door gebrek aan redundantie of aan de config :)

Toen ik laatst in de Plushosting cage gluurde stond daar toch echt een Bigiron met dubbele management blades en dubbele GE uplinks, ik ken setups die slechter zijn.
Beetje lullig ook om over downtime te zeuren, ik weet uit eigen ervaring dat hier bij Plushosting weinig sprake van is.
Als een persoon die toevallig voor Plushosting werkt besluit te flamen of een persoonlijke reactie te plaatsen is dat niet gelijk een vrijbrief om maar gelijk een bedrijf aan/af te vallen.
En nee.... Ik werk niet voor Plushosting.

Vernon
12/04/05, 05:45
Oh mijn god!

Mensen relax dit is geen flametopic en ook niet de huiskamer van GoT :X

Ik vind het echt geweldig dat de hosting bedrijven zelf hier aanwezig zijn om evt onwaarheden te verhelderen, maar als we zo doorgaan moeten ze vechten voor hun naam. KDIS is niet zomaar zogroot geworden en Proserve is ook niet voor niets een van de beteren.

Laat iedereen pls in hun waarde, we zijn geen kinderen van 14 :)


//Ontopic

Weet iemand hier welke gamehosters bij KDIS zitten ? ik zou namelijk best eens een gameserver willen testen. Voor Q3 based engines moet het prima te doen zijn.

repsaj
12/04/05, 10:14
Als je Moh Spearhead hebt, mag je hem bij mij testen

WF WebHosting
12/04/05, 20:29
Origineel geplaatst door Vernon
Oh mijn god!

Mensen relax dit is geen flametopic en ook niet de huiskamer van GoT :X

Ik vind het echt geweldig dat de hosting bedrijven zelf hier aanwezig zijn om evt onwaarheden te verhelderen, maar als we zo doorgaan moeten ze vechten voor hun naam. KDIS is niet zomaar zogroot geworden en Proserve is ook niet voor niets een van de beteren.

Laat iedereen pls in hun waarde, we zijn geen kinderen van 14 :)


//Ontopic

Weet iemand hier welke gamehosters bij KDIS zitten ? ik zou namelijk best eens een gameserver willen testen. Voor Q3 based engines moet het prima te doen zijn.

Hmmz wij hosten op dit moment zelf bij Leaseweb met hl2 en cs steam en hebben tot nu toe geen problemen ondervonden. Gemiddeld pingen de gameservers (mohaa, cod, cod uo, to en cs steam) rond de 12, maar tja wij zijn ook pas net begonnen dus zoveel belasting hebben we nog niet :d.

Dat zijn onze ervaringen met Leaseweb.
Dus als je een cs server wil testen pm me maar.

Blade

Best4U
12/04/05, 20:40
Origineel geplaatst door Vernon

//Ontopic

Weet iemand hier welke gamehosters bij KDIS zitten ? ik zou namelijk best eens een gameserver willen testen. Voor Q3 based engines moet het prima te doen zijn.

Het is geen hoster, maar ze zitten wel in het kdis-netwerk.
http://www.dutchelitedivision.nl

Arjan
14/04/05, 09:53
Wij zitten zelf op het Trueserver netwerk. Als je een server wil testen moet je even mailen. Hier een server waarop je in ieder geval de ping kan zien van het trueserver netwerk.

213.239.188.35:50000:50010

DG-Hosting
16/04/05, 03:31
Origineel geplaatst door sabbie1990
Iemand hier ervaring met het netwerk van We-dare of Calyx?

Wij zitten bij Calyx, de verbinding zelf is goed, geen klachten van onze klanten dat de verbindingen slecht zouden zijn.

Wel is het zo dat het bijna niets meer uit maakt waar dat je zit.
Vroeger was dit wel zo maar de laatste jaren is er nog nauwelijks verschil te merken van de ene locatie tov van een andere locatie. Wel is belangrijk dat je eigen apparatuur zoals de server, router, switches goed zijn ingesteld en geconfigureerd voor een goeie game performance.